Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2009, 02:47
Verwijderd
De eerste (relatief) grote speelfilm die wordt uitgebracht onder creative commons in plaats van onder totale copyright. Dat houdt in dat je de film mag kopiëren, downloaden, remixen en aanpassen. De voorwaarden zijn dat je de makers noemt, dat je geen winst mag maken door bijvoorbeeld de film in een reclame te verwerken (daarvoor moet je eerst de makers contacteren) en dat je jouw product ook uitbrengt onder creative commons.

De film is onlangs wereldwijd in premičre gegaan via The Pirate Bay.



Donaties zijn optioneel, en nu, twaalf dagen na de premičre, heeft de regisseur reeds 20% van het budget (dat hij geleend had bij een bank) teruggekregen. De kans zit er dik in dat hij het hele budget terug zal krijgen in de vorm van donaties, en wellicht zelfs winst zal maken op de productie. Zeker als het werk alsnog vertoond wordt in bioscopen. Grote bioscoopketens moeten namelijk wel betalen voor het vertonen van de film, aangezien zij de film gebruiken voor commerciële doeleinden.

Citaat:
This is Mette's story. Member of a neo-Nazi gang, her day job is to take care of four seniors that all are just waiting to die. Her life becomes a journey into a burlesque fairytale, where the rules of the game are created by Mette herself. Mette is indifferent about her way of life, until she one night assaults a man, kicking him senseless. Waking up the day after, she realizes that something is wrong, and accompanied by the crazy oldies, she longs for respect and love. Together, they create a world of their own. A world you never knew existed.
IMDB.

Blog.

Trailer.

Torrent.

Meningen, reviews, etc? Ik heb de film nog niet gezien, maar de trailer ziet er heel vermakelijk uit dus ik zal 'm vannacht eens downloaden. Sowieso vind ik het een heel goed initiatief, die lui zijn de pioniers van het nieuwe auteursrechtsysteem dat er ongetwijfeld gaat(/moet) komen.

Doneren kan overigens hierrr.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2009, 02:48
Verwijderd
Ook maar even de trailer in embedded vorm, voor de luiaards:



Maar als je op de link klikt krijg je een groter scherm.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 21:22
Verwijderd
Bekeken naar aanleiding van dit topic. Als je van rare Zweedse cultfilms zoals ik houd is het erg vermakkelijk . Vooral het huis met de oudjes en de interactie met Mette is grappig om te zien. Het neo-nazi element vind ik vaak niet voldoende uitgewerkt of misschien is het bewust vaag gelaten.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 16:54
Verwijderd
Lijkt me gaaf, ik ga het wel eens kijken.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 01:12
Verwijderd
Ik ga 'm ook eens downloaden.

Ben benieuwd of dat principe van doneren-als-je-dat-wil ook werkt als het vaker gebeurt. Voor een keertje is het misschien leuk, maar als het vaker gebeurt misschien niet meer.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 21:20
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nou ja, op deze manier wordt een product wel op waarde geschat
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 20:29
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dat is waar, maar toch denk ik dat de theorie van Barabas best wel eens zou kunnen kloppen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 10:09
Verwijderd
Ziet er fascinerend uit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 12:32
Matt John
Matt John is offline
Amerikaanse hipster verveling films zijn allen over het vinden van schoonheid in de alledaagse en genieten van de stukken van het leven dat mensen als vanzelfsprekend beschouwen.

Europese hipster verveling films zijn over het vinden van manieren om te gaan met het feit dat je haat en wil iedereen doden.

Voordeel: Europese hipsters.

Matt John
------------
cisco exam questions is niet moeilijk een!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Amerikaanse hipster verveling films zijn allen over het vinden van schoonheid in de alledaagse en genieten van de stukken van het leven dat mensen als vanzelfsprekend beschouwen.

Europese hipster verveling films zijn over het vinden van manieren om te gaan met het feit dat je haat en wil iedereen doden.

Voordeel: Europese hipsters.

Matt John
------------
cisco exam questions is niet moeilijk een!
Wat.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Amerikaanse hipster verveling films zijn allen over het vinden van schoonheid in de alledaagse en genieten van de stukken van het leven dat mensen als vanzelfsprekend beschouwen.

Europese hipster verveling films zijn over het vinden van manieren om te gaan met het feit dat je haat en wil iedereen doden.

Voordeel: Europese hipsters.

Matt John
------------
cisco exam questions is niet moeilijk een!
:')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.