Oud 26-08-2003, 19:29
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
REIE schreef op 26-08-2003 @ 14:49:
ille rymz Mickey! Enne, ruimt de natuur ook niet gewonde en zieke beesten op? Ben jij tegen euthanasie?
Vae mihi! Euthenasie, beste jongen, berust op de instemming des te treffen persoons! En hoe vaak heb ik niet reeds betoogd dat de mens zich bóven de wreedheden der natuur moet verheffen in stede van die op te stuwen tot de meest revoltante atrociteiten. Ja,...best vaak.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 19:30
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
biep schreef op 26-08-2003 @ 17:44:
Ik moet anders zeggen dat ik het wel met REIE eens ben.

Als mijn pony iets breekt, en hij moet 3 weken platgespoten worden om de breuk te laten genezen en als hij daarna niet nog lekker in de wei kan rennen, zou ik hem wel in laten slapen.(met pijn in mijn hart, want ik ben echt gek op'm)
Als jij elke dag platgespoten zou worden opdat je niet overeind kan komen, zou jij jou leven ook nix aan vinden, alleen maar liggen, spuitje, eten, etc.
Want zijn 3 weken op een paardenleven? Al moest het arme beest 6 maanden lam liggen. Het is niets dan inertie.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 06:28
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
op de manege van mij (waar ik vroeger gerden heb...) daar verzorgen ze wel de dieren zoals het moet...

paarden worden daar gehouwen om het paard zijnde en niet om het geld....

als een paard niet meer gebruikt kan worden in de les vanwege een ziekte of wat doen ze die in de wei en laten hem daar gewoon staan en verzorgen ze dan ook gewoon elke dag,kijk en dat is een goeie manege....(vind ik)
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 07:05
hodelahitie
Avatar van hodelahitie
hodelahitie is offline
Licht er denk ik aan op welke manege je rijdt. Als de paarden daar goed verzorgd worden enz. dan kan het wel. Maar paardrijden is helemaal niet zielig. Als ik naar mijn paardje kijk, die vindt het helemaal geweldig. (Natuurlijk is het wel zielig als het diertje niet gezond is, geen goed tuig heeft of slecht gereden wordt met allemaal 'onnodige hulpmiddelen' (sporen, slofteugel... als het goed gebruikt wordt is het natuurlijk niet erg.. anders wel...) Maar zolang een paard goed verzorgd/bereden wordt vind ik het niet zielig... verder ken ik eigenlijk geen veganisten, maar ik vind iets van een dier eten, heel anders dan paardrijden...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 19:11
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-08-2003 @ 19:45:
Kom je toch weer uit op die consumptiemaatschappij in het westen
>Yep en jij uit het communistische oosten? Daar je uren in de rij moet staan voor een kop soep.

Citaat:
Ik heb geen cijfers van wat het 'vee' allemaal eet uit de voedselindustrie. Zal eens navragen/opvragen.

De resten voedsel 'verbranden'. Veel is allemaal wel plantaardig.
En is (/schijnt) schoner (te zijn) dan gas enzo verbranden.

En als mens kunnen we nog wel meer oplossingen bedenken. We zijn ook op de maan geweest (schijnt), dus we moeten toch wel 'wat' kunnen. [/B]
>Voedsel resten verbranden? (Ik hoop dat jij het over bioenergie hebt) Weet jij wel hoe veel dat stinkt, natte biomassa verbranden(als het wil branden) Er wordt wel voedsel resten vergist, waar het gas dat hierbij vrij komt wordt verbrand, maar dan hebben we het over sinasappelschillen. Voedsel resten die door vee kan worden gegeten gaat altijd naar de boer toe. Ook zie je steeds vaker dat varken en melkveehouders steeds vaker een biomassa vergister aanschaffen, hier in wordt mest vergist en het vrijkomende methaangas wordt verbrand in een gasmotor en je houdt twee dingen over groenestroom die je zelfs weer kunt verbruiken in je bedrijf of kan verkopen aan de nuon en warmte waar mee je je stallen of huis mee kan verwarmen. Biomassa vergisters zie je ook vaak op rioolwaterzuiverinstalatie's. Het mest blijft ongeveer twee weken in de vergister en daarna hou je een soort natuurlijke kunstmest over zonder ammoniak of andere schadelijke stoffen. Het meeste slachtafval wordt ook verwerkt tot brandstof korrels, het is goedkoper dan kolen en wil ook nog beter branden.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 10:15
resist / exist
resist / exist is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 16-08-2003 @ 22:56:
Ik ben zelf geen veganist, heb wel pony's en die worden echt wel goed verzorgd hoor!

mijn broertje is wel veganist, en ik vind het kind a stupid eigenlijk.
Hij eet geen dierlijke producten, maar ondertussen:

*poetst hij zijn tanden met tandpasta....
*wast hij zijn haar met shampoo (tenminste dat mag ik hopen voor'm)
*gebruikt hij listirine om zijn piercing wond te spoelen....

en waar zouden die producten toch op getest worden



(dit is trouwens BIEP onder steve's account)

doe niet zo achterlijk doos, in asfalt zit ook dierlijk spul, in spiegels, noem maar op.. ik ga toch ook niet niet meer over straat lopen omdat dat niet veganistisch te noemen valt, lekker snuggere reply
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 31-08-2003 @ 11:15:
doe niet zo achterlijk doos, in asfalt zit ook dierlijk spul, in spiegels, noem maar op.. ik ga toch ook niet niet meer over straat lopen omdat dat niet veganistisch te noemen valt, lekker snuggere reply
spiegels? Daar heb ik nog niet van gehoord. Vertel...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 12:05
resist / exist
resist / exist is offline
Dat zwarte spul achterop je spiegel, is bij sommige spiegels gemaakt van gemalen verbrande botten...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:13
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-08-2003 @ 19:11:
Voetbal is denk geen goede vergelijking. Daar hebben de voetballers een vrije wil. Dat is bij paarden niet zo. Hoewel mensen denken dat paarden als ze gezond eruit zien het ook wel best vinden. Ik zeg niet dat het wel of niet zo is.

Natuurlijk zijn er ook wat betere maneges. Maar ben wel benieuwd over hoe lang een paard in de stal staat of in een stukje binnen of buiten loopt. Of paarden in de weiland mogen staan. etc.
Kan niet al te veel info vinden. Ik weet ook niet wat de regels zijn die overheid heeft opgesteld als er al regels zijn.
Bij ons lopen ze hoogstens 2 uur in de les en staan in de zomer van 's ochtends vroeg tot een uur voordat ze in de les moeten lopen in de wei, lees: pony's 3 uur en paarden 5 uur. In de winter worden de paarden losgelaten in de binnenbak. Dan kunnen ze even hun benen strekken en hun energie kwijt. Ook kunnen ze even met elkaar knuffelen en stoeien. Na de paarden worden de pony's losgelaten in twee groepen. De kleinere pony's en de grote pony's, omdat de bak te klein is voor hun allemaal.
Ik vind dit toch wel redelijk voor ze
Ook worden ze nog uit hun stal gehaald door de verzorgsters, dan staan ze er ook weer gemiddeld een uur buiten de stal en krijgen ze lekker veel aandacht
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-08-2003 @ 19:58:
Ik steun Greenpeace al genoeg en al heel lang.
Maar die gaan vooral over milieu en over diverse bedreigde diersoorten. Ik zie nog meer.


Je hebt denk niet door wat veganisme inhoud. Veganisten proberen zoveel mogelijk te vermijden wat met dierenleed te maken heeft zolang dat mogelijk is.
Of het helpt of niet. Je doet er iig zo min mogelijk aan mee.
Ik denk ook niet dat ik het in mijn leven mee maak dat die praktijken stoppen. Maar ik zal mijn best doen.
Jij denkt dat een paar mensen (weet het aantal niet, precies. In nederland zijn er duizenden veganisten en 300.000 vegetariers) het niet lukt om iets weg te krijgen. DAT zeiden sommige mensen ook vroeger in tijden van slavernij e.d. toch is het gelukt. Dus ik zou niet te snel zeggen dat het niet lukt.
Veganisme is gewoon afzetten tegen het verschrikkelijke leed van o.a. bioindustrie. Je kan moeilijk ontkennen dat die dieren het verschrikkelijk hebben. Toch doen mensen hun ogen sluiten.

Er is afgelopen jaar al weer een stap verder gezet:
- AH
- C1000
- Super de Boer
- Edah
- groothandels: Makro, Sligro en Lucas Klamer
- ALDI
- LIDL
hebben allemaal aangegeven te stoppen met legbatterijeieren.
Dit is al een hele stap voor een diervriendelijker leven.
Kleine stapjes maken straks samen een grote stap.


Je kan moeilijk de oertijd als vergelijking maken met het overleven nu. Toen waren wij nog 'echt' deel van de natuur. Toen waren wij prooi en roofdier. Nu zijn wij geen van beiden, omdat we gewoon egoistisch zijn. Ooit een leeuw zebra's zien houden en fokken voor hun behoefte? Nee dacht het ook niet.

En over welke chemische zooi heb je het? Oh, je bedoeld de B12-pillen? Zijn denk meer natuurlijk dan je Coca-Cola drankje. B12 word uit bepaalde bacterien gemaakt. Die zitten in de grond e.d. En komen in het vlees doordat de koeien de bacterieen binnen krijgen en de bacterieen in hun zitten. Ik hoorde laatst dat B12 ook aan het voedsel word toegevoegd van koeien. Weet niet of het zo is.

Vegetariers hoeven geen B12 bij te slikken. Veganisten wel.
Trouwens wist je dat het overgrote gedeelte van de nederlanders nog steeds ongezond leeft? Dit in vergelijking met de vegetariers en veganisten die veel op voeding en vitamines letten? En over het algemeen eigenlijk gezond eten. Mensen zeggen altijd van niet.
Gemiddeld worden vegetariers 7 jaar ouder dan de veel-vleeseters. Hoewel je natuurlijk vraagtekens mag zetten bij dat onderzoek. Denk dat het niet zoveel uitmaakt. Je hebt vleeseters van 90 en veganisten/vegetariers van 90, dus niet echt een onderzoek. Wel zo dat vegetariers/veganisten weinig kans hebben op hart- en vaatziekten.
De meeste mensen krijgen niet eens genoeg omega3-vetstoffen binnen. Zit veel in vis en in bijvoorbeeld lijnzaad.
hmmz, jah, zal wel zo zijn. Zolang ik die beesten nie hoef te slachten, eet ik ze zelf lekker op. Misschien sluit ik mijn ogen, misschien niet. Zowiezo vind ik dat gedoe met vitamine pilletjes een beetje overdreven, als je normaal eet, heb je die echt niet nodig. Ik heb bij een drogist gewerkt, waar we tig van die ranzige potjes hadden staan me vitamines. Kijk, ok, als oudere mensen ze slikken vind ik dat nog kunnen, maar sjees, je gaat je kind toch niet volproppen met die zooi?! Leer je kind dan gewoon normaal eten!

Ok, de legbatterijen zijn idd wat overdreven jah, maarjah, het wordt er echt niet beter van als ik opeens geen lekker kippenvlees en eieren ga eten. Daar heb ik alleen mezelf maar mee.

Wat dacht je van die arme wortelplanten? En de appelbomen? Die staan ook maar op een veldje te wachten, totdat hun appels dr afgerukt worden. Ik stel voor dat je dan ook geen fruit en groente gaat eten, want dat is planten- en bomenleed
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-08-2003 @ 20:30:
Want zijn 3 weken op een paardenleven? Al moest het arme beest 6 maanden lam liggen. Het is niets dan inertie.
Ok, goed, we gaan jou ff 6 maanden lang volspuiten. Wedden dat jij je daar kut om ga voelen? Wedden dat het als een soort trauma in je hoofd blijft hangen! Jah, jij zult nog wel van je trauma afkomen, maar paarden kunnen niet praten weet je? Paarden staan machteloos, ze hebben geen keuze, die moet hun eigenaar voor hun maken. Jij kan er nog voor kiezen om 6 maanden plat te gaan liggen, zo'n beestje niet. Het is nooit goed voor een paard om 'm zo lang uit zn natuurlijke leven weg te halen vanwege een breuk, waar hij wss nog de rest van zijn leven last van zal blijven houden.
Jij zult nog begrijpen van: O, ik heb een breuk, daarom moet ik 6 maanden plat liggen. Maar een paard heeft die ruime gedachtegang niet. Voor hem is alles nieuw en elke dag is slopend voor m
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 31-08-2003 @ 11:15:
doe niet zo achterlijk doos, in asfalt zit ook dierlijk spul, in spiegels, noem maar op.. ik ga toch ook niet niet meer over straat lopen omdat dat niet veganistisch te noemen valt, lekker snuggere reply
In autodrop zit ook gemalen dierenbotten Dat maakt het echt lekker
Sjees, als je overal op gaat letten, dan heb je geen leven meer man. Ik zie me al aankomen bij een psych: Jah, ik durf de straat niet meer op, omdat het asfalt gemaakt is van dieren
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 14:22:
hmmz, jah, zal wel zo zijn. Zolang ik die beesten nie hoef te slachten, eet ik ze zelf lekker op. Misschien sluit ik mijn ogen, misschien niet. Zowiezo vind ik dat gedoe met vitamine pilletjes een beetje overdreven, als je normaal eet, heb je die echt niet nodig. Ik heb bij een drogist gewerkt, waar we tig van die ranzige potjes hadden staan me vitamines. Kijk, ok, als oudere mensen ze slikken vind ik dat nog kunnen, maar sjees, je gaat je kind toch niet volproppen met die zooi?! Leer je kind dan gewoon normaal eten!

Als je dat vitamines niet zo gezond vind kan je ook wel stoppen met veel dingen te eten wat je nu al inneemt. Waaronder ook vlees. Er zitten in zoveel producten toegevoegde vitamines, die er van nature niet eens inzitten. Dus als mensen zeggen dat veganisten onnatuurlijk/ongezond doen omdat ze b12 slikken, dan hebben ze dus niet verder gekeken dan hun neus lang is.

Citaat:
Ok, de legbatterijen zijn idd wat overdreven jah, maarjah, het wordt er echt niet beter van als ik opeens geen lekker kippenvlees en eieren ga eten. Daar heb ik alleen mezelf maar mee.
Minder vraag naar legbatterij betekent dat bedrijven sneller overstappen op scharrel. In bijna geen een supermarkt (vanaf volgend jaar) zal je meer legbatterijeieren vinden. Dankzij acties van Wakker Dier weren ze bijna allemaal dit. Alleen de fabrikanten van koekjes e.d. gebruiken meestal legbatterijeieren. Tenzij je biologische koekjes koopt, die zijn meestal zonder ei of iig scharrelei. Je laatste zin is kortom dus egoistisch. Geeft niet hoor. Zo zijn meerdere mensen. Stomme maatschappij.

Citaat:
Wat dacht je van die arme wortelplanten? En de appelbomen? Die staan ook maar op een veldje te wachten, totdat hun appels dr afgerukt worden. Ik stel voor dat je dan ook geen fruit en groente gaat eten, want dat is planten- en bomenleed
Onderzoekjes wijzen uit dat zodra vleeseters zich in het nauw voelen enzo, dat ze altijd gaan zeggen van dat planten ook pijn voelen enzo. Best wel komisch om te zien. Misschien is het een soort schuldgevoel. Net zoals dat vleeseters zich gaan verontschuldigen en zeggen van 'ja, ik kan niet zonder vlees, maar ik eet altijd wel scharreleieren' e.d.
Daarnaast heb je het over appels. Dat zijn vruchten, die bestemd zijn voor de naaste natuur om zich te verspreiden. Daarom altijd pitjes enzo.
Veganisten stellen een grens voor zichzelf en die is beperkt tot dierenleed. Ik ben wel tegen gentech gewassen en ik vind eigenlijk de bloemenindustrie ook niks.
Sommige mensen worden fruitarier. Dus leven alleen maar op fruit.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 14:30:
In autodrop zit ook gemalen dierenbotten Dat maakt het echt lekker
Sjees, als je overal op gaat letten, dan heb je geen leven meer man. Ik zie me al aankomen bij een psych: Jah, ik durf de straat niet meer op, omdat het asfalt gemaakt is van dieren
Het is de maatschappij die iedereen beperkt. Echt vrij zijn is er niet bij. En iedereen stelt zich zelf een grens.

Voor de gemalen dierenbotten/nagels oftewel gelatine kan als alternatief agar-agar gebruikt worden. Werkt zeer goed. En heeft hetzelfde effect als gelatine. Het is echter niet iets voor de smaak, dus lekker maakt het het niet.
Je hebt diverse drop die wel veganistisch is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:10
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2003 @ 14:35:
Onderzoekjes wijzen uit dat zodra vleeseters zich in het nauw voelen enzo, dat ze altijd gaan zeggen van dat planten ook pijn voelen enzo. Best wel komisch om te zien. Misschien is het een soort schuldgevoel. Net zoals dat vleeseters zich gaan verontschuldigen en zeggen van 'ja, ik kan niet zonder vlees, maar ik eet altijd wel scharreleieren' e.d.
Daarnaast heb je het over appels. Dat zijn vruchten, die bestemd zijn voor de naaste natuur om zich te verspreiden. Daarom altijd pitjes enzo.
Veganisten stellen een grens voor zichzelf en die is beperkt tot dierenleed. Ik ben wel tegen gentech gewassen en ik vind eigenlijk de bloemenindustrie ook niks.
Sommige mensen worden fruitarier. Dus leven alleen maar op fruit.
Euhmz...ik heb geen schuld gevoel. Ik snap alleen niet dat je geen dieren eet, maar wel fruit. Ik voel me ook niet in het nauw, want ik doe toch wel waar ik zin in heb, dus dat onderzoekje klopt niet bij mij, maar dat zal wel komen, omdat ik nooit aan zo'n onderzoekje heb meegedaan. En tjah, scharreleieren eet ik idd, omdat mijn moeder ze haald en tjah, ik ga daar niet op letten, ik heb dr geen last van.
Dieren zijn ook bedoeld om zich voort te planten, maar dieren worden afgemaakt en de appels worden opgevroten, wat is het verschil?

Owjah, nog ff iets over die pillen, als die vitamines toch al toegevoegd worden, god dammit, waarom vreet je dan zelf ook nog van die zooi?! Zolang het er bij de fabriek ingegooit wordt kan ik er ook niks aan doen, ik ben niet zo, dat ik het er daarom niet door ga eten. Ik vind het alleen erg overdreven om ze bij te slikken. Dan ben je net zo'n mens, die bang is om ziek te worden en zolang je vitamines op een natuurlijke manier naar binnen werkt is het nog gezonder ook dan die pillen.
Laat ik dat nou trouwens ook doen bij mijn verzorgpaard. Lekker een bak slobber met meusli, tjah, het is gezond, majah, ze vindt het lekker en daarom geef ik het. Niet om die vitamines die ze toch wel binnenkrijgt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:11
resist / exist
resist / exist is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 14:30:
In autodrop zit ook gemalen dierenbotten Dat maakt het echt lekker
Sjees, als je overal op gaat letten, dan heb je geen leven meer man. Ik zie me al aankomen bij een psych: Jah, ik durf de straat niet meer op, omdat het asfalt gemaakt is van dieren
Ik geen leven?
Ik heb een geweldig leven hoor, maak je daar maar niet druk om..
En dankzij jou hebben die beesten juist geen leven dus als je daar zoveel waarde aan hegt ben je behoorlijk hypocriet bezig..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:12
resist / exist
resist / exist is offline
En zoals techxp al zei, gelatine is om die autodrop te geleeren, heeft totaal geen effect op de smaak...
Zoek eerst is uit waar je het overhebt voordat je daar commentaar op hebt..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:14
resist / exist
resist / exist is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 15:10:
Ik snap alleen niet dat je geen dieren eet, maar wel fruit.
Ohhh zucht, planten hebben toch geen zenuwstelsel **** (vul zelf in)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:15
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 31-08-2003 @ 15:12:
En zoals techxp al zei, gelatine is om die autodrop te geleeren, heeft totaal geen effect op de smaak...
Zoek eerst is uit waar je het overhebt voordat je daar commentaar op hebt..
en toch zit het er bij d000000h!!!!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 31-08-2003 @ 15:11:
Ik geen leven?
Ik heb een geweldig leven hoor, maak je daar maar niet druk om..
En dankzij jou hebben die beesten juist geen leven dus als je daar zoveel waarde aan hegt ben je behoorlijk hypocriet bezig..
Nee, ik leef gewoon. Ik geef heus wel om beesten, maarjah als ze de baas worden over mij, dan vind ik het te overdreven, dat is net zoiets als een geloof.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 31-08-2003 @ 15:14:
Ohhh zucht, planten hebben toch geen zenuwstelsel **** (vul zelf in)
En toch schijnen ze te kunnen voelen **** (vul zelf in)
Het zijn ook organismes
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:19
resist / exist
resist / exist is offline
Die beesten zijn helemaal niet de baas over mij (????!)
Ik streef juist naar gelijkheid, iets wat meer mensen zouden moeten doen als je het mij vraagt...
En zoals je zelf nu aangeeft, is het ronduit shit als iets of iemand de baas over jou speelt, en dat is PRECIES wat jij met die beesten doet...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:20
resist / exist
resist / exist is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 15:17:
En toch schijnen ze te kunnen voelen **** (vul zelf in)
Het zijn ook organismes
Mjah bewijs het maar **** (vul zelf in (oke dit word flauw)
Al zouden ze dat doen, dan trek ik daar mn grens want door te lopen trap je net zo goed planten kapot, terwijl dierenleed WEL zo makkelijk te vermijden is...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:43
Verwijderd
Ik ben dan wel geen veganist, maar ik heb ook moeite met rijden. Ik probeer het voor mezelf goed te praten, maar het lukt niet echt. Ik ben er van overtuigd dat dieren net zo min gedwongen mogen worden als mensen (heb dus ook een hekel aan dieren die in kooien gehouden moeten worden en niet vrij rond mogen lopen). Paardrijden is echter wel heel leuk en veel paarden vinden het helemaal niet zo'n punt... bovendien is het zo lastig om ze allemaal los te laten
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 15:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 15:10:
[B]Euhmz...ik heb geen schuld gevoel. Ik snap alleen niet dat je geen dieren eet, maar wel fruit. Ik voel me ook niet in het nauw, want ik doe toch wel waar ik zin in heb, dus dat onderzoekje klopt niet bij mij, maar dat zal wel komen, omdat ik nooit aan zo'n onderzoekje heb meegedaan. En tjah, scharreleieren eet ik idd, omdat mijn moeder ze haald en tjah, ik ga daar niet op letten, ik heb dr geen last van.
Dat ik geen dieren eet is omdat deze een zenuwstelsel hebben en ik zeker weet dat deze zeer veel pijn kunnen ervaren. Planten hebben geen zenuwstelsel en zullen pijn niet voelen.
Echter ben ik mij wel bewust dat we planten en bomen ook goed moeten behandelen. Echter doe ik dat niet door ze niet meer te eten. Ik probeer juist iedereen bewust te laten worden van het goed omgaan met de natuur. Ik koop daarom ook veel biologisch. Daar weet ik dat er goed omgegaan word met de planten en dat er geen chemische troepen worden gebruikt of dat ze dingen genetisch manipuleren.
Het zijn de keuzes die ik gemaakt heb en de grensen die ik gesteld heb. Dat is een pad die iedereen afloopt. Net zo goed als jij een keus maakt op bijvoorbeeld een bepaalde opleiding te gaan volgen.

Citaat:
Dieren zijn ook bedoeld om zich voort te planten, maar dieren worden afgemaakt en de appels worden opgevroten, wat is het verschil?
Ja er zijn zoveel dingen. Alles wat de mens doet kan je wel zien als onnatuurlijk. Waarom rijd je auto, waarom ga je naar school, etc.
Sommige dingen worden gedwongen door de maatschappij. Je ontkomt er niet uit. Ik heb voor mijzelf vastgesteld dat deze maatschappij niet goed om gaat met dieren. Dieren staan zeer dicht bij de mensen (mensen zijn ook dieren). En ik probeer het dierenleed te minderen. Het is een eerste stap in misschien een revolutionair proces. Eerst de kleine stapjes om die grote te maken.
En planten maken de vrucht om zich voort te planten en is vaak bedoeld om door dieren opgegeten te worden. Om zo zich te verspreiden.

Citaat:
Owjah, nog ff iets over die pillen, als die vitamines toch al toegevoegd worden, god dammit, waarom vreet je dan zelf ook nog van die zooi?!
B12 word haast nergens bij toegevoegd. Hoogstends in Red Bull.
Ik vreet die dingen omdat ik extra B12 best wel kan gebruiken.
De meeste mensen letten niet eens op wat ze eten en of ze wel genoeg vitamientjes binnenkrijgen. Veganisten/vegetariers zijn eigenlijk daarom zeer bewuste mensen.
De meeste nederlanders eten toch niet eens genoeg fruit. En de meeste weten amper dat melk niet echt zo goed is als men denkt.
En dat die calcium niet eens opgenomen word zonder magnesium.

Citaat:
Zolang het er bij de fabriek ingegooit wordt kan ik er ook niks aan doen, ik ben niet zo, dat ik het er daarom niet door ga eten. Ik vind het alleen erg overdreven om ze bij te slikken. Dan ben je net zo'n mens, die bang is om ziek te worden en zolang je vitamines op een natuurlijke manier naar binnen werkt is het nog gezonder ook dan die pillen.
Vitamines bijslikken of toevoegen in het product is eigenlijk hetzelfde. Snap je niet zo.
Het is eerder zo dat de fabrikanten juist die dingen toevoegen omdat mensen ze anders niet binnenkrijgen. In NL is het verplicht om vitamine D toe te voegen bij margarine. Blijkbaar krijgen we dan niet genoeg Vitamine D binnen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 15:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 15:17:
En toch schijnen ze te kunnen voelen **** (vul zelf in)
Het zijn ook organismes
Plantaardig leven kan niet voelen zoals de mens dat doet. Ze zijn wel gevoelig voor verandering in het milieu e.d.
Ik denk dan met name aan energieveranderingen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 15:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 15:17:
Nee, ik leef gewoon. Ik geef heus wel om beesten, maarjah als ze de baas worden over mij, dan vind ik het te overdreven, dat is net zoiets als een geloof.
Het zou wel hilarisch zijn als er straks een 'evil' buitenaards ras hier komt en alle mensen tot slaven maakt. Erachterkomen dat de mens lekker smaakt en ze dus in hokken plaatst met duizenden zonder enig zonlicht. Ze voeden met gentech food, met een hoop hormonen etc.
Vrouwen elk jaar zwanger laat worden en de melk aftappen voor een lange periode. De kindjes komen bij hetzelfe of gaan naar de slacht.
Nou over legbatterijmensen hoef ik denk niet op te schrijven
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 16:13
resist / exist
resist / exist is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2003 @ 16:09:
Het zou wel hilarisch zijn als er straks een 'evil' buitenaards ras hier komt en alle mensen tot slaven maakt. Erachterkomen dat de mens lekker smaakt en ze dus in hokken plaatst met duizenden zonder enig zonlicht. Ze voeden met gentech food, met een hoop hormonen etc.
Vrouwen elk jaar zwanger laat worden en de melk aftappen voor een lange periode. De kindjes komen bij hetzelfe of gaan naar de slacht.
Nou over legbatterijmensen hoef ik denk niet op te schrijven
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 18:47
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2003 @ 16:09:
Het zou wel hilarisch zijn als er straks een 'evil' buitenaards ras hier komt en alle mensen tot slaven maakt. Erachterkomen dat de mens lekker smaakt en ze dus in hokken plaatst met duizenden zonder enig zonlicht. Ze voeden met gentech food, met een hoop hormonen etc.
Vrouwen elk jaar zwanger laat worden en de melk aftappen voor een lange periode. De kindjes komen bij hetzelfe of gaan naar de slacht.
Nou over legbatterijmensen hoef ik denk niet op te schrijven
Nu weet ik wat er gebeurt als een mens geen vlees meer eet z'n verstand gaat zeer hard achter uit.

Maar een ding je eet geen vlees meer omdat het zielig is, maar is het niet zielig voor die insecten die jaarlijks dood worden gespoten omdat jij graag planten wilt eten(en bij biologische teelt wordt ook nog wel middels in gezet die insecten doden). En waarom eet jij nog planten het zijn immers ook levende wezens.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:14
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 31-08-2003 @ 19:47:
Nu weet ik wat er gebeurt als een mens geen vlees meer eet z'n verstand gaat zeer hard achter uit.
Dit is trouwens logische denkwijze. En er zijn veel grote bekendheden geweest die geen vlees aten. We gebruiken zelfs nu wiskundige berekeningen van hem.

Citaat:
Maar een ding je eet geen vlees meer omdat het zielig is, maar is het niet zielig voor die insecten die jaarlijks dood worden gespoten omdat jij graag planten wilt eten(en bij biologische teelt wordt ook nog wel middels in gezet die insecten doden). En waarom eet jij nog planten het zijn immers ook levende wezens. [/B]
Ik ben veganist vanwege
- dierenleed
- milieu
- gezondheid
- spiritualiteit
- medemens

Ik heb wat je 'weer' vraagt al diverse keren gezegd. Het veganisme is een streven. 100% veganist zijn bestaat niet. Echter probeer je het wel te bereiken. Ik probeer me dus zoveel mogelijk los te maken van de maatschappij die mij (be)dwingt. En ja voor mijn leven zal er dood zijn. Insekten bij de groenten enzo. Er valt weinig aan te doen. Deze weg heb ik gekozen om minder dierenleed te krijgen. En als er ook nog gewassen worden gemaakt voor de koeien voor het vlees, dood je toch meer. En het zijn keuzes die ik gemaakt heb. Het is iig al een stuk meer goed dan de meeste mensen doen. Want wie denkt er nou na over waar je eten vandaan komt of waar je t-shirt is gemaakt etc.
Maar lees maar nog terug en ook in andere topics, waar ik duidelijk over gesproken heb wat veganisme inhoudt en de grensen en keuzes die ieder mens maakt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:23
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2003 @ 14:26:
Ok, goed, we gaan jou ff 6 maanden lang volspuiten. Wedden dat jij je daar kut om ga voelen? Wedden dat het als een soort trauma in je hoofd blijft hangen! Jah, jij zult nog wel van je trauma afkomen, maar paarden kunnen niet praten weet je? Paarden staan machteloos, ze hebben geen keuze, die moet hun eigenaar voor hun maken. Jij kan er nog voor kiezen om 6 maanden plat te gaan liggen, zo'n beestje niet. Het is nooit goed voor een paard om 'm zo lang uit zn natuurlijke leven weg te halen vanwege een breuk, waar hij wss nog de rest van zijn leven last van zal blijven houden.
Jij zult nog begrijpen van: O, ik heb een breuk, daarom moet ik 6 maanden plat liggen. Maar een paard heeft die ruime gedachtegang niet. Voor hem is alles nieuw en elke dag is slopend voor m
Best kind, ik zou liever 6 maanden volgespoten worden dan ter dood gebracht worden. Als we nu veronderstellen dat een paard gemiddeld genomen geniet van het leven, dan blijft de vraag gehandhaafd naar het gewicht van die 6 maanden misère in het licht van een langduriger aangenaam leven. Sterker, aangezien het een retorische vraag is, is derzelve object reeds helder.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:26
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-08-2003 @ 20:29:
Vae mihi! Euthenasie, beste jongen, berust op de instemming des te treffen persoons! En hoe vaak heb ik niet reeds betoogd dat de mens zich bóven de wreedheden der natuur moet verheffen in stede van die op te stuwen tot de meest revoltante atrociteiten. Ja,...best vaak.
Beweer je nu dat een gewond paard lekker in de wei hoort te liggen (in zijn eigen uitwerpselen, invalide, onweerbaar tegen weersomstandigheden, hongerig daar het niet kan grazen, dorstig daar het niet kan drinken, gespannen, dus ongelukkig, omdat het zijn semi-gedomesticeerde leventje niet kan voortzetten en er geen lieve meisjes zijn die zo'n paard nog eens lekker willen/mogen borstelen)?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:29
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
REIE schreef op 31-08-2003 @ 23:26:
Beweer je nu dat een gewond paard lekker in de wei hoort te liggen (in zijn eigen uitwerpselen, invalide, onweerbaar tegen weersomstandigheden, hongerig daar het niet kan grazen, dorstig daar het niet kan drinken, gespannen, dus ongelukkig, omdat het zijn semi-gedomesticeerde leventje niet kan voortzetten en er geen lieve meisjes zijn die zo'n paard nog eens lekker willen/mogen borstelen)?
Ik beweer dat een gewond paard gesedeerd en verzorgd moet worden.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 31-08-2003 @ 15:19:
Die beesten zijn helemaal niet de baas over mij (????!)
Ik streef juist naar gelijkheid, iets wat meer mensen zouden moeten doen als je het mij vraagt...
En zoals je zelf nu aangeeft, is het ronduit shit als iets of iemand de baas over jou speelt, en dat is PRECIES wat jij met die beesten doet...
Mjah, leuk toch
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 31-08-2003 @ 15:20:
Mjah bewijs het maar **** (vul zelf in (oke dit word flauw)
Al zouden ze dat doen, dan trek ik daar mn grens want door te lopen trap je net zo goed planten kapot, terwijl dierenleed WEL zo makkelijk te vermijden is...
owjah, tuurlijk, iedereen moet dat gore bonenvlees gaan eten, met die arme doodgeprakte boontjes, nee, dat is eerlijk
Weet je wat het nou is he? Als je bij alles zo enorm gaat stilstaan bij wat je doet, dan kun je dadelijk net zo goed een hongerstaking uit gaan drijven, want die arme mensen in Afrika hebben helemaal geen vreten!

Damn, wees blij dat je vlees hebt. En de ligionella bacterie krijg je dr nog eens gratis bij. Als je niet wilt, dat die beesten er zo vreselijk bij gaan lopen, dan moet je dr zelf maar iets beter op gaan vinden, waar de rest van het land ook baat bij heeft. Nieuw op de markt: SCHARRELKOE!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-09-2003 @ 13:31:
Als je bij alles zo enorm gaat stilstaan bij wat je doet, dan kun je dadelijk net zo goed een hongerstaking uit gaan drijven, want die arme mensen in Afrika hebben helemaal geen vreten!

Mensen gaan in dit soort discussies ook vaak afrika aansnijden. Terwijl juist veganisten meer over die dingen nadenken. De meeste veganisten denken namelijk ook na over het leed in zulke landen. En komen dan ook biologische producten en daarnaast ook veel van fair trade, max havelaar of ze gebruiken merken als nike, adidas enzo niet. Dan kan je niet zeggen over het merendeel van de bevolking die wel gewoon vlees eet e.d.
En daarnaast kan je ook denken aan hoeveel vreetwerk en water de grote veestapel krijgt, terwijl je daar veel mondjes mee kan voeden in afrika.
Waarom steeds bij McDonalds eten? Terwijl je die paar euro ook kan besteden aan goedkoper gezond eten en een deel geven aan een goed doel.
En dan nog niet te spreken over de grote bedrijven die mensen uitbuiten in afrika voor JULLIE behoeften, terwijl je die behoeften ook niet zo zeer nodig hebt en/of makkelijk kan vervangen voor betere en verantwoorde consumptie.

Citaat:
Nieuw op de markt: SCHARRELKOE!
Echt waar? Ja. En weet je wat zo beter is aan deze verbeterde koe? Nou vertel? Hij heeft ietje meer ruimte. Wauw!
En niet te vergeten dat deze wel 5 jaar oud mag worden. Dat is wel een kwart van de normale te behalen leeftijd van de koe. Het is fantastisch. En de koe mag elk jaar zwanger zijn. Het is echt fantastisch! Wauw!
En de kalfjes mogen iets langer bij hun moeder drinken dan normaal en dan krijgen ze een gratis vakantie. Echt waar? Ja echt waar. Een vakantie naar het fantastische eiland 'slachthuis'. Sommige hebben helemaal geluk, want die mogen net als hun moeder elk jaar zwanger worden en leven als scharrelkoe. Maar echt fantastisch is het voor degene die een leventje bioindustrie koe mogen spelen.
Scharrelkoe zijn is het echt helemaal!!!!!!!!!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 19:26
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
[QUOTE]TechXP schreef op 07-09-2003 @ 14:07:
Mensen gaan in dit soort discussies ook vaak afrika aansnijden. Terwijl juist veganisten meer over die dingen nadenken. De meeste veganisten denken namelijk ook na over het leed in zulke landen. En komen dan ook biologische producten en daarnaast ook veel van fair trade, max havelaar of ze gebruiken merken als nike, adidas enzo niet. Dan kan je niet zeggen over het merendeel van de bevolking die wel gewoon vlees eet e.d.
En daarnaast kan je ook denken aan hoeveel vreetwerk en water de grote veestapel krijgt, terwijl je daar veel mondjes mee kan voeden in afrika. [QUOTE]

>En hoe wil meneer de veganist al die water in afrika krijgen? En lusten die afrikanen ons sloot/ grondwater wel? Want er wordt nog maar weinig drinkwater gebruikt als drinkwater voor het vee. En hoeveel water gebruik jij wel niet op een dag(douchen, tandenpoetsen, wc doorspoelen). Het groot deel van afrika is regenwoud, opzich een goed stuk om gewassen er op telen. Maar ja als daar weer eens een paar bomen om worden gezaagt zitten milieuorganisaties hier direct weer te zeuren, van de longen van de aarde worden vernield en dergelijke.


[QUOTE]Waarom steeds bij McDonalds eten? Terwijl je die paar euro ook kan besteden aan goedkoper gezond eten en een deel geven aan een goed doel.
En dan nog niet te spreken over de grote bedrijven die mensen uitbuiten in afrika voor JULLIE behoeften, terwijl je die behoeften ook niet zo zeer nodig hebt en/of makkelijk kan vervangen voor betere en verantwoorde consumptie. [QUOTE]

>McDonalds levert veel arbeidsplekken op(weet niet hoeveel mensen er wereldwijd bij mcdonalds werken, maar dat zijn er nogal wat).Nou kom ik zelfs misschien een keer per half jaar bij de mac. Btw jij eet toch veel dingen die gemaakt zijn van sojabonen en volgens mij komen sojabonen uit lage lonen landen.


Citaat:
Echt waar? Ja. En weet je wat zo beter is aan deze verbeterde koe? Nou vertel? Hij heeft ietje meer ruimte. Wauw!
En niet te vergeten dat deze wel 5 jaar oud mag worden. Dat is wel een kwart van de normale te behalen leeftijd van de koe. Het is fantastisch. En de koe mag elk jaar zwanger zijn. Het is echt fantastisch! Wauw!
En de kalfjes mogen iets langer bij hun moeder drinken dan normaal en dan krijgen ze een gratis vakantie. Echt waar? Ja echt waar. Een vakantie naar het fantastische eiland 'slachthuis'. Sommige hebben helemaal geluk, want die mogen net als hun moeder elk jaar zwanger worden en leven als scharrelkoe. Maar echt fantastisch is het voor degene die een leventje bioindustrie koe mogen spelen.
Scharrelkoe zijn is het echt helemaal!!!!!!!!!

Paar jaar gelden waren er alleen maar legbatterijkippen, toen moest het allemaal scharrelkippen worden. Veel boeren bouwden hun stallen op zodat ze scharrelkippen konden houden. Het koste de sector miljoenen. En nu moet het opeens weer biologische kippen zijn, kortom het gezeur houdt nooit op, straks zijn de biologische kippen weer niet goed en moeten de boeren weer een andere soort kippen houden. Als jij geen vlees wilt vreten is jou keuze, maar een groot deel van nederland wil nog steeds vlees eten.
__________________
Bekeerd tot veganist

Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-09-2003 @ 20:26:
Paar jaar gelden waren er alleen maar legbatterijkippen, toen moest het allemaal scharrelkippen worden. Veel boeren bouwden hun stallen op zodat ze scharrelkippen konden houden. Het koste de sector miljoenen. En nu moet het opeens weer biologische kippen zijn, kortom het gezeur houdt nooit op, straks zijn de biologische kippen weer niet goed en moeten de boeren weer een andere soort kippen houden. Als jij geen vlees wilt vreten is jou keuze, maar een groot deel van nederland wil nog steeds vlees eten.
euhmz...een kip is toch altijd biologisch? majah, mensen hebben gewoon altijd iets nodig om de mieren te neuken. De ene eet geen vlees, de ander eet geen vis. Maar om er nou een landelijk gezeik van te maken en telkens te gaan zeuren, dat het zielig is. Weet je wat pas zielig is? diertjes die zonder reden doodgemarteld worden, DAT is zielig. Dieren, die afgemaakt worden om op te eten, DAT is de natuur. Ik denk gewoon, dat het een stukje acceptatie aan jezelf is.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:50
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-09-2003 @ 21:12:
euhmz...een kip is toch altijd biologisch? majah, mensen hebben gewoon altijd iets nodig om de mieren te neuken. De ene eet geen vlees, de ander eet geen vis. Maar om er nou een landelijk gezeik van te maken en telkens te gaan zeuren, dat het zielig is. Weet je wat pas zielig is? diertjes die zonder reden doodgemarteld worden, DAT is zielig. Dieren, die afgemaakt worden om op te eten, DAT is de natuur. Ik denk gewoon, dat het een stukje acceptatie aan jezelf is.
Als je tegen een veganist zegt van dat vlees eten natuurlijk is gaat hij direct zeiken over de bioindustrie dat dat onnatuurlijk is, dieren houden voor comsuptie, als dat zo is is het eten van planten ook onnatuurlijk, want zij staan immers mooi netjes in een rij en worden om de zoveel tijd bespoten met een middel die niet gezond is voor insecten en andere wilde planten die we onkruiden noemen. Er is nog een sector in nederland die de meeste producten nog direct uit de natuur haalt, namelijkde visserij. Maar daar hebben onze natuurvrienden ook veel kritiek op, maar als je paling nou vangt uit de natuur of de paling komt uit een kweekerij, ze blijven altijd zeuren en janken. De ene keer wordt er teveel gevist en de andere keer is dat de paling in veel te kleine ruimtes leven. Sommige veganisten vinden het zielig dat wij vlees eten want het is moord, maar zelfs steken ze kippenstallen in de fik(waar duizenden kippen bij om komen) of laten ze nertsen los, waar de grootste deel van verhongert en de andere deel de inheemse fauna uitmoordt.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-09-2003 @ 20:26:
>En hoe wil meneer de veganist al die water in afrika krijgen? En lusten die afrikanen ons sloot/ grondwater wel? Want er wordt nog maar weinig drinkwater gebruikt als drinkwater voor het vee. En hoeveel water gebruik jij wel niet op een dag(douchen, tandenpoetsen, wc doorspoelen).
Hallo, lees het eens. Ik heb het meer over de verspilling.
Er zijn veel efficientere manieren voor water gebruik. Regenton en water gebruiken voor wc e.d.

Citaat:
Het groot deel van afrika is regenwoud, opzich een goed stuk om gewassen er op telen. Maar ja als daar weer eens een paar bomen om worden gezaagt zitten milieuorganisaties hier direct weer te zeuren, van de longen van de aarde worden vernield en dergelijke.
Nee, milieuorganisaties pleiten voor bescherming. Grote bedrijven zagen het om en herplanten niks. Milieuorganisaties waarschuwen en promoten om juist te herplanten en duurzaam om te gaan.
Maar de bedrijven buiten daar de mensen uit die straks de troep moeten opruimen als ze weer naar een andere plek op aarde zijn gegaan.
Citaat:
>McDonalds levert veel arbeidsplekken op(weet niet hoeveel mensen er wereldwijd bij mcdonalds werken, maar dat zijn er nogal wat).Nou kom ik zelfs misschien een keer per half jaar bij de mac. Btw jij eet toch veel dingen die gemaakt zijn van sojabonen en volgens mij komen sojabonen uit lage lonen landen.
http://www.mcspotlight.org/

Ik eet redelijk veel met sojabonen. Biologisch allemaal. Volgens dat keurmerk zou de lonen goed zijn en mensen niet uitgebuid. Ook word er duurzaam gebruik gemaakt van het land. Dus de mensen daar kunnen lange tijd doorgaan en niet zoals vaak dat het land uitgeput raakt of dat bedrijven ineens weggaan.
Je hebt ook nog biologisch-dynamisch. Dat is iets met steeds ander gewas. Ergens nog beter, maar zie ik niet veel in de winkels liggen.

Citaat:
Als jij geen vlees wilt vreten is jou keuze, maar een groot deel van nederland wil nog steeds vlees eten. [/B]
Ik wil ook de bioindustrie niet financieren, terwijl ik wel verplicht word om dit te doen. Een groot deel wil ook wel biologisch vlees eten, maar doen dit niet omdat het onmogelijk word gemaakt door te hoge prijs. Wat raar is, omdat biologisch beter voor milieu enzo is. Zou eigenlijk subsidies op moeten komen.
Echter is de CDA aan de macht en die worden sterk beinvloed door de vleessector. En overheid promoot niet eens om minder vlees te eten, terwijl het bekent is dat elke dag vlees zeker niet goed is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-09-2003 @ 21:12:
Ik denk gewoon, dat het een stukje acceptatie aan jezelf is.
of ontkenning
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-09-2003 @ 21:50:
[B]Als je tegen een veganist zegt van dat vlees eten natuurlijk is gaat hij direct zeiken over de bioindustrie dat dat onnatuurlijk is, dieren houden voor comsuptie, als dat zo is is het eten van planten ook onnatuurlijk, want zij staan immers mooi netjes in een rij en worden om de zoveel tijd bespoten met een middel die niet gezond is voor insecten en andere wilde planten die we onkruiden noemen.
En dat zegt een vleeseter altijd.
Vertel me eens kees:
- je wilt iets bemachtigen dat ligt op de bovenste plank
- je moet met een trapje.
- probeer jij dan altijd in een keer boven te komen of doe je logischerwijs stapje voor stapje?

Ik ga voor de eerste stap. En dieren staan wat dichter dus probeer ik eerst te zorgen dat iedereen in mijn omgeving wat minder vlees eet. Daarna is de stap kleiner om over te gaan op biologisch enzo.
Kleine stapjes worden grote.

Citaat:
Sommige veganisten vinden het zielig dat wij vlees eten want het is moord, maar zelfs steken ze kippenstallen in de fik(waar duizenden kippen bij om komen) of laten ze nertsen los, waar de grootste deel van verhongert en de andere deel de inheemse fauna uitmoordt.
De meeste veganisten willen niet met deze mensen geassocieerd worden of iig niet met hun dierenbevrijdacties. Zijn trouwens niet perse veganisten of vegetariers die dat doen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 19:26
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
[QUOTE]TechXP schreef op 07-09-2003 @ 22:35:
Hallo, lees het eens. Ik heb het meer over de verspilling.
Er zijn veel efficientere manieren voor water gebruik. Regenton en water gebruiken voor wc e.d.[QUOTE]

Jij verspilt ook veel water, met douche enz. of spring jij elke dag in de vaart voor jullie huis?


[QUOTE]Nee, milieuorganisaties pleiten voor bescherming. Grote bedrijven zagen het om en herplanten niks. Milieuorganisaties waarschuwen en promoten om juist te herplanten en duurzaam om te gaan.
Maar de bedrijven buiten daar de mensen uit die straks de troep moeten opruimen als ze weer naar een andere plek op aarde zijn gegaan.[QUOTE]

>Meneer geeft de grote bedrijfen weer de schuldt, terwijl de bevolking zelfs veel illegaal hout kapt en veel oerwoud kapt om er landbouwgrond van te maken. En waarom moet je herbeplanten? de grond zit er ommer vol met zaad? Herbeplanten gebeurt veel in de bosbouw, vanwege op een bos vol bomensoorten te krijgen die jij er wilt hebben, zoals larik en douglass.




[QUOTEIk eet redelijk veel met sojabonen. Biologisch allemaal. Volgens dat keurmerk zou de lonen goed zijn en mensen niet uitgebuid. Ook word er duurzaam gebruik gemaakt van het land. Dus de mensen daar kunnen lange tijd doorgaan en niet zoals vaak dat het land uitgeput raakt of dat bedrijven ineens weggaan.
Je hebt ook nog biologisch-dynamisch. Dat is iets met steeds ander gewas. Ergens nog beter, maar zie ik niet veel in de winkels liggen.[QUOTE]

Citaat:
Land uitgeput raakt? Bemesten die mensen nooit met organische mest, zoals koeien en varkensmest?
Ik wil ook de bioindustrie niet financieren, terwijl ik wel verplicht word om dit te doen. Een groot deel wil ook wel biologisch vlees eten, maar doen dit niet omdat het onmogelijk word gemaakt door te hoge prijs. Wat raar is, omdat biologisch beter voor milieu enzo is. Zou eigenlijk subsidies op moeten komen.
Echter is de CDA aan de macht en die worden sterk beinvloed door de vleessector. En overheid promoot niet eens om minder vlees te eten, terwijl het bekent is dat elke dag vlees zeker niet goed is.
Elke dag vlees eten is niet goed? Weet jij wat niet goed is alleen maar soja bende opvreten en elke dag b12 moeten slikken. En hoe wil jij meer subsities uitgeven aan biologische boeren, terwijl er een staatschuld is van 15 miljard? En weet jij ook hoeveel mensen hier in nederland geld verdienen aan de vlees en melksector? loonbedrijfen, melkveehouders, mestveehouders, pluimveehouders, slachthuizen, melkfabrieken, distructiebedrijfen, slagerswinkels, kippenvangers enz.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:38
TechXP
TechXP is offline
Ten eerste quotes eens even goed en duidelijk.
Nu zit alles door elkaar.
Ten tweede reageer ik een ander keer hier op. Heb even te druk hiervoor.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:50
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
kees17 schreef op 12-09-2003 @ 20:26:
Elke dag vlees eten is niet goed? Weet jij wat niet goed is alleen maar soja bende opvreten en elke dag b12 moeten slikken. En hoe wil jij meer subsities uitgeven aan biologische boeren, terwijl er een staatschuld is van 15 miljard? En weet jij ook hoeveel mensen hier in nederland geld verdienen aan de vlees en melksector? loonbedrijfen, melkveehouders, mestveehouders, pluimveehouders, slachthuizen, melkfabrieken, distructiebedrijfen, slagerswinkels, kippenvangers enz.
ahummmmm, weet je wel niet wat voor een zooi er allemaal in dat vlees wordt gespoten, heb je weleens het proces van biggetje tot slachtvarken gezien??
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:55
MickeyV
MickeyV is offline
kees, beste, een verzoek: dat je niet de aandacht afleidt van de hoofdzaak. Hoeveel mensen werkzaam zijn in die sector is niet van belang bij de beoordeling van het antwoord op de vraag naar de oorbaarheid van hun handelingen.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 22:01
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 12-09-2003 @ 20:26:
Elke dag vlees eten is niet goed? Weet jij wat niet goed is alleen maar soja bende opvreten en elke dag b12 moeten slikken.
nog ff snel reageren:
Elke dag vlees eten is niet goed nee. Dat is bewezen. Te veel soja is ook niet goed.
Maar soja zit jammer genoeg in veel koekjes die jij vast ook wel eet. En chocoladerepen e.d.
Maar ik hoef niet elke dag B12 te slikken hoor

B12 hebben we maar heel weinig nodig hoor. Als ik het goed (onthouden heb) heb is een paar eieren in de week al genoeg.

De rest beantwoord ik morgen ofzo wel...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 09:55
Upke
Upke is offline
Veganisten zijn mensen, mensen zijn ook dieren. Als veganisten niks van dieren willen weten, dan moeten ze hun zelf ook maar in een hokje opsluiten.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:51
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 13-09-2003 @ 10:55:
Veganisten zijn mensen, mensen zijn ook dieren. Als veganisten niks van dieren willen weten, dan moeten ze hun zelf ook maar in een hokje opsluiten.
dit vat ik niet, uitleg graag......
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 11:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 13-09-2003 @ 10:55:
Veganisten zijn mensen, mensen zijn ook dieren. Als veganisten niks van dieren willen weten, dan moeten ze hun zelf ook maar in een hokje opsluiten.
Ik vat hem ook niet zo echt.

Veganisten willen niks van dieren weten? Je bedoelt gebruiken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vegetarisme -> veganisme?
Ellesje
66 24-03-2006 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.