Citaat:
Ik woon in Doetinchem (zo'n 30 kilometer van Arnhem af) en ik heb vorig jaar de versnelde Havo afgerond. Ik wil graag psychologie studeren, uiteindelijk op een universiteit, maar ik weet niet precies waar ik dat het beste kan doen.
Ik vroeg me af of iemand hier mij kan adviseren?
Edit: Oh, and kan iemand precies uitleggen wat het verschil is tussen Toegepaste Psychologie and gewoon Psychologie? Of is 't enige verschil dat het eerste op HBO is, and het andere op universiteitsniveau.
|
Het eerste jaar Toegepaste Psychologie is een oriënterend jaar. In het laatste kwartiel maak je een keuze: toegepaste psychologie, SPH, maatschappelijk werk, personeel en arbeid of PABO. Ik meen overigens dat de opleiding op de schop is gegaan en het tegenwoordig PPP heet (pedagogiek, psychologie... en??)
Kies je voor Toegepaste Psychologie, dan word je uiteindelijk toegepast psycholoog. Dit houdt in dat je allerlei testen afneemt en diagnoses op mensen plakt.
Informeer ook even bij hogescholen/ universiteiten! Via het internet kun je een folder van betreffende opleidingen aanvragen.