Oud 18-11-2006, 17:26
ns_23
ns_23 is offline
In de zomer had ik een baantje voor 2 weken bij een drukkerij. Omdat ik de machines te luid vond deed ik van die zachte oorwatten in mn oren. Deze had ik al vaker gebruikt bij eerdere baantjes. Na een paar dagen kreeg ik erge pijn in mn rechteroor. Ik was naar de huisarts gegaan en die gaf mij oordruppels. Dat hielp en het was over na een paar dagen. Maar een domme fout van mezelf: ik begon meteen weer met muziek luisteren met oordopjes in. De pijn kwam terug en was veel erger. Dus had ik weer oordruppels gebruikt en het genas weer. Na een week afwachten begon ik weer muziek te luisteren met oordopjes. En ja, alweer pijn de volgende dag. Ik realiseerde dat ik erg dom bezig was en besloot het voorlopig niet meer te doen. Dit keer hadden de oordruppels niet meer veel effect als de voorgaande keren. Het duurde langer voordat de pijn verdween en het is nooit compleet genezen. Daarna begon ik weer pijn te krijgen, dit keer in mn linkeroor. Ik loop nu al ruim 2 maanden met een oorontsteking en de oordruppels helpen ook niet meer denk ik. Nadat ik muziek luister (gewoon met boxen) doen mn oren de volgende dag pijn.

Maandag ga ik naar een KNO arts. Ik zit ook met een vervelend probleem. Volgende week maandag (27 november) wil ik naar een concert gaan. Uiteraard zijn concerts ongelooflijk luid. Is het mogelijk dat ik binnen een week van mn ontsteking af kan zijn?
En, als ik toch ga, wat kunnen de uiteindelijke gevolgen zijn? Doofheid???

alle overige hulp is enorm welkom. Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 17:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Waarom vraag je dat niet aan de KNO arts?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 17:48
ns_23
ns_23 is offline
dat ga ik ook doen, maar ik wou mezelf er een beetje op voorbereiden. En ik dacht, misschien herkent iemand dit probleem en kan ie mij een beetje helpen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 21:59
A Lot Of Rock
Avatar van A Lot Of Rock
A Lot Of Rock is offline
hoi,

Als je naar dat concert gaat, gewoon oordoppen meenemen, kan je bij de Kruitvat kopen voor 2 of 3 euro per 8 stuks. volgens mij is de merknaam Orophax oid.. het zijn roze ''kegeltjes'' in een doosje.

Lotte
__________________
"I'm me, he's him, you're you!''
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 15:30
ns_23
ns_23 is offline
wat??

oordoppen irriteren juist de ontsteking.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 12:17
ns_23
ns_23 is offline
ik was net bij de KNO arts. Nou, die zegt dus dat er niks aan de hand is. Hoewel ik wel nog steeds pijn voel. Maar dat komt omdat ik 2 dagen geleden water heb gedruppeld in mn oren om het zo schoon the maken denk ik.
Hij zegt ook dat het geen probleem is om naar het concert te gaan maar dat betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 12:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ns_23 schreef op 20-11-2006 @ 13:17 :
ik was net bij de KNO arts. Nou, die zegt dus dat er niks aan de hand is. Hoewel ik wel nog steeds pijn voel. Maar dat komt omdat ik 2 dagen geleden water heb gedruppeld in mn oren om het zo schoon the maken denk ik.
Hij zegt ook dat het geen probleem is om naar het concert te gaan maar dat betwijfel ik.
Zo is dat, wat weet zo'n KNO arts er nou van
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 15:10
Verwijderd
Een oorontsteking krijg je niet van geluid. Meestal heb je last van een bacterie of virus. En ik heb er ervaring mee, ik heb al 10 jaar last van een oorontsteking, elk jaar komt het weer terug. Als ik ga zwemmen ik open water heb ik gelijk een oorontsteking, het heeft dus niks met geluid te maken maar meer met de gehoorgang en het trommelvlies. Waarschijnlijk is dat ook het gene wat de pijn veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 16:18
Verwijderd
oordopjes meenemen en niet voor de boxen gaan staan.
En inderdaad, vooral niet luisteren naar je KNO-arts, die man heeft waarschijnlijk uit zijn neus zitten peuteren tijdens zijn studie
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 19:00
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
jullie doen wel allemaal zo raar over KNO arts, maar ik ben daar ook geweest en volgens hem kon het helemaal niet dat ik oorpijn had, want er was niks te zien! nou, ik weet zelf ook wel wat ik voel toch?

Maar je moet denk ik gewoon uitkijken met douchen, zwemmen etc. en ik heb van die audispray, speciaal om je oren 'schoon' te maken en dat maakt bij mij de pijn wel wat minder.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 14:07
ns_23
ns_23 is offline
zo is het, dark princess.

Ik snap niet waarom jullie allemaal raar doen met "wat weet de KNO arts er nou van?". Ik snap heus wel dat hij het weet waarover ie heeft maar ik krijg zelfs last van mn oren nadat ik een uurtje hard muziek heb geluisterd uit mn stereoset. Moet je voorstellen hoe doof ik ga worden na een concert van 120 decibel ofzo. En als hij zegt dat het geen probleem moet zijn trek ik daarbij wel mijn twijfels.

als je geen oorontsteking van geluid kan krijgen, waarom doet luid muziek of dergelijke hard geluid dan pijn aan mn oren? Komt het door de trillingen van de muziek ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 18:07
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
ns_23 schreef op 21-11-2006 @ 15:07 :
als je geen oorontsteking van geluid kan krijgen, waarom doet luid muziek of dergelijke hard geluid dan pijn aan mn oren? Komt het door de trillingen van de muziek ofzo?
ja, kan misschien wel door de trillingen komen, er zit vocht in je oor die die trillingen opvangt, ik merk bij mezelf ook dat ik vaak meer vocht in mn oren (geen oorsmeer, ik weet niet, lijkt gewoon water, is niet van buitenaf) heb en dat ik er dan heel erg veel last van heb...misschien heb jij ook wat meer vocht in je oor ofzo en dat dat door die trillingen dan reageert ofzo Als je dan van die oordingen in doet, dan kan dat vocht geen kant op en doet het daardoor erg pijn? ik weet het niet precies.... ik ben natuurlijk geen KNO arts

ik heb meer last van mn oren door het weer (kou, wind etc.)
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijnlijke oorontsteking
vosje16
16 22-04-2007 12:05
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2
Miracle
499 21-08-2006 11:07
Lichaam & Gezondheid Huisarts weigert me door te verwijzen
LoeLoe
63 08-05-2005 19:44
Flora & Fauna konijn is ziek......oorontsteking, iemand ervaring?
duifeltje
18 18-08-2004 16:12
Lichaam & Gezondheid Oorpijn
Verwijderd
11 16-01-2004 13:25
Lichaam & Gezondheid oorontsteking bij kinderen
kevertje84
2 29-11-2003 12:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.