Oud 20-04-2012, 23:45
Verwijderd
Ik heb een vraagje. Ik heb begin april onveilige seks gehad waarbij mn vriend in mij klaarkwam. Hiervoor had hij dat ook gedaan. Er is dan een grote kans dat ik zwanger ben. Mijn ongesteldheidsperiode is meestal eind van de maand. Ik heb al symptomen gehad van zwangerschap, maar ben vandaag toch ongesteld geworden. Dus ik ben nu niet zwanger? Of kan ik wel zwanger zijn, maar dat ik dan toch ongesteld ben? Ik ben trouwens ook 2 weken eerder ongesteld geworden. Ik hoor eigelijk eind van de maand te worden. Kan iemand mij advies geven? Ik wil heel graag weten of het dus kan dat je zwanger bent, maar toch ongesteld wordt..

En mijn 2de vraag is: Er is een periode waarin je NIET zwanger kan raken, welke periode is dat? Iets met menstruatie.. Ervoor, of erna? Had dit ergens gelezen, maar weet niet of dit klopt.

Het zou echt geweldig zijn om jullie reacties te ontvangen!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 23:47
Verwijderd
Eén raad: gebruik voortaan condooms en vertrouw niet op periodieke onthouding.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 00:51
Verwijderd
Dat wordt een testje doen...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 02:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik snap niet zo goed waarom je geen anticonceptiemiddel hebt gebruikt. Er zijn zoveel manieren om zwangerschap te voorkomen, gebruik die dan ook!
Ga aan de (prik)pil, gebruik een condoom, doe iets. Je had ook een MAP kunnen halen.

Maar goed, dat terzijde, want daar is het nu te laat voor, het lijkt me verstandig dat je een test gaat doen. De kans is best groot dat je zwanger bent. Je kan namelijk gewoon ongesteld worden als je zwanger bent.

Als je niet zwanger blijkt te zijn, heb je geluk en is dat geen reden om gewoon onveilige seks te blijven hebben.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 02:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ten eerste: hoe kan je zo dom zijn om totaal niet aan anticonceptie te doen, zelfs geen morning after pil? Als jij en je vriend denken dat jullie oud genoeg zijn voor seks, zijn jullie ook in oud genoeg om een condoom of pil te kopen.

Maar goed. Als antwoord op je vraag: het komt zo nu en dan voor dat zwangere vrouwen toch ongesteld worden. De kans is dus aanwezig dat jij het ook bent. Test doen dus.

Periodieke onthouding is NIET geschikt als anticonceptiemethode, dus zet dat uit je hoofd. Pil, spiraal, pessarium, implanon en prikpil zijn allemaal betrouwbaar, zeker in combinatie met condooms.

Denk er aan dat de pil etc. alleen anticonceptie is! Het beschermt je niet tegen SOA, tenzij jullie beiden getest zijn gewoon een condoom blijven gebruiken ter bescherming dus.

En de volgende keer dat je weer onbeschermd seks besluit te hebben, haal dan op z'n minst een morning after pil. Die kun je tot 72 uur na de seks gebruiken, maar werkt het beste als je hem zo snel mogelijk inneemt. Je kunt de MAP bij elke apotheek krijgen, dus geen excuus om het uit te stellen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 09:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
1. Doe een test.
2. Ga aan de pil.
3. ???
4. Profit!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 11:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dit hoort op lichaam en gezondheid.

verder: wat martino zegt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste: hoe kan je zo dom zijn om totaal niet aan anticonceptie te doen, zelfs geen morning after pil? Als jij en je vriend denken dat jullie oud genoeg zijn voor seks, zijn jullie ook in oud genoeg om een condoom of pil te kopen.

Maar goed. Als antwoord op je vraag: het komt zo nu en dan voor dat zwangere vrouwen toch ongesteld worden. De kans is dus aanwezig dat jij het ook bent. Test doen dus.

Periodieke onthouding is NIET geschikt als anticonceptiemethode, dus zet dat uit je hoofd. Pil, spiraal, pessarium, implanon en prikpil zijn allemaal betrouwbaar, zeker in combinatie met condooms.

Denk er aan dat de pil etc. alleen anticonceptie is! Het beschermt je niet tegen SOA, tenzij jullie beiden getest zijn gewoon een condoom blijven gebruiken ter bescherming dus.

En de volgende keer dat je weer onbeschermd seks besluit te hebben, haal dan op z'n minst een morning after pil. Die kun je tot 72 uur na de seks gebruiken, maar werkt het beste als je hem zo snel mogelijk inneemt. Je kunt de MAP bij elke apotheek krijgen, dus geen excuus om het uit te stellen.
Wat hij zegt
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 13:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
En mijn 2de vraag is: Er is een periode waarin je NIET zwanger kan raken, welke periode is dat? Iets met menstruatie.. Ervoor, of erna? Had dit ergens gelezen, maar weet niet of dit klopt.
Het klopt niet
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 15:10
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Er is een periode waarop je minder vruchtbaar bent, dat is iets anders dan helemaal niet. De periode twee weken naar je eerste dag van je ongesteld, dan ben je het meest vruchtbaarst.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 15:13
Verwijderd
Geen condoom, geen pil, in je klaarkomen, geen morning after pill. What's wrong with you?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 16:12
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Er is een periode waarop je minder vruchtbaar bent, dat is iets anders dan helemaal niet. De periode twee weken naar je eerste dag van je ongesteld, dan ben je het meest vruchtbaarst.
Nee: twee weken voor de eerste dag van je menstruatie ben je het meest vruchtbaar.

En verder: gebruik condooms en/of de pil.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 17:11
Verwijderd
Maar wie heeft gezegd dat ik niet zwanger wil zijn?
Jullie lezen dat ik denk dat ik zwanger ben en gaan er vanuit dat ik het niet wil?
Ik ben sowieso tegen abortus. Als ik het ben, laat ik het kindje. Als ik het niet ben, jammer dan.
Verder doe ik niet mijn best om een kindje te krijgen, maar wanneer dit het geval is, maakt het niet uit.
Wil wel graag weten of ik het wel ben of niet ben, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Trouwens, ik las dat je na je menstruatie onvruchtbaar bent. Maar voor hoelang dit is, weet ik niet..

Condooms hebben we iets van 3x gebruikt, maar daarna niet meer. Verder gebruik ik de pil inderdaad niet. En morning after pil heb ik nog nooit geslikt. Bedankt voor de tips waar ik dit kan halen. Weet niet eens hoe het eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 18:01
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dus je wil graag zwanger worden? Dan is het eigenlijk ook heel belangrijk dat je het plant en dat je een test doet. Als je zwanger raakt heb je namelijk extra foliumzuur nodig om het risico op een open ruggetje (spina bifida) bij je kindje te verkleinen. Daarmee moet je eigenlijk 2 maanden vóór je zwanger wordt al beginnen.
Daarnaast weet ik niet hoe oud je bent, maar denk ook na over de gevolgen die het hebben van een kindje meebrengen, zoals dat het moeilijker is om een opleiding af te maken en dat het behoorlijk duur is. Dus of je nou wel of niet zwanger wil worden: denk na over wat je doet.

En je bent niet onvruchtbaar na je menstruatie, je weet namelijk nooit echt zeker wanneer er een eisprong plaatsvindt en of er dus een eitje is dat bevrucht kan worden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 18:07
Verwijderd
Van de normaal vruchtbare stellen die aan periodieke onthouding doen met behulp van de temperatuurmethode (zie google) raakt ongeveer 20 % per jaar zwanger (in plaats van 90-95% als je gewoon alle dagen van de maand seks zou hebben). Daardoor was het vroeger voor de pil er was, een populaire manier onder echtparen om te voorkomen dat ze twaalf kinderen kregen. Maar het is dus absoluut geen goede manier om zwangerschap helemaal te voorkomen, want de kans dat je binnen een jaar zwanger bent is een op vijf.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Maar wie heeft gezegd dat ik niet zwanger wil zijn?
Jullie lezen dat ik denk dat ik zwanger ben en gaan er vanuit dat ik het niet wil?
Ik ben sowieso tegen abortus. Als ik het ben, laat ik het kindje. Als ik het niet ben, jammer dan.
Verder doe ik niet mijn best om een kindje te krijgen, maar wanneer dit het geval is, maakt het niet uit.
Doe alsjeblieft normaal en denk na, je weet niet waar je aan begint.

'Het maakt niet uit'?? Weet je wel hoe ingrijpend het is om een kind te krijgen en op te voeden, hoeveel tijd en geld het kost? En zeker op jouw leeftijd.
Ga zo snel mogelijk aan de pil en voorkom dat je zwanger raakt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 19:29
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Verder doe ik niet mijn best om een kindje te krijgen, maar wanneer dit het geval is, maakt het niet uit.
ehr...nou je best om het te voorkomen doe je anders ook niet. Je hebt toch wel voorlichting gehad over hoe kindertjes ontstaan?
Die vriend van jou mag ook weleens wat beter uitkijken trouwens, hij is net zo goed verantwoordelijk. Weet hij wel dat jij zo makkelijk denkt over kinderen krijgen en wil hij dat zelf ook? Of ga je hem erin luizen door ineens 'per ongeluk' zwanger te worden?

bovendien, vanaf een forum is niet te beoordelen of jij zwanger bent dus doe gewoon een test.
__________________
Allem voran die Tat.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 22:37
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Je bent verdorie 17, je hebt 7 maanden een relatie en je hebt een heel ander topic geopend over je intimiteitsproblemen met je vriend, daar ben je 'ineens' overheen en nu wil je graag een kind?
Echt waar, je weet niet waar je het over hebt en je weet niet waar je aan begint. En het maakt zeker uit of je wel of niet een kind krijgt. Neem dat maar aan van een hoogzwangere forumster ;-).

Over die symptomen: dat is ten eerste bij elke vrouw anders. Ik had de eerste weken nergens last van (nog niet), maar een vriendin liep vanaf dag 1 te kotsen. Daar komt bij da je dan precies moet weten wanneer je het meest vruchtbaar bent geweest. Als je aangeeft dat je nu ongesteld bent, is de kans bijzonder klein dat je zwanger bent. Als je het echt wilt weten, doe een test.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Maar wie heeft gezegd dat ik niet zwanger wil zijn?
Jullie lezen dat ik denk dat ik zwanger ben en gaan er vanuit dat ik het niet wil?
Ik ben sowieso tegen abortus. Als ik het ben, laat ik het kindje. Als ik het niet ben, jammer dan.
Verder doe ik niet mijn best om een kindje te krijgen, maar wanneer dit het geval is, maakt het niet uit.
Wil wel graag weten of ik het wel ben of niet ben, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Trouwens, ik las dat je na je menstruatie onvruchtbaar bent. Maar voor hoelang dit is, weet ik niet..

Condooms hebben we iets van 3x gebruikt, maar daarna niet meer. Verder gebruik ik de pil inderdaad niet. En morning after pil heb ik nog nooit geslikt. Bedankt voor de tips waar ik dit kan halen. Weet niet eens hoe het eruit ziet.
Waarom zou je er niet nog 5 à 10 jaar mee wachten? Anders moet je de rest van je leven beunhazenwerk gaan doen... of niets, maar dan heb je een grote kans dat je je hele leven in een achterbuurt blijft wonen. Tenzij je vriend echt goed verdient, maar daar ga ik niet van uit. Zo kan je je toekomstige kindje ook een beter leven geven.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 10:07
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Nee: twee weken voor de eerste dag van je menstruatie ben je het meest vruchtbaar.
idd!

je bent het meest vruchtbaar rond je eisprong, dus (meestal) knal middenin je cyclus. het grappige is dat je best nog wel zwanger kan worden als je in de eerste week van je cyclus seks hebt gehad, want sommige zaadjes kunnen echt wel lang overleven!
een paar dagen voor je eisprong en en de dag van je eisprong kunnen de zaadjes het best doordringen tot in je baarmoeder en het verst doorzwemmen tot in je eileiders, dus dan ben je het allervruchtbaarst. zaadjes kunnen in je baarmoeder/eileiders wel een week blijven wachten op je ei. als je ei dan springt zitten de zaadjes klaar om het te bevruchten, waarna de eicel kan afdalen naar je baarmoeder om zich daar te nestelen. als je ei al gesprongen is op het moment dat je seks hebt, kunnen de zaadcellen er alsnog naartoe én innestelen.

conclusie: je bent de eerste en de laatste week van je cyclus het minst vruchtbaar, de middelste twee weken van je cyclus het meest, maar je loopt àltijd kans op zwanger te worden, wanneer je het ook doet.

Laatst gewijzigd op 24-04-2012 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 10:09
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Je bent verdorie 17, je hebt 7 maanden een relatie en je hebt een heel ander topic geopend over je intimiteitsproblemen met je vriend, daar ben je 'ineens' overheen en nu wil je graag een kind?
Echt waar, je weet niet waar je het over hebt en je weet niet waar je aan begint. En het maakt zeker uit of je wel of niet een kind krijgt. Neem dat maar aan van een hoogzwangere forumster ;-).

Over die symptomen: dat is ten eerste bij elke vrouw anders. Ik had de eerste weken nergens last van (nog niet), maar een vriendin liep vanaf dag 1 te kotsen. Daar komt bij da je dan precies moet weten wanneer je het meest vruchtbaar bent geweest. Als je aangeeft dat je nu ongesteld bent, is de kans bijzonder klein dat je zwanger bent. Als je het echt wilt weten, doe een test.
*helemaal eens!*

'het maakt niet uit', bullshit, het maakt wel degelijk uit, en voor het kind nog wel het meest! als ik jou was zou ik maar wat beter gaan nadenken over wat je wil in het leven, want op je zeventien met een kind geschopt worden is echt niet ideaal.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 11:40
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Account verwijderd
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 15:49
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet
meisjes 1
9 29-08-2012 12:04
Lichaam & Gezondheid snap er geen drol meer van, zwanger of niet?
Anoniems.
8 03-12-2011 22:51
Lichaam & Gezondheid Zwanger of niet
easybreezy
6 30-06-2009 20:48
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
girl198520
2 30-05-2006 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.