Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2011, 20:49
Daniells
Daniells is offline
Hallo,


Wie heeft ervaringen met stage lopen in het buitenland.
Dit jaar moet ik namelijk voor een half jaar stage lopen, en zou dat graag in het buitenland willen doen.

Dus, iemand ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2011, 13:24
Vincentvdb
Vincentvdb is offline
Hoi Daniells,

Ik heb dat wel eens gedaan (ruim 5 jaar geleden). Toen werd ik aangenomen bij een vrijwilligersorganisatie en heb via hen een leuke stage in het buitenland (peru) mogen verrichten. Je moet er zijn veel bemiddelingsorganisatie die voor jouw een stage een stage kunnen regelen, joho, travel active etc. Weet wel dat je voor dat bemiddelen vaak een (hoog!) tarief moet betalen. Ik vond dat toen der tijd niet leuk en ben zelf aan het zoeken geslagen. Mijn jongere zus heeft het ook door zelf te regelen iets gevonden zij zit nu in Frankrijk voor haar stage. Zij is via een vacaturebank stage buitenland daar terecht gekomen. Die bemiddelen dus niet voor je. Ook via Wereldwerk is een hoop te vinden maar vooral vakantiejobs. Niet echt vor stage volgens mij. Enfin. Er is genoeg te vinden maar het is maar net: wil je geld aan bemiddeling kwijt of niet ?!

gr. Vincent
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 17:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, ik heb vier maanden stage gelopen in Finland, bij een universiteit. Dat ging goed. Zo goed zelfs dat ik daar nu ga werken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 21:42
aero
aero is offline
Citaat:
Hallo,


Wie heeft ervaringen met stage lopen in het buitenland.
Dit jaar moet ik namelijk voor een half jaar stage lopen, en zou dat graag in het buitenland willen doen.

Dus, iemand ervaringen?
Ligt eraan wat je studie is en wilt gaan doen. Ik was met mijn studie van plan om het reclamewereldje in te gaan en had vooral internationale ambities. Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van bemiddelingsorganisaties uitgaande van dat ze me dan misschien bij een standaard promotie bureautje zouden neerknallen. In plaats daarvan ben ik zelf op zoek gegaan naar de wat bekendere bureaus en agencies in Azië (Ik ben zelf Aziatisch en wil later ook in Azië werken).
Op die manier heb ik wat rond gebeld (duur grapje, maar mailen werkt in de meeste gevallen niet) en zo heb ik 6 maanden in hartje Hong Kong kunnen werken (en wonen!) bij een in Azië bekend reclame bureau. Tijd van mijn leven gehad en veel geleerd! Naast je stage leer je ook over andere culturen en aangezien Hong Kong een internationale stad is krijg je veel te maken met verschillende culturen uit alle uithoeken van de wereld. Voor mij was het vooral een bron van inspiratie en gaf me een verfrissende kijk op de wereld.
Het is in het begin misschien best eng voor sommige mensen, maar je went er uiteindelijk aan en als je ook nog is mensen leert kennen, dan wordt het helemaal leuk.

Ik zou zeggen, doen! Gebruik bemiddelingsorganisaties als je het echt nodig vindt, maar persoonlijk kom je aan de leukste stages als je er zelf op zoek naar gaat. Het allerbelangrijkste vind ik een open-minded mentaliteit Vooral als je naar continenten gaat waar het cultuur en normen en waarden anders zijn. Wees sociaal en durf mensen te benaderen.

Kwa zoeken naar een stage zou ik je eerst adviseren om goed uit te pluizen wat je wilt doen en waar je wilt werken. Als het je niet zoveel uitmaakt dan zijn er in dat geval talloze vacaturebanken en stage sites waar je terecht kunt. Als je op zoek bent naar een specifiek stage, dan zou je eventueel kunnen zoeken naar bedrijven/merken en kijken of zij misschien een stage vacature hebben. Zo niet, bel ze! (nogmaals, mailen werkt in de meeste gevallen niet of ze doen er super lang over!) Neem het initiatief door te vragen of zij misschien stagiaires nodig hebben of dat je daar stage kan lopen. Er zijn genoeg bedrijven die daar normaal gesproken niet aan doen maar er wel voor open staan. Moet je daarna dan TOCH een e-mail sturen, vraag dan naar de e-mail van een specifiek contactpersoon. Zo raakt je e-mail/CV niet verzeilt tussen de honderden of misschien wel duizenden andere e-mails.

Verder wens ik je veel succes!
__________________
I'm bleeding out the colors of the world.

Laatst gewijzigd op 07-08-2011 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 22:25
Daniells
Daniells is offline
Citaat:
Ligt eraan wat je studie is en wilt gaan doen. Ik was met mijn studie van plan om het reclamewereldje in te gaan en had vooral internationale ambities. Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van bemiddelingsorganisaties uitgaande van dat ze me dan misschien bij een standaard promotie bureautje zouden neerknallen. In plaats daarvan ben ik zelf op zoek gegaan naar de wat bekendere bureaus en agencies in Azië (Ik ben zelf Aziatisch en wil later ook in Azië werken).
Op die manier heb ik wat rond gebeld (duur grapje, maar mailen werkt in de meeste gevallen niet) en zo heb ik 6 maanden in hartje Hong Kong kunnen werken (en wonen!) bij een in Azië bekend reclame bureau. Tijd van mijn leven gehad en veel geleerd! Naast je stage leer je ook over andere culturen en aangezien Hong Kong een internationale stad is krijg je veel te maken met verschillende culturen uit alle uithoeken van de wereld. Voor mij was het vooral een bron van inspiratie en gaf me een verfrissende kijk op de wereld.
Het is in het begin misschien best eng voor sommige mensen, maar je went er uiteindelijk aan en als je ook nog is mensen leert kennen, dan wordt het helemaal leuk.

Ik zou zeggen, doen! Gebruik bemiddelingsorganisaties als je het echt nodig vindt, maar persoonlijk kom je aan de leukste stages als je er zelf op zoek naar gaat. Het allerbelangrijkste vind ik een open-minded mentaliteit Vooral als je naar continenten gaat waar het cultuur en normen en waarden anders zijn. Wees sociaal en durf mensen te benaderen.

Kwa zoeken naar een stage zou ik je eerst adviseren om goed uit te pluizen wat je wilt doen en waar je wilt werken. Als het je niet zoveel uitmaakt dan zijn er in dat geval talloze vacaturebanken en stage sites waar je terecht kunt. Als je op zoek bent naar een specifiek stage, dan zou je eventueel kunnen zoeken naar bedrijven/merken en kijken of zij misschien een stage vacature hebben. Zo niet, bel ze! (nogmaals, mailen werkt in de meeste gevallen niet of ze doen er super lang over!) Neem het initiatief door te vragen of zij misschien stagiaires nodig hebben of dat je daar stage kan lopen. Er zijn genoeg bedrijven die daar normaal gesproken niet aan doen maar er wel voor open staan. Moet je daarna dan TOCH een e-mail sturen, vraag dan naar de e-mail van een specifiek contactpersoon. Zo raakt je e-mail/CV niet verzeilt tussen de honderden of misschien wel duizenden andere e-mails.

Verder wens ik je veel succes!
Een reclame bureau trekt mij wel aan, en het is ook nog passend bij me opleiding.
Curaçao schijnt nogal populair te zijn onder de Nederlandse studenten.
Het schijnt dat daar een aantal bekende reclame (promotie) bureaus zitten dus dat kan wel wat worden. Over de bemiddelingsorganisaties daar wil ik liever niet aan beginnen, zoals jij ook al zei die zetten je gewoon op een random bureau waar je waarschijnlijk niet veel aan zou hebben.
Maar ik ga zeker nog kijken hoe en wat. Misschien dat de school nog iets kan regelen ik zie het allemaal wel.

Hartstikke bedankt voor jullie ervaringen en tips. Zal er zeker wat mee doen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 23:20
aero
aero is offline
Ik moet er wel bij zeggen dat werken bij een bekend reclame bureau behoorlijk aanpoten is . Wat betreft Curaçao; Curaçao is inderdaad erg populair onder de Nederlandse studenten. Persoonlijk is dat voor mij al een reden om er niet voor te gaan. Je gaat naar het buitenland om naast je stage ook andere aspecten te leren en ik ben dan ook van mening om jezelf dan ook zodanig af te zonderen van je eigen land en mensen. Het is in mijn ogen anders een waste of money. Maarja, het is jouw stage en als Curaçao je leuk lijkt moet je er vooral voor gaan, just sharing my 2 cents
__________________
I'm bleeding out the colors of the world.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd GRATIS info avond 7 juni DEN HAAG over vrijwilligerswerk & stages in het buitenland
Projects Abroad
0 31-05-2012 10:16
Studeren ervaring met stage in het buitenland?
Communicatie
6 07-09-2009 10:40
Studeren Stage in het buitenland: sept 2009 - feb 2010
¥iiitt!!
6 05-04-2009 22:05
Algemene schoolzaken Stages in het buitenland
AC Milan 7
8 23-08-2006 14:25
Algemene schoolzaken [Centraal] Stage in het buitenland
levi's
10 25-07-2005 14:19
Werk, Geld & Recht Stage in het buitenland
Verwijderd
5 07-09-2003 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.