Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2008, 16:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Afgelopen week heeft een medecliënt van mij de schoonmaker in de rug gestoken met een kapotte lepelsteel. Hij is even een uurtje op het politie bureau geweest voor verhoor, maar ze konden hem niet vasthouden. De reden weet ik niet. Hij zit nou in de separeer, maar er komt een dag dat ie er uit komt en dan? Ik ben echt doodsbang voor hem. Dat was ik al. Hij komt uit de gevangenis en staart je heel erg aan (hij is schizofreen).
Maar kan hij nog wel op de afdeling komen? Wat vinden jullie?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2008, 16:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
bespreek het eh met de leiding van je afdeling?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 16:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Heb ik gedaan. Ze weten dat ik bang voor m ben, maar ze zeggen dat ze er weinig aan kunnen doen. Zij zijn hier ook niet blij mee.

Maar het gaat me meer om wat de maatschappij hier nou van vindt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 16:27
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
je zit wsl al op gesloten dan? als diegene in een soort vooruitgangsproces zit (begin medicatie, net opgenomen ed) is het misschien te houden, als dat niet zo is lijkt het me erg vervelend, zeker als je er altijd bent. maar.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 16:33
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ja, ik zit op gesloten. Deze man is gewoon een blijvend gevaar voor anderen. Hij heeft al vaker mensen bedreigd en geslagen. Hij zit er denk ik nou een half jaar.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 21:38
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik kan begrijpen dat je bang voor hem bent ja, maar hoe zou jij het anders willen dan? Hem voorgoed in die separeer laten zitten, of hem terug naar de gevangenis sturen (maar op welke bewijslast)..? Ik denk niet dat er een andere optie is dan hem uiteindelijk gewoon weer de afdeling op laten, onder streng toezicht, dat wel, maar dat is denk ik ook het enige wat je kan doen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 10:16
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Ik kan begrijpen dat je bang voor hem bent ja, maar hoe zou jij het anders willen dan? Hem voorgoed in die separeer laten zitten, of hem terug naar de gevangenis sturen (maar op welke bewijslast)..? Ik denk niet dat er een andere optie is dan hem uiteindelijk gewoon weer de afdeling op laten, onder streng toezicht, dat wel, maar dat is denk ik ook het enige wat je kan doen.
dat gaat denk ik niet werken.. daar hebben ze in de psychiatrie gewoon weg de middelen vaak niet voor.
ik denk dat zo iemand beter af is in een psychiatrie binnen de gevangenis.. daar kunnen ze misschien meer.
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 11:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
dat gaat denk ik niet werken.. daar hebben ze in de psychiatrie gewoon weg de middelen vaak niet voor.
ik denk dat zo iemand beter af is in een psychiatrie binnen de gevangenis.. daar kunnen ze misschien meer.
Forensische psychiatrie vindt zover ik weet alleen plaats binnen bijv een penitentiaire instelling? Ambulant kan wel een natraject zijn, maar dat lijkt me nu niet aan de orde.. Wel een lastige categorie mensen, die eigenlijk "tussen wal en schip vallen".
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 12:39
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Forensische psychiatrie vindt zover ik weet alleen plaats binnen bijv een penitentiaire instelling? Ambulant kan wel een natraject zijn, maar dat lijkt me nu niet aan de orde.. Wel een lastige categorie mensen, die eigenlijk "tussen wal en schip vallen".
ja dar heb jij wel gelijk in.. heb me nooit zo verdiept in de psychiatrische instellingen.
maar tis zeker iemand die tussen wal en schip valt maar zo wel een gevaar kan vormen..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 16:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Lastige situatie... Ik weet niet goed wat ik daarvan vind. Maar ik begrijp wel dat je bang voor hem bent, ik hoop dat je erop kan vertrouwen dat de leiding hem in bedwang weet te houden. En verder post ik dit voornamelijk omdat ik jou al tijden wil zeggen dat ik je avatar echt helemaal geweldig vind
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 19:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Geez. Ja, ik zou hem ook weg willen. Je zit waarschijnlijk daar omdat je buiten nog weleens gevaarlijk zou kunnen zijn voor jezelf? Dan biedt een instelling waar een ander zich zo gedraagt je weinig veiligheid. Waarschijnlijk hebben ze te maken met bepaalde regels waardoor ze hem niet zomaar ergens anders heen kunnen brengen. Kun je zelf niet een bepaalde overplaatsing aanvragen ofzo?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 22:06
Nighthawq
Avatar van Nighthawq
Nighthawq is offline
Ik ben ook schizofreen en wij zijn compleet normaal.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 22:15
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ rare kwast: wat bedoelde je precies? Je zegt 'ik denk dat dat niet kan' maar welk stuk bedoel je daarmee?

@ nighthawq: nuttige bijdrage aan het topic ook wel.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 22:18
Nighthawq
Avatar van Nighthawq
Nighthawq is offline
Train hem als waakhond.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 09:28
Verwijderd
Citaat:
@ rare kwast: wat bedoelde je precies? Je zegt 'ik denk dat dat niet kan' maar welk stuk bedoel je daarmee?
Ik denk over het stukje "onder streng toezicht bewaken".
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 11:13
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ah, ja dat klopt wel. Kan me idd voorstellen dat ze daar niet genoeg mensen/middelen voor hebben. Hm, het blijft lastig, denk niet dat hier een makkelijke oplossing voor is eigenlijk..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 17:55
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
inderdaad, de psychiatrie hebben daar vaak de mensen en de middelen niet voor.. leven de onderbezetting
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 09:40
strontkind
Avatar van strontkind
strontkind is offline
goh, de psychiatrie lijkt wel op de gehandicaptenzorg dus, wat veiligheid betreft

*vorige week door client in elkaar gebeukt is dankzij niet werkend alarmsysteem en nu voorlopig ziek zit*
__________________
ik zeg maar zo: ik zeg maar niks. dan kunnen ze ook niet zeggen dat ik iets gezegd heb.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2008, 19:17
Verwijderd
misschien een domme opmerking..maar is tbs niet voor zulke mensen? (indien ze een misdrijf plegen)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 12:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hij zit nog steeds in de separeer, maar ze zijn helaas wel aan het afbouwen.

Een tbs is zeker voor zulke mensen, maar dan moet de politie wel wat kunnen.

Een paar dagen later heeft nog iemand van mijn afdeling de verpleging geslagen. Die moet vandaag naar het politie bureau.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 12:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Geez. Ja, ik zou hem ook weg willen. Je zit waarschijnlijk daar omdat je buiten nog weleens gevaarlijk zou kunnen zijn voor jezelf? Dan biedt een instelling waar een ander zich zo gedraagt je weinig veiligheid. Waarschijnlijk hebben ze te maken met bepaalde regels waardoor ze hem niet zomaar ergens anders heen kunnen brengen. Kun je zelf niet een bepaalde overplaatsing aanvragen ofzo?
Ik wil niet overgeplaatst worden. Ik heb eindelijk een goede (geen veilige voor mijn gevoel) plek voor mezelf. Ik krijg goede therapie, heb goede verpleegkundigen en mag mijn cavia's bij me houden. Op andere afdeling zoals de mijne heb je ook veel geweld. Het blijft toch chronische zorg...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wat vinden jullie ?
Linaatje97
10 06-02-2014 16:02
Liefde & Relatie Wat Moet Ik Hier Nou Mee!
paula21
24 11-06-2008 08:59
Flora & Fauna Wat vinden jullie hiervan?
Eend
22 06-02-2005 15:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat vinden jullie van verandering van alfabet en toetsenbord?
CoveredEyes
27 04-12-2003 19:03
Algemene schoolzaken wat vinden jullie hier nou van?
Verwijderd
9 10-01-2003 14:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap wat denken jullie hier nou van???
stefanietje
13 05-04-2002 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.