Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2019, 16:11
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja, eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat zo'n hoogbegaafd persoon zoal doet op internet.. En ook nog als hij of zij zo panisch reageert. Vanavond m'n zwarte hoed eens opzetten.
Ik kan bijna niet geloven dat hij 3 vwo doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2019, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Ik kan bijna niet geloven dat hij 3 vwo doet.
Ik las dat jij VMBO doet, dat kan ik me om eerlijk te zijn dan weer nauwelijks voorstellen. Je taalvaardigheid en leggen van verbanden wijzen op een bovengemiddelde intelligentie. What happened?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Code:
[23/Jan/2019:14:23:42 +0100] "GET /opendir/meisjelisa.png HTTP/1.1" 200 17067 "https://forum.scholieren.com/showthread.php?p=34561989" "Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; Moto G (4)) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/71.0.3578.99 Mobile Safari/537.36"
Ik laat hier het bijbehorende IP-adres achterwege. Voor de aardigheid heb ik een lookup gedaan en kwam uit bij een provider voor de zakelijke markt. Overigens, natuurlijk is de user agent gemakkelijk te spoofen, maar gezien de reacties hier is daar geen sprake van.

Edit: En ik zie in totaal dat drie keer vanaf een Motorola Moto G het plaatje is opgehaald. Twee daar van draaien Android 8.1.0, één draait Android 7.0. Laatstgenoemde zit op z'n bedrijfsnetwerk (hoi puddingpower); blijven er twee IP-adressen over. Eén daar van lijkt een Belgische origine te hebben (hoi kakbelg), de ander lijkt afkomstig te zijn van het Ziggo-netwerk. Dus, Eline, bevalt Ziggo?
.34 die ziggo?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 16:52
Verwijderd
Citaat:
gast, ik weet niet wat je lol hieraan is, maar ik probeer niet voor niets anoniem te blijven. Het is voor mij niet ok dat je nu alles over mij gaat uitzoeken
Zo werkt internet. Jij kan dit ook. Ik ook. Sterker nog ik doe dit met enige regelmaat om achter het ip adres van vervelende gebruikers te komen. De moeilijkheid zit hem in het koppelen van personen aan ip adressen. Behalve dan in jouw geval want jij hebt echt niet het flauwste idee hoe dit werkt. Misschien stuur ik je wel een pm met uitleg.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 16:57
Verwijderd
Citaat:
.34 die ziggo?
Nah, de Motorolaatjes waren .232, .52, en .160. Grep vindt niets op .34 trouwens
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 17:20
Verwijderd
Ok helder! En succes er mee, lekker havo gaan doen hierna is toch prima, dat ene jaar extra overleef je wel
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 17:36
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ok helder! En succes er mee, lekker havo gaan doen hierna is toch prima, dat ene jaar extra overleef je wel
Ja
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 18:05
Verwijderd
Tunahan Kuzu
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 19:02
Verwijderd
Pudding, hap niet overal zo op. Er is niks aan de hand maar je reageert alsof er godweetwat voor gegevens op straat worden gegooid. Dat is niet het geval, dus als je niet zo panisch reageert bespaar je jezelf een hoop energie.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Tunahan Kuzu
Nogmaals; het is basic shit. De mapping van mijn data naar users is in dit geval ook niet heel moeilijk, maar het interesseert me niet. Het stoorde mij wel dat Eline, als n00b, denkt dat ik maar wat zeg, als niet-n00b.

Overigens, lieve kijkbuiskindertjes, heb ik een attack vector van mezelf weggegeven. Quid pro quo. Poort 22 staat wagenwijd open.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2019, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Oh blijkbaar nu Letten jullie weleens op waar je je registreert? Antwoord is niet nodig hoor. Maar na FB-schandaal 408935498375984 dacht ik toch wel dat dit niet zo'n verrassing zou moeten zijn.
Ja, ik ben me er wel bewust van hoor, maar blijkbaar boeit het me toch niet genoeg/wegen voor mij de voordelen toch boven de nadelen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 06:42
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Zo werkt internet. Jij kan dit ook. Ik ook. Sterker nog ik doe dit met enige regelmaat om achter het ip adres van vervelende gebruikers te komen. De moeilijkheid zit hem in het koppelen van personen aan ip adressen. Behalve dan in jouw geval want jij hebt echt niet het flauwste idee hoe dit werkt. Misschien stuur ik je wel een pm met uitleg.

Nou ik kan dit niet hoor, hoe da funk werkt deze
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 06:47
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Nogmaals; het is basic shit. De mapping van mijn data naar users is in dit geval ook niet heel moeilijk, maar het interesseert me niet. Het stoorde mij wel dat Eline, als n00b, denkt dat ik maar wat zeg, als niet-n00b.

Overigens, lieve kijkbuiskindertjes, heb ik een attack vector van mezelf weggegeven. Quid pro quo. Poort 22 staat wagenwijd open.
Poort 22 is mijn favoriete poort
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 06:55
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Poort 22 is mijn favoriete poort
Poort 25565 is mijn favoriete poort
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Nou ik kan dit niet hoor, hoe da funk werkt deze
Het staat nagenoeg létterlijk beschreven, in ieder geval op abstract niveau moet het volstrekt helder zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Nou ik kan dit niet hoor, hoe da funk werkt deze
Tracking, het volgen van gebruikers, is normaliter voor mensen zoals jij en ik niet heel makkelijk, behalve in het geval van een forum dat het posten van plaatjes toestaat die niet op de eigen servers gehost worden. In normale gevallen zou er een domein-mismatch met het beveiligingscertificaat zijn en daarom moet het forum trucjes uithalen om jouw browser voor de gek te houden, voor proxy spelen; tussenpersoon.

Dat heeft als bijeffect dat, als iemand een plaatje post, in dit geval een plaatje dat zo klein is dat het niet opvalt van 1 bij 1 pixel (meisjelisa.png, bron bekijken van eerste pagina en zoeken op opendir), dat je zelf kan kiezen waar dat plaatje vandaan komt. Dat kan van imgur zijn of wikimedia.org, of een op een eigen server gehost plaatje.

Zonder deze functionaliteit zou het forum kapot zijn (geen plaatjes) of de functionaliteit zou uitgeschakeld moeten worden en Jon kan dan bijvoorbeeld afbeeldingen alleen als een bijlage toestaan, gehost op servers van het forum.

Zulke tracking-pixels zijn al jarenlang een marketingtool. Als je een email verstuurt met plaatjes, kan je daar voor iedere aparte mail die je verstuurt een pixel inzetten, die opgevraagd wordt als de mail geopend wordt, maar iedere gebruiker heeft dus een eigen pixel; alle keren dat zo'n pixel wordt opgevraagd gaat er een lampje groen branden in het dashboard van de verzender bij nog een gebruiker en dan hebben ze dus een indicatie van hoeveel mensen de mail daadwerkelijk openen.

puddingbuks is nu boos aan het worden omdat meisjelisa op de openbare weg rijdt en Tunahan een foto van auto gemaakt heeft van de rijdende auto van kantoorpiklisa vanuit zijn huiskamer en de foto's publiceert waarop het kenteken onleesbaar is gemaakt.
Natuurlijk mag dat. Domme gasdebielen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 07:56
Verwijderd
Ik had meisjelisa toch meer als vijftigjarige zolderkamerlurker gezien. Weet nog niet of ik het positief of negatief vind dat hij een kantoorslaaf is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:16
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Een overheidsslaaf kon ook.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:16
Verwijderd
En laat ik het nog maar eens onderstrepen; vanaf het moment dat ik dat plaatje hier post én een valide opmerking maak over iemand met een Moto G, weet iedere niet-n00b exact wat één van mijn domeinen is, één van mijn servers is (IP-adres), dat er middels SSH naar te verbinden is (cadeautje, hoef je 22 niet mee te nemen in de portscan huhu). Je kunt ook heel eenvoudig achterhalen waar ik mijn domein geregistreerd heb, mocht je daar nog creatief mee willen zijn.

Dus ik ben door dit grapje veel meer exposed dan dat jullie (panikerende n00bs) zijn. A, want ik ben wél interessant en B, ik geef veel meer materiaal om mee te werken zomaar bloot. En dat is het gevolg van geen care hebben, either way. Anders had ik er wel voor gezorgd dat dit niet het geval zou zijn, bij het maken van het grapje.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
En laat ik het nog maar eens onderstrepen; vanaf het moment dat ik dat plaatje hier post én een valide opmerking maak over iemand met een Moto G, weet iedere niet-n00b exact wat één van mijn domeinen is, één van mijn servers is (IP-adres), dat er middels SSH naar te verbinden is (cadeautje, hoef je 22 niet mee te nemen in de portscan huhu). Je kunt ook heel eenvoudig achterhalen waar ik mijn domein geregistreerd heb, mocht je daar nog creatief mee willen zijn.

Dus ik ben door dit grapje veel meer exposed dan dat jullie (panikerende n00bs) zijn. A, want ik ben wél interessant en B, ik geef veel meer materiaal om mee te werken bloot.
Oke dan haxx ik je in script kiddie style
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Een overheidsslaaf kon ook.
Mot je eentje
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:35
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:

A, want ik ben wél interessant.
Yikes
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Oke dan haxx ik je in script kiddie style
Ha, het zou een glimlach op m'n gezicht toveren En daarna zou ik je digitaal met de grond gelijk maken, though.

Citaat:
Yikes
Ja, íemand moet het zeggen, might as well be me
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:39
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oja geen zorgen ik ben onder in de indruk, ik ga er niet tegenin
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Ha, het zou een glimlach op m'n gezicht toveren En daarna zou ik je digitaal met de grond gelijk maken, though.



Ja, íemand moet het zeggen, might as well be me
Wil je een botnet lenen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 08:54
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ha, het zou een glimlach op m'n gezicht toveren En daarna zou ik je digitaal met de grond gelijk maken, though.
Mijn linux loaded raspberry pi 3b+ zegt iets anders hoor XDXDXD.

jk

Anders zou ik gedestruct worden door jou.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Wil je een botnet lenen?
Welnee; precisie-social engineering gecombineerd met wat technische handigheidjes en tijd (c.q. toewijding) levert veel meer voldoending en mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 10:45
Verwijderd
Ja maar het leuke aan een botnet is dat je iemand's toegang kan blokkeren voor zolang als je wil.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 16:52
Verwijderd
Mooie topic is dit geworden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 16:59
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Zalig
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 20:45
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Tracking, het volgen van gebruikers, is normaliter voor mensen zoals jij en ik niet heel makkelijk, behalve in het geval van een forum dat het posten van plaatjes toestaat die niet op de eigen servers gehost worden. In normale gevallen zou er een domein-mismatch met het beveiligingscertificaat zijn en daarom moet het forum trucjes uithalen om jouw browser voor de gek te houden, voor proxy spelen; tussenpersoon.

Dat heeft als bijeffect dat, als iemand een plaatje post, in dit geval een plaatje dat zo klein is dat het niet opvalt van 1 bij 1 pixel (meisjelisa.png, bron bekijken van eerste pagina en zoeken op opendir), dat je zelf kan kiezen waar dat plaatje vandaan komt. Dat kan van imgur zijn of wikimedia.org, of een op een eigen server gehost plaatje.

Zonder deze functionaliteit zou het forum kapot zijn (geen plaatjes) of de functionaliteit zou uitgeschakeld moeten worden en Jon kan dan bijvoorbeeld afbeeldingen alleen als een bijlage toestaan, gehost op servers van het forum.

Zulke tracking-pixels zijn al jarenlang een marketingtool. Als je een email verstuurt met plaatjes, kan je daar voor iedere aparte mail die je verstuurt een pixel inzetten, die opgevraagd wordt als de mail geopend wordt, maar iedere gebruiker heeft dus een eigen pixel; alle keren dat zo'n pixel wordt opgevraagd gaat er een lampje groen branden in het dashboard van de verzender bij nog een gebruiker en dan hebben ze dus een indicatie van hoeveel mensen de mail daadwerkelijk openen.

puddingbuks is nu boos aan het worden omdat meisjelisa op de openbare weg rijdt en Tunahan een foto van auto gemaakt heeft van de rijdende auto van kantoorpiklisa vanuit zijn huiskamer en de foto's publiceert waarop het kenteken onleesbaar is gemaakt.
Natuurlijk mag dat. Domme gasdebielen.
Thnx
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.