Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 23:48
gna
Avatar van gna
gna is offline
vreemd bericht.
de zin 'wij zijn klonen gemaakt door buitenaardsen' komt natuurlijk idioot over, maar eigenlijk staat dit letterlijk in de (Joodse?) bijbel. alleen worden deze buitenaardsen gezien als een god.

aangezien de evolutietheorie op vele punten niet klopt, vind ik het dus niet eens zo'n gek idee.

Wat alleen niet lijkt te kloppen is dat die man zegt dat er 25.000 jaar geleden alleen water was terwijl er toch echt fossielen zijn gevonden van miljoenen jaren oud... maar het kan natuurlijk best zijn dat al het leven op aarde een keer uitgestorven is en er tot 25.000 jaar geleden geen leven was...

erg jammer alleen dat die zin door het woord 'buitenaardsen' meteen zo ongeloofwaardig overkomt. op een of andere manier hebben de media het voor elkaar gekregen dat je bij het horen van dit woord automatisch een glimlach op je gezicht krijgt....

ehh, hoe dan ook, wat vind jij van dit bericht?
__________________
Het leven is een banaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2003, 06:50
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
als we het over de buitenaardse aspecten van klonen gaan hebben is dit meer iets voor f en l. in my humble opinion
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 08:15
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
gna schreef:
aangezien de evolutietheorie op vele punten niet klopt, vind ik het dus niet eens zo'n gek idee.
Beetje kort door de bocht, vind je niet? Als de ene theorie niet klopt maakt dat de andere (in mijn ogen absurde) theorie minder twijfelachtig. Het gaat hier niet om een multiple choice vraag.

Overigens vind ik de evolutieleer de verreweg meest overtuigende en best onderbouwde theorie over het ontstaan en de geschiedenis van het leven op aarde.

Citaat:
Wat alleen niet lijkt te kloppen is dat die man zegt dat er 25.000 jaar geleden alleen water was terwijl er toch echt fossielen zijn gevonden van miljoenen jaren oud... maar het kan natuurlijk best zijn dat al het leven op aarde een keer uitgestorven is en er tot 25.000 jaar geleden geen leven was...
Ik ben geen expert, dus correct me if i'm wrong, maar is het niet bewezen dat er nu nog veel dieren leven van een soort die al (veel) langer bestaat dan 25.000 jaar?
Wat voegt het argument dat er 25.000 jaar geleden alleen water was trouwens toe aan het standpunt dat de mensen buitenaardse klonen zijn? Of wil 'die man' ook nog beweren dat alle overige diersoorten ook gecreëerd zijn?

Citaat:
erg jammer alleen dat die zin door het woord 'buitenaardsen' meteen zo ongeloofwaardig overkomt. op een of andere manier hebben de media het voor elkaar gekregen dat je bij het horen van dit woord automatisch een glimlach op je gezicht krijgt...
En terecht eigenlijk, want hoe groot de kans ook is dat er ergens leven buiten de aarde is, blijft het onwaarschijnlijk dat er buitenaardse wezens hier zijn (geweest).
Ik geef je er echter gelijk in dat het al belachelijk overkomt als je het woord 'buitenaards wezen' in de mond neemt (ik ben ervaringsdeskundige, zie een aantal regels hierboven ), maar dat komt denk ik niet zozeer door de media maar door de vele idioten die met de meest belachelijke fantasieën op komen draven.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 09:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gna schreef:
vreemd bericht.
de zin 'wij zijn klonen gemaakt door buitenaardsen' komt natuurlijk idioot over, maar eigenlijk staat dit letterlijk in de (Joodse?) bijbel. alleen worden deze buitenaardsen gezien als een god.
Als Midas Dekkers zoiets zou beweren, dan zou ik daar eerder in geloven.
Deze oprichter van de Rael-sekte beweerde namelijk ook dat hij met buitenaardse wezen heeft gesproken en deze dat aan hem hebben uitgelegd. Toen hem werd gevraagd in welke taal dat gebeurde, was dat Frans. (de oprichter is Franstalig (en volgens mij ook Frans)).

Die komt in mijn ogen in het rijtje van de Nederlandse mensen die meenden dat in het paradijs Nederlands werd gesproken en van al die Amerikanen die menen dat buitenaardse wezens per definitie Engels spreken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 09:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
mcsun schreef:

Overigens vind ik de evolutieleer de verreweg meest overtuigende en best onderbouwde theorie over het ontstaan en de geschiedenis van het leven op aarde.
Het ontstaan niet. De evolutietheorie laat niet weten waar het leven daadwerkelijk vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 10:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Frans is pas rond 1450 gestandaardiseerd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 13:23
gna
Avatar van gna
gna is offline
ok. er was niet veel voor nodig om mij van dit idee af te helpen. frans praten met een buitenaardse
__________________
Het leven is een banaan
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 13:27
gna
Avatar van gna
gna is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Het ontstaan niet. De evolutietheorie laat niet weten waar het leven daadwerkelijk vandaan komt.
ik dacht van wel
meen me iets te herinneren van oersoep -> aminozuren -> eerste cel
e.d.

alleen zijn er dingen die niet kloppen, er zijn bepaalde processen in het menselijk lichaam, die noodzakelijk zijn om te leven, en alleen in het geheel werken - dit moet dus in 1x ontstaan zijn en die kans is net zo groot als dat je een doos blokken de lucht in gooit en wanneer ze neerkomen vormen ze een schaalmodel van de St. Pieter
__________________
Het leven is een banaan
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 14:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gna schreef:
ik dacht van wel
meen me iets te herinneren van oersoep -> aminozuren -> eerste cel
e.d.


Goed, maar kwam die oersoep vandaan dan?

Citaat:

alleen zijn er dingen die niet kloppen, er zijn bepaalde processen in het menselijk lichaam, die noodzakelijk zijn om te leven, en alleen in het geheel werken - dit moet dus in 1x ontstaan zijn en die kans is net zo groot als dat je een doos blokken de lucht in gooit en wanneer ze neerkomen vormen ze een schaalmodel van de St. Pieter
de kans bestaat er in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 15:15
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
verbod op het hele klonen per direct.
Anders gaat het helemaal uit de hand lopen.

Zelf ken ik ook mensen die in de theorie geloven dat de mens op de aarde is gezet door buitenaardse wezens en dat we een soort expiriment zijn.

Ik geloof er zelf niet in, maar dat doe ik ook niet in de bijbel, koran.. e.d.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 15:46
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
gna schreef:
ok. er was niet veel voor nodig om mij van dit idee af te helpen. frans praten met een buitenaardse
Joh, die aliens gebruiken allemaal Babelfish 13.0 ofzo
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 15:58
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Als Midas Dekkers zoiets zou beweren, dan zou ik daar eerder in geloven.
Deze oprichter van de Rael-sekte beweerde namelijk ook dat hij met buitenaardse wezen heeft gesproken en deze dat aan hem hebben uitgelegd. Toen hem werd gevraagd in welke taal dat gebeurde, was dat Frans. (de oprichter is Franstalig (en volgens mij ook Frans)).

Die komt in mijn ogen in het rijtje van de Nederlandse mensen die meenden dat in het paradijs Nederlands werd gesproken en van al die Amerikanen die menen dat buitenaardse wezens per definitie Engels spreken.
hja, hij was mee geweest naar een andere planeet uhuh
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 04:33
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
gna schreef:
ik dacht van wel
meen me iets te herinneren van oersoep -> aminozuren -> eerste cel
e.d.

alleen zijn er dingen die niet kloppen, er zijn bepaalde processen in het menselijk lichaam, die noodzakelijk zijn om te leven, en alleen in het geheel werken - dit moet dus in 1x ontstaan zijn en die kans is net zo groot als dat je een doos blokken de lucht in gooit en wanneer ze neerkomen vormen ze een schaalmodel van de St. Pieter
evolutie theorie gaat over simpele organismen die complexer worden/veranderen om te overleven in hun omgeving. het heeft absoluut niets te maken met het ontstaan van het leven op zich.

zoals welke processen? ik zie niet waarom die processen in 1 keer ontstaan zouden moeten zijn. een koepel wordt ook gestut en beetje bij beetje gebouwd tot de ondersteuning niet meer nodig is?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:49
gna
Avatar van gna
gna is offline
ja... maar als je het doel van die koepel ziet als het beschutten tegen bijvoorbeeld de regen? dan zal hij toch eerst geheel af moeten zijn.
__________________
Het leven is een banaan
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:50
gna
Avatar van gna
gna is offline
maar laten we dan op f&l verder gaan over evolutietheorieen
__________________
Het leven is een banaan
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Tja... het blijft een feit dat we niet echt goed in het plaatje passen. Woe moeten huizen voor onszelf bouwen, we vermoorden elkaar zonder reden, we kijke DragonballZ (ik dan) heel veel dingen die niet echt normaal zijn in vergelijking tot andere diersoorten... En dat er buitenaartsen zijn daar twijfel ik niet aan. Wat heb je nodig: één ster, en een planeet met een leuke dampkring en een prettige temperatuur. Er zijn miljarden sterren, en nog meert planeten (onze zon heeft er tenslotte al negen). Als er geen andere wezens zijn in het heelal behalve ons, eet ik m'n sokken op.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 11:11
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Als er geen andere wezens zijn in het heelal behalve ons, eet ik m'n sokken op.
Het ironische is dat dezelfde factor die het bestaan van buitenaards leven zo waarschijnlijk maakt (die factor is de onvoorstelbare omvang van het heelal), de kans dat 'ze' ook daadwerkelijk hier komen of zijn geweest weer ontzettend klein maakt.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 12:12
gna
Avatar van gna
gna is offline
Dat is onzin, de technologie van ons mensen is zicht pas de laatste 150 jaar een beetje aan het ontwikkelen. aangezien 1000 jaar niks is in het heelal en er vast wel een beschaving is die een paar duizend jaar verder is qua technologie, dan zullen ze bijv. kunnen reizen met lichtsnelheid. En je vergeet dat er meer dan 10 dimensies moeten zijn volgens de wetenschap, dus het zou helemaal niet raar zijn als je via 'wormholes' 3-dimensionaal gezien kan teleporteren

__________________
Het leven is een banaan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2003, 12:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gna schreef:
Dat is onzin, de technologie van ons mensen is zicht pas de laatste 150 jaar een beetje aan het ontwikkelen. aangezien 1000 jaar niks is in het heelal en er vast wel een beschaving is die een paar duizend jaar verder is qua technologie, dan zullen ze bijv. kunnen reizen met lichtsnelheid. En je vergeet dat er meer dan 10 dimensies moeten zijn volgens de wetenschap, dus het zou helemaal niet raar zijn als je via 'wormholes' 3-dimensionaal gezien kan teleporteren

Tip: lees eens De Eeuwige Adam van Jules Verne....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:20
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
De tchniek gaat inderdaat met sprongen vooruit, denk je maar eens in: op een goeie dag besloot één of ander piepeltje het vliegtuig uit te vinden, en warempel: het lukte nog ook. 50 jaar later zette de eerste mens voet op de maan!!! En als we nu al fossiele levensvormen op mars hebben gevonden, wat zal er dan wéér 50 jaar later gebeuren???
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.