Oud 28-05-2002, 22:21
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Op het moment heb ik een beetje writersblock zeg maar.. dichten wil niet zo lukken en dan ga ik maar geen troep maken en die posten. Komt vanzelf wel weer. Op het moment uit ik me wel meer grafisch ensow.

Is misschien wel HET moment om een ouder gedicht te plaatsen.
Het is engels en vrij moeilijk door inhoud, taalgebruik, gemengde aliteratie en rijm en het is ook nog eens een Acrostichon (naamdicht).
Vind het persoonlijk 1 van mijn beste gedichten, maar ik vermoed dat veel mensen het uitsloverij zullen vinden.

Ben erg benieuwd naar de reacties dus...

--------------------------------------------------------------------


Completely confused canine
Alone, in the darkness with excruciating pain
Never knowing nothing
Indescribable agony, driving him insane

Shattered senses swiftly saturated, poor pathetic puppy perforated.

Infernal intruding images
Numbing all the senses and destroying the mind
Frightful ferocious frenzy
Enduring eternal torture of every kind

Reliving ruthless respiratory restriction, agonising and apocalyptic affliction.

Nasty narcotic nausea
Awareness of twisted metal merging with flesh
Lasting lingering life-force
Introduces desire for oblivion afresh

Single-minded searching satans send extenuation.. expulsion .... end?
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2002, 08:33
wizzardezz
wizzardezz is offline
nog steeds een mooi maar zeer depressief gedicht
ik snap alleen niet waarje al di mooie woorden vandaan haalt.

veel geluk met je writersblock en grafische uitingen, meel me dr eens eentje
__________________
everybody dies in the end so have fun
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 08:33
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
SounD schreef:

Completely confused canine
Alone, in the darkness with excruciating pain
Never knowing nothing
Indescribable agony, driving him insane
Hmmm op zich goed gevonden woorden, en een uitgebreide beschrijving waarmee je vegint, maar excurciating pain past net niet in het ritme van de rest...

Citaat:
SounD schreef:


Shattered senses swiftly saturated, poor pathetic puppy perforated.
Njah daar ging het gehele ritme dus...?
Citaat:
SounD schreef:

Infernal intruding images
Numbing all the senses and destroying the mind
Frightful ferocious frenzy
Enduring eternal torture of every kind
Frightful ferocious frenzy...ik vat niet echt hoe deze zin bij de rest aansluit...

Citaat:
SounD schreef:

Reliving ruthless respiratory restriction, agonising and apocalyptic affliction.

Nasty narcotic nausea
Awareness of twisted metal merging with flesh
Lasting lingering life-force
Introduces desire for oblivion afresh
Ik vind je heeeeeeel erg afdwalen...als dit allemaal om die puppy gaat is dat wel heeeeeeel ver gezocht, btw leuk gespeeld met woorden maar absoluut niet op het onderwerp toepasselijk ?
Citaat:
SounD schreef:


Single-minded searching satans send extenuation.. expulsion .... end?

Mkay over het algemeen vind ik een twijfelend einde wel leuk, maar zoals ik heirboven al zei, halverwege kon ik er geen puppy meer invinden

En wat satan ermee te maken heeft dus ook niet...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 10:08
tacidvs
tacidvs is offline
Het kleine hondje verzuip een beetje in de grote woorden, wat Secreet al zei. Als experiment is het wel geinig, maar aan het eind komen die alliteraties goed den strot uit.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 12:55
berteltje
berteltje is offline
Geen uitsloverij, maar niet mijn smaak.
Liefs Kimry
*sorry dat dit een onbeargumenteerde reply is, maar ik ben ff leeg*
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:16
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Misschien niet duidelijk, maar de titel van het gedicht is dus CANIS INFERNALIS (hond van de hel) zoals in de eerste (hoofd)letter van elke zin te lezen is. door opbouw van de stroven en het afbreken van 1 van de zinnen is dit moeilijk te zien.

>wizardezz

Helaas geen scanner hier dus ik kan je niets mailen van wat ik hier maak (zonder origineel op te vouwen en op de post te doen)

>Secreet

Dit gedicht is van een tijdje terug.. toen lette ik eigenlijk niet op ritme, vandaar dat je er wellicht en breuk in vind.
Zoals ik hem lees loopt ie vrij lekker en ik heb er tot nu toe ook anderen niet over gehoord. enige wat mensen tot nu toe opbrak was een moeilijk/onbekend woord.

Het hele gedicht gaat absoluut over het hondje .. en dwaalt niet af.
Ik denk dat dit extra uitleg vereist, omdat men een ander beeld van een hondje heeft dan dat hier beschreven wordt.

Dit beestje zit vast in de hel, het is bio-organisch.. dus heeft metaal in zijn lichaam. Hij wordt altijd gefolterd, maar voor eeuwig in leven gehouden..
Dit leid dus tot pijn, gekte, angst, verlangen tot sterven maar door een duivel (die satan) wordt ie in deze toestand gehouden. Hij weet niet meer hoe hij er komt en is steeds in de war.

Nu het waarom van dit gedicht..
Gelukkig was dit maar voor een klein deel gebaseerd op eigen emoties. Het grootste deel was inspiratie die over bleef toen ik een tattoo moest ontwerpen van een gemeen/zielig/biomechanisch hondje uit de hel. Mijn opdrachtgever gaf me zoveel dat ik er in moest stoppen dat er veel woorden overbleven in mijn hoofd en die moesten er via dit gedicht uit.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

>Tacidvs
Citaat:
Het kleine hondje verzuip een beetje in de grote woorden, wat Secreet al zei. Als experiment is het wel geinig, maar aan het eind komen die alliteraties goed den strot uit.
Verzuipen in woorden is het verzuipen in de ellende van het dier. Zo kwam het in me op.. deze woorden kwamen tot me zeg maar en ik vind het er goed bij passen.
Ik kan het me voorstellen van de alliteraties.. ik vind het prachtig, maar als het je smaak niet is is dit ook een hel om te lezen.
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 03:41
dénudé
dénudé is offline
In de categorie pak een woordenboek en schrijf de moeilijke woordjes over!!

Nee even zonder gekheid! ik snap nu (nu je verteld hebt hoe t zit met dat hondje) hoe alles in elkaar zit; en ik moet zeggen:

keep on going...


oja by the way; dat writersblock; heb ik ook last van gehad...ga gewoon schrijven...niet posten!! je krijgt the feeling vanzelf terug.!
__________________
PARTIR c'est MOURIR un peu!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:08
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Thnx.

Ik schrijf wel een beetje.. en ideeen zet ik wel neer.
Maar als ik writersblock heb en gewoon gebrek aan inspiratie kan ik beter niet door modderen. Das niet goed voor me als ik zie dat het niet goed gaat en dan iets produceren dat ik zelf troep vind...
Daar ben ik te trots voor ofsow.. zelfs om het te schrijven. Daar schrijf ik niet voor.

Ik heb een brief gekregen van een internet bedrijf waar ik tijd geleden dit gedicht online heb gezet. Ze willen het in een boek hebben en ze hebben het over allerlei geldprijzen. Ben er erg sceptisch over omdat ze waarschijnlijk voorwaarden hebbeb dat je zoveel dure boeken aan moet schaffen ofsow...

maar als het echt iets wordt dan laat ik het weten.
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:11
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
*zoekt woorden op in de vertaler*
Na grondig speurwerk, moet ik zeggen dat ik dit een erg prachtig gedicht vind. Het heeft me even geduurd om dit een beetje op me in te laten werken, het is depessing en past niet bij mijn bui vandaag, maar ik vind het erg goed.

en erg opschepperig doe je niet. je zegt waar het op staat, hoe jij het voelt, en ziet. daar heb ik wel respect voor.

Peace man

Snow
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:11
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om speurwerk te verichten.
Ik denk dat veel mensen dat niet zouden doen.

soms denk ik er wel eens aan om mijn gedcihten simpeler te maken, maar ik schrijf ze zoals ze komen.
Simpele emoties leveren meestal simpele woorden op , maar dit was gewoon moeilijker.

Ik denk dus dat ik het zo houd..
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.