Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2011, 14:52
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Hoooooi allemaal!

Eigenlijk is de kans nihil, maar ik wil het toch even voor de zekerheid weten.

Vorige week zondag (de 12e dus) hebben mijn vriendje en ik seks gehad: wij hebben elkaar daarvoor met de hand en mond bevredigd. Ik had eerst mijn vriendje afgetrokken en hij laat zijn sperma altijd in een katoenen zakdoek. Daarna wilde hij mij dus bevredigen, alleen ik was wel heel erg opgewonden, dus hij haalde met dat zakdoekje wat vocht bij mij weg daaronder. Hij zei wel gelijk dat hij dat met de andere kant van het zakdoekje deed...

Gisteren stond ik onder de douche en toen zat er opeens een heel klein beetje bloed, bruinig van kleur, aan m'n washandje. En ja, dat kwam van daaronder. Verder heb ik geen bloed meer gezien, dus het was maar eenmalig.

De vraag is nu: ben ik zwanger? Die kans lijkt me echt zo klein, aangezien ik gewoon aan de pil ben, we altijd een condoom gebruiken en ik heb die 12e ook geen diarree gehad of overgegeven. En waar komt dat bloed vandaan? Is dat nog gewoon van mijn vorige ongesteldheid (die was van 2 t/m 7 juni)? Mijn borsten zijn wel een beetje gevoelig, alleen ik weet ook niet of het daarmee te maken heeft.

Kan iemand mij alsjeblieft even vertellen hoe het zit? Dat bespaart me weer anderhalve week in de stress zitten (totdat ik weer ongesteld zou moeten worden).
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 14:54
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ojaa, sorry voor quote, dat ging per ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 14:58
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
De kans is er altijd ook al zit je aan de pil, maar hier lijkt hij me klein. Als je zeker wilt zijn kun je altijd een test doen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 15:26
Verwijderd
Wat Macrador zegt Sperma overleeft niet zo goed in de gewone lucht aan een katoenen zakdoekje en je hebt de pil goed gebruikt. Helemaal zeker weten doe je het bijna nooit, dus ben je erg ongerust, doe dan een test.

Een beetje bloed kan altijd. Van de vorige keer ongesteld zijn, van ruwe seks gehad hebben, een verkleuring die alleen lijkt op bloed. Het zegt eigenlijk niks over wel of niet zwanger zijn. Garandeert beide niet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 16:01
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
M'n vriendje zegt nu wel dat 'ie helemaal niet in de buurt van m'n vagina zelf is geweest met dat doekje. Nou ja, het kán eigenlijk niet. Ik was alweer 5 dagen met m'n pil bezig. En gevoelige borsten kunnen, lees ik hier, ook komen door stress gewoon. En dat heb ik nu wel een beetje, want moet deze en volgende week hard leren voor m'n toetsweek. Of ze kunnen gewoon voorkomen bij meisjes die in de puberteit zijn.

Zo'n test biedt natuurlijk wel uitsluitsel, maar ik heb geen idee waar ik die moet doen...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 16:08
Verwijderd
Een zwangerschapstest kun je gewoon bij de Kruidvat of zo kopen. Maar je hebt er momenteel nog niks aan, want ze zijn meestal pas betrouwbaar vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden.

Maar goed, het is nagenoeg onmogelijk dat je zwanger bent, dus probeer je geen zorgen te maken. Je bent aan de pil, en die is 99% betrouwbaar (over een jaar gezien, dus per keer seks nog veel betrouwbaarder). Daarnaast gaat sperma buiten het lichaam heel snel dood.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 16:09
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Zelfs met gewone seks en dat hij in je klaarkomt, is de kans om zwanger te worden nog heel klein. En als je geen pil had gebruikt, dan denk ik ook niet dat je zwanger zou worden van de andere kant van een zakdoekje (zeker niet als het er al even ligt) als hij niet eens echt in de buurt van je vagina is geweest. En een minieme kans maal een andere heel kleine kans lijkt me wel heel superklein.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 18:18
Verwijderd
Als je de pil goed hebt geslikt, is de kans dat je zwanger bent heel erg klein. En dat is hij sowieso al doordat je dus contact met sperma buiten je lichaam hebt gehad (en je vriend dus niet in je klaar is gekomen).
Nou ja, wat Em. dus ook zegt
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 20:21
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Oké, dank jullie wel!
Ben nu wel gerustgesteld, moet er niet aan denken om op m'n 17de al moeder te worden.

Volgende week donderdag zou ik ongesteld moeten worden, dus I'll keep you posted.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 13:54
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nou, hier nog mijn hele verhaal:

Vorige week zondag (de 12e dus) hebben mijn vriendje en ik seks gehad: wij hebben elkaar daarvoor met de hand en mond bevredigd. Ik had eerst mijn vriendje afgetrokken en hij laat zijn sperma altijd in een katoenen zakdoek. Daarna wilde hij mij dus bevredigen, alleen ik was wel heel erg opgewonden, dus hij haalde met dat zakdoekje wat vocht bij mij weg daaronder. Hij zei wel gelijk dat hij dat met de andere kant van het zakdoekje deed en dat hij niet in de buurt van mijn vagina was geweest. Sinds afgelopen zondag merk ik wel dat mijn lichaam een beetje veranderd is. Mijn borsten zijn aan de buitenkant een beetje gevoelig/pijnlijk, ik zie op mijn rechter-tepelhof een klein adertje zitten (die ik normaal nooit had gezien) en op m'n rechter-tepelhof zitten ook 2 mini-bultjes. Ook moet ik veel plassen. Dit zijn dus allemaal wel zwangerschapsverschijnselen, terwijl ik helemaal niet zwanger KAN zijn. Ik slik in augustus al 3 jaar de pil en ik ben hem deze maand niet vergeten. Verder gebruiken we ook altijd nog een condoom tijdens het vrijen. Omdat ik last bleef houden van dat vele plassen, had ik gisteren (10 dagen na de bewuste dag) mijn urine laten onderzoeken op een evt. blaasontsteking of zwangerschap. Daarin was echter alles goed: volgens de dokterassistente (ik had het verhaal ook aan haar verteld en ze had ook getest op zwangerschap) kon ik absoluut niet zwanger zijn. Echter heb ik nu weer een vage pijn in mijn onderbuik (11 dagen na de bewuste dag), wat is dit dan in godsnaam? Het kan toch gewoon geen innesteling zijn, als de doktersassistente zegt dat ik niet zwanger kan zijn? Ik moet volgende week donderdag ongesteld worden... Ik lees bijv. wel dat de zwangerschapstest pas 10 tot 14 dagen na bevruchting pas betrouwbaar is, dat zou dan volgende week pas zijn. Zou het kunnen zijn dat er dan gisteren (10 dagen na de bewuste dag) nog geen HCG in mijn urine zat? Alsjeblieft, kunnen jullie mij hiermee helpen, want ik stress 'm echt. Straks ben ik toch zwanger geraakt (theoretisch gezien is het bijna onmogelijk), terwijl we dat helemaal niet willen. Reacties???

Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 14:40
Verwijderd
Je bent niet zwanger. Als je de pil goed slikt, heb je geen eisprong, is het baarmoederslijmvlies lang niet zo dik als normaal (dus geen goede voedingsbodem voor een innesteling), én de kans dat er een zaadcel naar binnen is gekomen is ook belachelijk klein. Dus geen eisprong + geen zaadcel (+ geen dik slijmvlies) = kans op zwangerschap is nihil.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 14:50
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Vraag blijft, waarom heb je seks als je zo druk maakt? Ga je elke keer je zo'n druk maken?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 14:52
Verwijderd
Idd, wat als een condoom een keer knapt ofzo? Dat kan gebeuren, en als je de pil gewoon zo braaf slikt als jij zegt, dan is er dan echt geen reden tot zulke zorgen. En nu is er alleen sprake van een beetje contact met een zakdoek met sperma erop.... Je hoeft écht niet zo te stressen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 15:46
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nee nouja, ik ben gewoon heel onzeker van aard. ^^
M'n vriendje zegt ook dat het wss van de stress komt, maarja. Heb nu ook allemaal puistjes op m'n schouderbladen en kaaklijn.

Ik weet wel dat jullie gelijk hebben en normaal ben ik ook nergens bang voor, alleen sinds ik die afgelopen zondag een klein beetje bruinig bloed zag, ben ik op m'n hoede.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 15:49
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Is bruinig bloed überhaupt wel een zwangerschapssymptoom? Want ik ken het niet als zodanig, en ik heb best wel eens bruin bloed/afscheiding gehad, terwijl ik zeker weten nooit zwanger kan zijn geweest. Als je elke keer dat er 'iets' gebeurd je op dat soort minieme dingetjes gaat letten, dan denk ik dat je je nog heel vaak zorgen gaat maken. Er is altijd wel íets, buikpijn, misselijk, bruine afscheiding, menstruatie die wat later komt, even pijnlijke borsten, wat meer puistjes, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 16:15
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Is bruinig bloed überhaupt wel een zwangerschapssymptoom? Want ik ken het niet als zodanig, en ik heb best wel eens bruin bloed/afscheiding gehad, terwijl ik zeker weten nooit zwanger kan zijn geweest. Als je elke keer dat er 'iets' gebeurd je op dat soort minieme dingetjes gaat letten, dan denk ik dat je je nog heel vaak zorgen gaat maken. Er is altijd wel íets, buikpijn, misselijk, bruine afscheiding, menstruatie die wat later komt, even pijnlijke borsten, wat meer puistjes, enzovoort.
Nee, ik ben erachter gekomen dat dat gewoon oud bloed van de menstruatie is of gewoon bloed van te ruwe seks (dat was 't wel, die avond ervoor ). Maar sinds ik die gevoelige borsten aan de buitenkant heb, is het wel begonnen.

Maar ik wacht 't gewoon af!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 17:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je bent 16. je borsten kunnen ook best gevoelig zijn omdat ze nog groeien. Oh en bruinige afscheiding is eerder een symptoom van geen zwangerschap dan van wel zwangerschap.

Zet het gewoon uit je hoofd, je bent echt niet zwanger.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 19:39
Verwijderd
Tjonge jonge, wat kun je je druk maken. Ik heb 2 jaar lang binnen een vaste relatie alleen de pil gebruikt, geen condooms, en ben nooit zwanger geraakt. Geheimpje: dit komt omdat de pil HEEL BETROUWBAAR is. Je gaat werkelijk heel miserabel zijn als je je telkens zo druk maakt over een 0.00001% kans dat je zwanger bent geworden.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid zwanger of gewoon verdikt?
vosje16
21 28-11-2005 18:19
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Lichaam & Gezondheid al een week ofzo, "pijn" meer Ongesteldheid kramp in me onderbuik [ ben niet ongsteld
devilcat
7 30-09-2003 19:45
Seksualiteit zwanger ofzo?! vruchtbaar?!
Verwijderd
5 30-12-2002 17:22
Lichaam & Gezondheid zwanger?
MissU
15 16-06-2002 15:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.