Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 19:26
toto
Avatar van toto
toto is offline
heyy

ik had hier gelezen dat je zwanger kon zijn terwijl je wel ongesteld was.
Maar ziet je ongesteldheid "prut" er dan niet anders uit?
ik bedoel er komt toch altijd vet veel slijm en stukken/brokken (lekker ranzig) mee maar veranderd dat niet als je zwanger bent?
dat er dan dus b.v alleen bloed uitkomt?
want dat zou dus betekenen dat ookal slik je de pil en ben je ongesteld je dus WEL zwanger kan zijn??

weet iemand dit?? ik vind het echt een vet eng idee!
__________________
"ik geloof niet in sprookjes!'' zei ze en ze startte haar bezem
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:32
the tourist
the tourist is offline
Hm, het lijkt me niet. Als je ongesteld bent komen de resten van een eitje vrij, en die kan alleen maar vrijkomen als je niet zwanger bent (want dan is het laatste eitje al bevrucht, zeg maar). Het lijkt me niet dus.

niet dat ik er erg veel vanaf weet...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:48
Verwijderd
't kan wel...echt ongesteld ben je dan niet, maar hoe het wel precies zit weet ik niet, heb er geen ervaring mee... Maar de kans is wel erg klein, dat je zwanger wordt als je de pil slikt en dan ook nog gewoon ongesteld wordt (hoewel de pil het al faked, geloof ik).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:00
Verwijderd
de pil stoot je baarmoederslijmvlies af.. dus al zou er een eitje in genesteld zijn.. dan zou die er toch uit gaan en heb je een miskraam...

zoiets is het toch?? ik maak me er zelf niet ongerust over.. als ik zwanger ben zie ik het dan wel weer.. 'k weet gewoon dat het kan gebeuren.. (maar zoals iedereen zegt : mij zal het niet overkomen) dat denk ik ook we eigenlijk maargoed.. als ik zwanger ben dan ben ik het en dan zien we weer verder
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:03
toto
Avatar van toto
toto is offline
jha maar ik wil dus echt niet zwanger worden en ook niet "dan wel verder zien" ik vind kinderen eng en zou er echt niet voor 1 willen zorgen

en misschien praat ik het mezelf ookwel aan ik slik wel elke avond de pil optijd enzo

maar goed een meisje dat ik kende die slikte ook de pil werd ook ongesteld en bleek later 7,5 maanden zwanger te zijn...
__________________
"ik geloof niet in sprookjes!'' zei ze en ze startte haar bezem
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
toto schreef:
maar goed een meisje dat ik kende die slikte ook de pil werd ook ongesteld en bleek later 7,5 maanden zwanger te zijn...
Waarom vraag je dan nog of het kan? Dan heb je het bewijs toch al?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 22:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
toto schreef:
maar goed een meisje dat ik kende die slikte ook de pil werd ook ongesteld en bleek later 7,5 maanden zwanger te zijn...
Zo ken ik d'r nog wel twee.
Eentje 'slikte' de pil in de vorm van: om de paar dagen eentje vergeten. Dan een keer de afterpil halen als het foute boel is. Maar goed, 1xtje vergeten, die afterpil en nu al een aantal maanden zwanger.

De ander zegt ook (als je d'r naar vraagt) dat ze het altijd veilig doet/deed maar heeft inmiddels ook al een kind van 4 maanden. Ik bedoel, als je ongewenst zwanger bent vertel je vrij snel aan mensen dat je het gewoon veilig hebt gedaan, omdat je anders iedereen over je heen krijgt hoe dom het wel niet van je was enz.

Oh ja, die meisjes zijn 16 en 17.
(en volgens mij gaat het bij 'ongesteld zijn tijdens de zwangerschap' meer om slechts wat bloedverlies. Minder als echte menstruatie).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 09:23
elledc
elledc is offline
Citaat:
linda85 schreef:

(en volgens mij gaat het bij 'ongesteld zijn tijdens de zwangerschap' meer om slechts wat bloedverlies. Minder als echte menstruatie).
Inderdaad het is geen menstruatie maar enkel wat bloedverlies als je zwanger bent, niet altijd maar het kan. Het is minder bloedverlies dan bij menstruatie.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 09:30
Black Bird
Black Bird is offline
Het kan inderdaad. Het heeft er mee te maken dat je denkt dat je niet zwanger bent, en dat je lichaam dan ook zo reageert.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 09:30
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
Utopia 5 schreef:
Inderdaad het is geen menstruatie maar enkel wat bloedverlies als je zwanger bent, niet altijd maar het kan. Het is minder bloedverlies dan bij menstruatie.
Klopt. Maar het komt niet zo heel vaak voor. Overigens kan bloedverlies tijdens de zwangerschap ook duiden op (of vooraf gaan aan) een miskraam. Maar ook dat klopt niet altijd. Je moet overigens wel altijd gelijk naar een arts gaan als je bloedverlies hebt tijdens de zwangerschap. Volgnes mij kun je namelijk ook bloed verliezen bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dan heb je nog veel meer klachten.
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:26
Verwijderd
Wat ik me nou afvraag..
Wanneer je zwanger bent is het toch hartstikke slecht om de pil te slikken..
Maar als je dus de pil slikt, vergeet er eentje of whatever...je wordt zwanger...maar dat heb je niet door, je slikt nog een paar weken de pil, wordt niet ongesteld en denkt "heey, hier klopt iets niet".
Maar dan is het toch nogal slecht voor je uhm..kindje, dat je die pil dan nog een tijd hebt geslikt? Wat voor gevolgen kan zoiets hebben..? (behalve een miskraam...want gebeurt dat in zo'n geval eigenlijk vaak..?)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:15
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Wat ik me nou afvraag..
Wanneer je zwanger bent is het toch hartstikke slecht om de pil te slikken..
Maar als je dus de pil slikt, vergeet er eentje of whatever...je wordt zwanger...maar dat heb je niet door, je slikt nog een paar weken de pil, wordt niet ongesteld en denkt "heey, hier klopt iets niet".
Maar dan is het toch nogal slecht voor je uhm..kindje, dat je die pil dan nog een tijd hebt geslikt? Wat voor gevolgen kan zoiets hebben..? (behalve een miskraam...want gebeurt dat in zo'n geval eigenlijk vaak..?)
In de bijsluiter van de pil staat (ongeveer, heb 'm hier niet bij de hand):
Als je een keertje niet ongesteld wordt, terwijl je toch trouw de pil hebt geslikt, ga dan gewoon door met de volgende strip. Als je die keer daarna weer niet ongesteld wordt, stop dan meteen met de pil en doe een zwangerschapstest (ff in eigen woorden dus).

Dus het is wel slecht, anders moet je niet 'meteen met de pil stoppen', maar aan de andere kant blijkbaar ook weer niet echt, anders mocht je toch niet doorgaan?

Nouja, lekker duidelijk antwoord op je vraag (NOT).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
In de bijsluiter van de pil staat (ongeveer, heb 'm hier niet bij de hand):
Als je een keertje niet ongesteld wordt, terwijl je toch trouw de pil hebt geslikt, ga dan gewoon door met de volgende strip. Als je die keer daarna weer niet ongesteld wordt, stop dan meteen met de pil en doe een zwangerschapstest (ff in eigen woorden dus).

Dus het is wel slecht, anders moet je niet 'meteen met de pil stoppen', maar aan de andere kant blijkbaar ook weer niet echt, anders mocht je toch niet doorgaan?

Nouja, lekker duidelijk antwoord op je vraag (NOT).
mja, dat vind ik dus zo vreemd...
Want er staat ook altijd dat je heel zeker moet weten dat je niet zwanger bent voordat je aan de pil begint, blabla. Dus dan moet het toch hartstikke schadelijk zijn om er zo lang mee door te gaan zou je zeggen...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:09
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Hm, het lijkt me niet. Als je ongesteld bent komen de resten van een eitje vrij, en die kan alleen maar vrijkomen als je niet zwanger bent (want dan is het laatste eitje al bevrucht, zeg maar). Het lijkt me niet dus.

niet dat ik er erg veel vanaf weet...
Nee je weet er idd niet veel van
Het is niet het eitje dat je eruit menstrueerd...
Als het eitje niet bevrucht word verschrompeld het en gaat ten grond in de eierstok.
Wat eruit komt is het baarmoederslijmlvlies... dat sterft af...

( Net biologie gehad... vreemd dat er niemand anders op in gegaan is )
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:42
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
er staat deze week een brief over ongesteld worden en toch zwanger zijn in de Yes, jaja

dit is het antwoord:

'In principe is het niet mogelijjk dat je nog ongesteld wordt terwijl je zwanger bent. Wel kan het voorkomen dat je tijdens je zwangerschap wat bloed verliest. Maar dit is - als het goed is- nooit zo heftig als een ongesteldheid. Het bloedverlies heeft dan ook andere oorzaken, vaak is er sprake van een zogenaamde 'innestelingsbloeding'. Bovendien is het iets dat niet zo vaak voorkomt. Het niet meer ongesteld worden is nog altijd het beste signaal waaraan je kunt merken dat je zwanger bent.'
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:01
toto
Avatar van toto
toto is offline
nou...dat was wel een gerust stellend antwoord
__________________
"ik geloof niet in sprookjes!'' zei ze en ze startte haar bezem
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:59
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
toto schreef:
nou...dat was wel een gerust stellend antwoord
precies: vaag, onduidelijk en wazig. maar ze zullen daar vast wel weten hoe het zit dus misschien is zoiets het beste antwoord dat je kunt krijgen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 01:00
Verwijderd
De pil zorgt ervoor dat er een bepaald hormoon (ff vergeten welke van de 2, oetesteron op progesteron of hoe ze ook heten) minder wordt waardoor er geen eitje vrijkomt, bloed is geloof ik idd fake...

en als je om je heen ziet dat het gebeurd zou ik het dubble dutch doen.
maar zo denk ik er nu wel over

en ik kan nergens wat vinden hierover.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 09:04
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
het kan wel maar het is niet gebruikelijk...
ze zeggen dat als je de pil gebruikt je sowieso wel wat bloed verliest in de stopweek dus dan zul je misschien pas later doorhebben dat je zwanger bent omdat je veronderstelt dat je ongesteld bent geweest maar dat is dan gewoon een bloedinkje..
maar ik denk dat als je de pil gebruikt je er wel vanuit kunt gaan dat je niet zwanger raakt, en zeker als je m langere tijd gebruikt.. ik slik m al een jaar of 4 en ik ben m echt al 100 keer vergeten ofzo en nog nooit iets aan de hand geweest
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 09:10
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Marsel schreef:
Net biologie gehad... vreemd dat er niemand anders op in gegaan is
Was het net van plan...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:08
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
gelukkig.. ik was al bang dat 'jullie' dat zelf niet eens wisten
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:13
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Marsel schreef:
Nee je weet er idd niet veel van
Het is niet het eitje dat je eruit menstrueerd...
Als het eitje niet bevrucht word verschrompeld het en gaat ten grond in de eierstok.
Wat eruit komt is het baarmoederslijmlvlies... dat sterft af...

( Net biologie gehad... vreemd dat er niemand anders op in gegaan is )
Ik heb niet geleerd dat het verschrompelt in de eierstok. Volgens mij gaat het eitje wel de weg afleggen richting baarmoeder, maar als het niet bevrucht wordt gaat de baarmoeder het slijmvlies afstoten en gaat het eitje (al dan niet verschrompeld) mee.
*gaat zoeken op internet*
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ekki schreef:
Ik heb niet geleerd dat het verschrompelt in de eierstok. Volgens mij gaat het eitje wel de weg afleggen richting baarmoeder, maar als het niet bevrucht wordt gaat de baarmoeder het slijmvlies afstoten en gaat het eitje (al dan niet verschrompeld) mee.
*gaat zoeken op internet*
*heeft antwoord al gevonden*

Citaat:
Al bij de geboorte van een meisje zitten er in elke eierstok een paar honderdduizend heel kleine eicellen. Elke eicel zit in een soort zakje, dat we de ‘follikel’ noemen. In de puberteit worden er hormonen in het lichaam actief, waardoor een eicel en een follikel elke maand gaan groeien (rijpen). Terwijl de eicel rijpt, wordt de baarmoederwand bedekt met bloed en weefsel, als een soort bekleding om de eicel straks te kunnen ontvangen. Als de eicel groot genoeg is, barst de follikel open en komt de eicel in de eileider. Via de eileider komt het eitje in de baarmoeder. Als het onderweg zaadcellen tegenkomt, kan er een bevruchting plaatsvinden. Er ontstaat dan een zwangerschap.
Meestal zal de eicel echter niet bevrucht worden. De bekleding van de baarmoeder heeft dan geen nut meer en laat los. Er komt dan bloed door de vagina naar buiten. Dit heet menstruatie of ‘ongesteld zijn’.
Bron: http://www.ggd.nl/ggdinfo/ongesteld.htm
Dat verschrompelen, dat doet het gele lichaam:

Citaat:
Blijft bevruchting echter uit dan verschrompelt het 'gele lichaam', waarin de eicel gebed lag; de hormoonproductie vermindert sterk. De hormonale afvalstoffen worden door de lever geïnactiveerd en met de urine uitgescheiden; om het ongebruikte slijmvlies van de baarmoeder af te voeren ontstaat de menstruatie.
Bron: http://www.let.uu.nl/~Gerrit.Blootho...20Zangstem.htm
Overigens vond ik ook nog een zeer domme zin:
Citaat:
De meesten van ons krijgen niet elke maand een kind.
Bron: http://dutch.femalelife.be/default.asp?PageId=335
DÛH, NIEMAND krijgt elke maand een kind.


Ik hoop dat het zo duidelijk is.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:04
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
*kijkt in biologie boek*

naja daar staat het dus niet zo jah...
maar ik heb het letterlijk gevraagd aan de bioloog.. en die was er zeker van dat het eitje voordat het goed en wel bij de baarmoeder is gekomen ( onbevrucht ) het al afgestorven is en in de eierstok te gronde is gegaan en daar opgenomen word.
Zelf kleine discussie gehad omdat paar daar niet helemaal mee eens waren.. maar is dus echt zo volgens hem.

Nou kan ik niet helemaal gaan ontkennen dat die mogelijkheid uitgesloten is.. maar als het alleen het eitje zou zijn dan is het never nooit niet een bloedbad.. dacht dat het net met blote oog te zien was... tsss.... naja...

Half half dus beetje denk ik.. maja
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 23:11
moison100
Avatar van moison100
moison100 is offline
*heeft niet alles doorgelezen*

Meisje wat k ken was zwanger geworden en bleef omgestelt... d8 ook dat het niet kon...
__________________
-=(Dyslectici (?) in opleiding)=- Jitse is het liefste wat je kunt zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:44
Verwijderd
zwanger zijn en tegelijk ongesteld blijven worden KAN NIET.
is gewoonweg biologisch onmogelijk. je kan een héél klein beetje bloedverlies hebben maar nooit dezelfde hoeveelheid als bij de menstruatie (als in: vijf dagen aan een stuk redelijk goed doorbloeden), aangezien dan heel je baarmoederwand schoongemaakt wordt. als je zwanger zou zijn, zou dat bijgevolg overeen komen met een miskraam.
meiden die beweren dat ze 'ongesteld' waren en toch zwanger, zijn koeien. je kan toch zien of je 'een beetje spotting' hebt of je maandstonden

*ergert zich*
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:27
elines84
elines84 is offline
ik zou je het verlossende woord geven, ja het kan. Ik was 3 weken lang ongesteld, gewoon aan de pil, dus ik maakte me zorgen. Uiteindelijk kwam ik er vorige week achter dat ik per ongeluk zwanger ben geworden, nu weet ik natuurlijk niet wat ik moet doen, maar het kan dus wel
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:29
elines84
elines84 is offline
En o,ja ik ben na een huisarts geweest en die heeft gezegt dat het niet gewoon is, maar dat het echt vaker voor komt.

En voor de mensen die het niet willen geloven moeten dat zelf weten, maar ik ben nu 4 weken zwanger en daarvan echt bijna 3 weken ongesteld van geweest en ik heb het kindje nog steeds in me buik, dus het kan ECHT
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
toto schreef:
jha maar ik wil dus echt niet zwanger worden en ook niet "dan wel verder zien" ik vind kinderen eng en zou er echt niet voor 1 willen zorgen

en misschien praat ik het mezelf ookwel aan ik slik wel elke avond de pil optijd enzo

maar goed een meisje dat ik kende die slikte ook de pil werd ook ongesteld en bleek later 7,5 maanden zwanger te zijn...
Die was niet ongesteld. Dat was een ander soort bloeding. * kan niet op de naam komen. darned*
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:23
toto
Avatar van toto
toto is offline
Citaat:
elines84 schreef:
En o,ja ik ben na een huisarts geweest en die heeft gezegt dat het niet gewoon is, maar dat het echt vaker voor komt.

En voor de mensen die het niet willen geloven moeten dat zelf weten, maar ik ben nu 4 weken zwanger en daarvan echt bijna 3 weken ongesteld van geweest en ik heb het kindje nog steeds in me buik, dus het kan ECHT
ff offtopic : wil je het houden??

en on: werd je gewoon ECHT ongetseld...zoals met "klonten" en al of was het toch anders??
__________________
"ik geloof niet in sprookjes!'' zei ze en ze startte haar bezem
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 08:30
Verwijderd
Iemand die ik ken had t ook, die merkte pas dat ze zwanger was toen ze iets van 4 dagen overtijd was, maar ze was al 26 weken zwanger!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:05
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Een nichtje van mij is een poos geleden bevallen van een gezonde dochter...ze kwam er ook pas na 3 maanden ofzo dacht ik achter dat ze zwanger was....slikte gewoon de pil en heeft hem dus ook al die 3 maanden doorgeslikt...maar ze had iets aan haar eierstokken waardoor het mogelijk was blijkbaar dat ze zwanger werd terwijl ze toch gewoon de pil slikte.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid ongesteld en seks.
deo
17 20-07-2012 10:54
Lichaam & Gezondheid klein beetje ongesteld en toch zwanger, kan dat?
Fixion XXL
23 04-04-2005 19:07
Lichaam & Gezondheid ongesteld en zwanger?
Verwijderd
22 09-04-2004 22:36
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Lichaam & Gezondheid Uitblijven ongesteldheid
Somebody Special
7 20-06-2003 10:58
Seksualiteit ongesteld en toch zwanger
lady*jessica
6 19-03-2003 17:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.