Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 16:25
Verwijderd
Kun je zoiets iemand verwijten?

Ik had vanmiddag een kleine discusie op GoT hierover voorbeeld: eens om de zoveel tijd controleer ik een host op openstaande poorten en check welke deamons op deze draaien .. puur uit nieuwsgierigheid en om te zien of het 'mogelijk' is daar in te breken, niet om het echt te doen .. want zo lame ben ik niet.

Dat kwam niet zo leuk over

Een ander voorbeeld van mij: enkele jaren geleden hield ik me erg bezig met seriemoordenaars en hun slachtoffers. Eveneens uit interesse en om te zien wie er nou de grootste kans loopt vermoord te worden en wie niet, maar ook de opsporingsmethoden vond ik erg boeiend

Kun je iemand daar nou moralisch gezien op veroordelen? Ik doe niemand iets, maar onderzoek zulke dingen gewoon voor de lol. Is daar nou per se iets mis mee?

Wat vinden jullie?

Zelfs thuis kreeg ik er vroeger opmerkingen over als ik altijd naar de Criminal Detectives en dergelijke keek, terwijl mijn pa het zelf ook doet, maar goed.. alsof je gelijk zelf een moordenaar bent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 16:35
tacidvs
tacidvs is offline
Ach, sommige mensen houden van paarden. Het lijkt me gewoon een hobby.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:36
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Er zijn mensen die er hun beroep van maken zich in de psyche van criminelen en slachtoffers te verdiepen (denk aan forensisch psychologen en psychiaters), dus ik neem aan dat het op zich niet zo vreemd is dat jij en anderen zich daar ook voor interesseren. Wat dat betreft is er geen enkele reden om je dat te verwijten.
In politieseries als Derrick, Der Alte en Siska, om er zo maar wat te noemen, speelt vooral het psychologische aspect van de gepleegde misdaad en de dader zelf een grote rol. Om dat uit te werken moet je als schrijver van zo'n politieserie wel een bepaalde belangstelling voor dat soort zaken aan de dag leggen. Dat betekent echter niet dat de schrijver van zo'n serie zelf crimineel is, net zo min als jij dat bent omdat je je toevallig voor dat soort dingen interesseert.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:41
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Er zijn mensen die er hun beroep van maken zich in de psyche van criminelen en slachtoffers te verdiepen (denk aan forensisch psychologen en psychiaters), dus ik neem aan dat het op zich niet zo vreemd is dat jij en anderen zich daar ook voor interesseren. Wat dat betreft is er geen enkele reden om je dat te verwijten.
Dat vind ik zelf ook, maar als je het aan iemand vertelt krijg je altijd van die blikken alsof je zelf de moordenaar bent .. zo van "wat wil je daar nou mee" *?*

Overigens vind ik het sporenonderzoek en het maken van psychologische profielen uitermate interessant
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:13
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Mwah op zich is het niet raar.
Ik heb zelf ook altijd wel een soort fascinatie gehad voor dat soort dingen,moordzaken enzo,keek ook weleens die programma's,maar bij mij was het wel in mindere maten hoor,ik verdiepte me er niet in.
Maar goed,zolang je niet echt personen gaat vermoorden ofzo,maakt het niks uit lijkt me
Wie weet kan je wel je beroep ervan maken joh?
Detective ofzo?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Wie weet kan je wel je beroep ervan maken joh?
Detective ofzo?
Ik ben er nieuwsgierig genoeg voor

Misschien kan ik het wel combineren; onderzoek naar computercriminaliteit ofzo moet ik eerst wel meer kennis van de diverse veiligheidsaspecten hebben, maar goed
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:39
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik ben er nieuwsgierig genoeg voor

Misschien kan ik het wel combineren; onderzoek naar computercriminaliteit ofzo moet ik eerst wel meer kennis van de diverse veiligheidsaspecten hebben, maar goed

Hahaha...uhm computercriminaliteit?
Lijkt me weer minder interessant
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:21
Liz
Liz is offline
Ohw jeetje Marc heeft rare denkpatronen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Liz schreef:
Ohw jeetje Marc heeft rare denkpatronen
Ik word weer eens belachelijk gemaakt
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:27
Liz
Liz is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik word weer eens belachelijk gemaakt

Hihi nee hoor, door mij, neeee zoiets doe ik niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Liz schreef:
Hihi nee hoor, door mij, neeee zoiets doe ik niet
Uhuh, vast
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:13
Sneeuwwitje1985NMGN
Sneeuwwitje1985NMGN is offline
Ieder zijn meug he?!Als 't jou niet zoveel uitmaakt,ga ermee door zou ik zeggen.
__________________
/
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:39
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Uhuh, vast

Goh ik dacht dat meneer niet meer achter de pc zou zitten
Schaam je!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.