Oud 19-03-2007, 12:09
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb het heel af en toe; een soort van trilling in het oog. Meestal duurt het maar 5 minuten. Net had ik 'zo'n aanval' een half uur.
Het is heel vervelend, ik zou het proberen te omschrijven:

Je kunt het vergelijken met een soort wazige streep of bol die het zicht aantast. Het trilt; het is net een trilling die je soms ziet afkomen van een heel warm voorwerp (kachel, fornuis).
Je ziet het niet van buitenaf. Ik voel ook niks aan mijn ogen of daarom heen. Als ik een oog dicht doe zie ik de trilling nog steeds, doe ik mijn andere oog dicht zit hij er nog op precies dezelfde plek. En als ik beiden ogen dichtdoe is de trilling er ook nog steeds.
Het belemmerd mijn zicht; ik kan niet lezen; deze keer had ik geen zicht aan mijn linker kant (meestal als je rechtuit kijkt zie je nog wel links of recht iets van je.. nu dus niet). Ik moet echt veel met mijn ogen bewegen wil ik iets kunnen lezen (dit forum bijvoorbeeld).
Het heeft niks met een trillende zenuw of spier te maken.. dit zou ik ook echt moeten voelen; wat ik bedoel is puur de trilling in het zicht, niet in gevoel. En een spier of zenuw die trilt is meestal aan 1 oog.

Het is nu afgezakt en ik begin een beetje hoofdpijn te krijgen. Op het moment van zo'n 'aanval' is het fijn even de ogen dicht te doen, omdat het gigantisch stoort.

Wat is het? Hoe kan het? Daar ben ik vooral nieuwsgierig naar.
Ik heb het niet vaak; maximaal 3 a 4 x in het jaar.
1x werd ik misselijk en kreeg ik echt veel hoofdpijn. Soms heb ik na afloop nergens last van.

Nog iets; ik ben niet gespannen en heb voldoende slaap. Ik ben ook niet druk o.i.d, geen zorgen.

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:12
Verwijderd
Op mij komt het over als migraine...

Als je hoofdpijn krijgt, hoe lang duurt het dan voor dat het weer weggetrokken is ed?

Misschien een keer langs de huisarts om te vragen wat hij er van vindt?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:15
Verwijderd
Ik vind het ook heel erg als migraine klinken. Verstoord zicht, lichtintolerantie, hoofdpijn, misselijkheid...
Hoofdpijn hoeft niet altijd op te treden bij migraine

Tegen migraine kun je gewoon medicatie voorgeschreven krijgen die je dan inneemt zodra je een aanval aan voelt komen. Dus als dat het is, dan is er wat aan te doen.

edit: en de hoofdpijn bij migraine hoeft ook niet altijd hevig te zijn
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:16
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2007 @ 13:12 :
Op mij komt het over als migraine...

Als je hoofdpijn krijgt, hoe lang duurt het dan voor dat het weer weggetrokken is ed?

Misschien een keer langs de huisarts om te vragen wat hij er van vindt?
Bij migraine denk ik aan hele erge hoofdpijn. Ik heb nu ook wel een beetje hoofdpijn maar niet zo erg dat ik een aspirientje moet nemen ofzo.
Of zijn er wat dat betreft meer soorten migraine?

Het is nu ongeveer een half uur geleden, en ik heb nog wel dezelfde hoofdpijn.. maar zoals ik zeg, het is te doen. Net alsof je flink gehuild hebt (soms heb je daarna ook wat druk in je hoofd )
Ik zou in de gaten houden wanneer de hoofdpijn weg gaat.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:19
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-03-2007 @ 13:15 :
Ik vind het ook heel erg als migraine klinken. Verstoord zicht, lichtintolerantie, hoofdpijn, misselijkheid...
Hoofdpijn hoeft niet altijd op te treden bij migraine

Tegen migraine kun je gewoon medicatie voorgeschreven krijgen die je dan inneemt zodra je een aanval aan voelt komen. Dus als dat het is, dan is er wat aan te doen.
Nouja, die misselijkheid heb ik maar 1x gehad. dat is ondertussen al zeker 4 jaar geleden.

En het is heel vervelend, maar gelukkig maar even en dus niet vaak. Dus ik denk al snel; huisarts is onzin, het gaat zo over en komt zo weinig voor. (hoewel ik tegen anderen misschien zou zeggen dat ze naar de dokter moeten )

Maar hoe kan zoiets? Hoe kun je nou zo'n trilling kregen met een gedeeltelijk gezichtsverlies.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:20
Verwijderd
Er bestaan idd verschillende soorten migraine. Migraine kan, volgens mij, ook zonder erge hoofdpijn voorkomen. (En volgens Sarah ook en ik geloof 'altijd alles' wat Sarah zegt; die heeft er verstand van. )
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:23
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2007 @ 13:20 :
Er bestaan idd verschillende soorten migraine. Migraine kan, volgens mij, ook zonder erge hoofdpijn voorkomen. (En volgens Sarah ook en ik geloof 'altijd alles' wat Sarah zegt; die heeft er verstand van. )
haha, ok, dan moet het wel zo zijn

Het vervelendste is gewoon die trilling, maar ik ben bang dat daar weinig aan te doen is omdat het plots begint. En daarbij stopt het al voordat een aspirientje werkt.
Het enige wat een beetje helpt is de ogen dicht doen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:27
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik bedenk mij in een keer; ik ben ongesteld geworden vandaag; kan het daar mee te maken hebben. Volgens mij las ik ooit ergens dat pilgebruik of menstruatie (ik heb beiden) er iets mee te maken kunnen hebben. Met migraine dan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:31
Verwijderd
Migraine kan zowat overal mee te maken hebben (alsin: er is bijna altijd wel iets te ontdekken wat als trigger zou kunnen werken voor de migraine). Pilgebruik en menstruatie is wel één van de 'grotere' en bekendere mogelijke oorzaken. Het zou er heel goed mee te maken kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 19:12
Verwijderd
*voelt zich vereerd*

En migraine is vaak wel cyclus afhankelijk. Als je er niet zo veel last van hebt is medicatie natuurlijk nergens voor nodig. En als ik het niet vergeet, zoek ik nog wel een keer op hoe het veroorzaakt wordt
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 22:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik moest ook gelijk denken aan migraine. Je hebt een aura (zo wordt dat genoemd), wil graag je ogen dichtdoen, en je hebt hoofdpijn. En jep zoals Sarah al zei, is er bij sommige vrouwen een duidelijk verband tussen de menstruatiecyclus en het optreden van migraine.

Ik zou je aanraden om even naar je huisarts te gaan, zodat die andere dingen kan uitsluiten (bijvoorbeeld een aandoening aan je oog). Misschien geeft hij je medicatie mee, zodat je die kan innemen als je het aan voelt komen.

Succes
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Sprong in het diepe - verhaal - deel 1
GH927911
1 08-01-2014 09:32
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Het is een kwaad dat fluistert
Verwijderd
0 13-06-2006 12:31
Verhalen & Gedichten verloren in een droom
Kanya
2 28-06-2005 22:22
Lichaam & Gezondheid wazige trilling in oog
Fleurop
8 15-07-2003 13:14
ARTistiek het maisveldincident
substantial
4 28-02-2002 19:35
Verhalen & Gedichten liggend in het gras ( totaal verliefd )
sunflouwer
4 07-11-2001 17:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.