Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2005, 19:42
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Is iets TOTAAAAAAL anders dan het roeien zoals op de Olympische Spelen zeg maar. Afstanden zijn wat langer en de boten iets minder gestroomlijnd (eerder formaatje BADKUIP) maar tis een waanzinnig mooie sport!

Afgelopen weekend was de klassieker Harlingen Terschelling. Werd de zwaarste HT race ooit! Windkracht 5 die neigde naar 6... mijn vriend heeft m geroeid en er 5 volle uren over gedaan terwijl ze er normaal 'maar' 3 uur en 45 minuten over doen. De stroming bij het Schuitengat was onvoorstelbaar!

Heeft iemand meegedaan? Wat vond jij ervan? Ben bang dat er weinig respons komt aangezien het bijna alleen maar over gewoon roeien gaat.... maarja het valt te proberen.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2005, 07:17
Kapee
Kapee is offline
Ik heb weleen aantal malen in sloepen geroeid (als invaller that is), maar nog nooit een HT-race gedaan. Komt nog wel hoop ik.
Maar als de race 3 kwartier eerder was begonnen was de stroming in het Schuitengat niet zo erg geweest en was de race een stuk minder zwaar geweest... maar ja dat is een organisatie-kwestie.

Ik vind het een stuk leuker als studenten-roeien zeg maar. Het is veel spannender met de golven, de stroming en zo. Bovendien kunnen studenten-roeiboten echt weinig hebben. Met sloepen kun je met vrij slecht weer nog roeien.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 07:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wat voor type boten zijn dat eigenlijk? Is dat wat ze bij het roeien C4 noemen? Of zijn het nog grotere bakken?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 16:07
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
de boot waar mijn vriend in roeit is van origine een reddingssloep. Das beetje a la de reddingssloepen die je in de film Titanic op het dek ziet staan (ja sorry kan ff geen ander voorbeeld bedenken van een sloep die er op lijkt... )

En idd het is heeeeeeel wat interessanter dan het studentenroeien. Ik vind het gewoon iets stoerder. De boten die gefinisht zijn afgelopen vrijdag, die zijn allemaal gefinisht op karakter en pure kracht.

En dat van de organisatie is ook een beetje een blunder geweest, want een andere sloep die normaal ietsje sneller is als die van mijn vriend die starte nu eerder en was een UUR eerder binnen... dat zegt ook wel weer wat. Organisatie was dit jaar niet helemaal bij de tijd zeg maar.... maar ach dat had ook wel weer zn charmes
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 16:47
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ja, ik roei in een sloep, nog maar een tijdje en we hebben vrijwel nooit een sloep vol en ik heb nog niet meegedaan aan een wedstrijd

Owja, en de HT race lijkt me een gigantisch kutend
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gespierd? [breder worden]
Ceespop
106 30-11-2009 12:30
Vrije tijd Welke sport?
Verwijderd
12 30-08-2009 22:49
Vrije tijd Welke sport beoefenen jullie?
Giovanny
209 15-03-2008 14:43
Vrije tijd Row, row, row your boat..
fractuur
91 08-11-2006 14:52
Vrije tijd Waarom is jouw sport het leukste?
bracelance
47 07-03-2005 07:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.