Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2005, 11:53
Joyfulness
Avatar van Joyfulness
Joyfulness is offline
Hee,

Idd ik ben nieuw

En ik heb meteen een vraag, voor de gelovigen onder ons. Natuurlijk mag je reageren als atheïst, maar aub niet op die manier van: slaat nergens op, geloof ik niet in, enz.

Ik moet uitzoeken (voor club van de kerk) hoe Jehova's getuigen, gereformeerde gemeenten, rooms-katholieken, moslims, hindoeisten, boeddisten, etc. over de hemel e.d. denken.
Hoe denken jullie over waar de doden heen gaan en wat het eind van de wereld zal zijn, als die er zal zijn. Als je in de wederkomst van Christus gelooft, wat stel je je daar dan bij voor? Wat is jullie gevoel bij een begravenis, op een kerkhof?

Ik zou het dus fijn vinden als je er bij vertelt wat voor geloof jij hebt.

Dankjewel
__________________
He died for me, I live for Him!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2005, 12:49
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Jodendom:

Gelooft in het hiernamaals. Het paradijs, waarin je terecht komt als je sterft.

Einde van de wereld zal alleen zijn als iedereen te egoïstisch is, niet aan een ander denkt, en God de wereld zal vernietigen met een zonsvloed (zoals al eens eerder gebeurd is... zie Noach), maar toen was het een waarschuwing voor iedereen.


Joden worden met het gezicht richting Jerusjalajiem (Jeruzalem) begraven, met hun eigen tallit (Gebedsmantel) en een zakje van Israëlisch aarde, dat het land van de Joden is.

Je noemt het geen kerkhof, maar een Joodse begraafplaats. Joden worden NIET bij een synagoge begraven (zoals veel kerken dat wel hebben).

Wederkomst van Jezus geloven wij niet, wel de komst van de Massiach, die het rijk van de eeuwige vrede aankondigd, alle Joden naar Israël leidt, en iedereen nog lang en gelukkig zal leven, onder God's toezicht.

Tot zover het stukje Jodendom
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 13:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als ik het goed heb geloven Hindoes en Boedhisten trouwens niet in een convetionele hemel, maar in reïnarnatie tot op een punt waar je wijs en 'goed' genoeg bent waarna je in nirvana eindigd, kennelijk een soort hogere wereld.

En tja, voor mijn eigen geloof zijn we snel klaar, je bewustzijn komt door zuurstofgebrek tot stilstand en daarna niets meer.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 16:11
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 18-10-2005 @ 13:49 :
Jodendom:

Gelooft in het hiernamaals. Het paradijs, waarin je terecht komt als je sterft.

Einde van de wereld zal alleen zijn als iedereen te egoïstisch is, niet aan een ander denkt, en God de wereld zal vernietigen met een zonsvloed (zoals al eens eerder gebeurd is... zie Noach), maar toen was het een waarschuwing voor iedereen.


Joden worden met het gezicht richting Jerusjalajiem (Jeruzalem) begraven, met hun eigen tallit (Gebedsmantel) en een zakje van Israëlisch aarde, dat het land van de Joden is.

Je noemt het geen kerkhof, maar een Joodse begraafplaats. Joden worden NIET bij een synagoge begraven (zoals veel kerken dat wel hebben).

Wederkomst van Jezus geloven wij niet, wel de komst van de Massiach, die het rijk van de eeuwige vrede aankondigd, alle Joden naar Israël leidt, en iedereen nog lang en gelukkig zal leven, onder God's toezicht.

Tot zover het stukje Jodendom
Ik dacht dat joden niet direct naar het paradijs gingen, maar eerst naar sjeool gingen waar ze een onbewust voortbestaan hebben. Aan het eind der tijden worden ze dan weer opgewekt. Of heb ik het mis?

En hoe zat het met het bekende "stof zijt gij en tot stof zult gij werderkeren"?
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:18
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Joyfulness schreef op 18-10-2005 @ 12:53 :
Hee,

Idd ik ben nieuw

En ik heb meteen een vraag, voor de gelovigen onder ons. Natuurlijk mag je reageren als atheïst, maar aub niet op die manier van: slaat nergens op, geloof ik niet in, enz.

Ik moet uitzoeken (voor club van de kerk) hoe Jehova's getuigen, gereformeerde gemeenten, rooms-katholieken, moslims, hindoeisten, boeddisten, etc. over de hemel e.d. denken.
Hoe denken jullie over waar de doden heen gaan
Of het dodenrijk, waar ze met vuur gemarteld worden en door wormen opgevreten en constant verbrand en weer opnieuw gebouwd, of het eeuwige leven in Jezus in wie God alles gemaakt heeft. dat word dan ook wel de hemel genoemd.
Citaat:
en wat het eind van de wereld zal zijn, als die er zal zijn.
Zoals Openbaringen en de profeten zeggen, eerst komt er een grote verdrukking dan een dag des Heeren zoals dat genoemd word, waarop de martelaren die omwille van Jezus gestorven zijn weer zullen leven en regeren. Dan een duizendjarig rijk zonder demonen en geregeerd door de heiligen. Dan komt het oordeel en alle mensen uit het dodenrijk (de hel) zullen in het meer van vuur worden gegooid. (een nog helsere hel)
dan zal God een nieuwe hemel en een nieuwe aarde scheppen, zoals hij gezegd heeft in openbaringen 20 21 22 , en jesaja 65/66
Citaat:
Als je in de wederkomst van Christus gelooft, wat stel je je daar dan bij voor?
niet hetzelfde als andere christenen.
Ik weet niet precies wat maar eerst komt hij op aarde (hij geeft zelf een gelijkenis dat het zal zijn zoals bij noach en de zondvloed en lot die uit sodom ging waarna die stad verwoest werd-beiden waren ze op aarde en dus niet in de hemel zoals christenen zeggen over jezus, op het moment van de vloed en de zwavelregen) en dan gaat hij iets doen wat het kruis zal doen inkrimpen zoals een muis bij een olifant, dan komt wat de rapture genoemd word, en ook komt hij nog terug naar Israel om de derde tempel te bouwen en te profeteren (zie openbaringen). maar de chronologie van dit alles weet ik niet precies.

Citaat:
Wat is jullie gevoel bij een begravenis, op een kerkhof?
dat hangt ervan af. ik ken iemand die eens op een kerhof was en allemaal stemmen hoorde schreeuwen.
dus ik denk dat het mogelijk is dat hele kerkhoven plekken zijn waar mensen liggen die naar respectievelijk de hel of de hemel gaan.
Citaat:
Ik zou het dus fijn vinden als je er bij vertelt wat voor geloof jij hebt.
Joods bloed, Jezus is de messias.
Citaat:
Dankjewel [/B]
graag gedaan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:28
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 18-10-2005 @ 17:11 :
Ik dacht dat joden niet direct naar het paradijs gingen, maar eerst naar sjeool gingen waar ze een onbewust voortbestaan hebben. Aan het eind der tijden worden ze dan weer opgewekt. Of heb ik het mis?

En hoe zat het met het bekende "stof zijt gij en tot stof zult gij werderkeren"?
Ik heb nergens gezegd: Direct naar het paradijs.

Ik zei alleen dat de Jood naar het paradijs gaat

zal het invervolg wel wat duidelijker zeggen
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:29
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Hoe denk je over de hemel?
De hemel is een hele mooi plek waar iedereen het goed heeft. Ik stel voor dat er muziek is. En iedereen is gelukkig, niemand is ziek etc.

Hoe denken jullie over waar de doden heen gaan?
Mensen die overlijden gaan naar de hemel. Maar ik geloof wel dat niet iedereen in de hemel komt. Wanneer je wel in de hemel komt weet ik niet zo goed. Maar daar zal God over oordelen. Mensen die niet geloven kunnen wel heel goed leven en heel veel goede dingen doen. Dus ik weet niet zo goed of zij dan echt in de hel komen! Maar eigenlijk vind ik ook wel dat je moet geloven in God als je naar de hemel wil. Want de hemel is ook van God.

Wat is het eind van de wereld, wat stel je er bij voor?
Jezus komt terug. Dit gaat met veel geluid. Engelen komen, veel muziek. En iedereen zal het weten! Verder komen de doden allemaal weer tot leven. Zo staat het wel in de bijbel, maar misschien neem ik het te letterlijk. Iedereen zal dan blij zijn. Maar dit is ook de dag van het oordeel.

Welk gevoel heb jij bij begraafplaatsen?
Ik voel me er niet prettig bij. Er liggen veel dode mensen. Maar het zijn alleen maar lichamen die er liggen. De ziel is al bij God.

Ik ben christelijk (hervormd)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:30
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 18-10-2005 @ 19:18 :
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Ik zou het dus fijn vinden als je er bij vertelt wat voor geloof jij hebt.

--------------------------------------------------------------------------------


Joods bloed, Jezus is de messias.


Jezus is geen Massiach, die komt rechtstreeks uit het koningshuis van David
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:40
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 18-10-2005 @ 19:30 :


Jezus is geen Massiach, die komt rechtstreeks uit het koningshuis van David
Zoals Jezus zelf vroeg aan de geleerdenavid zegt door de Heilige Geest in psalm 2 over de messiase HERE heeft gezegd tot mijn Here.

Als David hem Here noemt, hoe kan Hij dan Zijn zoon zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:43
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Omdat die Here boven koning David zelf uit zou komen?
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:44
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 18-10-2005 @ 19:43 :
Omdat die Here boven koning David zelf uit zou komen?
Dat zal dan de eerste keer zijn dat een vader zijn zoon Here zal noemen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:46
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 18-10-2005 @ 19:44 :
Dat zal dan de eerste keer zijn dat een vader zijn zoon Here zal noemen
En terecht lijkt me
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:27
Joyfulness
Avatar van Joyfulness
Joyfulness is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 18-10-2005 @ 19:30 :


Jezus is geen Massiach, die komt rechtstreeks uit het koningshuis van David
Jesaja 53, ik citeer even vers 5: "om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden, etc" En zo gaat het nog even verder.

Wat doe jij met deze tekst? Hoe vat jij dit op? Want dit slaat toch overduidelijk op Jezus Christus....
__________________
He died for me, I live for Him!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joyfulness schreef op 18-10-2005 @ 20:27 :
Want dit slaat toch overduidelijk op Jezus Christus....
Hoezo niet op Amari?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:42
Joyfulness
Avatar van Joyfulness
Joyfulness is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2005 @ 20:40 :
Hoezo niet op Amari?
Sorry, maar wie is Amari?
__________________
He died for me, I live for Him!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joyfulness schreef op 18-10-2005 @ 20:42 :
Sorry, maar wie is Amari?
Nog een volstrekt willekeurig persoon die aan het leefpatroon van de beschrijving van Jesaja voldeed.

Dit om te illustreren hoe nutteloos en ongefundeerd het is om zogenaamde profetiën aan iemand toe te schrijven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:49
Joyfulness
Avatar van Joyfulness
Joyfulness is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2005 @ 20:43 :
Nog een volstrekt willekeurig persoon die aan het leefpatroon van de beschrijving van Jesaja voldeed.

Dit om te illustreren hoe nutteloos en ongefundeerd het is om zogenaamde profetiën aan iemand toe te schrijven.
Deed die Amari dat ook voor ons, mensen? Om onze zonden te dragen?
Maar wie is het dan precies, dat vind ik wel boeiend ?
__________________
He died for me, I live for Him!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 20:29
Verwijderd
gurl19:
Citaat:
Mensen die overlijden gaan naar de hemel.
als mensen zomaar naar de hemel gaan, waarom zou Jezus dan zo zwaar geleden hebben voor de zonden van de mens? Er staat toch ook dat er geen weg is tot God dan door Jezus?

Citaat:
en God de wereld zal vernietigen met een zonsvloed (zoals al eens eerder gebeurd is... zie Noach)
volgens mij staat in het OT dat God nooit meer zo'n zondvloed op de aarde zal laten komen. Zijn belofte heeft Hij bevestigd met de regenboog. Lees het maar na.

Citaat:
Hoe denken jullie over waar de doden heen gaan
een ding is zeker: er is maar 1 weg tot God en dat is door Jezus Christus.

Citaat:
wat het eind van de wereld zal zijn
staat in Openbaring

Citaat:
Als je in de wederkomst van Christus gelooft, wat stel je je daar dan bij voor?
er staat dat Hij op de wolken zal komen en iedereen zal het weten.

Citaat:
Wat is jullie gevoel bij een begravenis, op een kerkhof?
ik vind het geen plek om te chillen.
Aan de andere kant hoef ik eigenlijk ook niet bang te zijn omdat de Heilige Geest in mijn hart woont.

Ik ben christen en ga naar een evangelische-pinkstergemeente.
www.victoryoutreach.nl
aiiiiiiiiiii
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2005, 21:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joyfulness schreef op 18-10-2005 @ 20:49 :
Deed die Amari dat ook voor ons, mensen? Om onze zonden te dragen?
Maar wie is het dan precies, dat vind ik wel boeiend ?
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2005 @ 20:43 :
Dit om te illustreren hoe nutteloos en ongefundeerd het is om zogenaamde profetiën aan iemand toe te schrijven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:02
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
als mensen zomaar naar de hemel gaan, waarom zou Jezus dan zo zwaar geleden hebben voor de zonden van de mens? Er staat toch ook dat er geen weg is tot God dan door Jezus?

Ik zeg toch ook niet dat iedereen na de hemel gaat. Ik vertel daaronder dat God daarover oordeelt. Maar dat ik niet goed weet wanneer je wel of niet naar de hemel gaat!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:54
Akilina
Avatar van Akilina
Akilina is offline
Citaat:
Joyfulness schreef op 18-10-2005 @ 12:53 :

Ik moet uitzoeken (voor club van de kerk) hoe Jehova's getuigen, gereformeerde gemeenten, rooms-katholieken, moslims, hindoeisten, boeddisten, etc. over de hemel e.d. denken.
Hoe denken jullie over waar de doden heen gaan en wat het eind van de wereld zal zijn, als die er zal zijn. Als je in de wederkomst van Christus gelooft, wat stel je je daar dan bij voor? Wat is jullie gevoel bij een begravenis, op een kerkhof?

Ik zou het dus fijn vinden als je er bij vertelt wat voor geloof jij hebt.

Dankjewel
Ik ben boeddhist, dus ik zal proberen te antwoorden hoe dit is volgens het boeddhisme.

Het boeddhisme is allereerst niet een godsdienst in de letterlijke betekenis van het woord, aangezien boeddhisten niet geloven in een God. De Boeddha wordt dus ook niet gezien als God en wordt ook niet vereerd, zoals sommige mensen wel eens onterecht denken. En meestal als er over de Boeddha wordt gesproken, dan wordt hiermee eigenlijk de grondlegger van het boeddhisme bedoeld die zo’n 2500 jaar geleden leefde en geboren werd als Prins Siddhartha Gautama en later bekend werd als Sakyamuni Boeddha. Hij zag overal om hem heen lijden, ook al leefde hij als prins een beschermd leven, dit greep hem zo aan, dat hij een zoektocht begon naar bevrijding van het lijden. Na jaren van mediteren bereikte hij de verlichting en werd spirituele leraar en begon met het delen van zijn nieuwe inzichten. Hij leerde dus ook andere mensen hoe ze de verlichting konden bereiken en hoe ze daarmee hun lijden konden verlichten.

Waar de doden heen gaan

Boeddhisten geloven in reïncarnatie. Ze geloven dus dat je bijvoorbeeld als mens of als dier wedergeboren wordt als je sterft. Ook geloven boeddhisten in andere rijken en werelden waar je ook terecht kunt komen na je dood, maar hier zal ik maar even niet over uitweiden. Als iemand bijvoorbeeld een heel deugdzaam leven heeft geleefd en nog belangrijker met een heel vredige en gelukzalige geest sterft, dan kan iemand bijvoorbeeld tijdelijk in een soort hemelrijk komen, maar dan alleen als manifestatie of projectie van je geest en niet voor eeuwig. (Als je bijvoorbeeld met een angstige geest gaat slapen, dan is de kans ook groot dat je nachtmerries krijgt. En in veel opzichten lijkt de dood op de slaap.) Maar dit is een beetje moeilijk uit te leggen, dus laat ik dat maar even buiten beschouwing. Als je in dit leven een mens bent geweest en gereïncarneerd wordt als mens, dan moet je het wel zo zien dat je dan echt een totaal ander persoon bent. Boeddhisten geloven niet echt in een ziel die van leven naar leven meegaat. Zo geloven boeddhisten dat alleen het meest zuivere en essentiële gedeelte van je bewustzijn doorgaat naar de volgende levens, dit wordt het mentaal continuüm genoemd. Je wedergeboorte hangt af van de omstandigheden waarin je sterft en van je karma. Karma betekent eigenlijk ´handeling´ en omvat alle lichamelijke, verbale en mentale handelingen die neutraal, positief of negatief van aard kunnen zijn. Als je bijvoorbeeld liefde zaait, oogst je dit ook weer. Karma is dus min of meer oorzaak en gevolg of actie en reactie en is de zelf veroorzaakte voortzetting van vorige daden, handelingen of intenties. Aangezien alles wat je doet en denkt een afdruk (en indruk) achterlaat op je subtiele geest, ook al kun je je dat niet altijd meer herinneren, blijft dit latent aanwezig in je geest totdat er zich de omstandigheden voordoen waarin dit karma tot rijping komt. Deze wetten van karma betekenen dus ook dat boeddhisten niet in het lot geloven, voor alles wat je nu ervaart ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk geweest en je hebt zelf de macht in handen wat voor richting je het leven wilt geven in de toekomst. Over het algemeen is deze kringloop van sterven en weer geboren worden oneindig en onbevredigend van aard. Alleen door nirvana te bereiken kun je aan deze kringloop een einde maken. Het is wel mooi om hierbij te vermelden dat nirvana eigenlijk uitdoving of uitblussing van het zelf betekent.

Het einde van de wereld

Het staat vast dat er aan onze aarde een eind komt. Uiteindelijk zullen de mensheid en de aarde vergaan, dat is één ding dat vaststaat. Alles is uiteindelijk vergankelijk, maar tegelijkertijd geloven boeddhisten niet in een aantoonbaar begin of een definitief einde, ook al komt dit een beetje paradoxaal over. Als de wereld vergaat, zal het leven op één of andere manier weer voortgezet worden (zoals nu ook al geloofd wordt dat er vormen van leven zijn die voor ons onbekend zijn) of het zal slechts een punt zijn waarop het leven weer opnieuw van voor af aan begint.

Wederkomst van Christus

Boeddhisten geloven niet in de wederkomst van Christus, hoewel het natuurlijk wel misschien mogelijk zou kunnen zijn dat hij bewust incarneert op aarde, om mensen weer van dienst te zijn. Want het boeddhisme ontkent in ieder geval niet dat Jezus ooit geleefd heeft. We zien hem niet als zoon van God, maar wel als bodhisattva (een verlicht wezen dat anderen naar gelukzaligheid leidt).

Gevoel bij begrafenis

Kijk als iemand doodgaat waar je veel van houdt, dan is dit erg. Je hebt hier dan veel verdriet van, maar dit verdriet is vaak wel een soort van egoïstisch van aard. Want jíj vindt het erg dat die persoon er niet meer is in jouw leven, omdat je gehecht was aan die persoon en hem liever bij je had gehouden. Als er iemand doodgaat, vinden boeddhisten dit wel heel erg natuurlijk, maar de dood op zich wordt binnen het boeddhisme toch niet als iets heel ernstigs beschouwd. Het is nou eenmaal een feit dat mensen doodgaan en boeddhisten geloven ook niet in een definitief einde. Als iemand doodgaat wordt het leven weer voortgezet op een andere manier en misschien wel op een gelukkigere manier, er is sowieso altijd sprake van continuïteit. Iedereen is blij als er een baby wordt geboren, maar eigenlijk kunnen we net zo goed huilen, omdat we ons niet realiseren dat er een nieuw leven de wereld in is gekomen waarin dit nieuwe menselijk leven heel veel lijden zal gaan ondervinden. Maar als iemand doodgaat begint die persoon misschien wel de mooiste reis van zijn leven. Het moment van de dood is ook een bijzondere mogelijkheid om te ontwaken in de hogere waarheid van je wie je werkelijk bent.

Kerkhoven

Boeddhisten worden gecremeerd, omdat het lichaam na de dood eigenlijk niets meer is dan een oud kledingstuk dat we niet meer nodig hebben. Het belang wordt er dus niet echt van ingezien om dit lichaam te begraven. Het bewustzijn is ook uit het lichaam, dus voor nabestaanden geloven we ook niet het dan zin heeft om het te bewaren. Maar ik snap dat andere religies daar vaak anders over denken en ook geloven in de wederopstanding en dergelijke, dus daar heb ik ook alle begrip voor.

Alles bij elkaar is het een beetje een lang stukje geworden, maar ik hoop dat het verduidelijkend is, anders kun je altijd nog dingen vragen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 16:00 :
http://www.christrevealed.com/monk_story.htm
Weet je wat? Rot op met die Amerikaanse missionarissen sites en leer echte bronnen te vinden.

Het christendom kan nog wat leren van het Boedhisme qua levensinstelling en fatsoenlijk gedrag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:10
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
soldaat schreef op 18-10-2005 @ 21:29 :

als mensen zomaar naar de hemel gaan, waarom zou Jezus dan zo zwaar geleden hebben voor de zonden van de mens? Er staat toch ook dat er geen weg is tot God dan door Jezus?
In den beginne van deze wereld was de wereld in de rivaliserende macht van Jezus (de boom des levens) en de duivel, die satan de aanklager genoemd word (de boom des kennis van goed en kwaad). het eerste gebod en destijds enige was dan ook, eet niet van die tweede boom.
Toen ze dat wel deden kozen ze voor de wet, en de wet is niks anders dan datgene wat zegt wat je niet meot doen en de vloek die volgt op overtreding. Jezus heeft door die zondes/vloek te dragen de gelovigen behoed voor die vloek zodat de weg naar het Leven weer openligt. Mensen spotten wel met God omdat ze hem zogenaamd wreed vinden met al zijn straffen maar ze zien niet in dat het de duivel is die zo aanklaagt. en omdat God eerlijk is, moet hij de duivel gelijk geven. Totdat Jezus kwam en slachtoffer was van die zonde, en door zijn vergeving alle aanklagerijen wegwierp. toen was de duivel uit de hemel geworpen.
En tja dat laatste wat betekent dat... ik interpreteer het het liefst als dat Jezus beslist wie uiteindelijk de hemel ingaat, en hij oordeelt zoals hij in de evangelien zegt (de totale genade voor de gelovigen, hoewel wat we hier doen wel degelijk onze plaats in de hemel bepaald en het 'wat gij voor deze minste mijner broeders hebt gedaan deed ge voor mij'voor de ongelovigen.
enordeel naar eigen mate.
Citaat:

volgens mij staat in het OT dat God nooit meer zo'n zondvloed op de aarde zal laten komen. Zijn belofte heeft Hij bevestigd met de regenboog. Lees het maar na.
Yup.
Citaat:

een ding is zeker: er is maar 1 weg tot God en dat is door Jezus Christus.
En tot hoelang hebben de mensen de keus om die weg te volgen? En hoe volg je die weg precies?
multiinterpretabel dus. het is immers logisch dat Jezus destijds dat zei aangezien de Vader toen alleen bij de Christenen was en het de bedoeling was dat iedereen Hem zou volgen.
Citaat:
staat in Openbaring
er staat dat Hij op de wolken zal komen en iedereen zal het weten.
Sorry maar er staat iets anders. (dwz dat die komst op de wolken eerder een derde of vierde komst is ipv een tweede) Maar dat geeft niet. alles wat jij moet weten is dat wat je voor deze minste mijner broeders doet je voor mij (jezus) doet. Jezus heeft zijn beste wijn voor het laatst bewaard
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:14
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-10-2005 @ 16:03 :
Weet je wat? Rot op met die Amerikaanse missionarissen sites en leer echte bronnen te vinden.

Het christendom kan nog wat leren van het Boedhisme qua levensinstelling en fatsoenlijk gedrag.
Ik gaf dat slechts als poging om akilina te bekeren en geloof zelf ook dat het wel complexer ligt, maar wat deze man meemaakte was wel echt en had een reden.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 16:14 :
Ik gaf dat slechts als poging om akilina te bekeren en geloof zelf ook dat het wel complexer ligt, maar wat deze man meemaakte was wel echt en had een reden.
bekeringsdrang is verboden, niet meer doen dus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2005, 15:21
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-10-2005 @ 16:17 :
bekeringsdrang is verboden, niet meer doen dus
Jezus, is het verboden om mensen te bekeren?

''NEE''

vreemd hij zegt iets anders.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 16:21 :
Jezus, is het verboden om mensen te bekeren?

''NEE''

vreemd hij zegt iets anders.
Het zeggeschap van Jezus is hier, helaas voor jou, nog kleiner gelijk aan dan dat van jou.

En daarbij wilde ik het dus laten. Ontopic.

Laatst gewijzigd op 19-10-2005 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 22:31
Joyfulness
Avatar van Joyfulness
Joyfulness is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 16:10 :

En tot hoelang hebben de mensen de keus om die weg te volgen? En hoe volg je die weg precies?
multiinterpretabel dus. het is immers logisch dat Jezus destijds dat zei aangezien de Vader toen alleen bij de Christenen was en het de bedoeling was dat iedereen Hem zou volgen.
Dat hoeft helemaal niet multiinterpretabel te zijn. Dat het soms anders opgevat wordt komt gewoon doordat mensen de dingen zo willen zien zoals zij het leuk vinden. Maar zo moeilijk te begrijpen is deze tekst niet hoor. Niemand kan tot de Vader komen dan door Jezus. Nou, die weg volg je dus door in Jezus te geloven en op die manier Gods genade aan te nemen!
Ik weet niet hoe jij het wou opvatten....ik vind dit toch vrij duidelijk.
En die laatste paar regels van jou post....die begrijp ik eigenlij niet helemaal
__________________
He died for me, I live for Him!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 22:40
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
@Juda[NL]:

Dus je hoeft niet speciaal joods te zijn om in de hemel te komen.

Voor de wijsneuzen, ik bedoel volgens de joden.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 23:01
arP-socialist
Avatar van arP-socialist
arP-socialist is offline
ik ben van mening dat zelf binnen een bepaald geloof (dan wel joods dan wel katholiek dan wel iets anders)

elk mens zijn eigen denkbeelden heeft over de hemel
__________________
Telkens weer; denk ik aan jouw ogen bij het afscheid...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 01:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Akilina schreef op 19-10-2005 @ 12:54 :
Het boeddhisme is allereerst niet een godsdienst in de letterlijke betekenis van het woord, aangezien boeddhisten niet geloven in een God. De Boeddha wordt dus ook niet gezien als God en wordt ook niet vereerd, zoals sommige mensen wel eens onterecht denken.
Sommige boedhisten zien Boedha wel als een god. En dat zou komen doordat missionarissen die het woord van Prins Siddhartha Gautama nog voordat de prins al zijn wijsheden had geopenbaard over de wereld wilden verspreiden. Zo zou hij pas toen hij op sterven stond hebben gezegd dat ze hem absoluut niet als god moesten zien.

Maar goed, jij bent hier de boedhist en ik heb het van horen en zeggen, dus ik kan het ook makkelijk fout hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 01:45
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
JCG schreef op 19-10-2005 @ 23:40 :
@Juda[NL]:

Dus je hoeft niet speciaal joods te zijn om in de hemel te komen.
Klopt, Gatara zei in een ander topic dat niet-joden zich aan de volgende regels moesten houden om toch in de hemel te komen:

(1) de instelling van een rechtsstelsel waarin de volgende 6 geboden tot uiting komt:

(2) afgoderij mag niet
(3) godslastering mag niet
(4) seksuele relaties zoals incest zijn verboden
(5) moord mag neit
(6) roof en diefstal mag niet
(7) en je mag alleen vlees eten van een dood dier (dus niet een stuk afhakken als t nog leeft om op te eten)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:28
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Joyfulness schreef op 19-10-2005 @ 23:31 :
Dat hoeft helemaal niet multiinterpretabel te zijn. Dat het soms anders opgevat wordt komt gewoon doordat mensen de dingen zo willen zien zoals zij het leuk vinden. Maar zo moeilijk te begrijpen is deze tekst niet hoor. Niemand kan tot de Vader komen dan door Jezus. Nou, die weg volg je dus door in Jezus te geloven en op die manier Gods genade aan te nemen!
Het houd toch zeker wel meer in dan even tegen thin air zeggen jesus is my lord and saviour? Niet eenieder die tegen mij zegt Here here zal het koninkrijk inkomen maar hij die doet de wil mijns vaders die in de hemelen is. Stel nu dat Jezus ff langskomt en word aangevallen en in elkaar geslagen. ze pissen over hem heen en gaan weg. dan komt er een christen aan die te druk bezig is met rioepen dat jezus heer is en loopt in een boog over jezus (waarvan hij niet wweet dat het jezus is, bedenk goed dat zijn eigen discipelen hem niet herkenden laat staan jij die hem nooit gezien hebt) en daarna een katholiek die hetzelfde doet en daarna een jood. dan komt er een sikh aan die hem verbind hem in zijn auto zet en naar een herberg leid en betaalt voor hem. Wie van deze mensen was het meest 'Gelovig'?
Jezus zegt dit dan ook zelf in matteus 25 wat je voor deze minste mijner broeders hebt gedaan heb je voor mij gedaan. En hij beslist ook dat al die mensen die de naaste en minste broeders goed behandelen in de hemel komen. Tevens zegt hij dat het gebod de Heer te dienen en Van je naaste te houden gelijkwaardig is. Dien jezus in geest en waarheid WEES als jezus dat is de weg tot de vader, en met je mond proclameren dat Jezus je Heer en Verlosser is en de vloek van de zonde gedragen heeft op het kruis is het begin.
Citaat:
Ik weet niet hoe jij het wou opvatten....ik vind dit toch vrij duidelijk.
zie boven mijn gelijkenis van de barmhartige sikh.
Citaat:
En die laatste paar regels van jou post....die begrijp ik eigenlij niet helemaal [/B]
gewoon. tegenwoordig zijn er tientalen kerken en denominaties en dan spreken we nog niet over vele solitaire christenen die niet naar een kerk gaan maar met een kruis om een nek joints roken en nonchalant, maar barmhartig, leven.
God werkt door hen allen. destijds echter 2000 jaar geleden werkte God Allleen door Jezus Christus heen, IEDERE jood was er toen toe geroepen om Hem te volgen.

Laatst gewijzigd op 20-10-2005 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:27
Akilina
Avatar van Akilina
Akilina is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-10-2005 @ 02:34 :
Sommige boedhisten zien Boedha wel als een god. En dat zou komen doordat missionarissen die het woord van Prins Siddhartha Gautama nog voordat de prins al zijn wijsheden had geopenbaard over de wereld wilden verspreiden. Zo zou hij pas toen hij op sterven stond hebben gezegd dat ze hem absoluut niet als god moesten zien.

Maar goed, jij bent hier de boedhist en ik heb het van horen en zeggen, dus ik kan het ook makkelijk fout hebben.
Ja, maar ergens klopt dat ook wel hoor. En omdat ik zelf boeddhist ben heb ik ook niet alle kennis in pacht met betrekking tot het boeddhisme. Je hebt ook echt heel veel verschillende stromingen binnen het boeddhisme, dus dat maakt het ook niet echt makkelijker.

Maar ik denk dat de meeste boeddhisten het boeddhisme toch niet zien als religie of godsdienst, omdat je dan toch snel denkt aan ‘geloof in God’. In de meeste richtingen van het boeddhisme is de aanbidding van een bovennatuurlijke macht dan ook totaal niet belangrijk of relevant. Ook is het boeddhisme dus totaal niet gericht op de verering van of het vertrouwen in een oppermachtige God (niet dat daar iets mee mis is natuurlijk). Daarnaast is het ook niet gebaseerd op een vaststaand geloofssysteem. Het boeddhisme kent natuurlijk wel bepaalde leerstellingen, maar er wordt niet gezegd dat je hier maar blind geloof in moet hebben. Bij het boeddhisme worden mensen juist aangewakkerd om kritisch te zijn en zelf dingen te onderzoeken en nooit iets zomaar aan te nemen als waarheid.

De meeste boeddhisten zien de Boeddha niet als een God, aangezien hij ooit ook eerst een gewoon menselijk wezen was en zelf op eigen kracht op zoek is gegaan naar verlichting. Daarnaast hebben mensen wel eerbied voor de Boeddha omdat hij het makkelijker gemaakt heeft voor mensen om ook de verlichting te bereiken, door hier onderricht over te geven. Maar toch leggen (de meeste) boeddhisten niet hun lot in de handen van de Boeddha, want alleen de mens zelf heeft de mogelijkheid zijn eigen situatie te verbeteren en te veranderen. Maar hij wordt wel als voorbeeld gezien en alles wat hij onderwezen heeft en de leerredes die hier later over opgeschreven zijn, maken het wel makkelijker voor de mens. Maar er zijn ook boeddhisten die geloven dat de Boeddha al een verlicht wezen was voordat hij heel zijn zoektocht begon, daardoor zien die boeddhisten hem meer als goddelijk wezen dan als menselijk of simpelweg verlicht wezen. Maar over het algemeen is het toch meer zo dat elke boeddhist gelooft dat hij of zij even goed de mogelijkheid heeft verlichting te bereiken net als de Boeddha zelf. Iedereen heeft volgens het boeddhisme een boeddhanatuur in zich, wat inhoudt dat iedereen de mogelijkheid heeft het lijden te overstijgen en zelf een Boeddha te worden.

Maar er zijn echt veel verschillende stromingen binnen het boeddhisme. Vanuit India, waar de Boeddha geleefd heeft, is het zuidelijk verspreid (naar onder andere Sri Lanka, Birma/Myanmar, Thailand, Laos, et cetera) en naar het noorden van Azië (China, Korea, Japan, Tibet en Mongolië). Je hebt drie hoofdstromingen binnen het boeddhisme, maar binnen elke stroming heb je ook weer verschillende methodes en scholen met elk specifieke filosofieën en dergelijke.

Maar er zijn wel enkele scholen die de Boeddha (of andere boeddha’s) als God zien en deze vereren. De bekendste daarvan is het Zuiver Land boeddhisme uit China. Mensen die deze stroming aanhangen geloven dat ze alleen maar hoeven te geloven in Amithaba (boeddha van het oneindige licht) en zijn naam moeten reciteren om in zijn hemelrijk geboren te worden. Maar deze stromingen zijn echt een wereld apart als je dit vergelijkt met de grotere stromingen. Een stroming als het Zuiver Land boeddhisme in China is ook heel sterk vermengd met andere filosofieën zoals het Confucianisme en het Taoïsme.

Maar verering van of geloof in Boeddha is dus totaal niet fundamenteel. In de meeste stromingen wordt hij gezien als inspirator en voorbeeld van ontwaking en verlichting, maar zeker niet als almachtige onafhankelijk bestaande God(heid). Alleen jijzelf hebt de mogelijkheid je problemen te overstijgen en daar heb je Boeddha in principe niet voor nodig.

Wederom mijn excuses voor het lange stuk, dat was niet echt mijn bedoeling. Hang jij ook een bepaalde religie aan?
__________________
Schoon in elk oog is wat het bemint
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:19
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Joyfulness schreef op 18-10-2005 @ 20:27 :
Jesaja 53, ik citeer even vers 5: "om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden, etc" En zo gaat het nog even verder.

Wat doe jij met deze tekst? Hoe vat jij dit op? Want dit slaat toch overduidelijk op Jezus Christus....
Als Jesaja een Joods geschrift is, dan slaat het niet op Jezus Christus
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 21:29
Joyfulness
Avatar van Joyfulness
Joyfulness is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 20-10-2005 @ 11:28 :
Het houd toch zeker wel meer in dan even tegen thin air zeggen jesus is my lord and saviour? Niet eenieder die tegen mij zegt Here here zal het koninkrijk inkomen maar hij die doet de wil mijns vaders die in de hemelen is. Stel nu dat Jezus ff langskomt en word aangevallen en in elkaar geslagen. ze pissen over hem heen en gaan weg. dan komt er een christen aan die te druk bezig is met rioepen dat jezus heer is en loopt in een boog over jezus (waarvan hij niet wweet dat het jezus is, bedenk goed dat zijn eigen discipelen hem niet herkenden laat staan jij die hem nooit gezien hebt) en daarna een katholiek die hetzelfde doet en daarna een jood. dan komt er een sikh aan die hem verbind hem in zijn auto zet en naar een herberg leid en betaalt voor hem. Wie van deze mensen was het meest 'Gelovig'?
Jezus zegt dit dan ook zelf in matteus 25 wat je voor deze minste mijner broeders hebt gedaan heb je voor mij gedaan. En hij beslist ook dat al die mensen die de naaste en minste broeders goed behandelen in de hemel komen. Tevens zegt hij dat het gebod de Heer te dienen en Van je naaste te houden gelijkwaardig is. Dien jezus in geest en waarheid WEES als jezus dat is de weg tot de vader, en met je mond proclameren dat Jezus je Heer en Verlosser is en de vloek van de zonde gedragen heeft op het kruis is het begin.

zie boven mijn gelijkenis van de barmhartige sikh.

gewoon. tegenwoordig zijn er tientalen kerken en denominaties en dan spreken we nog niet over vele solitaire christenen die niet naar een kerk gaan maar met een kruis om een nek joints roken en nonchalant, maar barmhartig, leven.
God werkt door hen allen. destijds echter 2000 jaar geleden werkte God Allleen door Jezus Christus heen, IEDERE jood was er toen toe geroepen om Hem te volgen.
Ik ben het he-le-maal met je eens! Ik denk dat wij elkaar een beetje verkeerd begrepen. Want als ik zeg "geloof in Jezus", dan bedoel ik:
-in woorden
-in daden
-in gevoel
Maar dat is toch ook wat geloven in Jezus inhoudt? Als iemand heel hard roept: "Jezus is mijn Heer!" maar (om in jouw voorbeeld verder te spreken) ondertussen om Hem heenloopt, dan heeft die persoon nog 2 punten waar hij/zij hard aan moet werken....
Klopt het dat we hier hetzelfde over denken?

Maar jouw laatste regels, daar kan ik niet helemaal inkomen. Waarom zou alles wat Jezus zei ook nu nog voor ons gelden, behalve dat niemand tot de Vader komt dan door Jezus? Ik vind dit juist een typische tekst die heel duidelijk nu ook voor ons geldt.
__________________
He died for me, I live for Him!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-10-2005, 23:06
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-10-2005 @ 02:45 :
Klopt, Gatara zei in een ander topic dat niet-joden zich aan de volgende regels moesten houden om toch in de hemel te komen:

(1) de instelling van een rechtsstelsel waarin de volgende 6 geboden tot uiting komt:

(2) afgoderij mag niet
(3) godslastering mag niet
(4) seksuele relaties zoals incest zijn verboden
(5) moord mag neit
(6) roof en diefstal mag niet
(7) en je mag alleen vlees eten van een dood dier (dus niet een stuk afhakken als t nog leeft om op te eten)
ik ga de hemel in, ik hoop dat de joden gelijk hebben
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 09:22
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik geloof zelf in het hindoeisme.

Er bestaat geen hemel en hel.
Als je dood gaat wordt je door 'god' weer terug geplaatst in een nieuw leven. Waar je terecht komt hangt af van je voorgaande leven. Heb jij goed geleefd, dan kom je terug in een hogere kaste (levengroep) en omgekeerd ook.

Ieder leven dat je hebt geleefd, heb je wel dingen geleerd. Als je uiteindelijk in de hoogste kaste terecht komt, is er de kans dat je mag terug kijken op je voorgaande levens om zo alle wijze (reeds geleerde) lessen in je op te nemen en zo nog verder tot 'god' te komen.
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:18
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-10-2005 @ 02:45 :
Klopt, Gatara zei in een ander topic dat niet-joden zich aan de volgende regels moesten houden om toch in de hemel te komen:

(1) de instelling van een rechtsstelsel waarin de volgende 6 geboden tot uiting komt:

(2) afgoderij mag niet
(3) godslastering mag niet
(4) seksuele relaties zoals incest zijn verboden
(5) moord mag neit
(6) roof en diefstal mag niet
(7) en je mag alleen vlees eten van een dood dier (dus niet een stuk afhakken als t nog leeft om op te eten)
Punt 3 zou wel eens een probleem kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 16:12
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
haplo schreef op 21-10-2005 @ 15:18 :
Punt 3 zou wel eens een probleem kunnen worden.
Voor jou zeker ja
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:47
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 18-10-2005 @ 17:11 :

En hoe zat het met het bekende "stof zijt gij en tot stof zult gij werderkeren"?
ja dat vraag ik me ook af?
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 20:48
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
upje?? ik ben namelijk erg benieuwd waar die zin nou voor staat.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 20:59
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 14-11-2005 @ 17:12 :
Voor jou zeker ja
Zo uit mijn hoofd heb ik zijn naam vandaag pas drie maal ijdel gebruikt, dat ziet hij wel door de vingers toch?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:14
Ang3ltje_*
Ang3ltje_* is offline
Doden zullen na hun dood ergens in de hemel bijeenkomen...
daar zal God het leven van alle mensen één voor één ondervragen en bepalen of die gene naar de hemel of hel gaan...

wij gelofen dat alleen moslims, cristenen of joden de hemel in kunnen.. dit omdat deze gelofen zijn die door God zijn gestuurd.
ook deze mensen zullen de hel benaderen totdat hun zondes allemaal ''weggebrand'' worden . maar God is groot en barmhartig daar vertrouwen wij op.

De eind van de wereld is binnenkort,neem dat maar van me aan
binnen een paar eeuwen denk ik.
de eind van de wereld zal komen wanneer er alleen maar ''kwaad'' in de wereld is, en als er geen heiligen meer zijn die egt in God gelofen en alles voor hem doen..
( wat we onder kwaad verstaan staat in de Koran beschreven )
wanneer die dag aanbreekt zal de lucht en grond een worden en zal alles vernietigd worden gebouwen, bergen, bomen planeten.. ALLES... een dag die onvoorstelbaar is..
maar mensen die in God gelofen en die geliefd zijn bij hem zullen er niks van merken en zullen rustig doodgaan alsof ze in een zachte slaap vallen .

ik geloof in de wederkomst van Jezus. Wij gelofen dat toen de ''kruising'' van Jezus plaats vond dat dat Jezus zelf niet was, god heeft op dat moment Jezus de hemel in getrokken en in plaats daarvaan iemand die sprekend op hem lijkt gestuurd, (die dus toen gekruist is ) .
Jezus leeeft nu dus eigenlijk in de hemel ergens in de ''lucht''
hij zal terug komen, en mensen opnieuw tot het geloof roepen, deze keer tot de Islam, omdat dat het huidige geloof is van God.
hij zal 40 jaar leven en daarna op een menselijk manier leven. en hij komt niet alleen maar met iemand die Mehdi wordt genoemd.

ik wil niemand beledigen of aanvallen maar ik kan dit niet in me houden, hoe kunnen sommige mensen denken dat Jezus de zoon van God is. God is één, Hij baart niet en is niet geboren. Hij is niet menselijk, hij kan geen zoon hebben. Jezus is alleen maar een geliefde Profeet van Hem. (moge God tevreden over hem zijn )

Een begraafplaats lijkt eng, is het niet. Als ik er heen ga begin ik altijd te denken. wordt ik stil van binnen en buiten, die graffen hebben een rustgevende efect op mij. Ik herinner me nog eens hoe nep deze wereld waar we zoveel om geven eigelijk is. en alles wat waardig is voor ons op deze wereld. Geld, bezit en alles wat je hebt, daar onder de grond heb je er Niks aan.. ze kunnen je niet verder helpen in de wereld waar je dan bent.
helaas dat we dat niet in dit leven kunnen door zien .

Ik ben een Moslim elh.
__________________
*_ Beauty is not in the Face, beauty is a light in the Heart _*
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:17
Kalm
Avatar van Kalm
Kalm is offline
Citaat:
Ang3ltje_* schreef op 16-11-2005 @ 20:14 :
Doden zullen na hun dood ergens in de hemel bijeenkomen...
daar zal God het leven van alle mensen één voor één ondervragen en bepalen of die gene naar de hemel of hel gaan...

wij gelofen dat alleen moslims, cristenen of joden de hemel in kunnen.. dit omdat deze gelofen zijn die door God zijn gestuurd.
ook deze mensen zullen de hel benaderen totdat hun zondes allemaal ''weggebrand'' worden . maar God is groot en barmhartig daar vertrouwen wij op.

De eind van de wereld is binnenkort,neem dat maar van me aan
binnen een paar eeuwen denk ik.
de eind van de wereld zal komen wanneer er alleen maar ''kwaad'' in de wereld is, en als er geen heiligen meer zijn die egt in God gelofen en alles voor hem doen..
( wat we onder kwaad verstaan staat in de Koran beschreven )
wanneer die dag aanbreekt zal de lucht en grond een worden en zal alles vernietigd worden gebouwen, bergen, bomen planeten.. ALLES... een dag die onvoorstelbaar is..
maar mensen die in God gelofen en die geliefd zijn bij hem zullen er niks van merken en zullen rustig doodgaan alsof ze in een zachte slaap vallen .

ik geloof in de wederkomst van Jezus. Wij gelofen dat toen de ''kruising'' van Jezus plaats vond dat dat Jezus zelf niet was, god heeft op dat moment Jezus de hemel in getrokken en in plaats daarvaan iemand die sprekend op hem lijkt gestuurd, (die dus toen gekruist is ) .
Jezus leeeft nu dus eigenlijk in de hemel ergens in de ''lucht''
hij zal terug komen, en mensen opnieuw tot het geloof roepen, deze keer tot de Islam, omdat dat het huidige geloof is van God.
hij zal 40 jaar leven en daarna op een menselijk manier leven. en hij komt niet alleen maar met iemand die Mehdi wordt genoemd.

ik wil niemand beledigen of aanvallen maar ik kan dit niet in me houden, hoe kunnen sommige mensen denken dat Jezus de zoon van God is. God is één, Hij baart niet en is niet geboren. Hij is niet menselijk, hij kan geen zoon hebben. Jezus is alleen maar een geliefde Profeet van Hem. (moge God tevreden over hem zijn )

Een begraafplaats lijkt eng, is het niet. Als ik er heen ga begin ik altijd te denken. wordt ik stil van binnen en buiten, die graffen hebben een rustgevende efect op mij. Ik herinner me nog eens hoe nep deze wereld waar we zoveel om geven eigelijk is. en alles wat waardig is voor ons op deze wereld. Geld, bezit en alles wat je hebt, daar onder de grond heb je er Niks aan.. ze kunnen je niet verder helpen in de wereld waar je dan bent.
helaas dat we dat niet in dit leven kunnen door zien .

Ik ben een Moslim elh.
ok
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:17
Releric
Avatar van Releric
Releric is offline
Volgens mij heb ik wel een originele visie op the afterlife .

Wat mij het meest logisch lijkt namelijk, zijn 2 dingen.

Je gaat dood, je bewustzijn komt tot een einde en je bent, in de meest letterlijke zin van het woord, bewusteloos.

Ten tweede zou het ook wel kunnen dat op het moment van de dood een ervaring intreed (door endorfine oid) en die ervaring is in feite tijdloos (net zoals tijd anders is als je droomt). Dit zou kunnen betekenen dat je een transcendentie ervaring kunt krijgen op het moment van je dood en dat deze ervaring voor jouw gevoel oneindig lang is, terwijl je lichaam in de paar klokseconden na de dood geen hersenactiviteit en bewustzijn meer heeft.
__________________
I reject the reality and substitute my own!!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:21
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Ang3ltje_* schreef op 16-11-2005 @ 20:14 :
Doden zullen na hun dood ergens in de hemel bijeenkomen...
daar zal God het leven van alle mensen één voor één ondervragen en bepalen of die gene naar de hemel of hel gaan...

wij gelofen dat alleen moslims, cristenen of joden de hemel in kunnen.. dit omdat deze gelofen zijn die door God zijn gestuurd.
ook deze mensen zullen de hel benaderen totdat hun zondes allemaal ''weggebrand'' worden . maar God is groot en barmhartig daar vertrouwen wij op.

De eind van de wereld is binnenkort,neem dat maar van me aan
binnen een paar eeuwen denk ik.
de eind van de wereld zal komen wanneer er alleen maar ''kwaad'' in de wereld is, en als er geen heiligen meer zijn die egt in God gelofen en alles voor hem doen..
( wat we onder kwaad verstaan staat in de Koran beschreven )
wanneer die dag aanbreekt zal de lucht en grond een worden en zal alles vernietigd worden gebouwen, bergen, bomen planeten.. ALLES... een dag die onvoorstelbaar is..
maar mensen die in God gelofen en die geliefd zijn bij hem zullen er niks van merken en zullen rustig doodgaan alsof ze in een zachte slaap vallen .

ik geloof in de wederkomst van Jezus. Wij gelofen dat toen de ''kruising'' van Jezus plaats vond dat dat Jezus zelf niet was, god heeft op dat moment Jezus de hemel in getrokken en in plaats daarvaan iemand die sprekend op hem lijkt gestuurd, (die dus toen gekruist is ) .
Jezus leeeft nu dus eigenlijk in de hemel ergens in de ''lucht''
hij zal terug komen, en mensen opnieuw tot het geloof roepen, deze keer tot de Islam, omdat dat het huidige geloof is van God.
hij zal 40 jaar leven en daarna op een menselijk manier leven. en hij komt niet alleen maar met iemand die Mehdi wordt genoemd.

ik wil niemand beledigen of aanvallen maar ik kan dit niet in me houden, hoe kunnen sommige mensen denken dat Jezus de zoon van God is. God is één, Hij baart niet en is niet geboren. Hij is niet menselijk, hij kan geen zoon hebben. Jezus is alleen maar een geliefde Profeet van Hem. (moge God tevreden over hem zijn )

Een begraafplaats lijkt eng, is het niet. Als ik er heen ga begin ik altijd te denken. wordt ik stil van binnen en buiten, die graffen hebben een rustgevende efect op mij. Ik herinner me nog eens hoe nep deze wereld waar we zoveel om geven eigelijk is. en alles wat waardig is voor ons op deze wereld. Geld, bezit en alles wat je hebt, daar onder de grond heb je er Niks aan.. ze kunnen je niet verder helpen in de wereld waar je dan bent.
helaas dat we dat niet in dit leven kunnen door zien .

Ik ben een Moslim elh.
God heeft het niet zo op correct taalgebruik?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ang3ltje_* schreef op 16-11-2005 @ 20:14 :
De eind van de wereld is binnenkort,neem dat maar van me aan
binnen een paar eeuwen denk ik.
Kort vraagje: Je bent ervan op de hoogte dat mensen al sinds ze kunnen praten roepen dat de wereld tot een eind komt, en we daar tot op de dag van vandaag op mogen wachten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:34
Releric
Avatar van Releric
Releric is offline
Citaat:
Ang3ltje_* schreef op 16-11-2005 @ 20:14 :
De eind van de wereld is binnenkort,neem dat maar van me aan
Ok, als een 16 jarig meisje mij vertelt dat de Apocalypse op het punt staat te gebeuren zonder bewijs geloof ik dat.

Get a life~

O en leer Nederlands, kan helpen in deze maatschappij, neem dat maar van mij aan .
__________________
I reject the reality and substitute my own!!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 20:46
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 18-10-2005 @ 13:49 :
Jodendom:

Gelooft in het hiernamaals. Het paradijs, waarin je terecht komt als je sterft.

Einde van de wereld zal alleen zijn als iedereen te egoïstisch is, niet aan een ander denkt, en God de wereld zal vernietigen met een zonsvloed (zoals al eens eerder gebeurd is... zie Noach), maar toen was het een waarschuwing voor iedereen.


Joden worden met het gezicht richting Jerusjalajiem (Jeruzalem) begraven, met hun eigen tallit (Gebedsmantel) en een zakje van Israëlisch aarde, dat het land van de Joden is.

Je noemt het geen kerkhof, maar een Joodse begraafplaats. Joden worden NIET bij een synagoge begraven (zoals veel kerken dat wel hebben).

Wederkomst van Jezus geloven wij niet, wel de komst van de Massiach, die het rijk van de eeuwige vrede aankondigd, alle Joden naar Israël leidt, en iedereen nog lang en gelukkig zal leven, onder God's toezicht.

Tot zover het stukje Jodendom
wow vet, zitten hier op het forum ook joden! leuk, nooit geweten.


Ik geloof dat de mens als hij dood gaat lichamelijk sterft. Als hij geestelijk bij God leefde, door de wedergeboorte dan doet hij dat na zijn lichamelijke dood nog steeds. En nog intensiever, omdat hij van zijn lichaam verlost is (en een nieuw hemels lichaam krijgt). Verder geloof ik ook dat God zal oordelen. Hij zal je daden veroordelen, maar je daden kunnen zo erg niet zijn of ze zullen door het bloed van Jezus bedekt worden, als je dat tenminste aanneemt. En daarna, voor eeuwig leven bij die geweldige liefdevolle fantastische God

oja, ben christen
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.

Laatst gewijzigd op 19-11-2005 om 20:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Uitkomen voor je geloof?
Marzs
107 12-01-2007 21:45
Levensbeschouwing & Filosofie dit moet je lezen, gelovigen
Prophecy
69 27-08-2005 22:45
Levensbeschouwing & Filosofie Met iemand mee naar de kerk gaan.
Fantôme
51 14-11-2004 14:33
De Kantine abortus
esperanza
93 12-03-2004 12:27
Levensbeschouwing & Filosofie vanuit een geloofsovertuigen tegen/voor een basisinkomen?!!
Fantôme
1 27-02-2003 12:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.