Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2009, 12:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Als je op Games kijkt zie je 6 slotjes op de eerste pagina, maar niet één ervan bevat een post van een fb. Ook de mogelijkheid om zonder post een korte reden voor sluiting aan te geven wordt niet gebruikt.

Daarnaast duurde het meestal lang voor er werd ingegrepen.

Ten slotte is er de laatste tijd een hele invasie gaande van reflinktopics van een nieuw hip stom spelletje, en enige proactiviteit van de games-fb's hierover heb ik nog niet kunnen detecteren. De url van mybrute wordt nu wel gecensureerd maar ik neem aan dat dat het werk van M@rco is en niet van Q en Robo.

Volgens mij is dit een typisch voorbeeld van afwezige, ongeïnteresseerde en onbetrokken fb's, beetje jammer.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2009, 12:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dat topics gesloten worden zonder bericht is iets wat op wel meerdere plekken gebeurt, niet alleen op games.

Verder valt het snelheid van sluiten op Games opzich wel mee vind ik, het is meer dat Games sowieso een beetje dood lijkt imo.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 12:42
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
De laatste keer dat er fb-ig gepost werd op Games:
Citaat:
Ontopic graag, maak er geen discussie over Halo van .
Goede bedoelingen, jammer dat het pas ruim een week na het geflame kwam.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 12:49
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Dat topics gesloten worden zonder bericht is iets wat op wel meerdere plekken gebeurt, niet alleen op games.

Verder valt het snelheid van sluiten op Games opzich wel mee vind ik, het is meer dat Games sowieso een beetje dood lijkt imo.
Neemt niet weg dat het slecht beleid is.

En een beetje dood is misschien wel zo, maar ik dacht dat het ook tot de taken van fb's behoorde om een beetje initiatief te tonen en discussie te bevorderen. Op N&A bijvoorbeeld sturen fb's een beetje bij om dingen on-topic te houden, en ook stimuleren ze het discussiewaardig maken van topics. Op Letteren en DoP organiseren de fb's wedstrijden en maken feedback/ideeen/algemene topics en over het algemeen verbeteren ze de sfeer en levendigheid.

Op Games blinken ze vooral uit in verpletterende afwezigheid, geen wonder dat het er stilvalt.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 13:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Op N&A bijvoorbeeld sturen fb's een beetje bij om dingen on-topic te houden, en ook stimuleren ze het discussiewaardig maken van topics. Op Letteren en DoP organiseren de fb's wedstrijden en maken feedback/ideeen/algemene topics en over het algemeen verbeteren ze de sfeer en levendigheid.
True.

Citaat:
Op Games blinken ze vooral uit in verpletterende afwezigheid, geen wonder dat het er stilvalt.
Het zijn vooral de leden die topics moeten maken of moeten posten, de fb's kunnen nog zo hun best doen, uiteindelijk valt en staat een forum bij de leden.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 21:01
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ja, maar of leden blijven hangen en actief blijven hangt ook wel af van het beleid en de sfeer die fb's (helpen) creëren.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 11:03
Verwijderd
Citaat:
De url van mybrute wordt nu wel gecensureerd maar ik neem aan dat dat het werk van M@rco is en niet van Q en Robo.
FB's kunnen in het admincp geen replaces configureren. Niet genoeg rechten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 11:57
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
daarom ;x
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Als je op Games kijkt zie je 6 slotjes op de eerste pagina, maar niet één ervan bevat een post van een fb. Ook de mogelijkheid om zonder post een korte reden voor sluiting aan te geven wordt niet gebruikt.

Daarnaast duurde het meestal lang voor er werd ingegrepen.

Ten slotte is er de laatste tijd een hele invasie gaande van reflinktopics van een nieuw hip stom spelletje, en enige proactiviteit van de games-fb's hierover heb ik nog niet kunnen detecteren. De url van mybrute wordt nu wel gecensureerd maar ik neem aan dat dat het werk van M@rco is en niet van Q en Robo.

Volgens mij is dit een typisch voorbeeld van afwezige, ongeïnteresseerde en onbetrokken fb's, beetje jammer.

Sluitsnelheid van topics

Games wordt bij tijd en wijle volledig volgespamd door weer een of ander nieuw spelletje. Het is voor fb's niet te doen om daar constant achteraan te zitten. Op geen enkel forum worden topics constant direct gesloten.

Geen sluitpost erbij
Ik wil best bij elk topic over MyBrute dat ik sluit erbij zetten dat het niet mag, maar jammer genoeg maakt dat weinig uit aangezien de 'spammers' echt geen andere topics lezen en alleen hun eigen openen. Sowieso worden er wel vaker topics gesloten zonder sluitpost. Ook buiten games.
Verder kan ik alle leden die overtredingen maken verwijten dat zij de regels niet goed hebben doorgelezen. Is het mijn taak om de leden constant op de regels te wijzen of moeten de leden zich gewoon gedragen en de regels kennen? Het komt van twee kanten lijkt mij en er kan dus ook niet eenzijdig met de vinger gewezen worden.

Afwezigheid fb's
Kijk, jij kan natuurlijk een heleboel niet zien, maar wij sturen wel degelijk pm's naar vervelende leden. Laten ze bannen, ruimen bijv. de verwijderde topics op, etc. Er gebeurt meer dan dat jij ziet.
Zo zijn wij momenteel bezig met het beleid rondom reclame en dat ook vooral door de MyBrute's van afgelopen tijd. Pas wanneer daar een besluit uit is, kunnen wij als fb's een eenzijdig beleid gaan vormen.
Want vroeger waren het de text-based maffia games, waarop besloten is daar een sticky over te maken. Maar nu komen er dus weer andere games waar het forum mee volgespamd wordt. Blijkbaar was de sticky wel effectief voor de maffia-games, niet voor andere.
Verder zie je dat Q wel in het sims games topic reageert, nog eerder dan jij. Ik ben geen echte sim-fan dus mij zul je daar niet snel wat zien posten. Betekent niet dat ik het niet lees.

Citaat:
De laatste keer dat er fb-ig gepost werd op Games:


Goede bedoelingen, jammer dat het pas ruim een week na het geflame kwam.
Geflame
De reden dat ik het toeliet (want ik had het zeker wel gezien en Q ook) is omdat er een nieuw lid aan de 'flame' meedeed. We kunnen serieuze nieuwe leden hard gebruiken op s.com en we willen dus ook niet constant iedereen afblaffen bij de eerste de beste fout. Ook over dat beleid wordt momenteel gediscussieerd.

Citaat:
Neemt niet weg dat het slecht beleid is.

En een beetje dood is misschien wel zo, maar ik dacht dat het ook tot de taken van fb's behoorde om een beetje initiatief te tonen en discussie te bevorderen. Op N&A bijvoorbeeld sturen fb's een beetje bij om dingen on-topic te houden, en ook stimuleren ze het discussiewaardig maken van topics. Op Letteren en DoP organiseren de fb's wedstrijden en maken feedback/ideeen/algemene topics en over het algemeen verbeteren ze de sfeer en levendigheid.

Op Games blinken ze vooral uit in verpletterende afwezigheid, geen wonder dat het er stilvalt.
Wedstrijdjes
Q en ik zijn best bereid wat te organiseren. Maar zolang er weinig leden zelf op af komen schiet het voor ons ook niet echt op tijd en moeite te steken in bijv. een wedstrijd.
Daarbij lenen de fora van letteren en DoP zich daar beter voor. Daar kan men immers direct via het forum zijn eigen kunsten qua Nederlandse taal laten zien. N&A gaat voornamelijk over nieuws en elkaars mening rond dat nieuws. Op games kan je ook je mening verkondigen rondom games, maar dat loopt vaak al snel uit op geflame (zie halo topic).
Verder wordt er best vaak geopperd om tegen elkaar te spelen, friendcodes uit te wisselen etc. Daar wordt weinig op gereageerd en als mensen erop reageren zie je dat niet terug in het forum. Zij voegen elkaar toe en spelen op hun consoles verder met elkaar.

Citaat:
Ja, maar of leden blijven hangen en actief blijven hangt ook wel af van het beleid en de sfeer die fb's (helpen) creëren.
Sfeer
Als jij denkt dat er meer sfeer kan komen, roept u maar. Ik zal het er ook met Q over hebben wat wij eventueel kunnen doen.

Games is nu eenmaal een beetje dood forum, net als W&F. Daarover wordt weleens gediscussieerd en vaak is de uitkomst: liever een rustig maar kwalitatief forum, dan een druk geflame forum.

Maar je hebt zeker gelijk als je zegt dat Q en ik meer zouden kunnen doen. Het is voor ons natuurlijk ook een beetje aankijken of er überhaupt wel animo voor is. Jij geeft nu aan dat er animo is voor een drukker games forum dus zal ik het er met Q over hebben.
Binnenkort zullen er voor Q en mij wat meer dingen duidelijk worden rondom een aantal beleidszaken dat het voor ons makkelijker maakt om naar behoeven te handelen. En ondertussen gaan Q en ik ons best doen het forum wat 'op te vrolijken', dus je zal binnenkort wel wat zien gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 20:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Goede post, Robo.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 08:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
en ook stimuleren ze het discussiewaardig maken van topics
kennelijk niet
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 11:20
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ja inderdaad een goede reactie, Robo, dank Het was overigens ook niet mijn bedoeling om jou en Q persoonlijk aan te vallen/beschuldigen, meer om mijn indruk van de staat van het forum aan te kaarten

Maar ik ben blij dat dat iig serieus wordt genomen en dat de inzet er duidelijk wel is! Je hebt ook een paar goede punten.

Sluitingsredenen helpen wel. Het 12-jarige meisje dat een woordspelletje wilde spelen wist echt niet wat ze fout deed, en een topic dat 'MyBrute' heet, met een slotje plus verklaring erop kan ook preventief werken. Het is natuurlijk naar jullie oordeel en bij sommige spam ook echt onnodig, maar bij deze iig het verzoek om het vaker te doen.

Wat betreft MyBrute: Je zou kunnen proberen de titel van de sticky aan te passen?
Over achter-de-schermen-actie heb je natuurlijk gelijk

Ik denk dat dat nieuwe lid in het Halo-topic zich meer welkom had gevoeld hier als er wél, op een constructieve manier dan, was ingegrepen.

Het is ook vast niet makkelijk om Games ineens in een levendig vrolijk forum te veranderen. Maar ik zal ook proberen bij te dragen/mee te denken.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Ja inderdaad een goede reactie, Robo, dank Het was overigens ook niet mijn bedoeling om jou en Q persoonlijk aan te vallen/beschuldigen, meer om mijn indruk van de staat van het forum aan te kaarten

Maar ik ben blij dat dat iig serieus wordt genomen en dat de inzet er duidelijk wel is! Je hebt ook een paar goede punten.

Sluitingsredenen helpen wel. Het 12-jarige meisje dat een woordspelletje wilde spelen wist echt niet wat ze fout deed, en een topic dat 'MyBrute' heet, met een slotje plus verklaring erop kan ook preventief werken. Het is natuurlijk naar jullie oordeel en bij sommige spam ook echt onnodig, maar bij deze iig het verzoek om het vaker te doen.

Wat betreft MyBrute: Je zou kunnen proberen de titel van de sticky aan te passen?
Over achter-de-schermen-actie heb je natuurlijk gelijk

Ik denk dat dat nieuwe lid in het Halo-topic zich meer welkom had gevoeld hier als er wél, op een constructieve manier dan, was ingegrepen.

Het is ook vast niet makkelijk om Games ineens in een levendig vrolijk forum te veranderen. Maar ik zal ook proberen bij te dragen/mee te denken.
Ik heb het ook niet opgevat hoor als een aanval .

Over het mybrute/maffia/en alle andere text- browserbased games zijn we momenteel druk bezig.

Daar heb je denk ik wel gelijk in ja.

Q en ik gaan in ieder geval ons best doen en als je nog ideeën hebt horen wij ze graag.!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Geflame
De reden dat ik het toeliet (want ik had het zeker wel gezien en Q ook) is omdat er een nieuw lid aan de 'flame' meedeed. We kunnen serieuze nieuwe leden hard gebruiken op s.com en we willen dus ook niet constant iedereen afblaffen bij de eerste de beste fout. Ook over dat beleid wordt momenteel gediscussieerd.


Dus als ik zorg voor een nieuw IP en me "nieuw" gedraag mag ik flamen?

Het principe "baby niet strafbaar na steekpartij met dodelijke afloop voor vader" lijkt me hier niet toepasbaar. Er kan natuurlijk gezegd worden tegen 'de nieuwe' dat hoe hij reageert niet de manier is zoals je dat wil zien op je subforum zonder hem af te schrikken.

PM; "Beste <De Nieuwe>,

Een aantal reacties van jou, <link> en <link>, zijn niet de manier waarop we hier normaliter met elkaar discussiëren. Misschien kan je het in het vervolg iets vriendelijker formuleren, want op deze manier valt de discussiewaarde van een topic al snel weg omdat het nergens meer over gaat.

Groetjes en veel forumplezier,

<QRobo>"
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 07:51
Q
Avatar van Q
Q is offline
p.s. Ik heb dit topic ook gelezen, net als elk topic op games. We gaan in overleg, ondertussen is elke vorm van feedback van de leden erg welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het huidige FB systeem
Verwijderd
419 15-01-2013 16:19
Beleidszaken Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin
Verwijderd
500 03-05-2010 09:54
Beleidszaken Samenvoeging Onzin en De Kantine
Ieke
500 23-03-2006 21:35
De Kantine Hoi! Wat staat er onder je ctrl+v?
Briseïs
500 03-01-2005 17:27
Beleidszaken Had Wasp geen zin meer in Games?
Verwijderd
13 15-04-2003 14:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.