Oud 16-05-2002, 16:28
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Heyhey allemaal!!!

Ik heb ff een vraagje voor jullie!!!
Stel je voor....:Je heb ouders, ze zijn christelijk. Als je zwanger raakt, vinden ze dat minder en je moet met je vriend trouwen.

Ik heb nu een hele lieve vriend. En we willen met elkaar naar bed. Ik heb er heel goed over nagedacht en ik wil het gewoon heel graag. Ik ben aan de pil. Dus opzich kan ik dan niet zwanger raken. Maar ja... stel dat het toch gebeurt... De kans is klein maar het kan toch.

Gisteravond tijdens het eten hadden we een gesprek!! we hadden het over de verkiezingen gehad. En mijn pa had het over de Christenunie. Waar die partij voor staat en zo. Nou die zijn dus tegen Abortus en Eutenasie! TOen vroeg mijn broertje... van nou stel nou dat m'n zus zwanger raakt... wordt je dan boos??? Waarop mijn vader antwoorde, nee ik zou niet boos worden... tis haar fout en het is gebeurd, kan het dan toch niet terugdraaien. Maar mijn vader is dan dus wel teleurgesteld, zei hij. En abortus plegen mag dus niet... en als ik dus zwanger raak moet ik met mijn vriend trouwen.

Ik denk niet dat ik me hierdoor tegen laat houden om met mijn vriend naar bed te gaan. Maar het speelt toch in mijn achterhoofd.. en ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden???

__________________
Sex is like NIKE : just do it!!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:39
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Je wil vast niet horen wat ik tegen m'n ouders zou zeggen in zo'n geval, maar ik denk dat je in ieder geval ook een condoom moet gebruiken (en lees goed de bijsluiter).

Als ik zwanger zou worden zou ik zo hard naar de abortuskliniek rennen dat m'n ouders me niet eens voorbij zagen komen.

Trouwens, abortus kan buiten je ouders om. Je hebt hun toestemming niet nodig (hoewel het natuurlijk niet leuk is om zoiets geheim te moeten houden, het kan wel.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:40
Verwijderd
Ten eerste: je ouders kunnen je geen geloof opleggen.
Ten tweede: je ouders kunnen je niet dwingen met iemand te trouwen.
Ten derde: als je pa christenunie stemt wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet.

Ten vierde: zelf klink je niet alsof je het hier mee eens bent. Durf eens te doen en te zeggen wat je zelf vindt!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:43
youriw
Avatar van youriw
youriw is offline
tsja, ik snap de reactie van je vader aan de ene kant wel, maar het is in ieder geval mooi om te horen dat ie niet boos zal worden. je doet er alles aan om het veilig te doen (laat hem een condoom gebruiken!), dubbele safety, en als dan de voorbehoedsmiddelen falen ben jij ineens het haasje!

maar ik ben zelf ook 'tegen' abortus, alleen als het echt niet kan (daar zijn meerdere redenen voor) is het ok, maar als jij een 'normaal gezond' meisje bent van 17, dan is jouw lichaam volgens mij al klaar voor het krijgen van een kindje, dus er is geen gevaar voor jouw lichaam.

en wat betreft je vader, mijn 'schoonmoeder' is ook net zo ... en ik ben er nog niet achter wat ik moet doen als mijn vriendin zwanger is. wanneer we trouwen bepalen wij, en niet zij, is mijn eerste gedachte.

heel veel sterkte in ieder geval. ik hoop niet dat je dit teveel laat meespelen als je ontmaagd wordt, daar moet je juist van genieten (als het mogelijk is, maar dat is een heel ander verhaal).

succes!!!

ps ... dit is denk ik iets voor lifestyle ...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:45
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

Trouwens, abortus kan buiten je ouders om. Je hebt hun toestemming niet nodig (hoewel het natuurlijk niet leuk is om zoiets geheim te moeten houden, het kan wel. [/B]
Abortus zou ik zelf eigenlijk nooit doen. Tis wel een leven wat in je zit en dus zie ik het als moord.
__________________
Sex is like NIKE : just do it!!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:47
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ten eerste: je ouders kunnen je geen geloof opleggen.
Ten tweede: je ouders kunnen je niet dwingen met iemand te trouwen.
Ten derde: als je pa christenunie stemt wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet.

Ten vierde: zelf klink je niet alsof je het hier mee eens bent. Durf eens te doen en te zeggen wat je zelf vindt!
Ik ben het er ook niet mee eens. Maar als ik tegen mijn vader zeg over dat onderwerp en het gaat tegen zijn mening in... dan wordt hij kwaad.
en ik moet ook niet van hem op de Christenunie stemmen... en dat zal ik denk ook nooit doen ook...
__________________
Sex is like NIKE : just do it!!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:24
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kheb hier al veel over nagedacht omdat ik vaker heb gedacht zwanger te zijn en eerst dacht ik altijd dat ik het weg zou halen maar ik ben intussen 18 en mocht het me overkomen dan zou ik het zeker niet weg laten halen, kweet niet of me vriend het daarmee eens zou zijn maar ik zou het absoluut niet weg laten halen het is me eigen fout en daar moet ik dan maar van leren! ik ben trouwens wel aan de pil (al 3 jaar of zo)dus de kans is wel heel klein dat ik zomaar zwanger raak als ik een keer de pil vergeet maar ik zou het toch niet weg laten halen!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:49
Verwijderd
ik zou t niet weg laten halen, ik zou juist een gat in de lucht springen als ik zwanger blijk te zijn en mijn vriend ook!
alleen we proberen t te voorkomen totdat we de goede omstandigheden hebben voor een kind(huisje, genoeg geld en genoeg tijd)

Een ramp zou ik t absoluut niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:13
Black Reina
Avatar van Black Reina
Black Reina is offline
tis goed dat je aan de pil bent maar de kans (wel heeel erg klein, denk dattet 99% veilig is)) dat je zwanger wordt blijft er, dus kun je ook nog altijd een condoom gebruiken. en als je bijv de pil bent vergeten en niet met condoom hebt gedaan, kun je natuurlijk zo snel mogelijk de morning after pil halen, en jah, als je dat niet doet en je raakt helaas toch zwanger... mjah, je kan dan wel abortus plegen zonder dat je ouders ervan weten, artsen hebben beroepsgeheim, of je kan zon stichting bellen, rutgerstichting ofzow? iig dr zijn heel veel van dat soort stichtingen. maar volgens mij bestaat er nog zon pil die je binnen 3 weken in moet nemen, die dan t klompje cellen (wat later die baby wordt dus) ten gronde richt. (t is dus nog geen levend wezen dus ook geen moord, tenminste zo zie k t)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:19
Verwijderd
Als ik zwanger zou raken, zou ik dan in het geheim abortus laten plegen... Trouwen zou ik sowieso niet willen.

Bovendien, je bent zeventien, je ouders hebben niet meer zoveel over je te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 22:27
moi, tha bomb
moi, tha bomb is offline
stel je voor je raakt zwanger en dan???

EN WAT DAN?????????????
Ik bdoel wat is dat voor een domme vraag! JE MOET GEEN VRAAG STELLEN waar je het antwoord al weet die je kan verwachten! Je hebt drie opties: Hier komt het:
1. Je kan het weg katen halen = abortus, als het binnen ongevver 24 weken is.
2. Je kan het houden en zelf opvoeden en verzorgen.
3. Je kan het ter adoptie geven.

Het is meestal je eigen schuld als je zwanger raakt. Behalve dan als je wordt verkracht!
Ik bedoel je doet er vrijwillig aan me [in de meeste gevallen dan] dus dan moet je de consequenties accepteren. Je hebt zat mogelijkheden die je kan gebruiken om zwangerschap te voorkomen, onder andere de pil en de condoom. Zelfs een kind van 10 weet dat!
Dus dames niet zeuren maar oplossing vinden! En denk eraan, dat als je geen goede bestaansmogelijkheden voor je kind hebt, dat je hem dan het beste weg kan laten halen. Is beter voor jou als voor de baby!
__________________
c'sest moi tha bomb, baby! Nobody is better than me
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 22:29
moi, tha bomb
moi, tha bomb is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef:
kheb hier al veel over nagedacht omdat ik vaker heb gedacht zwanger te zijn en eerst dacht ik altijd dat ik het weg zou halen maar ik ben intussen 18 en mocht het me overkomen dan zou ik het zeker niet weg laten halen, kweet niet of me vriend het daarmee eens zou zijn maar ik zou het absoluut niet weg laten halen het is me eigen fout en daar moet ik dan maar van leren! ik ben trouwens wel aan de pil (al 3 jaar of zo)dus de kans is wel heel klein dat ik zomaar zwanger raak als ik een keer de pil vergeet maar ik zou het toch niet weg laten halen!



WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA,
*scheldwoord*

EN DAT KUN JE NIET TEGENSPREKEN, WANT JE ZEGT DAT JE VAKER HEBT GEDACHT DAT JE ZWANGER WAS, DUSSSSSSSSSS GIRLLLLLLLLLLLLLLLL TAKE A SLOW DOWN!!!!!!!!!!!
__________________
c'sest moi tha bomb, baby! Nobody is better than me

Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
moi, tha bomb schreef:





WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA,
*scheldwoord*

EN DAT KUN JE NIET TEGENSPREKEN, WANT JE ZEGT DAT JE VAKER HEBT GEDACHT DAT JE ZWANGER WAS, DUSSSSSSSSSS GIRLLLLLLLLLLLLLLLL TAKE A SLOW DOWN!!!!!!!!!!!
Uh... hallo? *zwaait witte vlag* Tis de bedoeling dat het hier een beetje vriendelijk blijft...

Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 23:45
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
moi, tha bomb schreef:





WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA,
*scheldwoord*

EN DAT KUN JE NIET TEGENSPREKEN, WANT JE ZEGT DAT JE VAKER HEBT GEDACHT DAT JE ZWANGER WAS, DUSSSSSSSSSS GIRLLLLLLLLLLLLLLLL TAKE A SLOW DOWN!!!!!!!!!!!
Nog één zo'n ondoordachte uitspraak en je forummed voorlopig even niet meer. Je kan een heleboel flikken hier, maar dit gaat toch wel even een streepje te ver.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:44
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Koen schreef:


Nog één zo'n ondoordachte uitspraak en je forummed voorlopig even niet meer. Je kan een heleboel flikken hier, maar dit gaat toch wel even een streepje te ver.
ja dank je wel hoor k zet alleen me mening neer damn kword meteen uitgescholden..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:47
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
moi, tha bomb schreef:





WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA,
*scheldwoord*

EN DAT KUN JE NIET TEGENSPREKEN, WANT JE ZEGT DAT JE VAKER HEBT GEDACHT DAT JE ZWANGER WAS, DUSSSSSSSSSS GIRLLLLLLLLLLLLLLLL TAKE A SLOW DOWN!!!!!!!!!!!
en k geloof dat jij ff wat beter moet lezen wat ik schreef meid ik ben regelmatig de pil vergeten vandaar dat ik dat soms dacht..en ik heb wel 2,5 jaar dezelfde vriend gehad dus k geloof dat ik daar dan best sex mee mocht hebbe! kep dus niet de hele wereld gehad ofsow...dus jij moet maar effe wat rustiger aandoen met mensen beoordelen!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:03
mar87
mar87 is offline
abortus zouik noooooooit mogen en 'k ben er zelf ook tegen. en als ik zwanger zou raken zou ik moeten trouwen. En dat weet ik zelf ook heel goed.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 21:13
peachie
Avatar van peachie
peachie is offline
Citaat:
Luvlytallie schreef:


Abortus zou ik zelf eigenlijk nooit doen. Tis wel een leven wat in je zit en dus zie ik het als moord.
Ik zie het net zoals jou. Voormij is het ook een soort van moord en ik ziet het als mijn eigen fout dus dan zal ik er ook voor moeten opdraaien. Maar ik vind het heel belangrijk dat iedereen zijn eigen mening heeft het is jou leven en jou beslissing. Je moet er ook goed over nadenken want welke je ook neemt de gevolgen blijven de rest van je leven bij je.

Zorg voor goede bescherming dan komt alles vast wel goed en kun je zonder zorgen genieten

__________________
anything you say can and will be used against you
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 22:52
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
Luvlytallie schreef:
Maar als ik tegen mijn vader zeg over dat onderwerp en het gaat tegen zijn mening in... dan wordt hij kwaad.
Helloooww girl, wake up!! Je hebt een mond gekregen om mee te praten hoor, vrije meningsuiting!! En als je vader kwaad word... so what.. elke vader is wel eens kwaad.. en dan...?! Volgens mij vergaat de wereld niet ineens hoor...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 22:53
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ten eerste: je ouders kunnen je geen geloof opleggen.
Ten tweede: je ouders kunnen je niet dwingen met iemand te trouwen.
Ten derde: als je pa christenunie stemt wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet.

Ten vierde: zelf klink je niet alsof je het hier mee eens bent. Durf eens te doen en te zeggen wat je zelf vindt!
Agree
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:01
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Eigenlijk vind ik dat alleen veganisten het 'moord' argument gebruiken. Een appel eten is *ook* moord, en leren schoenen dragen, en een mug doorslaan, een een hamburger eten, een een eitje koken...

't is maar een klompje cellen. Heeft geen gevoel, geen gedachten. Een mens in potentie.
Ik ben een minister-president in potentie. Jij bent een actrice in potentie, en een politiecommisaris, en een secretaresse, en een kunstenaar.

In potentie betekend juist dat. Het zou kunnen worden.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:09
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
mar87 schreef:
abortus zouik noooooooit mogen
schat, het is jou lichaam en jou leven, en als jij zwanger raakt en het kind niet wilt houden dan zou niemand je daartoe mogen dwingen.

Eerlijk waar. Een kind is niet zomaar iets dat je er even bij doet; dat veranderd je hele leven, en je moet het met heel je hart verwelkomen, of niet geboren laten worden.
Iemand dwingen om moeder te worden is wat mij betreft ronduit misdadig. Het is iemands leven totaal veranderen tegen diegene haar zin in.

Citaat:
en als ik zwanger zou raken zou ik moeten trouwen.
Moeten trouwen? moeten trouwen?!

We leven niet meer in de jaren 50 hoor, en niemand heeft het recht jou tot trouwen te dwingen. Je vriend niet, je omgeving niet en al zeker je ouders niet.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 08:08
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik zou zeggen dat je pas van moord mag spreken als je een intelligent wezen dood. Niet een intelligent wezen in potentie maer een echt intelligent wezen.

Tot geboorte is dat kind in ieder geval niet intelligent... daarna misschien ook niet direct maar voor geboorte dus niet. - en je moet je eigen belang idd voor dat van het kind laten gaan. Kind is eerste 3 jaar 6 tot 12 uur werk per dag, tot 5 jaar 5 uur per dag en daarna wordt het pas minder maar het is toch 20 jaar van je leven.


Ik zou nooit kinderen willen en moet dus voor ik naar bed ga met vriendin (die ik misschien binnenkort krijg ) eerst een paar dingen duidelijk stellen. (als ze geen abortus e.d. wil dan weet ik nog niet of'k't zou durven.)
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 08:40
Dorus
Avatar van Dorus
Dorus is offline
Als mijn vriendin zwanger zou worden zou ze abortus plegen. Zegt ze. Want volgens mij is de stap veel groter dan iedereen denkt. Ik zou het ook wel het fijnst vinden denk ik, maar als ze het toch wil houden, ook goed. Tegen de tijd dat dat kindje dan geboren wordt zijn we dan toch weer 9 maanden verder, en via mijn werk nu kan ik me, als ik me er fulltime beschikbaar stel, gelukkig vrij snel opklimmen tot een baan van een behoorlijk niveau met doorgroeimogelijkheden later. Mijn vriendin heeft ook d'r school afgemaakt dan, dus financieel zou het, zo als het er nu uitziet, goed mogelijk zijn.

Het is daarentegen absoluut niet zoals ik mijn toekomst voor me zie, mijn plan is om lekker te gaan studeren, en flink van mijn studententijd te gaan genieten.

BTW mijn vriendin is bijna 21
__________________
There she walks just walkin' down the street, singin' do wah diddy diddy dum diddy do
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 09:57
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Citaat:
mar87 schreef:
abortus zouik noooooooit mogen en 'k ben er zelf ook tegen. en als ik zwanger zou raken zou ik moeten trouwen. En dat weet ik zelf ook heel goed.
Zijn jou ouders dan ook zo oudbollig, en christelijk als de mijne!!??
__________________
Sex is like NIKE : just do it!!!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:54
birdy
birdy is offline
Citaat:
Luvlytallie schreef:
Heyhey allemaal!!!


En abortus plegen mag dus niet... en als ik dus zwanger raak moet ik met mijn vriend trouwen.

Ik denk niet dat ik me hierdoor tegen laat houden om met mijn vriend naar bed te gaan. Maar het speelt toch in mijn achterhoofd.. en ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden???

je mag toch zelf beslissen of je trouwt en of je je kind houdt het is jouw leven en jouw lichaam. als mijn ouders zo zouden reageren was ik weg! gelukkig zijn kijn ouders niet zo stupid
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:28
kirsten
kirsten is offline
Wel, als jou ouders je dat zouden verbieden, dan zouden ze (excuses voor de uitdrukking) wat bekrompen en achterlijk zijn, denk ik.
Dat het een klompje cellen is en dat het niets voelt, is ook niet waar, want het heeft al zenuwen van de tweede maand, denk ik. Maar tenslotte wat iedereen deed met mond- en klauwzeer en varkenspest was dan wel ok (eerst testen en dan, zonder dat de testen al uitgevoerd waren, gewoon de arme beesten afmaken om er dan achter te komen dat ze uiteindelijk toch niet ziek waren)??? Ik vind het geen probleem als het snel gedaan wordt, maar niet als het pas na 3 maanden gebeurt ofzo. Je hebt genoeg tijd om erover na te denken, dus het hoeft niet na drie maanden. Dat vind ik dan een misdaad... Maar misschien is daar dan een reden voor...
Het moet een weloverwogen beslissing zijn anders komen er psychologische problemen, maar voor de rest is het zo erg nog niet. (ik heb ervaring) Pijnlijk na de verdoving, dat wel maar voor de rest... Het is geen traumatische ervaring als je er zelf helemaal achter staat en als je het vroeg genoeg doet. Ik zie het gewoon als een ingreep (zoals een gewone operatie) en niet als iets onsculdigs dat eruit wordt gehaald.

En als jij niet wil trouwen met je vriend omdat je zwanger bent, dan is dat je recht. Wat hebben je ouders nou te vertellen over jou leven? Als ze zich niet zouden laten inpakken door alleen maar godsdienst, dan zouden ze beter nadenken en vinden dat hun dochter beter abortus zou ondergaan en doorstuderen dan een kind krijgen, moeten trouwen, ervoor moeten zorgen, geld moeten verdienen, en nooit een geweldig leven leiden, omdat je geen hoog genoeg diploma hebt. Wat is dan beter? Zelfs je kind afstaan voor adoptie brengt problemen met zich mee. Als je zwanger hbent, heb je last van misselijkheid. Als je het ongeluk hebt, van elke dag ziek te zijn (zoals ik), dan kan je dag zeggen tegen je school. En als je dan eindelijk moet bevallen kan je nog een week thuisblijven van school. En als je dan het ongeluk hebt van liever je kind te willen houden dan het af te staan voor adoptie dan komen er nog psychologische problemen voor vele jaren erna bovenop.

En als je alle argumenten van "religieuzen" wil doodslaan: in het scheppingsverhaal staat dat God heeft gezegd tegen de mens: "Ik heb alles geschapen voor u en gij zult ervoor zorgen en zien hoe het zich vermenigvuldigd onder uw ogen" (of toch zoiets, ik ken de bijbel niet uit mijn hoofd ) De essentie is gewoon dat God de wereld aan ons heeft gegeven en dat we ermee mogen doen wat we willen zolang we hem niet vernielen. De mens heeft een vrije wil om te weten wat goed en kwaad is. En als jij denkt dat abortus niet slecht is, dan is dat niet kwaad voor jou, voor iemand anders misschien wel, maar dat is de ander zijn vrije wil. Je hebt toch geen vrije wil meer als iemand je oplegt wat je vrije wil moet zijn, toch???
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De visie en het visioen
Reynaert
3 07-01-2005 00:29
Lichaam & Gezondheid maak ik me weer te veel zorgen? [ zwanger]
devilcat
54 15-04-2004 10:46
De Kantine abortus
esperanza
93 12-03-2004 13:27
Lichaam & Gezondheid Abortus; ja of nee?
Verwijderd
196 30-01-2004 19:42
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 15:19
Lichaam & Gezondheid 3 dagen vruchtbaar he ???
Verwijderd
32 12-04-2002 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.