Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 18:38
kleinedraak
Een tijdje terug stond hier een topic over een jongen van 21 die een meisje van 13 leuk vond.
Jullie vonden hem maar ziek en een pedo maar vinden jullie een relatie tussen een 16 en 22 jarige wel kunnen? De 16 jarige heeft wel al meer levenservaring dan iemand van 13. En als je toch verliefd bent en het gevoel is wederzijds dan maakt het toch niet uit hoe groot het leeftijdsverschil is. Oke als je allebei rond de 30 bent is het verschil kleiner dan, als je 22 en 16 bent maar wat maakt het uit als je toch gelukkiger bent met een 6 jaar ouder of 6 jaar jonger iemand dan met iemand van je eigen leeftijd, wat maakt het dan uit? Mag dit wettelijk eigenlijk een meerderjarige een relatie met een minderjarige(13 en 16)
Trouwens als de 13 en 21 jarige allebei heel gelukkig zijn en ze spoken niks pedo achtigs uit en de ouders vinden het niet zo erg wie zijn jullie dan om er wat optegen te hebben?
Greetz iemand die nu al niet meer verliefd is op het oudje!(sorry H. ik moest het ffe posten)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 18:58
kleinmeisje17
Avatar van kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
wat is nou de vraag?!

ik vind 6 jaar verschil wel kunnen punt.
__________________
Geniet van elke dag.. En je bent pas rijk als je gezond bent!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:04
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Je hebt duidelijk al een mening hierover dus waarvoor deze post? IK heb niet het idee dat je om adviezen vraagt..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:11
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Mijn standaardformule:

Leeftijd jongen : 2 + 6 = minimum leeftijd meisje

Als je daarvan afwijkt, zul je nooit een echt evenwichtige relatie kunnen hebben.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:17
Cato328
Cato328 is offline
ik ben 15 (word in januari 16) en m'n vriend is 21 (was in oktober jarig) en het gaat al bijna 7 maanden goed...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:22
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Mijn standaardformule:

Leeftijd jongen : 2 + 6 = minimum leeftijd meisje

Als je daarvan afwijkt, zul je nooit een echt evenwichtige relatie kunnen hebben.
YAY!! *is nog steeds fan*
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:22
Verwijderd
Dat gezeik over leeftijdsverschil altijd.. Het kan misgaan, zoals elke relatie, maar het kan ook goed gaan, zoals elke relatie.. A;s het goed voelt, go for it, en misschien loopt het wel helemaal mis.. dat is dan dikke pech
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:


Als je daarvan afwijkt, zul je nooit een echt evenwichtige relatie kunnen hebben.
maar dat hoeft niet te betekenen dat die problemen te overkomen zijn en dat het toch kan werken..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
22:2+6= 17

jammer

ik vind 16 en 22 wel kunnen eigenlijk. maar zelf weten ze dit beter. misschien is dit meisje wel heel kinderlijk en zal het niet gaan. of die jongen loopt juist een paar jaartjes achter. dat weet ik allemaal niet...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:54
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Mijn standaardformule:

Leeftijd jongen : 2 + 6 = minimum leeftijd meisje

Als je daarvan afwijkt, zul je nooit een echt evenwichtige relatie kunnen hebben.
(86:2) + 6 = 50 dan wordt het steeds meer hoe ouder hoe meer leeftijdsverschil mag
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:44
MVVSupporter
MVVSupporter is offline
zoiets noemen ze pedofielie
__________________
MVV Supporter, in GOEDE, en ik BARSLECHTE tijden!!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 21:20
Verwijderd
16 en 22 vind ik niet kunnen. Ik hou eigenlijk als regel aan dat mijn vriendin en ik in dezelfde levensfase moeten zitten. Het ligt dan voor de hand dat mijn vriendin studeert, en dus minstens een jaartje of 18 is.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 21:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MVVSupporter schreef:
zoiets noemen ze pedofielie
lul niet snotneus
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 21:42
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MVVSupporter schreef:
zoiets noemen ze pedofielie
Onzin.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 22:00
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Natuurlijk kan het wel werken. Maar ik vind idd dat we in dezelde levensfase moeten zitten (bijv. beiden studeren) en zelfs dan kan de een nog ''verder'' zijn dan de ander, waardoor het niet werkt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 22:23
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
even laten weten dat ik (18) nu al een jaar samen ben met een jongen van 28...en we zijn nog steeds gelukkig...Eat that!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 23:07
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ja ik zei ook niet dat t niet kan, ik ken ook een meisje dat op haar 16e een vriend van 26 kreeg en ze zijn nu al 2 jaar samen.

Dat zou voor mij een te groot vershil zijn, ik heb al moeite m 3 jaar, m'n ex was al zoveel verder m alles, maar lag er ook aan dat t mijn 1e relatie was en zijn 5e ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
lul niet snotneus
snotneus?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2002, 09:05
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
maar dat hoeft niet te betekenen dat die problemen te overkomen zijn en dat het toch kan werken..
Waarom zou je genoegen nemen met een sub-optimale situatie?

Ik gun mijzelf het beste.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Leeftijd jongen : 2 + 6 = minimum leeftijd meisje
Ik denk dat je eigenlijk verschillende factoren moet handhaven.

Zoiets als dit:

Code:
// LJ = Leeftijd jongen
// LM = Minimum leeftijd meisje

// {LJ >= 12 && LJ <= 22}
if(LJ >= 12 && LJ <= 22) LM = LJ - (0.5 * LJ - 6);

// {LJ > 22}
if(LJ > 22) LM = LJ - (0.25 * LJ);

// Advies
if(LJ >= 12) {
  cout << "De minimum leeftijd meisje bedraagt: " << LM << " jaar.";
} else {
  cout << "Meisjes zijn stom! Vlug, de buurjongen zit je boomhut te slopen:eek:";
}
Zodat het verschil niet al te sterk groeit naarmate we ouder worden, oude viezerik
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 09:18
Bob De Bouwer
Bob De Bouwer is offline
leeftijd jongen -> leeftijd meisje
(bij formule "leeftijdjongen:2+6-leeftijdmeisje")

12 -> 12
13 -> 12,5
14 -> 13
15 -> 13,5
16 -> 14
17 -> 14,5
18 -> 15
19 -> 15,5
20 -> 16
21 -> 16,5
22 -> 17
23 -> 17,5
24 -> 18
25 -> 18,5
26 -> 19
27 -> 19,5
28 -> 20
29 -> 20,5
30 -> 21
31 -> 21,5
32 -> 22
33 -> 22,5
34 -> 23
35 -> 23,5

ik vind het vanaf "21" voor de jongen eigenlijk niet meer gelden
__________________
mijn avatar is weggevallen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 09:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
snotneus?
als in klein jongetje die onzin praat en zich bemoeit met zaken waar hij geen verstand van heeft?

Hoezo?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
als in klein jongetje die onzin praat en zich bemoeit met zaken waar hij geen verstand van heeft?
Bla, dit is altijd nog een scholieren forum. Hij heeft al het recht hier te posten. Je kunt hem best bekritiseren op zijn post zelf, maar val niemand persoonlijk aan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:22
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik denk dat je eigenlijk verschillende factoren moet handhaven.

Zoiets als dit:

Code:
// LJ = Leeftijd jongen
// LM = Minimum leeftijd meisje

// {LJ >= 12 && LJ <= 22}
if(LJ >= 12 && LJ <= 22) LM = LJ - (0.5 * LJ - 6);

// {LJ > 22}
if(LJ > 22) LM = LJ - (0.25 * LJ);

// Advies
if(LJ >= 12) {
  cout << "De minimum leeftijd meisje bedraagt: " << LM << " jaar.";
} else {
  cout << "Meisjes zijn stom! Vlug, de buurjongen zit je boomhut te slopen:eek:";
}
Zodat het verschil niet al te sterk groeit naarmate we ouder worden, oude viezerik
Uiteraard is de 'Wet van Pim' enkel geldig binnen een beperkt domein. Ik voel wel wat voor jouw code.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:14
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
omg zo lijkt liefde net wiskunde!!
Zo maak je liefde natuurlijk heel on-populair ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2002, 13:06
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
omg zo lijkt liefde net wiskunde!!
Zo maak je liefde natuurlijk heel on-populair ...
Wat is er mis mee om iets dat wordt gezien als onlogisch, op een logische manier te benaderen?
Ik doorbreek gewoon een aantal taboes. Niets meer, niets minder.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:51
snoeperke
snoeperke is offline
ik was 16 toen ik begon te gaan met mn vriend,hij werd toen 2 dagen later 22.Inmiddels ben ik nu 17.het is net iets meer al 5 jaar verschil,veel mensen zeggen dat daar de grens ligt,omdat ander de werelden nog teveel veranderen.
Ik merk dit ook tussen mijn vriend en mij,Hij werkt al een aantal jaar en ik heb nog zeker 4jaar universiteit te doen.
Dit remt onze relatie best wel,want het liefst gaan we samen wonen,kindje etc etc etc.....maar aangezien ik vast zit aan mn studies lukt dat allemaal niet tot dan.Ik zie het niet zitten om tijdens mn studies een kindje te hebben.
maar ja,we zijn super gelukkig samen en denk ook niet dat mijn studies ooit een rede zullen zijn om het op te geven.als je echt van elkaar houdt maakt dat allemaal geen verschil.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:54
Verwijderd
Het eeuwige gezeur over of het leeftijdsverschil niet te groot is.. hmm..

Wanneer de twee mensen in de relatie het allebei niet te groot vinden, ís het niet te groot. De buiten wereld heeft daar weinig tot niets mee te maken..

Enne, mijn vriend is lekker 9,5 jaar ouder Puh!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:47
Tactic
Tactic is offline
Citaat:
MVVSupporter schreef:
zoiets noemen ze pedofielie
Klinkklare onzin. Lul niet
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:51
Verwijderd
*schudt meewarig z'n hoofd*

Natuurlijk kun je in principe verliefd worden op iemand van elke leeftijd, het is alleen de vraag of het omzetten in een relatie wenselijk is. Maar goed, ook dat is subjectief. Ik zou persoonlijk niks willen met iemand die in een totaal andere levensfase dan ik zit, omdat ik discussie en dialoog in een 'relatie' hoog in het vaandel heb staan. Het moet vooral om lol draaien en de verhouding zelf moet een beetje stabiel zijn. Dat lukt gewoon niet als het verschil te groot is.

Verder vraag ik me altijd af wat kerels van 27-28 in meisjes van 16-17 zien...of dat echt 'liefde' is, of een soort vervormde vadergevoelens. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik op m'n 27e iets met een niet-afgestudeerd meisje zou hebben...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:


Verder vraag ik me altijd af wat kerels van 27-28 in meisjes van 16-17 zien...of dat echt 'liefde' is, of een soort vervormde vadergevoelens. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik op m'n 27e iets met een niet-afgestudeerd meisje zou hebben...
Jeeej, daar kan ik lekker op reageren

Ik ben 17, mijn vriend is nu 27. Vervormde vadergevoelens? Neuh, hij is precies zoals ik ben, ik heb soms het idee dat ik hem juist meer opvoed.. Maar goed.. We lijken gewoon heel veel op elkaar en wanneer mensen zeggen dat 27 al héél volwassen is... ahum Nee, zeker wel volwassen, maar geen oude wijze man ofzo hoor.. Hij is inderdaad al afgestuurd en werkt nu al zeker drie jaar op de universiteit, ik zit in 6 VWO.. maar dat is gewoon echt geen probleem, ik ben niet dommer en hij is niet slimmer.. Hij is ook niet verder ontwikkeld ofzo...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:30
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Jeeej, daar kan ik lekker op reageren

Ik ben 17, mijn vriend is nu 27. Vervormde vadergevoelens? Neuh, hij is precies zoals ik ben, ik heb soms het idee dat ik hem juist meer opvoed.. Maar goed.. We lijken gewoon heel veel op elkaar en wanneer mensen zeggen dat 27 al héél volwassen is... ahum Nee, zeker wel volwassen, maar geen oude wijze man ofzo hoor.. Hij is inderdaad al afgestuurd en werkt nu al zeker drie jaar op de universiteit, ik zit in 6 VWO.. maar dat is gewoon echt geen probleem, ik ben niet dommer en hij is niet slimmer.. Hij is ook niet verder ontwikkeld ofzo...
Hij is wel afgestudeerd maar niet verder ontwikkeld dan een middelbare scholier? Vreemd.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Hij is wel afgestudeerd maar niet verder ontwikkeld dan een middelbare scholier? Vreemd.
Mja, dat ligt eraan wat je onder 'verder ontwikkeld' verstaat he..

Natuurlijk is hij 'verder in het leven' omdat hij klaar is met leren en aan het werken is. Hij is zelfstandiger dan de gemiddelde middelbare scholier, maar ik ben net zo zelfstandig (we wonen nu samen). Wat ik bedeol met 'verder ontwikkeld' is echt puur psychisch, zoiets hangt echt af van wie een persoon ís. Op dat vlak liggen we echt gelijk.. op dat vlak, psychisch gezien dus, zijn we echt even ver ontwikkeld... Dat durf ik zonder aarzelen te zeggen...

't Enige verschil is dat hij 27 is en z'n school af heeft gemaakt... Maar verder...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:41
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Mijn antwoord op de vraag:

Het hangt er vanaf ofdat beiden ongeveer op een zelfde lijn zitten.
Bovendien is het aan hén om dat te beslissen, niet aan anderen.


O, en op de vraag of het 'mag'... ja, het mag. Dat wil zeggen: 16 en 22 mag.
13 en 21 mag wel, kwa liefdesrelatie. Ze mogen alleen geen sex hebben, maar...is dat nu zo erg?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"

Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:50
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Bob De Bouwer schreef:
leeftijd jongen -> leeftijd meisje
(bij formule "leeftijdjongen:2+6-leeftijdmeisje")

Onzin.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie gebruikt of moeilijke situatie?
Minth
24 19-02-2010 16:01
Liefde & Relatie GROOT leeftijdsverschil
gekkie32
83 11-06-2007 22:40
Liefde & Relatie stelling ivm leeftijdsverschil
vedetje
33 04-05-2006 08:26
Psychologie Leeftijd voor vriendschap te groot ???
Tieneke
57 15-05-2005 20:55
Liefde & Relatie leeftijdsverschil te groot???
relisys
68 18-07-2004 19:59
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 20:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.