Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2001, 14:45
Gleipnur
Gleipnur is offline
"Jij zit daar, jij gaat daar zitte....nee, allemaal 1 bank tusselate..."

Ik kijk even om me heen, nu het nog kan...iedereen zit met een onnatuurlijk ernstig gezicht te kijke, we krijgen onze vragen, even rap overlopen, ken ik, ken ik, ken...nog nooit van gehoord....aha...

"Ja, begin maar hé"

Neem mijn mooiste pen, uit een hele reeks reserves...want als er es een pen leeggeraakt, is dat steevast op 'n examen!

Leg eerst m'n blad op de gewenste coôrdinaten, zodat het makkelijkst is om te schrijven...
1ste vraag, kijk stiekem rondom mij...mijn medeklasgenoten hebben zich reeds verdiept in de donkere schachten van hun eigen sponsgelijke brein. Daar alles overhoop halend in de hoop het perfecte antwoord te vinden, en kotsen dat vervolgens op hun blad uit via blauwe inkt in dunne krulletjes en vluchtige streepjes...
Bij elke volgende vraag, komen de antwoorden weer net iets later, aangezien ze eerst de rommel moeten opruimen die de vorige vraag veroorzaakte....geen echte blokbeesten in ons klasje...

Niemand maakt een geluid, of toch bijna niemand, soms hoor ik mezelf een lelijk woordje fluisteren, als ik het weer niet meer weet, dan beeld ik me even in hoe iemand die voor mij zit dat vast gehoord heeft en even snel in zichzelf zei "zwijg, je stoort me, ik heb me eige probleme hier..."

Enige tijd later, stoort er mijzelf iets, nee, eigelijk vinnik het een grappig geluidje, luid krakend gekouw plant zich voort uit de mond van iemand die achter me zit, ik wil even omkijken, maar realiseer me dat dat nie mag, dus ik kijk even opzij.
Er lagen namelijk mokjes op elke hoek van de bank vandaag, je raad wel waarom.
Ik dierf er niet van eten, ten eerste, had ik me sjiek nog en dat loopt nie goe af samen met koekjesgruis...ten tweede wilde ik dat oorverdovende gekraak vermijden. Want dat bezorgd me altijd weer een rooie kop, en dan weet ik plots niet meer hoe ik moet slikken, en dan blijf ik maar kouwen...

6 vragen later, heb de moelijkste voor't laatst gehouden, ben bljkbaar niet de enige, daar ik even een nee-schuddende hoofdbeweging van de jongen die voor me zit opmerk, ja jong, ik weet het...same here.

Uiteindelijk, zit ik bij de laatsten die afgeven, het zijn altijd weer dezelfde...we wachten op elkaar buiten de klas om ons te ontladen op elkaar van het opgespaarde concentratieniveau...als gulzige babbelaars luisteren we nauwelijks naar wat de ander zegt om dan weer net hetzelfde terug te zeggen, in eigen woorden weliswaar...bij mij duren die conversaties nie erg lang, ik laat ze maar pruttelen.
En toch valt het me weer op dat er tijdens examentijd een veel coherentere klasgeest is, iedereen probeerd iedereen gerust te stellen en ook wel uit vriendschappelijkheid zenuwachtig te maken, en iedereen zegt vrolijk "tot morgen hé!" als we elk onze eigen weg naar huis vervolgen.

Naar huis, waar de volgende lading leerstof ligt te wachten, ongeduldig om gelezen en herhaald en uiteindelijk verwerkt te worden.
Om dan te worden uitgevrongen op een blad, A4 formaat, en daarna weer zoals gewoonlijk compleet vergeten wordt, of ergens achterblijft, in de nooit gedumpte vuilnisbak, ergens in een hoekje van ons verstand. Zoals de proppen papier onder mijn bureau, ze zijn er wel, maar wat er in staat? Dat mag Joost weten!
__________________
run
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2001, 17:31
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Haha idd Leuk geschreven, je hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 17:37
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Ik kijk nu al uit naar mei...

Geinig geschreven...
__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 18:49
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
hehe,
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 19:44
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
leuk


je hebt idd helemaal gelijk, alleen van die koekies niet geloof ik tot nog toe bij ons op school...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 11:33
Gleipnur
Gleipnur is offline
LEUK, jullie reacties!
__________________
run
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 Succes iedereen
Verwijderd
56 28-05-2007 21:22
Eindexamens 2004 eindejaarsbal
miekevis
7 17-06-2004 15:39
Liefde & Relatie Charme-offensief
Mickey83
9 12-02-2004 22:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.