Oud 30-10-2007, 14:43
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
hallo allemaal..
ik overweeg om een tweede kat te nemen, maar zit nog met een aantal vragen.. k zal eerst ff vertellen hoe de situatie nu is, maakt het wat duidelijker.

Mijn kater Mika is nu 1,5 jaar oud, en ik heb hem sinds ie 8 weken is. Ik zat toen op kamers (maar hij kon wel naar buiten enzo). Een half jaar geleden ben ik gaan samenwonen met mijn vriend, katerlief is meeverhuisd en dat was allemaal geen probleem.
Mika is redelijk aanhankelijk, dwz hij komt iedere dag een aantal keren bij me liggen voor n portie aandacht. Hij komt in alle kamers in huis en gaat ook naar buiten.

Nu zit ik dus met een paar vraagjes. We hebben 1 keer een poes op visite gehad (een paar uurtjes) en daar was Mika een beetje bang voor. Niet echt een succes, maar blijft dit dan ws zo, of zou hij wel wennen aan een nieuw huisgenootje?
We zaten er aan te denken om er dan een poes bij te nemen, omdat twee mannetjes wel heel erg verzoeken om een territoriumstrijd is, maar is dit inderdaad handig? En zouden we dan het beste een kleintje of een volwassen kat kunnen nemen? Ik zou zo denken een kleintje, omdat Mika dan mss niet bang is, en die kleintjes volgens mij alles best vinden?

Zo heel verhaal, ik hoor het wel!
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2007, 15:13
Verwijderd
Er is van te voren niet te voorspellen hoe een kat op een andere kat reageert, dit is erg afhankelijk van beide katten.

Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit of je er een kater of een poes bij neemt, het kan allebei goed of fout gaan. Wat wel belangrijk is als je een kater en een poes hebt, is dat één van de twee of beiden gecastreerd/gesteriliseerd zijn (tenzij je een nestje wilt natuurlijk ).

Over het algemeen is een kitten beter, de al aanwezige kat is dan groter en heeft dat dan al in zijn voordeel voor wat betreft 'de baas in huis' zijn (hij was er tenslotte al). Maar er zijn ook katten die zo'n enthousiast spelend mini-katje maar wat irritant vinden. Net als dat er kittens zijn die zich de kaas niet van hun brood laten eten en gewoon de strijd aan gaan met een grotere kat. Ook is er vaak nog vrij weinig bekend over het karakter van een kitten, terwijl dit bij een volwassen kat vaak een stuk duidelijker is.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 19:48
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
thnxz voor je reactie..
Mika is al gecastreerd, dus dat zal het probleem niet zijn.. maar ik dacht dat twee mannetjes meer de strijd met elkaar aan gaan (over het algemeen dan?)

en toch beter een kleintje, dat vind ik helemaal niet erg, kleine katjes zijn zo cute
Verder denk ik dat Mika zo'n kleintje nog wel kan hebben, omdat ie zelf bij tijd en wijlen ook nog hardstikke speels is..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 14:23
Verwijderd
Ik heb zelf geen ervaring met katers, maar ik ken wel mensen met twee katers waar het goed bij gaat en de kat(er) van mijn ouders is ook vriendjes met alle katten in de buurt.

Zelf hebben we twee poezen en dat is één en al strijd. (Maar er zijn natuurlijk ook katten waar dat prima bij gaat. )
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 12:55
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
haha, idd.. is dus vooral n kwestie van uitproberen..

toevallig nog meer mensen hier met ervaring?
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 15:47
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Mijn ervaring is dat grote katten véel aardiger reageren bij een kitten dan bij een volwassen kat. Onze katten hebben zo eens het nieuwtje leren jagen enzo..
Vaak zijn ze in het begin wel bang van het nieuwe katje, maar na enkele dagen gewenning geeft dit nooit problemen meer
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 09:13
Verwijderd
Citaat:
maar na enkele dagen gewenning geeft dit nooit problemen meer
Ze nooit nooit.

Bij ons heeft het maanden geduurd voor het geen problemen meer gaf en na een klein aantal maanden dat het goed ging, gaf het daarna opnieuw (en nog steeds) problemen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 09:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb 2 katers en 2 poezen en dat gaat allemaal prima. In mijn ervaring zijn de katers wat aanhankelijker en liever. Zo nu en dan krijgen ze even ruzie, dan laat je ze even (zo lang er geen bloed vloeit is er niks aan de hand) en dan is het weer goed.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 20:00
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
mn ervaring is dat katten wel tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen. ze kunnen meteen maatjes worden, maar er is een kans dat ze elkaar eerst niet moeten.
gewoon de tijd geven (en de ruimte!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #123
Verwijderd
364 08-02-2016 10:46
Flora & Fauna Nero valt veel af :(
Poeperd
46 09-07-2009 14:31
Liefde & Relatie Mijn huis & gezellige films bekijken- L&R meeting
Dott
497 15-04-2008 09:50
Flora & Fauna Hoe lang heb jij jouw huisdier al?
Verwijderd
44 01-05-2006 13:22
Flora & Fauna Het aahh wat issie lief moment
Cookie
21 05-10-2005 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.