Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2001, 19:33
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
Ik ben bezig met een flut-boekje, een beetje zoals tina toppers/bouquet boekjes/vakantie boekjes. Ik ben al aardig onderweg, en ik zet elke dag of elke paar dagen een stukje op het internet. Ik weet dat het niet geweldig is, maar het is wel leuk om te lezen denk ik!
Kus-x-
Fab!



Hoofdstuk 1
Er hing een koude mist in de lucht, en Marielle fietste zwijgend naar het grote gebouw die langzaam in slow motion op haar afkwam. Ze baalde. Nog een vreselijke dag vol leraren, boeken, geschreeuw van irritante kleine pubertjes… en het duurde nog 10 uur voordat ze zou gaan dansen. Dansen was haar passie. Ze had alles geprobeerd, ballet, jazz, breakdance, maar ze vond het allemaal tien keer niks. Toen liet haar vader haar een artikel zien in de telegraaf; een stijldans school was geopend in Hilversum, en ze zochten nieuwe leerlingen. Stijldansen had ze nog nooit geprobeerd, maar ze had het wel een paar keer gezien op T.V, en hoe meer ze eraan dacht, hoe meer het idee haar aansprak. Na haar eerste les was ze al helemaal verliefd, ze wist zeker dat ze hiermee verder wou. Dat was nu een jaartje geleden. Ze ontwaakte uit haar gedachten, zwaaide vrolijk naar een meisje uit haar klas die haar naam riep, en parkeerde haar fiets. Ze merkte dat de scooter van Tim Jan er ook al was, en huppelde snel naar hun vaste muurtje waar ze altijd stonden tijdens de pauze.
“ Eindelijk! Daar is mijn meissie!” Schreeuwde Tim Jan enthousiast toen hij haar aan zag komen. Hij gaf haar 2 overdreven zoenen op haar koude wangetjes, en draaide als een aasgier om haar heen. “Maar Marielle toch! Wat heb je nu voor iets aparts aan?”
“Dat noem je een broek T.J,” zei Marielle lachend.
“Jaja, zo dom ben ik ook weer niet,” zei Tim Jan verontwaardigd. “Maar wat een aparte riem, hoe kom je daaraan?” Dat vond Marielle nou zo leuk aan Tim Jan. Hij was niet als andere jongens…niet dat hij homo was, integendeel! T.J die geilde op alles wat jong, sexy, en vrouwelijk was. Maar hij had wel hele homo eigenschappen, detail voor alles, heel erg spontaan, ijdel, en altijd optimistisch.
“ Van de markt! Vind je hem niet helemaal geweldig?!”
“ Naturellement!” Hoorde Marielle achter haar. Ze draaide zich om en keek recht in de ogen van Isabelle.
“ Dankje! Een vrouwelijke opinie, is beter dan die van jou T.J!” Grapte Marielle.
“ Bedankt hoor,” zei T.J., en deed net alsof hij zou gaan huilen.
“ Ach gossie toch, niet huilen schatje,” troostte Isabelle hem.
“ Ik kan alleen maar stoppen als je mij een kusje geeft,” zei Tim Jan snikkend, en knipoogde vlug naar Marielle, die haar lachen in moest houden. Iedereen wist dat Tim Jan al eeuwen een oogje op Isabelle had.
“ In your dreams man! Ik kus alleen knappe mannen!”
“ Nou zeg! NU GA IK ECHT JANKEN!” Schreeuwde Tim Jan dreigend.
“ Okee okee,” zuchtte Isabelle, en zoende hem vluchtjes op z’n mond. “ En dat is meer dan je ooit van me zult krijgen eikel!”
“ Meer vraag ik niet,” zei hij grinnikend. Toen hoorde de drie vrienden de bel gaan.
“ Godverdomme,” zei Isabelle. “ Daar gaan we dan, het hell hol in!” De anderen die knikte lachend, en volgden haar het gebouw in. Nog 9 en een half uur dacht Marielle in haarzelf.

Marielle gaapte uitbundig, en negeerde de lach van Flora, die naast haar zat. Ze keek naar Meneer Jansen, en probeerde te concentreren op de woorden die uit zijn mond kwamen. Ze begreep dat hij het over de 2de Wereld Oorlog had, en dat ze morgen een film zouden kijken over de overlevende van die oorlog. “Yipee,” dacht Marielle. “Dan kan ik lekker een middag slaapje houden.” Opeens viel er een papiertje op haar bureau. Ze vouwde het opende, en glimlachte toen ze het handschrift van Flora herkende.


Hee Marielle,
Saai he, dat geklets van Meneer. Jansen.
Kan je geloven dat we nog 5 van deze dagen moeten
Doorgaan totdat het weekend aanbreekt,
Ik kots al bij die gedachten. Wel tof dat die film morgen is,
Kan ik een schoonheid slaapje houden. Ik zie
Er echt NIET uit, vind je ook niet?
Kusje
Floor.


Marielle bekeek haar vriendin terwijl ze niet keek, en zuchtte diep. Dat domme gezeik van haar ook. Ze zag er weer net zo prachtig uit als anders. Haar krullende bos haar opgestoken in een hoge paardenstaart, zwarte oogmake-up die glansde als het licht erop viel, mooie rode volle lippen, een slank figuurtje met een stevig paar borsten…ze wist niet hoe knap was. “Nee,” zei Marielle in haarzelf. “Correctie…ze DOET ALSOF ze niet weet hoe knap ze is.”. Maar ondanks de naïviteit en arrogantie van Flora, vond ze haar toch wel een schat. Het bleef haar vriendin, hoe stom ze soms ook kon zijn. Ze keek voor de zoveelste keer weer op haar horloge die ze met de kerst van haar vader had gekregen. Het was de kwart over elf, zometeen pauze. Ze kon niet wachten om weer eventjes met haar vrienden te kleppen, dat was echt het hoogtepunt van een stereotypische schooldag. Ze keek weer op naar Meneer Jansen, en luisterde half mee.
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2001, 20:17
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
elke dag vin ik een goed id

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 20:57
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
bedankt ik denk dat dat een compliment is, dus die neem ik aan! Alleen ben jij de enige die tot nu toe heeft gereageerd
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 20:26
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
bedankt ik denk dat dat een compliment is, dus die neem ik aan! Alleen ben jij de enige die tot nu toe heeft gereageerd
de rest is in extase of helemaal in stilte door de je geweldige prestatie
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2001, 13:39
tinkelbel
tinkelbel is offline
ja, ik vind em echt leuk om te lezen... wanneer komt er nog eentje?
__________________
Is niet alles een illusie en is illusie niet alles?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 09:30
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties Ik vind het tof dat jullie het leuk vinden om te lezen! Er komt binnenkort weer een nieuw deel. ik ben gewoon bang dat als ik ze te snel erop zet, dat ze binnen no time op zijn en ik heeeeeel erg hard moet werken om weer een nieuw deel te schrijven snap je?! Ik heb dit deel op Dinsdag erop gezet, en de volgende komt dan volgende week dinsdag, dan zet ik elke week een nieuw deel op het net. Volgens mij is dat het beste Nou, k'vind het leuk dat jullie het zo leuk vonden!
Kus-x-
Fab!
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten striptease
nlblue-eyes
20 05-01-2005 18:24
Verhalen & Gedichten [verhaal] Benedenaarde
duivelaartje
138 03-08-2004 16:54
Algemene schoolzaken Mensen die Nederlands studeren,
Verwijderd
45 30-11-2003 18:33
Verhalen & Gedichten [ begin verhaal ] nog geheel zónder titel
shameonme
12 08-08-2003 10:52
Verhalen & Gedichten Marga
Vogelvrij
1 28-06-2003 20:43
Verhalen & Gedichten [verhaal] wat ben ik toch slecht in titels verzinnen :)
zozze
8 14-03-2003 17:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.