Oud 27-09-2003, 12:43
Verwijderd
Waarom zeiken mensen zovaak over opleidingen, of ze wel of geen student zijn of ze wel of niet hoogbegaafd zijn?
Ben je nou echt gelukkig als je wo doet en ook nog hoogbegaafd bent? Wat maakt het nou uit, je kan beter een stapje lager doen en een beetje leven. Sommige mensen vinden het ook heel stoer als ze een hoge opleiding volgen maar ben je dan echt gelukkig?
Waarom doen mensen gewoon niet wat ze echt leuk vinden, waarom scheppen mensen er ook altijd over op? Is het soms stoer? Ben je later per definitie rijker? Ik denk bv dat een hoogbgaafd iemand later veel geisoleerde leeft........
Ik doe dan bv mbo en ja ik ga waarschijnlijk ook hbo doen maar ben ik dan ineens belangrijker? Als je alleen al de discussie leest over het wel of geen student zijn, dat is toch gewoon zielig, wat ik ernu van vind doet er even niet toe.

Zo dit moes ik even kwijt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 12:56
Verwijderd
't ligt er aan wat je onder zeiken verstaat. Ik zou jouw topic ook onder het kopje 'zeiken' kunnen plaatsen, maar ik denk dat je je gewoon wat afvraagt, net als al die anderen. En waarom zou je het dan voor je houden ipv het met anderen te delen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:00
Verwijderd
tuurlijk ben je niet per se gelukkiger of ongelukkiger als je mavo/havo/vwo oid volgt.
je bent ook niet opeens meer 'waard' of rijker als je een hogere opleiding volgt. Al is de kans dat je rijker wordt dan wel groter. En of iemand het stoer vind? Verschilt per persoon/cultuur..
maar volgens mij had je dit zelf ook al bedacht..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:11
Thomas
Thomas is offline
Ben jij echt 18? Want je hebt echt de denkwijze van een kind uit de brugklas. Je moet gewoon de opleiding volgen die het beste bij jou past, waar jij goed en bent en die jij aankan. Iemand die HBO doet is niet per definitie beter dan iemand die MBO doet, dat lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 27-09-2003 @ 13:11:
Ben jij echt 18? Want je hebt echt de denkwijze van een kind uit de brugklas. Je moet gewoon de opleiding volgen die het beste bij jou past, waar jij goed en bent en die jij aankan. Iemand die HBO doet is niet per definitie beter dan iemand die MBO doet, dat lijkt me duidelijk.
Goh echt....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:21
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Wat je studeert zegt iets over je persoonlijkheid. Als je op de universiteit zit ben je of een harde werker of iemand die slim is. Als je mbo doet dan ben je lui of minder slim. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:44
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Syphon schreef op 27-09-2003 @ 13:14:
Goh echt....
Dat is toch wat je bedoelde? Stel anders je vraag eens wat duidelijker.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:50
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Winner schreef op 27-09-2003 @ 13:21:
Wat je studeert zegt iets over je persoonlijkheid. Als je op de universiteit zit ben je of een harde werker of iemand die slim is. Als je mbo doet dan ben je lui of minder slim. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
T zegt alleen iets over feitelijke kennis en leervaardigheden...niks over socialiteit...
En ik vind persoonlijk dat veel universitair opgeleiden zich verheven voelen boven anderen, maar wat ze vergeten is dat zonder de praktische kennis van die lager-opgeleiden de hele toren van de maatschappij instort...want zonder heipalen zit je op de top niet echt relaxed lijkt me...

Ik heb juist bewondering voor mensen die echt gepassioneerd kunnen zijn over iets waarvan ik zou denken "vreselijk als ik dat mn hele leven zou moeten doen"...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:02
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-09-2003 @ 13:50:
T zegt alleen iets over feitelijke kennis en leervaardigheden...niks over socialiteit...
En ik vind persoonlijk dat veel universitair opgeleiden zich verheven voelen boven anderen, maar wat ze vergeten is dat zonder de praktische kennis van die lager-opgeleiden de hele toren van de maatschappij instort...want zonder heipalen zit je op de top niet echt relaxed lijkt me...

Ik heb juist bewondering voor mensen die echt gepassioneerd kunnen zijn over iets waarvan ik zou denken "vreselijk als ik dat mn hele leven zou moeten doen"...
Ik vind juist dat mensen die een vrij hoge opleiding volgen te gauw arrogant worden gevonden, zo zitten veel mensen die op het vmbo zitten te drammen dat mensen die op het vwo zitten allemaal nerdjes zijn die de hele dag aan hun huiswerk zitten. En o wee als ik ook maar íets terug zeg, dan ben ik weer het verwaande atheneumwijf.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:04
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 27-09-2003 @ 14:02:
En o wee als ik ook maar íets terug zeg, dan ben ik weer het verwaande atheneumwijf.
Hoe weten ze dat dan? Heb je ze dat verteld?
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 27-09-2003 @ 13:50:
T zegt alleen iets over feitelijke kennis en leervaardigheden...niks over socialiteit...
En ik vind persoonlijk dat veel universitair opgeleiden zich verheven voelen boven anderen, maar wat ze vergeten is dat zonder de praktische kennis van die lager-opgeleiden de hele toren van de maatschappij instort...want zonder heipalen zit je op de top niet echt relaxed lijkt me...

Ik heb juist bewondering voor mensen die echt gepassioneerd kunnen zijn over iets waarvan ik zou denken "vreselijk als ik dat mn hele leven zou moeten doen"...
Goed stukje tekst, ben nu eigenlijk wel benieuwd wat jij voor een studie doet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:48
Verwijderd
Gewoon doen wat je zelf leuk vind, maar natuurlijk binnen de wet he
Mja, als iemand daar iets op tegen heeft vind ik dat ook gezeik.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:50
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Syphon schreef op 27-09-2003 @ 14:30:
Goed stukje tekst, ben nu eigenlijk wel benieuwd wat jij voor een studie doet.
Zie info
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:58
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik snap ook niet waar sommige mensen zich druk om maken. Wat maakt het nou uit wat voor opleiding je doet. Zolang je het zelf maar leuk vind en denkt later mee gelukkig te worden.

Sommige kiezen liever voor een pracktijkopleiding en dat zegt niks over hoe slim iemand is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:04
Verwijderd
Ik zie studeren als wraak nemen op sommige mensen die zeggen "Kankerstuud, mensen op het VWO zijn mongoleeehhhhh en nuuuuurds"
En die vervolgens tot hun 25e bij mammie blijven wonen omdat ze toch niet zo makkelijk werk kunnen vinden...
Maar toch hebben we ook zulke mensen nodig.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:10
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
wouszer schreef op 27-09-2003 @ 16:04:
Ik zie studeren als wraak nemen op sommige mensen die zeggen "Kankerstuud, mensen op het VWO zijn mongoleeehhhhh en nuuuuurds"
Dat je daar uberhaupt je keuze om te gaan studeren door laat bepalen...dat vind ik toch wel erg apart...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-09-2003 @ 16:10:
Dat je daar uberhaupt je keuze om te gaan studeren door laat bepalen...dat vind ik toch wel erg apart...
Tuurlijk niet, maar het is wel buitengewoon grappig om nu een meisje dat jou op de basisschool uit zat te maken voor 'Einstein' (en niet in de positieve zin) nu fulltime bij de Blokker achter de kassa staat, en op een school reunie buitengewoon weinig te vertellen heeft.

Sowieso, als je het kwa intelligentie aankunt, waarom zou je in hemelsnaam niet gaan studeren? Niet alleen leer je 'feitjes', je groeit ook vooral als persoon. Sommige van die voetbaltypes uit 't dorp waar ik vandaan kom gedragen zich nog altijd als kleine kinderen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:17
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Op het HBO ontwikkel je je net zo goed, Niels. Of versta je onder studeren ook HBO? Dan heb ik niks gezegd.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2003, 16:30
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-09-2003 @ 16:14:
Tuurlijk niet, maar het is wel buitengewoon grappig om nu een meisje dat jou op de basisschool uit zat te maken voor 'Einstein' (en niet in de positieve zin) nu fulltime bij de Blokker achter de kassa staat, en op een school reunie buitengewoon weinig te vertellen heeft.

Sowieso, als je het kwa intelligentie aankunt, waarom zou je in hemelsnaam niet gaan studeren? Niet alleen leer je 'feitjes', je groeit ook vooral als persoon. Sommige van die voetbaltypes uit 't dorp waar ik vandaan kom gedragen zich nog altijd als kleine kinderen.
Maar ik bedoel wat is daar zo leuk aan? Wat is nou de lol die beleven valt aan iemand anders naar jouw idee " slechte leventje". Ik zou me daar eerlijk gezegd niet beter door voelen.

Als je het qua intelligentie aankunt, zou ik ook niet kunnen bevatten waarom je daar geen gebruik van zou maken...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 27-09-2003 @ 16:17:
Op het HBO ontwikkel je je net zo goed, Niels. Of versta je onder studeren ook HBO? Dan heb ik niks gezegd.
Ik heb HBO-informatica gestudeerd
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:38
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-09-2003 @ 16:30:
Maar ik bedoel wat is daar zo leuk aan? Wat is nou de lol die beleven valt aan iemand anders naar jouw idee " slechte leventje". Ik zou me daar eerlijk gezegd niet beter door voelen.
Niet zozeer beter voelen, ik vind het gewoon grappig om te zien dat die mensen die je destijds belachelijk maakten omdat je slimmer was, nu gewoon een (in mijn ogen) uitzichtloos level hebben. Beetje een wie het laatst lacht situatie.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:17
Ferrum
Avatar van Ferrum
Ferrum is offline
Citaat:
Syphon schreef op 27-09-2003 @ 12:43:
Wat maakt het nou uit, je kan beter een stapje lager doen en een beetje leven.
Dus jij zegt dat mensen die WO doen en hoogbegaafd zijn niet leven? Dat is de grootste onzin die ik in jaren heb gehoord.
__________________
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:20
Verwijderd
Sterker nog, studenten hebben de mooiste tijd van hun leven in hun studententijd. Je kunt van je achttiende tot je vijfentwintigste nog lekker doorfeesten, veel activiteiten ontplooien, jezelf ontwikkelen, veel leuke nieuwe mensen leren kennen, er op los leven, zuipen neuken...

Vergelijk dat maar eens met het saaie kutleven van veel MBO'ers. Je begint op je zestiende of zeventiende, na je MAVO-examen, met een MBO en bent hooguit drie jaar later klaar. Dan ben je twintig en mag je fulltime gaan werken! Dat is inderdaad echt leuk leven hoor

Het is wel waar dat mensen die studeren een beetje in hun eigen wereld komen te zitten. Ik merk het zelf ook, ik ga eigenlijk alleen nog maar om met studenten. Ik ga er dus automatisch als ik iemand leer kennen ook al vanuit dat die persoon ongeveer even slim is als ikzelf ben. Het klikt gewoon veel makkelijker met mensen van je eigen niveau.

MBO'ers die denken dat studenten minder sociaal begaafd zijn, moeten maar eens een kijkje komen nemen op donderdagavond in een studentenstad als Groningen of Utrecht.

Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 17:22.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:29
Ferrum
Avatar van Ferrum
Ferrum is offline
Dat zeg ik Sinds ik officieel 'student' ben, heb ik al zoveel leuke mensen leren kennen en heel veel leuke dingen gedaan. Je komt gewoon in een keer in een hele andere wereld terecht, die gewoon zoveel keren leuker is dan de MBO-wereld.(en ik kan het weten, ik heb genoeg vrienden die een mbo opleiding volgen) Mensen die beweren dat studenten geen sociaal leven hebben, zijn volgens mij gewoon gefrustreerd dat ze zelf maar een MBO-opleiding volgen en dan afgeven op mensen die wel een leuke studententijd hebben. (en dit niet bedoeld om mbo naar beneden te halen, want dat wordt omgekeerd al gedaan)

zo.
__________________
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:42
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-09-2003 @ 16:36:
Ik heb HBO-informatica gestudeerd
Ieh!
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 19:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 27-09-2003 @ 17:42:
Ieh!
Hey, ik ben wel een sociale nerd ja!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-09-2003 @ 17:20:
Sterker nog, studenten hebben de mooiste tijd van hun leven in hun studententijd. Je kunt van je achttiende tot je vijfentwintigste nog lekker doorfeesten, veel activiteiten ontplooien, jezelf ontwikkelen, veel leuke nieuwe mensen leren kennen, er op los leven, zuipen neuken...

Vergelijk dat maar eens met het saaie kutleven van veel MBO'ers. Je begint op je zestiende of zeventiende, na je MAVO-examen, met een MBO en bent hooguit drie jaar later klaar. Dan ben je twintig en mag je fulltime gaan werken! Dat is inderdaad echt leuk leven hoor

Het is wel waar dat mensen die studeren een beetje in hun eigen wereld komen te zitten. Ik merk het zelf ook, ik ga eigenlijk alleen nog maar om met studenten. Ik ga er dus automatisch als ik iemand leer kennen ook al vanuit dat die persoon ongeveer even slim is als ikzelf ben. Het klikt gewoon veel makkelijker met mensen van je eigen niveau.

MBO'ers die denken dat studenten minder sociaal begaafd zijn, moeten maar eens een kijkje komen nemen op donderdagavond in een studentenstad als Groningen of Utrecht.
gelul, niet iedere mbo'er is na 3 jaar klaar, en daarbij als je een hogere opleidingsniveau doet, kun je dat ook in 3 jaar doen, is niet te vergelijken.

Als ik ergens een hekel aan heb is dat iemand die een iets hoger opleidingsniveau doet, nog zo kortzichtig kan zijn door te zeggen, wij zijn goed, die iets lagere sucken bij t leven.

Ik zelf moet er niet aan denken om over 2 jaar al voltijd te gaan werken, ga weg joh.

Ik doe nu een mbo opleiding, ik doe er dit jaar 2 zelfs,dat wil niet zeggen dat ik over een jaar al ga werken,echt niet, ik wil me eerst zelf verder ontplooien zoals jij t noemt, veel leren vind ik juist fijn, en elk jaar komt er wel iets bij wat ik wil leren en me verder in wil verdiepen.

Als ik alles zou leren wat ik nu intressant vind, ben ik over 12 jaar niet eens verder, maar ik heb dan wel veel diploma's en heb me op veel gebieden en niveau's omhoog gewerkt.

Niet iedere mbo'er is zo dat ze met hun 20e gaan werken, net zo min als mensen van de universiteit met hun 20e er niet mee uitscheiden en voltijd gaan werken en via hun baas opleidingen gaan volgen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 23:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-09-2003 @ 16:14:
Sowieso, als je het kwa intelligentie aankunt, waarom zou je in hemelsnaam niet gaan studeren?
Omdat niet iedereen daar behoefte voor heeft.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 23:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-09-2003 @ 17:20:
Sterker nog, studenten hebben de mooiste tijd van hun leven in hun studententijd. Je kunt van je achttiende tot je vijfentwintigste nog lekker doorfeesten, veel activiteiten ontplooien, jezelf ontwikkelen, veel leuke nieuwe mensen leren kennen, er op los leven, zuipen neuken...

Vergelijk dat maar eens met het saaie kutleven van veel MBO'ers. Je begint op je zestiende of zeventiende, na je MAVO-examen, met een MBO en bent hooguit drie jaar later klaar. Dan ben je twintig en mag je fulltime gaan werken! Dat is inderdaad echt leuk leven hoor

Het is wel waar dat mensen die studeren een beetje in hun eigen wereld komen te zitten. Ik merk het zelf ook, ik ga eigenlijk alleen nog maar om met studenten. Ik ga er dus automatisch als ik iemand leer kennen ook al vanuit dat die persoon ongeveer even slim is als ikzelf ben. Het klikt gewoon veel makkelijker met mensen van je eigen niveau.

MBO'ers die denken dat studenten minder sociaal begaafd zijn, moeten maar eens een kijkje komen nemen op donderdagavond in een studentenstad als Groningen of Utrecht.
Wat jammer nou van die post. Ik doe zelf ook mbo en misschien heb ik wel een saaier leven dan een student, maar daarkies ik zelf. En studenten zelf vind ik ook niet minder sociaal. Sterker nog, ik ga met studenten om. En dat ik dan leer op lager niveau betekend nog niet dat ik minder slim ben of dat ik niet met studenten om kan gaan. Ik heb nog 3 jaar te gaan en ik hoop dat ik na m'n mbo naar de kunst academie kan gaan.

Maar als jij zo over mbo'ers denkt is dat jou keus.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 02:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-09-2003 @ 23:02:
Omdat niet iedereen daar behoefte voor heeft.
Aan heeft.

Mij maak je niet wijs dat je op WO niveau zit, en dan MBO gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-09-2003 @ 17:20:
Sterker nog, studenten hebben de mooiste tijd van hun leven in hun studententijd. Je kunt van je achttiende tot je vijfentwintigste nog lekker doorfeesten, veel activiteiten ontplooien, jezelf ontwikkelen, veel leuke nieuwe mensen leren kennen, er op los leven, zuipen neuken...

Vergelijk dat maar eens met het saaie kutleven van veel MBO'ers. Je begint op je zestiende of zeventiende, na je MAVO-examen, met een MBO en bent hooguit drie jaar later klaar. Dan ben je twintig en mag je fulltime gaan werken! Dat is inderdaad echt leuk leven hoor

Het is wel waar dat mensen die studeren een beetje in hun eigen wereld komen te zitten. Ik merk het zelf ook, ik ga eigenlijk alleen nog maar om met studenten. Ik ga er dus automatisch als ik iemand leer kennen ook al vanuit dat die persoon ongeveer even slim is als ikzelf ben. Het klikt gewoon veel makkelijker met mensen van je eigen niveau.

MBO'ers die denken dat studenten minder sociaal begaafd zijn, moeten maar eens een kijkje komen nemen op donderdagavond in een studentenstad als Groningen of Utrecht.
Weet je wat het met jullie altijd is, dat jullie altijd weten wat iemand leuk vind. Als een mbo'er dat nou leuk vind.....

ps: ik bedoel echt niet wo-mensen geen sociaal leven hebben hoor, ze studeren niet voor niks zo lang.........
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Als je je leven een cijfer moet geven, wat geef je het dan?
Curtis Jackson
211 15-03-2005 21:39
Werk, Geld & Recht Twijfels over opleiding [gaat eigenlijk over werk/stage]
colors
11 30-01-2005 10:26
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #13
Nijn*
500 26-10-2004 16:59
Psychologie Opleiding...
Juliah
15 30-08-2003 15:21
Lichaam & Gezondheid Verschil tussen verstandelijk en geestelijk gehandicapt.
Ertensoep
23 08-07-2003 10:23
Werk, Geld & Recht Studenten die klagen over geldnood zijn luie flikkers
M@niac
85 04-06-2003 10:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.