Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-02-2005 @ 18:13 :
Ik vind dat het wel moet kunnen. Als Leonoor mij er niet op had gewezen dat het expres met 1 s is, dan had ik het over een jaar waarschijnlijk nog fout gedaan.
Ook is het niet heel moeilijk om topics waarbij mensen niet eens even de moeite hebben genomen om leesbaar (daar valt niet alleen BrEeZaH taal onder maar bijv. ook teksten zonder interpunctie) te schrijven, gewoon te sluiten met de mededeling dat ze 't topic opnieuw mogen openen als ze normaal schrijven.

Edit: En dat ze op DoP en Letteren strenger zijn, vind ik niet meer dan normaal. Maar ik vind dat er op de andere subfora ook op gelet mag (moet) worden.
Op welke fora wordt er niet op gelet dan? Iig hoeft er op onzin volgens mij niet op gelet te worden, tenzij iemand expres de hele tijd onleesbare topics zou openen ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 17:58
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-02-2005 @ 18:35 :
Op welke fora wordt er niet op gelet dan? Iig hoeft er op onzin volgens mij niet op gelet te worden, tenzij iemand expres de hele tijd onleesbare topics zou openen ofzo.
Nou, als alle forumbazen dezelfde instelling hebben als jij..

Je zegt het zelf.. je vindt het niet erg als het breezertaal is maar anders kan het je niet zoveel schelen. Ik vind dat te weinig. Ik vind eigenlijk dat de regel moet zijn dat je een topic opent met normaal taalgebruik en er ook op reageert met normaal taalgebruik. En dan zijn er echt wel een paar dingen die niet erg zijn. "idd", "iig", zulke dingen zijn niet irritant. Maar iemand die expres een topic opent met raar taalgebruik, zou eigenlijk moeten worden "afgestraft" in mijn ogen. Vrijwel iedereen kàn normaal Nederlands schrijven. Weliswaar met een paar fouten maar dat is veel minder storend als je weet dat mensen het wel proberen goed te doen.

Maar goed, ik ben maar 1 klein miezerig persoontje op een groot forum dus de kans dat er sowieso iets mee gedaan wordt, is nogal klein.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:02
Verwijderd
Heb je m'n post daarover wel gelezen? Daarin schreef ik juist dat ik onleesbare topics niet toe sta.
edit: http://forum.scholieren.com/showthre...0#post15957710
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:02
Verwijderd
Het breezergebeuren is al min of meer "verboden", toch? Als iemand expres heel raar typt worden daar regelmatig opmerkingen over gemaakt en zolang daar geen hele (offtopic) discussie uit voort komt lijkt me dat ook niet zo'n probleem. Zelf probeer ik dan altijd ontopic te reageren en er dan in kleine lettertjes wat over het taalgebruik/typen onder te zetten. En dat werkt vaak wel goed.

Je kunt moeilijk fouten maken verbieden, het is lang niet altijd goed in te schatten of iemand het per ongeluk of expres doet. Soms ligt het er wel erg dik bovenop en dan wordt er volgens mij vaak ook wel wat aan gedaan (ik probeer dat iig wel altijd te doen - VanDaag Nog Een TopicTitel En Een Poll AanGepast OmDat ik Dingen Op Deze Manier Heel verVelend Vind Lezen ).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:05
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-02-2005 @ 19:02 :
Heb je m'n post daarover wel gelezen? Daarin schreef ik juist dat ik onleesbare topics niet toe sta.
edit: http://forum.scholieren.com/showthre...0#post15957710
Onleesbaar is iets anders dan normaal. Ik kan een topic waarin "egt" gebruikt wordt ook wel lezen.. maar ik vind het niet normaal aangezien iedereen, maar dan ook werkelijk ie-der-een, weet dat het "echt" is. Gewoon een post met hoofdletters, punten en correct geschreven woorden. En dat er dan af en toe fouten worden gemaakt, is niet erg. Dan is het niet expres.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:07
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 19:02 :
Het breezergebeuren is al min of meer "verboden", toch? Als iemand expres heel raar typt worden daar regelmatig opmerkingen over gemaakt en zolang daar geen hele (offtopic) discussie uit voort komt lijkt me dat ook niet zo'n probleem. Zelf probeer ik dan altijd ontopic te reageren en er dan in kleine lettertjes wat over het taalgebruik/typen onder te zetten. En dat werkt vaak wel goed.

Je kunt moeilijk fouten maken verbieden, het is lang niet altijd goed in te schatten of iemand het per ongeluk of expres doet. Soms ligt het er wel erg dik bovenop en dan wordt er volgens mij vaak ook wel wat aan gedaan (ik probeer dat iig wel altijd te doen - VanDaag Nog Een TopicTitel En Een Poll AanGepast OmDat ik Dingen Op Deze Manier Heel verVelend Vind Lezen ).

Wat ik net hierboven al zei: iemand die "egt" typt, doet dat ook expres verkeerd. Want het is zogenaamd korter/sneller. Maar dat is volgens jullie geen probleem want het is gewoon leesbaar.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-02-2005 @ 19:05 :
Onleesbaar is iets anders dan normaal. Ik kan een topic waarin "egt" gebruikt wordt ook wel lezen.. maar ik vind het niet normaal aangezien iedereen, maar dan ook werkelijk ie-der-een, weet dat het "echt" is. Gewoon een post met hoofdletters, punten en correct geschreven woorden. En dat er dan af en toe fouten worden gemaakt, is niet erg. Dan is het niet expres.
Als iemand een stuk tekst typt waarin hoofdletters en interpunctie aanwezig zijn, waarin alles verder normaal is en goed leesbaar, maar waarin alleen het woordje "echt" vervangen is door "egt".. dan ga je zo'n topic toch niet om 1 zo'n woord sluiten?
Dan hou je geen forum meer over, want in de meeste topics en reply's zit wel wat populair taalgebruik en/of taalfouten.

Ik begrijp niet helemaal wat je nou precies wil.. het moet wel redelijk blijven en haalbaar zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-02-2005 @ 19:07 :
Wat ik net hierboven al zei: iemand die "egt" typt, doet dat ook expres verkeerd. Want het is zogenaamd korter/sneller. Maar dat is volgens jullie geen probleem want het is gewoon leesbaar.
Volgens mij had ik al gezegd dat ik dat ("egt") onzinnig vond? Ik ben alleen geen spellingscontrol en ik heb ook geen zin om dat te gaan spelen. En ik vind het ook onzinnig om een topic te sluiten alleen maar omdat iemand één woordje niet goed typt. Wat Alicia Silverstone al zegt dus.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-02-2005 @ 13:09 :
Jah, maar een woordt als verbeteren, dat nergens een d heeft, daar kun je nooit een d aan toevoegen bij de 1e, 2e of 3e persoon enkelvoud, zo moeilijk is dat echt niet !
verbeterde.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 23-02-2005 @ 19:32 :
verbeterde.


En het is dat jij die post quote, het was me namelijk nog niet opgevallen...maar "woordt"?! Zo'n fout vind ik persoonlijk nog tien keer erger dan in een werkwoord bij een vervoeging ergens een -d of een -t verkeerd zetten...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:35
Verwijderd
Ik bedoel maar, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-02-2005 @ 19:13 :
Als iemand een stuk tekst typt waarin hoofdletters en interpunctie aanwezig zijn, waarin alles verder normaal is en goed leesbaar, maar waarin alleen het woordje "echt" vervangen is door "egt".. dan ga je zo'n topic toch niet om 1 zo'n woord sluiten?
Dan hou je geen forum meer over, want in de meeste topics en reply's zit wel wat populair taalgebruik en/of taalfouten.

Ik begrijp niet helemaal wat je nou precies wil.. het moet wel redelijk blijven en haalbaar zijn natuurlijk.
En jij zou m'n post niet 100% letterlijk moeten opvatten. Tuurlijk ga je een topic niet sluiten om 1 woordje. Maar jij weet net zo goed als ik dat het meestal niet om 1 woordje gaat. Nee, voor een woordje hoeft het topic niet gesloten te worden hoor, rustig maar.

Jullie hameren er zelf altijd zo op dat een regel nooit 100% waterdicht is. Dat er altijd naar de context gekeken moet worden. Maar als iemand anders een regel voorstelt, dan moet het opeens wel helemaal 100% goed zijn en toe te passen op iedere situatie?

Jij zegt dat in de meestel topics en reply's wel wat populair taalgebruik zit en dat is precies wat ik bedoel. Als jullie gewoon zouden zeggen dat dat niet toegestaan is of maar in zeeeeeeeeer lichte mate ("iig"), dan zou dat al snel niet meer het geval zijn. Tenminste, als jullie het niet alleen zouden zeggen maar er ook nog werkelijk iets aan zouden doen. Maar er zijn nogal veel mensen, zoals jij, die het niet storend vinden en daardoor blijft het bestaan. Terwijl het dus helemaal niet zo moeilijk is om het, grotendeels, van het forum te bannen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:53
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Om maar weer even op de praktijk in te gaan: Is het persee nodig om zelfs aan regels te binden wanneer we elkaar op fouten mogen verbeteren? Wat is dat nu weer voor een onzin? Het enige argument tegen het verbeteren van posts op spelling is off-topic gelul. Off-topic gelul wordt prima behandeld in de huidige regels.


Zoals ik al eerder duidelijk probeerde te maken; Als sommige mensen zich aan de spelling van deze of gene ergert, laat die hem dan verbeteren. Als die persoon zich hieraan op de een of andere vreemde manier stoort, laat die persoon dat dan negeren. Als er hierover teveel off-topic wordt gegaan, dan wordt dat door de forumbazen verwijderd zoals met alle off-topic wordt gedaan. Zo is het totaaaaaaaaal onnodig om weer een of andere vage regel te creeeren die iedere forumbaas weer anders intrepeteerd en waardoor weer 35 mensen ineens gebanned worden. 't Lijkt hier Nederland wel...
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-02-2005 @ 19:46 :
En jij zou m'n post niet 100% letterlijk moeten opvatten. Tuurlijk ga je een topic niet sluiten om 1 woordje. Maar jij weet net zo goed als ik dat het meestal niet om 1 woordje gaat. Nee, voor een woordje hoeft het topic niet gesloten te worden hoor, rustig maar.

Jullie hameren er zelf altijd zo op dat een regel nooit 100% waterdicht is. Dat er altijd naar de context gekeken moet worden. Maar als iemand anders een regel voorstelt, dan moet het opeens wel helemaal 100% goed zijn en toe te passen op iedere situatie?

Jij zegt dat in de meestel topics en reply's wel wat populair taalgebruik zit en dat is precies wat ik bedoel. Als jullie gewoon zouden zeggen dat dat niet toegestaan is of maar in zeeeeeeeeer lichte mate ("iig"), dan zou dat al snel niet meer het geval zijn. Tenminste, als jullie het niet alleen zouden zeggen maar er ook nog werkelijk iets aan zouden doen. Maar er zijn nogal veel mensen, zoals jij, die het niet storend vinden en daardoor blijft het bestaan. Terwijl het dus helemaal niet zo moeilijk is om het, grotendeels, van het forum te bannen.
99% zou iig prettig zijn.

Volgens mij is er al gezegd dat er al opgelet wordt ed, wat wil je dan horen?

Als we "gewoon zouden zeggen dat dat niet toegestaan is of maar in zeeeeeeeeer lichte mate ("iig")", dan zouden we "gewoon een extra weektaak erbij hebben om dat allemaal te controleren ed. En ik hoop dat je begrijpt dat modereren vrijwilligerswerk is en dat de meeste forumbazen ook nog op school zitten, studeren of werken en dus voor dit soort (in mijn ogen) onzinnige regels niet echt tijd hebben. Daarnaast zouden er dan zo vreselijk veel topics gesloten worden, dat het een ongezellige boel zou worden. Ik vraag me ook af of het idd zo snel niet meer het geval zou zijn. Bij chatten worden topics uiteindelijk ook gesloten en/of worden mensen gebanned en om nou te zeggen dat er niet meer gechat wordt...?

Jij denkt dat het niet zo moeilijk is om het, grotendeels, van het forum te bannen, ik denk, om bovenstaande redenen, dat het dat wel is.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 23-02-2005 @ 19:53 :
Om maar weer even op de praktijk in te gaan: Is het persee nodig om zelfs aan regels te binden wanneer we elkaar op fouten mogen verbeteren? Wat is dat nu weer voor een onzin? Het enige argument tegen het verbeteren van posts op spelling is off-topic gelul. Off-topic gelul wordt prima behandeld in de huidige regels.
Mocht mijn mening nog niet duidelijk zijn: Ik vind het niet nodig om daar regels aan te verbinden. Hoe anderen erover denken, weet ik niet (behalve dan van de mensen die hier reageren ).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:58
Verwijderd
Als je fouten tegenkomt, wees blij dat je ze in je hoofd kunt verbeteren. Vaak zit ik er zelf niet echt op te wachten, mijn verhalen uitgezonderd.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:08
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik ben ook niet voor het beregelen van de spelling op het forum, maar ik (en ik denk velen met mij) zou het wel gewoon fijn vinden als mensen tenminste proberen om een beetje correct te spellen.
Misschien een toevoeging bij de netiquette: Probeer op je spelling te letten.
oid
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sketch schreef op 23-02-2005 @ 20:08 :
Ik ben ook niet voor het beregelen van de spelling op het forum, maar ik (en ik denk velen met mij) zou het wel gewoon fijn vinden als mensen tenminste proberen om een beetje correct te spellen.
Misschien een toevoeging bij de netiquette: Probeer op je spelling te letten.
oid
Ja, en dat gaat niet gebeuren want het is ontzettend cool om raar te schrijven tegenwoordig. Echt waar, dan hoor je er helemaal bij. *sigh*
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:14
Verwijderd
Ja, kijk, het is natuurlijk niet de bedoeling dat alles maar so faut alz faud gesgrevuh kan worduh, wort. Een beetje op je spelling letten is oké, maar om nou mieren te neuken op d/t-fouten
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:14
Verwijderd
Correct spellen is toch een beetje voor nerds.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:18
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Grim schreef op 23-02-2005 @ 20:14 :
Ja, kijk, het is natuurlijk niet de bedoeling dat alles maar so faut alz faud gesgrevuh kan worduh, wort. Een beetje op je spelling letten is oké, maar om nou mieren te neuken op d/t-fouten
Nee stel je voor zeg, dat je het ooit nog eens goed zou leren ook.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:29
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Grim schreef op 23-02-2005 @ 20:14 :
Ja, kijk, het is natuurlijk niet de bedoeling dat alles maar so faut alz faud gesgrevuh kan worduh, wort. Een beetje op je spelling letten is oké, maar om nou mieren te neuken op d/t-fouten
Ja, dat ligt eraan wat je mieren neuken noemt. Als je een post hebt waar een keer een d of t verkeerd staat zou ik dat natuurlijk niet speciaal een reply plaatsen om dat te verbeteren, maar als het vol staat met d/t fouten zou ik weer dat wel doen.
En het is ook afhankelijk van het forum. Op Onzin ga ik er vanuit dat de posts vol fouten staan, en verbeter ik ze niet, op DoP vind ik zulke fouten wel heel erg. (om maar twee uitersten te noemen)
Ik vind het sowieso moeilijk om serieus op een post te reageren wanneer er veel fouten in staan.
En ik erger me ook heel erg aan mensen die zeggen dyslectisch te zijn en te beroerd zijn om even Word te raadplegen voor spellingcontrole.

Ik meen me te herinneren dat jij op Letteren hele verhalen van mensen scant op fouten en ze verbetert?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 23-02-2005 @ 20:29 :
En ik erger me ook heel erg aan mensen die zeggen dyslectisch te zijn en te beroerd zijn om even Word te raadplegen voor spellingcontrole.
Euh...ik weet niet of je het door hebt, maar de spellingscontrol Word verbetert (is die -t goed?) niet alles. En al zou het alles verbeteren, weet je hoeveel werk het is om alles steeds via Word te doen (en dat terwijl typen ook al meer tijd kost voor iemand met dyslexie, dus driedubbelop wordt het dan)? Om het op mezelf te betrekken: ik vind dat ik al meer dan genoeg tijd aan het forum besteed, als ik dan eens een -d of een -t verkeerd neer zet of wat dan ook, dan is dat jammer (en ik vind het niet erg als iemand me dan verbetert).

Ik erger me dan persoonlijk meer aan mensen die denken dat dyslexie een simpel iets is wat de spellingscontrol van Word wel even voor je oplost. Was het maar zo'n feest.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:11
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 20:54 :
Euh...ik weet niet of je het door hebt, maar de spellingscontrol Word verbetert (is die -t goed?) niet alles. En al zou het alles verbeteren, weet je hoeveel werk het is om alles steeds via Word te doen (en dat terwijl typen ook al meer tijd kost voor iemand met dyslexie, dus driedubbelop wordt het dan)? Om het op mezelf te betrekken: ik vind dat ik al meer dan genoeg tijd aan het forum besteed, als ik dan eens een -d of een -t verkeerd neer zet of wat dan ook, dan is dat jammer (en ik vind het niet erg als iemand me dan verbetert).

Ik erger me dan persoonlijk meer aan mensen die denken dat dyslexie een simpel iets is wat de spellingscontrol van Word wel even voor je oplost. Was het maar zo'n feest.
Ik bedoelde ook niet d/t fouten en andere werkwoordsvormen, maar gewone zelfst. naamw. die 'ze' op onmogelijke manieren fout schrijven, en dan zeggen dat ze dislecktiess zijn, en dat je niet moet zeiken.
Sommige dyslectici schrijven gewoon haast onleesbaar.

Als ik een tekst van meer dan zeg tien regels heb geschreven voor een post laat ik Word (nee wacht, ik heb Works) die vaak ook controleren.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 23-02-2005 @ 21:11 :
Ik bedoelde ook niet d/t fouten en andere werkwoordsvormen, maar gewone zelfst. naamw. die 'ze' op onmogelijke manieren fout schrijven, en dan zeggen dat ze dislecktiess zijn, en dat je niet moet zeiken.
Dat "ze" ze op onmogelijke manieren fout schrijven, oké, dat "ze" zeggen dat je niet moet zeiken, dat vind ik minder oké. In mijn ogen is het probleem dan ook niet zo zeer het fout schrijven, maar meer dat ze zeggen dat je niet zo moet zeiken en dat ze hun dyslexie min of meer als "excuus" voor hun fouten gebruiken (dat is het in zekere zin natuurlijk ook wel, maar je begrijpt me wel, denk ik).

Citaat:
Sommige dyslectici schrijven gewoon haast onleesbaar.
En jij denkt dat ze dat zelf niet vervelend vinden? Ik denk dat ze er zelf meer last van hebben dan jij.

Citaat:
Als ik een tekst van meer dan zeg tien regels heb geschreven voor een post laat ik Word (nee wacht, ik heb Works) die vaak ook controleren.
Dat mag, dat is jouw eigen keuze, maar om het een ander te "verplichten" vind ik wat anders.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:21
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 21:15 :
En jij denkt dat ze dat zelf niet vervelend vinden? Ik denk dat ze er zelf meer last van hebben dan jij.

...

Dat mag, dat is jouw eigen keuze, maar om het een ander te "verplichten" vind ik wat anders.
Ik zeg niet dat zij dat niet erg vinden, ik zeg dat ze (sommige dus) er ondanks dat geen moeite voor doen om de fouten eruit te halen.
En ik wil ook niks verplichten, ik erger me er gewoon aan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 23-02-2005 @ 21:21 :
Ik zeg niet dat zij dat niet erg vinden, ik zeg dat ze (sommige dus) er ondanks dat geen moeite voor doen om de fouten eruit te halen.
Op zich kan ik me voorstellen dat iemand die de hele dag extreem veel moeite moet doen om normaal Nederlands te schrijven op school en bij zijn of haar huiswerk, geen zin heeft om dat in zijn of haar vrije tijd (bv. bij het forummen dus) dat ook nog eens in die mate te doen...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:32
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 21:25 :
Op zich kan ik me voorstellen dat iemand die de hele dag extreem veel moeite moet doen om normaal Nederlands te schrijven op school en bij zijn of haar huiswerk, geen zin heeft om dat in zijn of haar vrije tijd (bv. bij het forummen dus) dat ook nog eens in die mate te doen...
Wie maakt er tegenwoordig nou nog huiswerk

Maar ik vind dat je ook wel enigszins rekening mag houden met anderen. Ik heb ook geen zin om na school haast onleesbare posts te ontcijferen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 23-02-2005 @ 21:32 :
Wie maakt er tegenwoordig nou nog huiswerk
Ik ken er genoeg. (En dyslexie komt wel bij meer dingen naar voren. )

Citaat:
Maar ik vind dat je ook wel enigszins rekening mag houden met anderen. Ik heb ook geen zin om na school haast onleesbare posts te ontcijferen.
Ik vind ook dat je er rekening mee "moet" houden, maar ik kan het ook begrijpen als iemand met flinke dyslexie daar geen zin in heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:44
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 21:38 :
Ik vind ook dat je er rekening mee "moet" houden, maar ik kan het ook begrijpen als iemand met flinke dyslexie daar geen zin in heeft.
Dat begrijp ik ook. Maar als zo iemand geen zin heeft om met de anderen op het forum rekening te houden, moet diegene ook niet klagen als wij ons ergeren aan zijn/haar slechte Nederlands.
(ik schrijf nu wij en zij, maar ik bedoel het dus niet zo zwartwit)

Maar goed, ik denk dat we elkaar nu wel begrijpen, dus laten we er maar niet verder over door gaan.

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 15:14.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 21:06
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 23-02-2005 @ 14:23 :
blablabla
Het cynisme in die post schokt mij.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 21:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RanC schreef op 23-02-2005 @ 13:24 :
Nee, maar het geeft status om mensen af te zeiken op hun taalgebruik. Net zoals het bashen van niet-metal status geeft op muziek en het bashen van DK status geeft op Onzin.

Triest, maar zolang mensen niet beseffen dat het internet is, zul je het blijven houden.
Wat een onzin, RanC. Ik zeik geen mensen af om hun taalgebruik, om status te krijgen. Ik reageer op mensen 'diE s0 tYpEn omDa dA st0eR iS' (dit was heel slechte breezah, geloof ik), omdat ik dan een sprankje hoop heb dat ze begrijpen dat het strontirriatnat is om te lezen, en dat ze dan hun berichtje aanpassen, of hun toekomstige berichten in gewoon Nederlands plaatsen. Is voor andere forummers ook prettig, want: beter te lezen.

Over Muziek heb je gelijk, though.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 22:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sketch schreef op 23-02-2005 @ 21:44 :
als wij ons irriteren aan
Dit vind ik ook zo'n gruwelijke.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:14
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-02-2005 @ 23:01 :
Dit vind ik ook zo'n gruwelijke.
Haha, ja nu je het zegt. Een paar posts daarvoor deed ik het wel goed.
Ik verbeter het wel even.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 17:21
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
De meeste fouten maak ik eigenlijk alleen als ik veel en vooral als ik snel type omdat ik dan niet ga zitten nadenken of ik ergens nu een D of een T fout maak.
Sowieso maak ik op een forum me vaak niet erg druk over het feit of mijn spelling wel helemaal tiptop in orde is. (niet dat mijn spelling uberhaupt in orde is maar dat is een ander verhaal)
Ik zit hier voor mijn ontspanning en niet om continu in de gaten te houden of ik alles wel in volledig correcte spelling heb staan. (Het is niet alsof ik een sollicitatiebrief zit te schrijven ofzo)

Plus we zitten hier gewoon op een forum waar ook de minder taalbegiftigden (sp?) hun zegje moeten kunnen doen en niet continu afgezeken moeten worden op fouten die ze al dan niet onwetend maken.


(en het zal mij aan mijn zeer poezelige derriére oxideren hoeveel spelfouten er in deze reply )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 17:46
Verwijderd
^ Integratiecursusje?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 09:05
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
grl schreef op 23-02-2005 @ 20:18 :
Nee stel je voor zeg, dat je het ooit nog eens goed zou leren ook.
als jij iedere slechte speller een compact, gezellig en gratis taalcursusje geeft per PM, waarin je duidelijk uitlegt hoe de zaken nou eenmaal staan - .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 25-02-2005 @ 10:05 :
als jij iedere slechte speller een compact, gezellig en gratis taalcursusje geeft per PM, waarin je duidelijk uitlegt hoe de zaken nou eenmaal staan - .
Ik wil met alle liefde de basis dingen van de Nederlandse grammatica uitleggen, hoor. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik geen domme grammaticale fouten meer wil zien.
Hetzelfde geldt voor spelling maar dat is iets lastiger.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:45
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
grl schreef op 25-02-2005 @ 11:21 :
Ik wil met alle liefde de basis dingen van de Nederlandse grammatica uitleggen, hoor. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik geen domme grammaticale fouten meer wil zien.
Hetzelfde geldt voor spelling maar dat is iets lastiger.
dat moet je dan eens doen. zodra de dt's fouten er uit zijn, om maar iets te noemen, zijn we al een aardig end. en idd vallen sommige dingen wat minder uit te leggen, maar de meeste mensen schreiven fijt nog altijd goed, om maar iets te noemen.
maar ik bedoelde, elke keer nutteloos zeuren blijft zonder resultaat, een doelgerichte cursus zou mss blijvend resultaat op kunnen leveren .
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 00:10
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 25-02-2005 @ 11:45 :
dat moet je dan eens doen. zodra de dt's fouten er uit zijn, om maar iets te noemen, zijn we al een aardig end. en idd vallen sommige dingen wat minder uit te leggen, maar de meeste mensen schreiven fijt nog altijd goed, om maar iets te noemen.
maar ik bedoelde, elke keer nutteloos zeuren blijft zonder resultaat, een doelgerichte cursus zou mss blijvend resultaat op kunnen leveren .
Alsof het op school niet aangeboden wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:37
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-02-2005 @ 18:13 :
Ik vind dat het wel moet kunnen. Als Leonoor mij er niet op had gewezen dat het expres met 1 s is, dan had ik het over een jaar waarschijnlijk nog fout gedaan.
Ik schrijf succes vaak met dubbel-s. Is ook fout, weet ik, maar dat zijn anglische invloeden .

Citaat:
Ook is het niet heel moeilijk om topics waarbij mensen niet eens even de moeite hebben genomen om leesbaar (daar valt niet alleen BrEeZaH taal onder maar bijv. ook teksten zonder interpunctie) te schrijven, gewoon te sluiten met de mededeling dat ze 't topic opnieuw mogen openen als ze normaal schrijven.
Nee, je leest niet wat ik zeg. Het is praktisch onuitvoerbaar, dus hoef je er niet op te wijzen als FB. Daarbij vind ik dat het niveau van het Nederlands hier gemiddeld erg laag ligt, het is dus dweilen met de kraan open en je mag verwachten dat users er zelf naar kijken toch? Echter, dat gaat niet gebeuren.......
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 23:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
deadlock schreef op 27-02-2005 @ 23:37 :
Ik schrijf succes vaak met dubbel-s. Is ook fout, weet ik, maar dat zijn anglische invloeden .


Nee, je leest niet wat ik zeg. Het is praktisch onuitvoerbaar, dus hoef je er niet op te wijzen als FB. Daarbij vind ik dat het niveau van het Nederlands hier gemiddeld erg laag ligt, het is dus dweilen met de kraan open en je mag verwachten dat users er zelf naar kijken toch? Echter, dat gaat niet gebeuren.......

Nou ja, ik ben ook niet helemaal achterlijk. Ik weet dat ik in dit (deze ) topic pleit voor dingen die nooit gaan gebeuren. En ik begrijp ook heel goed waarom dat zo is. Maar dat houdt me niet tegen. Al is het alleen maar om even te laten weten dat er ook mensen zijn die zich er wel aan storen. En ik weet dat ik wat dat betreft niet de enige ben. Ik vind dat "het forum" niet de taak heeft om mensen Nederlands bij te brengen. Ze zijn tenslotte school niet. En ik begrijp waarom ze bepaalde dingen toestaan. Ik had alleen liever gezien dat het anders was.


Zwart wit: Ik ben het eerlijk gezegd wel met perseus eens. Alles wordt gewoon op school aangeboden. Maar ik zal eens kijken of ik de inspiratie te voorschijn kan toveren om iets in elkaar te knutselen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 11:09
Verwijderd
Ik stoor me ook een beetje aan het taalgebruik èn aan de excuses. Iedereen die tegenwoordig op de vingers getikt wordt naar aanleiding van een onbenullige fout is dyslectisch of erger nog; de persoon in kwestie gaat schermen met "ja, maar je weet toch wat er stáát, dus wat maakt het uit". Brrr. Een beetje aandacht besteden aan hoe je iets presenteert is toch geen fucking zonde, of wel?

Desalniettemin ben ik verre van foutvrij. Maar ik probeer het altijd wel zo goed mogelijk te doen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zeg er vrijwel nooit wat over, maar ik moet wel zeggen dat ik me er aan irriteer als mensen continu dezelfde fouten maken. Want inderdaad, je zou de Nederlandse taal toch echt wel moeten beheersen (dyslectische mensen natuurlijk uitgezonderd). Maar ik snap ook wel dat dat niet voor iedereen mogelijk is (ook al is het volgens mij vaak meer luiheid om onze taal niet te leren gebruiken zoals het hoort). Daarom verbeter ik ook bijna nooit.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-02-2005 @ 12:09 :
Desalniettemin ben ik verre van foutvrij. Maar ik probeer het altijd wel zo goed mogelijk te doen
Ik ook. Ik lees ook vaak mijn posts door om te kijken of er geen onnozele fout in zit.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 18:14
Verwijderd
Het leukste aan dit topic is de titel.
die is namelijk vaut.
Officiëel is het "spelfout"

U hebt gezocht op spelfout:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

spel·fout (de ~)
1 fout tegen de regels van de spelling
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:26
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
deadlock schreef op 20-03-2005 @ 19:14 :
Het leukste aan dit topic is de titel.
die is namelijk vaut.
Officiëel is het "spelfout"

U hebt gezocht op spelfout:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

spel·fout (de ~)
1 fout tegen de regels van de spelling
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:22
Verwijderd
Het is niet 'spellingsfout' maar 'spelfout'. (En ja, dat is vast al eens gezegd, maar ik ben te lui om het topic door te lezen. )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-04-2005 @ 20:22 :
Het is niet 'spellingsfout' maar 'spelfout'. (En ja, dat is vast al eens gezegd, maar ik ben te lui om het topic door te lezen. )
Het wordt in de 2 posts boven je gezegd en je upt daar een topic voor?

Lui en zwaar verveeld, zeker
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 03:32
Verwijderd
Ik vind het gezeik over spelfouten simpelweg belachelijk. Wat kan jou het nou rotten als iemand iets fout neer zet, ben je zo in je kruis getast dat je er wat van MOET zeggen ? vind het gewoon zielig.

Ik ben zelf dyslecties en krijg heel vaak in het begin ook altijd het zelfde gezeur over fouten denk je dat dat leuk is ? denk je dat het stimulerend is als je afgezeken word omdat je een fout maakt ?

Ik heb al moeite om mensen dingen te vertellen. Ik durf gewoon soms niet eens dingen te zeggen omdat er altijd wel een een of ander persoon is die z'n klep niet kan houden. Als je jezelf zo verplicht voelt om wat te zeggen zoek dan een forum waar ze alleen perfectionisten toe laten en lazer op van dit forum

So what als iemand zonder interpunctie typt is het zo erg om wat meer moeite te doen om het te lezen? of ben je zo verwend dat je ALLES op een presenteer blaadje wil hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Basisschoolleerling kan beter rekenen dan pabo-student
Verwijderd
76 04-01-2006 12:11
Algemene schoolzaken Dyslexie
Lotte
181 22-08-2004 15:06
Verhalen & Gedichten De merkwaardige man die de dood bereikte
Tisch
36 28-07-2003 19:12
Verhalen & Gedichten Beautifull depression
vrolijkevlinder
19 20-12-2002 17:34
Verhalen & Gedichten The Collector (of moet ik het anders noemen?)
SounD
6 17-07-2002 02:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.