Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2001, 16:52
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Dit is mijn enige schrijfsel waar ik ooit enigszins trots op ben geweest. Ik wou graag weten wat jullie ervan vinden

Zelfgemaakt/Liefde

Er hangt een bordje naast de deur: Hero en Bloem beleven hier de Liefde. De deur zwaait open. Hero, zelfgevlochten sandalen, katoenen broek en dito hemd. Lang vet haar vol klitten. In plaats van een riem draagt hij een koordje om zijn broek. Wees welkom en wentel je in vrede en geluk.

In een gebreide beige jurk en blote voeten. Zwijgend op een meditatiekussen: Bloem, zelfde haar als Hero, zelfde welkomstgroet. Geen kinderen. Het is respectloos kinderzielen op te laten groeien in deze liefdeloze en gewelddadige wereld. Dat is onze overtuiging.

In de vensterbanken potjes met hennepplantjes. Zelfgekweekt. Om de potjes zit een gebreide overpot. Hero legt uit dat dat de hennepplantjes veiligheid en vrede verschaft. Zo krijgen ze niet de neiging om over te stappen naar het hiernamaals. Op de grond: biologisch vervaardigde boomschorsmatten. Ook op de grond: veel kussens; meditatiekussens. Groot, ruw, gevuld met mos. Geen tafel. Wel een open plek tussen de boomschors-stroken. Een kampvuurkuil. Wij zijn tegen centrale verwarming.

Iets te drinken. Keuze uit wortelsap of venkelsap. Doe maar water. Geen water, de waterput is dichtgevroren. Dan maar wortelsap. Geperst met Zen-gedachten. Wierook vult de kamer. Goed voor de verspreiding van positieve energie. Het eten is klaar. Hero heeft zijn best gedaan.

Macrobiotisch en eerlijk voedsel. Daar geloven wij in. Wij misbruiken geen weerloze dieren. Op de grond staan drie houten borden. Door Hero met Liefde gesneden. Excuses aan de boom. Op de borden liggen vezelrijke sojabonen. Gekweekt en geteeld op de klanken van Zen-gongs en mantra’s.

De hobby’s. Bloem houdt van tuinieren. Alleen buiten. Kamerplanten kunnen het geestelijk niet aan om opgesloten te zijn. Daar worden ze suïcidaal van. Bloem zorgt goed voor haar kindjes. Elke dag karmarijke mest en natuurlijk zelftherapeutische trillingen. Bloem is voortdurend bezig met de resonantiemogelijkheden van diervriendelijke tuinaarde.

Hero breit graag en veel. Hij breit de kleren van Bloem. En natuurlijk overpotten voor de kamerplanten. Dankzij de wol die Bloem mag gebruiken van hun schaapjes blijft deze liefhebberij in stand. Nee, geen liefhebberij. Hero leent de wol slechts van het Al.

Het bed is een uitvinding van Hero, het berust op het principe van koken in de hooikist. Hero heeft alleen de grootte en de materialen veranderd. Het hooi is vredegeleidend en de ombouw is van ingestraald hout. Wederom excuses aan de boom.

Bloem en Hero dragen geen sieraden. Wel henna. Bloems handen en voeten zijn er mee beschilderd. Hero heeft op het moment geen henna op zijn lichaam. Hij is bezig met zelfzuivering. De versierselen zijn gebaseerd op het werkboek van De Celestijnse Belofte.

Ze lezen hun lijfboek iedere avond. Nee, wij hebben geen licht nodig. Wij lezen bij het licht van elkaars aura. Dat is pas Vrede.


------------------
I stopped believing in Santa Claus when my mother took me to see him in a departementstore, and he asked for my autograph.

[Dit bericht is aangepast door Lindansje (20-09-2001).]
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2001, 19:53
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Heeft iets, k weet nie wat. Ik vin 'm goed!
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 20:52
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Heeft iets, k weet nie wat. Ik vin 'm goed!

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 10:30
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
thnx
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 10:52
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Sowieso al erg leuk dat ik mn nickname zie, hoewel dat ook de enige overeenkomst is tussen Bloem en mij Maar leuk verhaal, leuk geschreven, leuk onderwerp
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 10:13
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
up
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Sluit religie magie uit???
S.ophiie.
112 06-03-2007 14:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen beschouwing satire: ideeen?
desiree1986
0 15-01-2004 12:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Recht op satire en vrije meningsuiting? (nieuwe ontwikkeling)
Rollo Tomasi
9 12-12-2003 15:13
Levensbeschouwing & Filosofie godsdienst en satire koningshuis
pebeli
15 10-12-2003 18:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stellingen satire/persvrijheid!!
desiree1986
2 29-11-2003 14:43
Verhalen & Gedichten Satire; warm gevoel
Verwijderd
3 12-11-2003 20:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.