Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 12:17
KaasGaaf
Avatar van KaasGaaf
KaasGaaf is offline
Waarom zijn er altijd mensen die zogenaamd anders willen zijn. Ik sprak laatst een jongeman in zwarte sombere kledij en lang haar, ik vroeg aan hem waarom hij er zo uit zag. Hij zei dat hij zich wilde afzonderen van iedereen................Dit vond ik wel heeeeeel erg krom, want zijn er al niet 10 duizenden die er hetzelfde uitzien, en die zich ook allemaal anders voelen terwijl ze elkaar kopieren. Mijn theorie is dat alto's alleen maar aandacht vragen. Al is het negatieve aandacht of positieve aandacht... Kan iemand mij uitleggen waarom?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2004, 12:19
kaboutertuin
kaboutertuin is offline
ja want ze zijn gewoon GAY.....
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:20
Verwijderd
Even los van of ze het idd doen om aandacht te vragen:
- iedereen wil op een zekere manier anders zijn dan "de massa", dat is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo zijn, dat zit in mensen
- iedereen wil aandacht, om dezelfde reden als iedereen anders wil zijn

Ik zou er nog een heel verhaal aan vast kunnen plakken, maar ik houd het hier voorlopig even bij.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:22
Verwijderd
Niet zo
Ik wil alleen wel even toevoegen dat ik de benaming "alto" dus ook zo apart vindt. "Kakkers" zouden op deze manier net zo goed alto kunnen zijn, want zo anders zijn alto's inderdaad niet. En dan vindt men het 'hip' om alto te zijn. Zo is er dus niks alto/alternatief meer aan en zijn het vooral meelopers.
Oftewel: ik ben het met je eens
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:24
Verwijderd
Jij vind dus dat ze aandacht vragen omdat ze meelopers zijn...?
Of mis ik iets in je post?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:28
Verwijderd
Zo veel mensen willen zich toch onderscheiden van de rest d.m.v. kleding of uiterlijk. Waarom zou dat dan meteen om aandacht gaan?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:30
KaasGaaf
Avatar van KaasGaaf
KaasGaaf is offline
nee ik snap gewoon de link niet dat ze zeggen dat ze anders zijn dan andere terwijl ze dat gewoon niet zijn. Ik denk dat het een andere reden heeft om 'alto' te zijn.........Ik denk aan een vorm van aandacht
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:33
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
ik wil heb niet de behoefte om ''alto'' te zijn. Maar ik draag wat ik fijn vin zitte en mooi/leuk vind. dat dat dan grote broeken zijn en shirts van bands en dat daar ook een zware lange zwarte lange jas bij hoort maakt mij in de ogen van veel mensen een ''alto''



p.s. ik moet ook toegeven dat ik een hekel heb aan de massa en de kudde-geest. Maar goed, ik ben wel aardig hoor
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:36
Verwijderd
Citaat:
KaasGaaf schreef op 08-12-2004 @ 13:30 :
nee ik snap gewoon de link niet dat ze zeggen dat ze anders zijn dan andere terwijl ze dat gewoon niet zijn. Ik denk dat het een andere reden heeft om 'alto' te zijn.........Ik denk aan een vorm van aandacht
Als alto ben je, voor zo ik weet, toch anders dan de meerderheid...en dat zal voor veel mensen het idee er achter zijn, denk ik.

Niemand is anders...en toch is iedereen het...'t is maar net hoe je bekijkt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:39
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
bij mij is het denk ik zo dat ik me eigelijk geen ruk aantrek van wat andere zeggen/denken en ook voor een gedeelte doe en denk om mensen verder te laten kijken dus hun dikke neus.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:02
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Als je het zo gaat bekijken zijn altos net zulke aandachtsvragers als de rest van de mensen. Ik bedoel, zijn de befaamde 'modekutjes' dan geen aandachtsvragers omdat ze met de mode mee gaan? Je kunt het ook anders bekijken: zij willen aandacht door met de mode mee te gaan, want als je met de mode mee gaat ben je 'stoer'. Ik vind het een beetje een kromme stelling als je zegt dat altos aandachtsvragers zijn.

Tuurlijk zijn er altos die alleen maar alto zijn omdat ze aandacht willlen hebben van anderen, maar ja zo zijn er ook modekutjes die alleen maar modekutje zijn om aandacht te krijgen. Zo zijn er ook altos die alto zijn omdat ze de stijl gewoon leuk vinden, en die modekutjes zijn er ook.

Ik vind dat je mensen nogal over één kam scheert als je zegt dat het allemaal aandachtsvragers zijn. De fakers en wannabe's zullen er altijd zijn, daar doe je niets aan.

En zoals Leonoor al zei: het zit gewoon automatisch in iemand om zich te onderscheiden van de rest.

En nog een vraag aan de TS, puur uit nieuwschierigheid: Als we het toch over 'hokjes' hebben, wat is jouw stijl dan?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2004 @ 13:36 :
Als alto ben je, voor zo ik weet, toch anders dan de meerderheid...en dat zal voor veel mensen het idee er achter zijn, denk ik.

Niemand is anders...en toch is iedereen het...'t is maar net hoe je bekijkt.
Dat laatste klopt helemaal.
Maar ik denk niet dat je als alto zo enorm anders bent, juist omdat er zoveel mensen zijn die zich kleden volgens de normen van de alto, zeg maar. Er zijn teveel alto's (of mensen die zo worden genoemd) om ze werkelijk alto's te noemen. Daarvoor zijn er teveel ofzo. (Dat klinkt wel fout btw ) En ik denk dat er nog veel te weinig van hen zelf overblijft. Ik ken een meisje die vriendin met een ander meisje wilde worden omdat ze graag "alto" wilde zijn, en dat andere meisje was al alto dus dan ging dat makkelijker.. (Niet dat alle alto's zo zijn natuurlijk, maar toch..)
Ik bedoel: ieder mens is uniek (dus in feite zou je iedereen alto kunnen noemen in dat opzicht), maar het hele woord alto slaat gewoon nergens op (zoals ik al zei), dat is nl. een groep mensen die gewoon een bepaalde kledingstijl hebben (net als welke subgroep dan ook) en "alto" zijn genoemd om de een of andere rare reden.

Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 13:08.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:12
Verwijderd
Ach, het is gewoon een leeftijd. Dat gaat na hun achttiende wel over, als ze wat meer zelf-, mensen- en wereldkennis krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:13
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ben ik t niet heel erg mee eens eigenlijk. ik hou ervan om bv wijde broeken te dragen, zwarte make-up enz enz, maar of dat aandachtvragen is? denk t niet. je wilt je gewoon onderscheiden van de rest van de mensen die je bv op school ziet lopen. als je bepaalde kleding draagt wordt je al gauw bestempeld ls alto.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 08-12-2004 @ 14:06 :
Maar ik denk niet dat je als alto zo enorm anders bent, juist omdat er zoveel mensen zijn die zich kleden volgens de normen van de alto, zeg maar.
Het percentage mensen dat zich 'normaal' kleedt lijkt mij nog veel en veel hoger. Door je als alto te kleden laat je je zelf dus tot een (veel) kleinere groep behoren en ben je qua kleding ed in zekere zin dus wel anders dan de meerderheid. Vind ik iig.

Of "alto's" als mensen per definitie ook anders zijn dan de gemiddelde mens, dat betwijfel ik.

Ik vind al die naampjes nergens op slaan, alto niet, maar modekutjes, gabber, enz. net zo goed ook niet. En staan al die naampjes niet gewoon voor een groep mensen die een bepaalde kledingsstijl hebben...? Het is toch ook gewoon maar een hokje waar iemand ingepropt wordt? Meer is het in mijn ogen ook niet.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:18
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2004 @ 14:15 :
Het percentage mensen dat zich 'normaal' kleedt lijkt mij nog veel en veel hoger. Door je als alto te kleden laat je je zelf dus tot een (veel) kleinere groep behoren en ben je qua kleding ed in zekere zin dus wel anders dan de meerderheid. Vind ik iig.

Of "alto's" als mensen per definitie ook anders zijn dan de gemiddelde mens, dat betwijfel ik.

Ik vind al die naampjes nergens op slaan, alto niet, maar modekutjes, gabber, enz. net zo goed ook niet. En staan al die naampjes niet gewoon voor een groep mensen die een bepaalde kledingsstijl hebben...? Het is toch ook gewoon maar een hokje waar iemand ingepropt wordt? Meer is het in mijn ogen ook niet.
ben ik het mee eens, maar misschien zijn alto's als mensen niet per definitie anders dan andere mensen, maar toch hebben ze vaak andere ideeen over bepaalde zaken.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 08-12-2004 @ 14:18 :
maar toch hebben ze vaak andere ideeen over bepaalde zaken.
Of ze komen er vaker, meer en openlijker voor uit?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:24
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2004 @ 14:20 :
Of ze komen er vaker, meer en openlijker voor uit?
ja, dat kan ook, maar ik denk toch dat ze wat anders in het leven staan, niet iedereen natuurlijk, maar qua manier van denken enz kan het best wel eens verschillen met de ' gemiddelde mens'.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2004, 13:27
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
ik denk wel dat ik enigzins anders denk dan de gemiddelde mens.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Volgens mij is tegenwoordig iedereen alto, want niemand is het met de maatschappij-ontwikkeling eens (lees; de normen en waarden van Balkenende).

Toch vind ik 'kakkers' anders dan 'alto's'. Het komt denk ik om de reden dat ze hun mening op een andere manier uiten. 'Kakkers zijn volgens mij meer introvert en 'alto's' meer extravert qua het uiten van de mening.

Maar aandachttrekkerij? Dat is onzin, tenminste in de bepaalde zin van het woord. Ze trekken positieve aandacht ( niet dat iedereen het positief moet vinden), maar ze proberen hun mening duidelijk te maken dmv kleden en ze gaan niet mensen in elkaar lopen slaan, omdat ze een andere mening hebben.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:30
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Volgens mij draag je nog altijd kleding omdat je het mooi vindt en zin hebt om naakt rond te lopen. En mening geven kan je beter met je mond doen. Kom je ook wat serieuzer over.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:52
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2004 @ 13:20 :
- iedereen wil op een zekere manier anders zijn dan "de massa", dat is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo zijn, dat zit in mensen
- iedereen wil aandacht, om dezelfde reden als iedereen anders wil zijn
Dat eerst punt is niet waar, niet iedereen wil anders zijn dan de massa.

Maar om even terug te komen op de vraag.
Je hebt een aantal soorten alto's:
- Mensen die meer aandacht willen.
- Meelopers die hebben gekozen om bij de alto's te willen horen.
- Mensen die simpelweg een andere kleding-, muzieksmaak, e.d. hebben dan de meeste mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:53
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
als je het niet boeit wat andere mensen denken, zou je dan niet gewoon alleen maar tweedehands kleren kopen? dat scheelt een potje in geld
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 14:00
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 08-12-2004 @ 14:52 :
Dat eerst punt is niet waar, niet iedereen wil anders zijn dan de massa.

Maar om even terug te komen op de vraag.
Je hebt een aantal soorten alto's:
- Mensen die meer aandacht willen.
- Meelopers die hebben gekozen om bij de alto's te willen horen.
- Mensen die simpelweg een andere kleding-, muzieksmaak, e.d. hebben dan de meeste mensen.
ben ik t helemaal mee eens, sommige alto's denken dat ze stuur zijn om er zo uit te zien, ze willen er gewoon bij horen en ze doen t erom, anderen houden idd gewoon van andere kleding/muziek.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 08-12-2004 @ 14:02 :
Als je het zo gaat bekijken zijn altos net zulke aandachtsvragers als de rest van de mensen. Ik bedoel, zijn de befaamde 'modekutjes' dan geen aandachtsvragers omdat ze met de mode mee gaan? Je kunt het ook anders bekijken: zij willen aandacht door met de mode mee te gaan, want als je met de mode mee gaat ben je 'stoer'. Ik vind het een beetje een kromme stelling als je zegt dat altos aandachtsvragers zijn.

Tuurlijk zijn er altos die alleen maar alto zijn omdat ze aandacht willlen hebben van anderen, maar ja zo zijn er ook modekutjes die alleen maar modekutje zijn om aandacht te krijgen. Zo zijn er ook altos die alto zijn omdat ze de stijl gewoon leuk vinden, en die modekutjes zijn er ook.

Ik vind dat je mensen nogal over één kam scheert als je zegt dat het allemaal aandachtsvragers zijn. De fakers en wannabe's zullen er altijd zijn, daar doe je niets aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2004, 14:16
Bonevouwer
Avatar van Bonevouwer
Bonevouwer is offline
Ik denk dat de persoon in kwestie wel degelijk zichzelf wil individualiseren. Door middel van de sombere kleren valt hij in een kleinere groep. Dit mag dan wel een subcultuur onder jongeren zijn, maar zijn doel is bereikt. Hij ziet er anders uit dan de gemiddelde jongere, die te vinden is in discotheken etc. en als dat de bedoeling is heb ik daar wel respect voor.

Persoonlijk vind ik het niet erg om op de rest te lijken, maar moeite om dit patroon aan te houden is er zeker niet. Ik heb dus soms het uiterlijk van een gemiddelde jongere en soms niet. Dat vind ik wel een toffe verhouding, die mij het minste moeite kost met aankleden, want taferelen met kleren uitzoeken enzo vind ik een beetje iets voor vrouwen (stereotype)

Daarom vind ik het ook een beetje 'verwijfd' om zo al je kleren uit te zoeken, wat je dan weer in de groep 'metrosexuele mannen' plaatst. Dit is ook weer een verschijnsel wat je tegenwoordig bij de gemiddelde man steeds vaker tegen komt, dus uiteindelijk beweeg je je door je anders te kleden naar een groep die weer het gemiddelde van de populatie vertegenwoordigt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 14:31
shibby almighty
Avatar van shibby almighty
shibby almighty is offline
ik vind zoals meerdere al hebben gezecht de hokjesgeest nergens op slaan.En het woord alto al helemaal niet,

ik loop ook in verragde wijde broeken, afgetrapte schoenen en bandshirts. De reden ?
wijde broeken zitten lekkerder, verragd omdat ik simpel weg geen geld heb voor andere en het nut er niet van inzie een nieuwe broek te kopen als deze nog redelijk heel is. Bij schoenen is dit hetzelfde.
En waarom bandshirts, ja ik vind zoiets mooi.

Wil ik me afscheiden van de massa? absoluut. Wil ik aandacht trekken ik denk het niet.
Waarom je afscheiden van de massa?
Omdat de massa naar mijn idee anders denkt als mij en ik niet met die gedachtes geassocieerd wil worden.
__________________
alles is veel voor wie niets verwacht "BA 2: Being the upperclass, protecting the middleclass, forgetting the underclass denying the no-class
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 14:43
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 08-12-2004 @ 13:22 :
Niet zo
Ik wil alleen wel even toevoegen dat ik de benaming "alto" dus ook zo apart vindt. "Kakkers" zouden op deze manier net zo goed alto kunnen zijn, want zo anders zijn alto's inderdaad niet. En dan vindt men het 'hip' om alto te zijn. Zo is er dus niks alto/alternatief meer aan en zijn het vooral meelopers.
Oftewel: ik ben het met je eens
de term alternatief vervalt niet gelijk als er meerdere van zijn. Het vervalt pas als de term zo'n grote aantal aanneemt dat het een zeer belangrijke grote groep wordt, dan zijn ze niet meer alternatief maar meer doorsnee
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:02
jjl_fear
jjl_fear is offline
oke dan ik vind dit dus echte bullshit.
wat ik hier lees zijn allemaal vooroordelen ik ben zelf blijkbaar ook zoon "alto"maar ik wil dus echt niet anders zijn ik hou gewoon van deze muziek daarom draag ik shirts van die bands en die shirts zijn dan zwart. ook draag ik zulke broeken omdat ik vind dat ze vet zijn mijn smaak dus.
Ik vind dit gewoon pure racisme het is gewoon zo simpel als wat je begrijpt iets niet dus scheld je het maar uit alleen zijn jullie te dom om het door te hebben.
Ga toch ook niet lopen roepen dat alle marokanen dood meten omdat ze zwart zijn nou dit is precies het zelfde dus kappe die vooroordelen anders ben je gewoon een ras echte SSer

groeten Jorn en als je me hier over wil mailen: jornlem@hotmail.com mail maar
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:16
shibby almighty
Avatar van shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
jjl_fear schreef op 08-12-2004 @ 16:02 :
oke dan ik vind dit dus echte bullshit.
wat ik hier lees zijn allemaal vooroordelen ik ben zelf blijkbaar ook zoon "alto"maar ik wil dus echt niet anders zijn ik hou gewoon van deze muziek daarom draag ik shirts van die bands en die shirts zijn dan zwart. ook draag ik zulke broeken omdat ik vind dat ze vet zijn mijn smaak dus.
Ik vind dit gewoon pure racisme het is gewoon zo simpel als wat je begrijpt iets niet dus scheld je het maar uit alleen zijn jullie te dom om het door te hebben.
Ga toch ook niet lopen roepen dat alle marokanen dood meten omdat ze zwart zijn nou dit is precies het zelfde dus kappe die vooroordelen anders ben je gewoon een ras echte SSer

groeten Jorn en als je me hier over wil mailen: jornlem@hotmail.com mail maar
leer er maar mee leven 3 kwart van de mensen heeft deze vooroordelen.
__________________
alles is veel voor wie niets verwacht "BA 2: Being the upperclass, protecting the middleclass, forgetting the underclass denying the no-class
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:30
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
jjl_fear schreef op 08-12-2004 @ 16:02 :
Ik vind dit gewoon pure racisme
rascisme? ik zie geen rassenscheiding hoor
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:53
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
wat boeit het jou eigelijk?
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:58
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
we duwen mensen in hokjes, de meeste zijn daar niet blij mee. Tegelijkertijd duwen mensen zichzelf in een hokje, en niet alleen de mensen die jij "alto" noemt. Jij ook in zekere zin, jij wilt daar niet bij horen. Ik ben geen skater, k ben geen gothic, jah wat ben ik wel, weet ik het, maar dat is ook weer een appart hokje. Iedereen zondert zich in zekere zin af van de groepen waar hij/zij zich niet bij thuis voelt, gewoon omdat iedereen anders denkt over dingen...

jezus wat een tekst
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:10
Eazy E
Avatar van Eazy E
Eazy E is offline
sjah ik vind het wel een beetje stom dat mensen die alto zijn, zeggen dat ze het zijn omdat ze anders willen zijn dan anderen. Want er zijn zoveel mensen die er zo uit zien, met zwarte kleren aan en weet ik veel.. als je echt anders wil zijn verkleed je dan als alien ofzo..
Maar opzich als je het gewoon leuk vind om je zo te kleden enzo, dan is t heel normaal toch.. Ik zou gewoon doen wat je zelf leuk vind, en je kleden naar hoe je je het fijnst voelt, dan maakt het niks uit of je er nou alto achtig uitziet of gewoon (om het maar alto of gewoon te noemen)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:50
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Gothics zijn pas stom. Vooral Gothics die beweren dat zij "echte" Gothics zijn.

Mensen met:
"Mean People Suck" en "You laugh at me cause I'm different. I laugh at you cause you're all the same" zijn al helemaal stom om zo'n commercieel massaproduct te dragen. Terwijl ze er waarschijnlijk tegen zijn omdat ze "anders" willen zijn.

Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 08-12-2004 @ 14:52 :
Dat eerst punt is niet waar, niet iedereen wil anders zijn dan de massa.
Voor zo ver ik weet heeft elk mens iets in zich dat zich wil onderscheiden van andere mensen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2004 @ 18:33 :
Voor zo ver ik weet heeft elk mens iets in zich dat zich wil onderscheiden van andere mensen.
Nee hoor. Er zijn genoeg mensen die zich juist comfortabel voelen als ze op zo min mogelijk, liefst op geen enkele, manier opvallen. Heel veel mensen zoeken de zekerheid van een groep achter zich. Sommigen doen dat door een groep te kiezen waar helemaal niets aan te zien valt, dus echt opgaan in de massa. Anderen kiezen een groep die kleiner en opvallender is, zoals 'alto's'. Maar ook die willen zich kunnen identificeren met een groep.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:03
Verwijderd
alto's hebben allerlei verschillende redenen om bv. zwart gekleed te gaan. Alto's die ik ken, ze vinden die kleding mooi, denken wat dieper na dan het gemiddelde commerciele trutje en luisteren naar muziek die daarbij past.

Maar als een alto zegt dat hij alleen maar alto is omdat hij zich wil afzonderen van iedereen, dat is misschien niet erg gezond.

Ik denk ook niet dat per se dan in dat alto hoekje geduwd willen worden, niet elke alto staat daarbij stil.

Als ze al beginnen van 'ik haat iedereen' dan heb ik ook zoiets van
Maar diegenen die ik ken, heel normaal, kunenn ook prima opschieten met kakkers etc hoor
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:10
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Jampot schreef op 08-12-2004 @ 14:53 :
als je het niet boeit wat andere mensen denken, zou je dan niet gewoon alleen maar tweedehands kleren kopen? dat scheelt een potje in geld
Op zich boeit het me niet wat anderen van me vinden, maar het boeit me wel hoe ik over mezelf denk. Ik hou ervan om mooie kleren te dragen.

Edit: ik snap trouwens niet wat er zo controversieel aan alto's is. Als iedereen ze gewoon ff accepteert zou het iedereen heel veel moeite schelen. Misschien houden sommige mensen wel van alto's omdat ze er zo denegrerend over kunnen doen

Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:12
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als alto ben je weliswaar 'net als al die andere' alto's, maar daar doe je het niet voor. Tenminste, dat schijnt. Het schijnt dat ze het juist doen om zich af te zetten tegen de normale mensen, en vooral: tegen hun ouders.
Onderzocht door psychologen, tenminste, daar hadden ze het gister tegen mij over...
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:13
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 08-12-2004 @ 19:12 :
Als alto ben je weliswaar 'net als al die andere' alto's, maar daar doe je het niet voor. Tenminste, dat schijnt. Het schijnt dat ze het juist doen om zich af te zetten tegen de normale mensen, en vooral: tegen hun ouders.
Onderzocht door psychologen, tenminste, daar hadden ze het gister tegen mij over...
Dat afzetten tegen de ouders kan wel zo zijn, maar bij de alto's die ik ken is het zo dat ze juist heel goed met hun ouders om kunnen gaan. Die dan vaak ook een soort alto's zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mijn theorie is dat alto's alleen maar aandacht vragen.
Sorry hoor, maar dit is wel HEEL generaliserend!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:27
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Soms is het overigens best wel fijn om in een vakje geplaatst te kunnen worden.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:29
Renmaestro
Avatar van Renmaestro
Renmaestro is offline
Wat is een altos?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:37
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline






toen ik de discussie hoorde over erbij horen en de massa moest ik denken aan de VN die ik een tijdje geleden las, gelukig heb ik het terug kunnen vinden op internet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:57
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Renmaestro schreef op 08-12-2004 @ 19:29 :
Wat is een altos?
alto --> alternatief, mensen die zich iets anders kleden/gedragen en denken dan de gemiddelde persoon ofzo... beetje kort door de bocht vind ik eerlijk gezegt maar dat is zoals de meeste mensen het volgens mij zien
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hier zijn al tienduizenden topics van geweest, maar dan op DK. Misschien kan het op Psychologie wél serieus blijven. Ik hoop eigenlijk van niet, want ik vind het maar een stel stakkers!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:34
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik hoop eigenlijk van niet, want ik vind het maar een stel stakkers!
ik hoop van wel omdat ik weet dat bijna iedereen het stakkers vind, dus dat voegt niets toe
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:35
shibby almighty
Avatar van shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-12-2004 @ 20:00 :
Hier zijn al tienduizenden topics van geweest, maar dan op DK. Misschien kan het op Psychologie wél serieus blijven. Ik hoop eigenlijk van niet, want ik vind het maar een stel stakkers!
leg uit....
waarom stakkers...
(naar wat ik van jouw posts heb gelezen, heb je ook een redelijk "alternatieve" denkwijze) sorry dat ik zelf ook begin met mensen inhoksjes stoppen
__________________
alles is veel voor wie niets verwacht "BA 2: Being the upperclass, protecting the middleclass, forgetting the underclass denying the no-class
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
shibby almighty schreef op 08-12-2004 @ 20:35 :
leg uit....
waarom stakkers...
(naar wat ik van jouw posts heb gelezen, heb je ook een redelijk "alternatieve" denkwijze) sorry dat ik zelf ook begin met mensen inhoksjes stoppen
'Alternative' denkwijze? Vertel? Ik ben oprecht geďnteresseerd.

Ik vind het stakkers, omdat ze lopen te blaten dat ze zich zo kleden en gedragen omdat ze anders willen zijn dan de rest... en vervolgens klitten ze met 20 van die figuren bij mekaar en gaan ze allemaal sámen (zie je de contradictie al?) roepen datz e allemaal 'anders' zijn. Blijkbaar is dat zo geëvolueerd dat men ze nu al als een groep op zich ziet: de 'alto''s. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van de oer-alto.

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 10:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waarom ziiten altos/skaters altijd op de grond??
Verwijderd
500 25-01-2004 17:09
Lifestyle Skaters, Altos en punkers
Raijden
6 08-06-2003 19:47
Lifestyle geslachtswisseling altos
Ninnoc
27 03-06-2003 13:50
Lifestyle Bestaan rechtse alto's?
Verwijderd
103 07-03-2003 15:09
Lifestyle Wie is hier alto (alternatief gekleed)???
Hotboy15
104 14-10-2002 16:23
Lifestyle individualiteit
carnival xiii
47 04-08-2002 18:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.