Oud 01-10-2008, 11:39
Verwijderd
Hoihoi Autoriteiten,

Omdat het nu al een aantal keer ter sprake is gekomen op met name L&R maar ook andere subfora: Er zijn een hoop oudgedienden (waaronder ik) die zich niet geheel meer thuisvoelen op een scholierenforum, maar die hier terug blijven komen om de mensen. Daarom de vraag of er een kans is dat er bijvoorbeeld een forum.studenten.com opgezet gaat worden in de nabije toekomst, en dat te vergelijken valt met ons aller geliefde scholieren.com? Jon beheert studenten.com toch ook? Of desnoods een forum.twintigers.com, omdat er ook genoeg mensen al student af zijn?

Geen idee of er ooit over gepraat is, maar ik dacht, ik gooi eens een balletje op... (En nee, ik heb de skillz niet om zoiets zelf te kunnen opzetten ).
Advertentie
Oud 01-10-2008, 11:45
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Volgens mij was studenten.com begonnen als een soort grapje, en zijn er nooit bedoelingen geweest om er een forum aan te koppelen. Het lijkt me qua bezoekersaantallen ook niet echt gunstig om 2 fora naast elkaar te hebben draaien, maar goed.

Wie weet.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 01-10-2008, 11:46
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
of als alles wat Freya voorstelt niet mogelijk blijkt,
misschien een apart subforum op s.com? 20+ ofzo
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 11:51
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
of als alles wat Freya voorstelt niet mogelijk blijkt,
misschien een apart subforum op s.com? 20+ ofzo
Dit, misschien nog wel een beter idee dan gelijk een heel forum. Kan altijd later nog overgaan op een apart forum als dit subforum druk word bezocht.

..

Krijgen we dan over een aantal jaar ook 30+ ? :X
Oud 01-10-2008, 11:53
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik geloof dat studenten.com qua forum ook doorlinkt naar scholieren.com, dus dat zou betekenen dat het forum eigenlijk ook voor studenten is. Sowieso zijn er naar mijn idee ook meer studenten op het forum, dan scholieren. Ik denk dat je je niet teveel moet aantrekken van de naam scholieren.com (sorry Jon ), want het merendeel hangt toch rond de twintig.

En als ik vragen mag, hoe zie je zo'n 20+ subforum voor je? Een nieuw soort onzin, maar dan alleen voor 20+ers?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 01-10-2008, 11:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Sowieso, op het moment dat je zoiets invoert komt er gerel mee, mensen die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd zijn die op scholieren.com weggepest worden omdat ze te oud zijn, etc.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 01-10-2008, 12:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik denk dat je je niet teveel moet aantrekken van de naam scholieren.com (sorry Jon ), want het merendeel hangt toch rond de twintig.
Ik vind juist dat je altijd in je achterhoofd moet houden dat scholieren de doelgroep zijn. Dat zijn de mensen die Jon nodig heeft voor de werkstukjes en boekverslagen. Dus die groep mag niet weggepest worden doordat 'wij' studenten/20+'ers ouder zijn.

Maar ik snap tegelijkertijd ook dat er behoefte is aan een 20+ plek. De vraag is hoeveel er dan over blijft van het scholierendeel. En hoe je dat vorm gaat geven, want een leeftijd is snel gefaked.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-10-2008, 12:08
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Sowieso, op het moment dat je zoiets invoert komt er gerel mee, mensen die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd zijn die op scholieren.com weggepest worden omdat ze te oud zijn, etc.
Ja dat is ook weer waar. Misschien bepaalde subfora toevoegen met thema's die 20+ mensen meer aanspreken? Dat moet dan geinventariseerd worden ofzo...

Ik zie het ook niet helemaal voor me hoor, maar wat Freyja aangeeft is wel een beetje waar. Misschien bij L&R een subfora voor 20+?

Bij andere fora op het internet heb je 'klussen & wonen' en 'ouders' dat sluit ik denk wel aan bij de 30+ behoefte waar Marcade het over heeft
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 12:14
Verwijderd
Iemand die hier klaar is kan toch doorstomen naar FOK! of niet
Oud 01-10-2008, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Ik vind juist dat je altijd in je achterhoofd moet houden dat scholieren de doelgroep zijn. Dat zijn de mensen die Jon nodig heeft voor de werkstukjes en boekverslagen. Dus die groep mag niet weggepest worden doordat 'wij' studenten/20+'ers ouder zijn.

Maar ik snap tegelijkertijd ook dat er behoefte is aan een 20+ plek. De vraag is hoeveel er dan over blijft van het scholierendeel. En hoe je dat vorm gaat geven, want een leeftijd is snel gefaked.
Nou ja, wat maakt het uit als leeftijden gefaket worden? Er worden nu onderwerpen als zwangerschap, baby's, trouwen en samenwonen besproken.. van mij mag iedereen zich daarin mengen (van alle leeftijden), maar er wordt zo vaak geroepen "wat moet dit op een scholieren-forum?" en daar zit wat in inderdaad.

Ik denk dat het meer is dat er een soort interesse-scheiding plaatsvindt dan een leeftijdsscheiding, alleen is het makkelijk om dat te koppelen aan leeftijd.

Ik vind het hier op zich allemaal best, maar ben heel veel puberig gezeur best zat en ook de opmerkingen over het bespreken van volwassen onderwerpen op een scholierenforum zou ik missen als kiespijn. Bovendien worden de daadwerkelijke scholieren/tieners weinig serieus genomen nu, als je de topics bekijkt van die leeftijdsgroep wordt er voornamelijk lullig gedaan..
Oud 01-10-2008, 12:22
Verwijderd
Liever niet. Zo gaat het toch ook goed?
Oud 01-10-2008, 12:24
Verwijderd
Fok vind ik maar bagger, té druk en de leuke mensen van hier zijn daar niet.

Studenten.com is ondertussen een heuse site, maar zonder forum. Wat de bezoekersaantallen betreft... als de studenten weg zijn van scholieren.com, is dat misschien juist wel gunstig - volgens mij voelen de echte scholieren zich regelmatig geïntimideerd hier. Er zijn er veel minder dan vroegah en er komen er ook minder bij, geloof ik. Die zouden iets meer de kans krijgen als de elitaire massa opbokt

En een eventueel nieuw forum zie ik niet voor me als onzin, nee (daar kom ik überhaupt nooit ), maar meer als een plaats waar topics als het zwangerschapstopic terecht kunnen, en vooral een plaats waar niet met enige regelmaat het commentaar voorbijkomt dat het een scholierenforum is en we dus eigenlijk niet zouden moeten praten over trouwen en huizen kopen en scripties enzo.

Een 20+ subforum lijkt me ook prima, hoewel je dan wel het probleem krijgt dat topics door elkaar gaan lopen, want voor welke doelgroep is het bestemd? Maar dat de leeftijd gefaket wordt, lijkt me geen punt - het gaat me er meer om dat de interesse van de forummers congruent is met die van de doelgroep
Oud 01-10-2008, 12:25
Verwijderd
Ik vind het prima zo.
Oud 01-10-2008, 12:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
forum.studenten.com linkt zo te zien niet meer door naar dit forum, maar naar de homepage van studenten.com.

Opsplitsen naar 2 verschillende fora lijkt me niet echt een optie, want dan heb je een dubbele bezetting nodig qua forumbazen/beheerders, krijg je een tweedeling tussen de leden etc. Dit is zowel technisch gezien lastig te realiseren als dat je je niet meer welkom zou voelen op s.com en de binding met het nieuwe aan te maken forum er nog niet is. Waarschijnlijk betekent dit een verlies van veel leden of veel oudere leden die blijven hangen op het 'oude' s.com.

De volldige doelgroep aanpassen tot 20+ is ook niet iets waar mensen op zitten te wachten denk ik. De site en het forum moeten het juist hebben van nieuwe leden en dat zijn in de meeste gevallen scholieren.

De opties die hierboven gegeven worden zouden kunnen werken, maar dan moet de doelgroep vergroot moeten worden naar scholieren, studenten, afgestudeerden/werkenden, wat ook een herdefiniëring van de doelgroep betekent.

Een speciale groep, zoals nu ook 'Ontspanning', 'Kunst en Cultuur' etc. zou bijvoorbeeld toegevoegd kunnen worden, speciaal gericht op studenten en/of latere doelgroepen. Hierin zou je bijvoorbeeld een 'huiswerkdeel' voor studenten kunnen maken, het onderdeel kamerhuur/-verhuur past er prima, je kan bepaalde aspecten van liefde en relatie (bijvoorbeeld samenwonen/kinderen krijgen/trouwen) er onderbrengen onder een nieuwe noemer, terwijl L&R ook gewoon kan blijven bestaan.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-10-2008, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het meer is dat er een soort interesse-scheiding plaatsvindt dan een leeftijdsscheiding, alleen is het makkelijk om dat te koppelen aan leeftijd.
Nou ja, dat lijkt me logisch toch? Toen ik zestien was, was ik domweg niet geïnteresseerd in veel van de dingen die ik nu doe of die nu in de buurt komen. Maar ik vind het wel fijn als ik op het forum kan praten over de dingen die me nu bezighouden, en niet alleen over de dingen die de gemiddelde zestienjarige bezighouden.
Oud 01-10-2008, 12:29
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik vind juist dat je altijd in je achterhoofd moet houden dat scholieren de doelgroep zijn. Dat zijn de mensen die Jon nodig heeft voor de werkstukjes en boekverslagen. Dus die groep mag niet weggepest worden doordat 'wij' studenten/20+'ers ouder zijn.

Maar ik snap tegelijkertijd ook dat er behoefte is aan een 20+ plek. De vraag is hoeveel er dan over blijft van het scholierendeel. En hoe je dat vorm gaat geven, want een leeftijd is snel gefaked.
Ik denk dat er onbewust heel wat tieners weggejaagd zijn of misschien afgeschrikt zijn door de onderwerpen Het behouden van die doelgroep is denk ik wel belangrijk voor het forum, want anders krijg je dat nu alle begintwingers de tieners wegjagen, terwijl de eindtwintigers het forum de laatste tijd (massaal?) verlaten, omdat ze niet voldoende aansluiting meer vinden in de onderwerpen e.d.

Citaat:
Nou ja, wat maakt het uit als leeftijden gefaket worden? Er worden nu onderwerpen als zwangerschap, baby's, trouwen en samenwonen besproken.. van mij mag iedereen zich daarin mengen (van alle leeftijden), maar er wordt zo vaak geroepen "wat moet dit op een scholieren-forum?" en daar zit wat in inderdaad.

Ik denk dat het meer is dat er een soort interesse-scheiding plaatsvindt dan een leeftijdsscheiding, alleen is het makkelijk om dat te koppelen aan leeftijd.

Ik vind het hier op zich allemaal best, maar ben heel veel puberig gezeur best zat en ook de opmerkingen over het bespreken van volwassen onderwerpen op een scholierenforum zou ik missen als kiespijn. Bovendien worden de daadwerkelijke scholieren/tieners weinig serieus genomen nu, als je de topics bekijkt van die leeftijdsgroep wordt er voornamelijk lullig gedaan..
Het zou mij persoonlijk ook niet uitmaken als leeftijd gefaked wordt. Ik zie het ook meer als interesse-scheiding. Het enige probleem is misschien dat binnen dit forum er nauwelijks nog tieners aanwezig zijn, of wel? Het valt mij op dat vooral binnen het gebied van L&R de interesses afwijken bij de 20+ groep, dus zou vooral daar een apart deelforum voorstellen, zonder dat er restricties op gelden wie waar mag posten.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 12:30
Verwijderd
Ik zie niet waarom het verlies van oudere leden een probleem zou zijn als dit forum niet voor hen bedoeld is. Als je leden buiten je doelgroep nodig hebt..
Oud 01-10-2008, 12:31
Verwijderd
Citaat:
forum.studenten.com linkt zo te zien niet meer door naar dit forum, maar naar de homepage van studenten.com.

Opsplitsen naar 2 verschillende fora lijkt me niet echt een optie, want dan heb je een dubbele bezetting nodig qua forumbazen/beheerders, krijg je een tweedeling tussen de leden etc. Dit is zowel technisch gezien lastig te realiseren als dat je je niet meer welkom zou voelen op s.com en de binding met het nieuwe aan te maken forum er nog niet is. Waarschijnlijk betekent dit een verlies van veel leden of veel oudere leden die blijven hangen op het 'oude' s.com.

De volldige doelgroep aanpassen tot 20+ is ook niet iets waar mensen op zitten te wachten denk ik. De site en het forum moeten het juist hebben van nieuwe leden en dat zijn in de meeste gevallen scholieren.

De opties die hierboven gegeven worden zouden kunnen werken, maar dan moet de doelgroep vergroot moeten worden naar scholieren, studenten, afgestudeerden/werkenden, wat ook een herdefiniëring van de doelgroep betekent.

Een speciale groep, zoals nu ook 'Ontspanning', 'Kunst en Cultuur' etc. zou bijvoorbeeld toegevoegd kunnen worden, speciaal gericht op studenten en/of latere doelgroepen. Hierin zou je bijvoorbeeld een 'huiswerkdeel' voor studenten kunnen maken, het onderdeel kamerhuur/-verhuur past er prima, je kan bepaalde aspecten van liefde en relatie (bijvoorbeeld samenwonen/kinderen krijgen/trouwen) er onderbrengen onder een nieuwe noemer, terwijl L&R ook gewoon kan blijven bestaan.
Maar het probleem met zo'n speciale groep is dat ik dan niet meer weet of ik op L&R moet posten of in het andere subfora, dat mensen maar een beetje heen en weer sjouwen en alsnog met 'volwassen' dingen posten op het gewone forum.

Wat dat betreft zou ik liever gewoon de doelgroep vergroten, dan kan het gewoon overal en blijft het eigenlijk zoals nu, maar dan zonder het gezeik over dat het niet relevant is op een scholierenforum. Maar hoe wil je dat doen?
Ads door Google
Oud 01-10-2008, 12:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Maar het probleem met zo'n speciale groep is dat ik dan niet meer weet of ik op L&R moet posten of in het andere subfora, dat mensen maar een beetje heen en weer sjouwen en alsnog met 'volwassen' dingen posten op het gewone forum.

Wat dat betreft zou ik liever gewoon de doelgroep vergroten, dan kan het gewoon overal en blijft het eigenlijk zoals nu, maar dan zonder het gezeik over dat het niet relevant is op een scholierenforum. Maar hoe wil je dat doen?
In ieder geval zorgen dat iedereen meedenkt naar goede oplossingen. Hier staan al aardig wat bruikbare dingen tussen, maar of het haalbaar is, is natuurlijk de vraag. Dat hangt vooral af van Jon en M@rco natuurlijk.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-10-2008, 12:44
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Maar het probleem met zo'n speciale groep is dat ik dan niet meer weet of ik op L&R moet posten of in het andere subfora, dat mensen maar een beetje heen en weer sjouwen en alsnog met 'volwassen' dingen posten op het gewone forum.

Wat dat betreft zou ik liever gewoon de doelgroep vergroten, dan kan het gewoon overal en blijft het eigenlijk zoals nu, maar dan zonder het gezeik over dat het niet relevant is op een scholierenforum. Maar hoe wil je dat doen?
ja, maar tot welke doelgroep wil je dan oprekken?

het wordt een beetje een marketing verhaal of niet? De site zou eigenlijk een strategie moeten kiezen he wat wil je?

het is raar, het forum is bedoeld voor middelbare scholieren, alleen zij zitten er juist bijna niet meer op (toch?). Scholieren kun je in gedachten nog wel wat doortrekken naar studenten, maar zelfs de studenten zijn vaak al geen studenten meer (hoe zal dat over 2 jaar zijn?)

Dat betekent eigenlijk dat 'wij' deze site ontgroeid zijn, dus wij zouden weg moeten gaan. Maar, velen doen dat niet, want ze hebben een band opgebouwd (al is het alleen maar van de posts) met andere forummers. Of vinden het gewoon een fijne plek om te zijn. Hierdoor is een soort forum ontstaan wat pretendeert voor scholieren/studenten te zijn, terwijl de meerderheid dus te oud is. Hierdoor wordt de nieuwe aanwas ook niet helemaal meer ontvangen zoals jij en ik toen we tieners waren ofzo werden ontvangen hier. Misschien zijn we hierdoor minder aantrekkelijk voor de jongere generatie

Je kunt het zo laten en kijken waar het naar leidt, maar de kans is groot dat de oudere groep geen aansluiting meer vindt en weg zal gaan (eventueel naar andere sites, fok idd), terwijl de nieuwe lichting middelbare scholieren ook geblokkeerd wordt (oftewel: site sterft stille dood). Site beheerder zou eens naar het nieuwe aantal leden moeten kijken. Hoe gaat het daarmee?

Of je omarmt de nieuwe doelgroep en biedt hen voldoende aansluiting op het forum waardoor de middelbare scholieren ook weer hun eigen plekje krijgen en hierdoor ook weer aantrekkelijker zal worden voor de 'echte' middelbare scholier?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 13:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Site beheerder zou eens naar het nieuwe aantal leden moeten kijken. Hoe gaat het daarmee?
Op dit moment zijn er in totaal 96859 verschillende namen geregistreerd.
Vandaag zijn dit er totnutoe 12, gisteren hebben in totaal 48 nieuwe mensen geregistreerd.
In de afgelopen week zijn dat 285 nieuwe leden en de laatste maand 1191.
Het aantal nieuwe leden is dus nog steeds erg hoog.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-10-2008, 13:02
fractuur
fractuur is offline
En het percentage twintigers bij benadering? Ik snap het probleem van Freya namelijk wel..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 01-10-2008, 13:04
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Op dit moment zijn er in totaal 96859 verschillende namen geregistreerd.
Vandaag zijn dit er totnutoe 12, gisteren hebben in totaal 48 nieuwe mensen geregistreerd.
In de afgelopen week zijn dat 285 nieuwe leden en de laatste maand 1191.
Het aantal nieuwe leden is dus nog steeds erg hoog.
Ok dat klinkt leuk en zijn dat ook echt nieuwe leden?
oftewel, wordt dan ook bekeken hoeveel accounts iemand met datzelfde ip-adres al heeft?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 13:16
Verwijderd
klussen & wonen! Geweldig

Ehhh nee er worden hier wel wat belangrijke punten aangehaald, er zitten hier een behoorlijk aantal die gewoon of scholier en/of student-af zijn.. maar het blijft hier leuk omdat er toch leuke mensen van onze leeftijd zitten. Dus blijf ook ik, plakken.

Wat ik ook op wil merken is dat, toen ik hier als ukkie van 16 kwam ik wel wat heb geleerd van de comments en reacties en topics van de oudere massa. Bv op L&G en ook D&A staan veel informatieve dingen die er zonder de oudere groep wss minder zouden zijn.... Om die redenen, en nog veel meer lijkt een nieuw subforum mij wel een goed idee ipv een heel nieuw forum of 'opzouten'.

En FOK is echt niks, veuls te grof en bah, ik vind het daar niks!
Oud 01-10-2008, 13:19
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Kan er niet op elk subforum een sub-subforum () komen met 20+? Of desnoods niet op elk forum, maar wel op L&R?
__________________
Tsja
Advertentie
Oud 01-10-2008, 13:41
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ja, ik weet het niet. We moeten er ook voor uitkijken dat we als groep ons niet teveel afzonderen, de 'twintigers' informatie is idd Arenda, relevant voor de tieners. Daarom vind ik het al heel wat als er een L&R variant zou komen voor 20+ en dan is het nog maar de vraag of het aanslaat Ik zou iets als 'klussen& wonen' ook super vinden en heel misschien dat er over een tijdje ook iets als 'ouders' relevant is voor op dit scholieren forum. Maarja, we willen natuurlijk wel dat dit forum een beetje dit forum blijft..ook qua sfeer..lastig
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Op dit moment zijn er in totaal 96859 verschillende namen geregistreerd.
Vandaag zijn dit er totnutoe 12, gisteren hebben in totaal 48 nieuwe mensen geregistreerd.
In de afgelopen week zijn dat 285 nieuwe leden en de laatste maand 1191.
Het aantal nieuwe leden is dus nog steeds erg hoog.
En hoeveel daarvan posten vaker dan 1 of 2 keer? Hoeveel posten er überhaupt iets?
Oud 01-10-2008, 13:49
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik zou eerlijk gezegd een heel ander forum juíst wel leuk vinden. Ik klik nu misschien 4 topics aan en de rest interesseert me niet (meer). Een forum met meer onderwerpen die me boeien lijkt me wel leuk, maar misschien vraag ik nu te veel
__________________
Tsja
Oud 01-10-2008, 14:00
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
En hoeveel daarvan posten vaker dan 1 of 2 keer? Hoeveel posten er überhaupt iets?
292. De rest van de profielen wordt met name aangemaakt voor de chat.

Ter vergelijking:

* september 2007 hadden we 573 nieuwe profielen (waarvan 285 met posts)
* september 2006 hadden we 621 nieuwe profielen (waarvan 381 met posts)
* september 2005 hadden we 689 nieuwe profielen (waarvan 382 met posts)
* september 2004 hadden we 770 nieuwe profielen (waarvan 523 met posts)
* september 2003 hadden we 1101 nieuwe profielen (waarvan 664 met posts)
* september 2002 hadden we 475 nieuwe profielen (waarvan 474 met posts)
* september 2001 hadden we 708 nieuwe profielen (waarvan 708 met posts)
* september 2000 hadden we 1233 nieuwe profielen (waarvan 1233 met posts)

De piekjaren liggen dus duidelijk achter ons
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Oud 01-10-2008, 14:04
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik zou eerlijk gezegd een heel ander forum juíst wel leuk vinden. Ik klik nu misschien 4 topics aan en de rest interesseert me niet (meer). Een forum met meer onderwerpen die me boeien lijkt me wel leuk, maar misschien vraag ik nu te veel
Hmm ik vind nog best veel topics op dit forum interessant.
Zoals ik al eerder zei, misschien moeten we maar eens gaan inventariseren welke onderwerpen er ontbreken op het forum die in een 20+ forum gegooid kunnen worden? Maar op zich moeten andere (nieuwe) 20+ mensen dat wel kunnen vinden hier en das ff de vraag met een scholieren forum
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 14:17
Verwijderd
Ik heb even een paar dingen eruit gehaald:
Citaat:
Ja dat is ook weer waar. Misschien bepaalde subfora toevoegen met thema's die 20+ mensen meer aanspreken? Dat moet dan geinventariseerd worden ofzo...
(...)
Bij andere fora op het internet heb je 'klussen & wonen' en 'ouders' dat sluit ik denk wel aan bij de 30+ behoefte waar Marcade het over heeft
Dit vind ik best wel een geniaal idee. Er zijn een aantal subfora die niet zo hard lopen en een aantal onderwerpen waar eigenlijk nog geen subforum voor aanwezig is. Religie en wetenschap & filosofie hebben wel een plekje hier, maar zijn weinig populair, dus waarom niet eens kijken naar een herindeling van de huidige subfora en de mogelijkheid nieuwe toe te voegen die beter aansluiten bij de vraag van de (oudere) leden?
(Zo is nieuws en achtergronden bijvoorbeeld een subforum waar ook maatschappelijke en ethische discussies gevoerd worden. Is dat de juiste plaats? is er genoeg vraag om dat op te splitsen? Past dit beter ergens anders?)
Citaat:
Ik denk dat het meer is dat er een soort interesse-scheiding plaatsvindt dan een leeftijdsscheiding, alleen is het makkelijk om dat te koppelen aan leeftijd.
(...)
Bovendien worden de daadwerkelijke scholieren/tieners weinig serieus genomen nu, als je de topics bekijkt van die leeftijdsgroep wordt er voornamelijk lullig gedaan..
Helemaal mee eens. Ik denk ook dat het voor veel jongere leden beter zou zijn. Een eigen plekje voor de oldskool s.com-ers zal hopelijk leiden tot minder wegpesten van newskool-leden.
Citaat:
Een speciale groep, zoals nu ook 'Ontspanning', 'Kunst en Cultuur' etc. zou bijvoorbeeld toegevoegd kunnen worden, speciaal gericht op studenten en/of latere doelgroepen. Hierin zou je bijvoorbeeld een 'huiswerkdeel' voor studenten kunnen maken, het onderdeel kamerhuur/-verhuur past er prima, je kan bepaalde aspecten van liefde en relatie (bijvoorbeeld samenwonen/kinderen krijgen/trouwen) er onderbrengen onder een nieuwe noemer, terwijl L&R ook gewoon kan blijven bestaan.

Citaat:
Wat ik ook op wil merken is dat, toen ik hier als ukkie van 16 kwam ik wel wat heb geleerd van de comments en reacties en topics van de oudere massa. Bv op L&G en ook D&A staan veel informatieve dingen die er zonder de oudere groep wss minder zouden zijn.... Om die redenen, en nog veel meer lijkt een nieuw subforum mij wel een goed idee ipv een heel nieuw forum of 'opzouten'.
Ik denk dat dit een heel waardevol argument is. Misschien behoren wij ouwetjes niet meer tot de originele doelgroep, maar we hebben zeker wel iets nuttigs bij te dragen. En ik neem aan dat, ook met het oog op inkomsten () geldt: hoe meer leden, hoe beter.

Op veel fora heb je ook bepaalde delen die niet voor iedereen toegankelijk zijn en waar vaak ook meer vrijuit gepraat wordt. In principe is een 20+ gedeelte op die manier ook best te realiseren, bijvoorbeeld door enkel regulars toe te laten van wie de poststijl en leeftijd bekend is. Geen idee hoe ik dat voor me zie, maar er zijn dingen die de meeste scholieren (nog) niet interessant vinden en twintigers wel. Ik denk echter dat dit moeilijk te realiseren is. Bovendien is het risico dat mensen enkel daar nog gaan posten vrij hoog, en dan verlies je een stukje ervaring en openheid op de rest van het forum.
Dit lijkt me ook niet zo'n goed idee, maar ik wilde toch even reageren op de vraag hoe dat soort dingen gerealiseerd zouden kunnen worden. Op zich is zo'n scheiding namelijk helemaal niet nodig als je onderwerpen toevoegt die zich meer richten op de interesses van 20+ers. Als dat goed gedaan wordt dan komen 'echte' scholieren er waarschijnlijk amper.

Een beter plan is imo dus het creëren van nieuwe subfora, zoals bijvoorbeeld het genoemde "wonen", "scripties en stages" en dingen die meer gericht zijn op zaken die studenten en werkenden interessant vinden. Op dit moment moet je met studiegerichte vragen maar kijken waar een topic het beste tussen past en dat is niet altijd op het betreffende deel van school en studie. Ik zie vaak dat dat soort vragen gewoon op onzin terecht komen, of op dk in het wsz-topic. Waarom zou je dat soort dingen niet een eigen plekje geven?

[edit] wow, lange post!

Ik denk trouwens dat nieuwe oudere leden vanzelf komen eigenlijk. Scholieren worden toch vanzelf ouder? () En nieuwe onderwerpen trekken misschien ook weer nieuwe leden van die doelgroep aan.
Oud 01-10-2008, 14:18
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik denk dat als je een 20+ subforum zou maken, dat de grens ook vrij moeilijk aan te geven is. Welke topics/onderwerpen er nu wel horen. Een topic over samenwonen kan prima daar, maar ook op normale gedeelte. Om maar een voorbeeld te noemen.

Is het misschien dan niet handiger om de mensen die 'opzouten' roepen over een bepaald onderwerp aan te pakken?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 01-10-2008, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Liever niet. Zo gaat het toch ook goed?
qft
Oud 01-10-2008, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat als je een 20+ subforum zou maken, dat de grens ook vrij moeilijk aan te geven is. Welke topics/onderwerpen er nu wel horen. Een topic over samenwonen kan prima daar, maar ook op normale gedeelte. Om maar een voorbeeld te noemen.

Is het misschien dan niet handiger om de mensen die 'opzouten' roepen over een bepaald onderwerp aan te pakken?
Dan zou je heel onzin aan moeten pakken.

Maar dat soort subfora hoeven toch ook niet het label "20+" te dragen? En waar zou je op dit moment een topic over samenwonen plaatsen eigenlijk? Een algemene plek daarvoor is er eigenlijk niet. Als het gaat over de relationele kant komt het op L&R terecht, maar als het gaat over inrichting op Lifestyle en als je de financiële aspecten wilt bespreken moet je bij W,R&G zijn... Ik zie wel een mooie niche voor dat soort onderwerpen eigenlijk...
Oud 01-10-2008, 14:34
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Dan zou je heel onzin aan moeten pakken.

Maar dat soort subfora hoeven toch ook niet het label "20+" te dragen? En waar zou je op dit moment een topic over samenwonen plaatsen eigenlijk? Een algemene plek daarvoor is er eigenlijk niet. Als het gaat over de relationele kant komt het op L&R terecht, maar als het gaat over inrichting op Lifestyle en als je de financiële aspecten wilt bespreken moet je bij W,R&G zijn... Ik zie wel een mooie niche voor dat soort onderwerpen eigenlijk...
Nee, maar als je een topic over samenwonen maakt, heb je vaak wel een specifieke vraag, die op één van fora past. Anders kan je een algemeen topic altijd nog op bv. DK zetten.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 01-10-2008, 14:37
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik heb even een paar dingen eruit gehaald:
*knip*
Goede punten hoor

iets als 'scripties en stages' heb ik eigenlijk wel erg gemist altijd.
Hoewel ik wel denk dat je ook weer niet al te veel op moet gaan splitsen, omdat je dan teveel onderverdelingen krijgt en mensen totaal niet meer weten waar ze iets neer moeten zetten.

Een 20+ forum onderdeeltje, maar dan met een andere naam misschien (niet zo leeftijd gekoppeld), open toegankelijk voor iedereen die geen 20+ is. Het idee van Wolter is inderdaad goed Kamer verhuur zou daar erg goed bijpassen, liefde & relatie op de serieuze tour (trouwen, zwanger worden, samenwonen), ethische discussies misschien, misschien, misschien.......

Mijn gevoel zegt trouwens dat het kopje dat eigenlijk hoort bij 20+ iets is van 'hoogopgeleid', maar waarschijnlijk ga ik dan te kort door de bocht, maar het moet in ieder geval losgekoppeld worden van leeftijd.

Nogmaals we moeten er ook voor uitkijken dat we ons niet teveel afzonderen.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Ads door Google
Oud 01-10-2008, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Goede punten hoor

iets als 'scripties en stages' heb ik eigenlijk wel erg gemist altijd.
Hoewel ik wel denk dat je ook weer niet al te veel op moet gaan splitsen, omdat je dan teveel onderverdelingen krijgt en mensen totaal niet meer weten waar ze iets neer moeten zetten.

Een 20+ forum onderdeeltje, maar dan met een andere naam misschien (niet zo leeftijd gekoppeld), open toegankelijk voor iedereen die geen 20+ is. Het idee van Wolter is inderdaad goed Kamer verhuur zou daar erg goed bijpassen, liefde & relatie op de serieuze tour (trouwen, zwanger worden, samenwonen), ethische discussies misschien, misschien, misschien.......

Mijn gevoel zegt trouwens dat het kopje dat eigenlijk hoort bij 20+ iets is van 'hoogopgeleid', maar waarschijnlijk ga ik dan te kort door de bocht, maar het moet in ieder geval losgekoppeld worden van leeftijd.

Nogmaals we moeten er ook voor uitkijken dat we ons niet teveel afzonderen.
Hmm, er zitten genoeg mbo'ers hier, hoor, ookal voeren de hbo'ers en studenten de boventoon, dus 'hoogopgeleid' zou ik er sowieso niet van maken. Of je moet 'bezig-met-vervolgopleiding' bedoelen. Wat mij betreft zou een nieuw subforum trouwens gewoon iets als 'scholier af' heten. Dan zitten we niet aan leeftijd vast

En @Missy: Er zijn topics die op zich algemeen zijn, maar die ik alsnog niet op DK zou zetten, omdat de sfeer daar er niet echt bij past (bijvoorbeeld topics over wonen).
Oud 01-10-2008, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dat lijkt me logisch toch? Toen ik zestien was, was ik domweg niet geïnteresseerd in veel van de dingen die ik nu doe of die nu in de buurt komen. Maar ik vind het wel fijn als ik op het forum kan praten over de dingen die me nu bezighouden, en niet alleen over de dingen die de gemiddelde zestienjarige bezighouden.
Ja, precies!

Ik ben daarom ook absoluut niet voor een leeftijdsscheiding, maar dus wel voor een interesse-scheiding. Er wordt nu vastgehouden aan subfora voor 20+, maar er zijn voldoende voorbeelden van 20- die toch ook al met die "volwassen" onderwerpen bezig zijn. Wellicht zou je er dus een andere naam aan kunnen geven, scholier+ of iets dergelijks..

Ik zou zelf ook het liefst naar een geheel nieuw forum gaan waar een groot stuk kinderachtigheid gewoon helemaal achterwege zou blijven.. maar ik snap ook dat dat voor s.com niet echt een leuk idee is. Subfora lijkt me dus een uitstekend idee, als dat echt goed uitgewerkt wordt en wel gewoon toegankelijk is voor iedereen. De 16-jarige kan er dan voor kiezen om daar ook te kijken en te posten, maar kan er ook voor kiezen er weg te blijven en de mensen die zich hier niet meer thuis voelen, vinden wellicht toch weer aansluiting.

Ik weet dat voor mij het punt eraan zit te komen van of verandering of weg hier (binnen nu en ongeveer 2 jaar gok ik).. en als je leest hoeveel er op L&R zijn die zich hier misplaatst voelen, zou dat best voor meer kunnen gelden. Als je krijgt dat de oudere leden op een gegeven moment allemaal vertrekken, maar de actieve nieuwelingen weinig toenemen zou dat ook niet echt jevanhet zijn voor het forum ben ik bang?
Oud 01-10-2008, 14:52
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Nee, maar als je een topic over samenwonen maakt, heb je vaak wel een specifieke vraag, die op één van fora past. Anders kan je een algemeen topic altijd nog op bv. DK zetten.
Op zich is zo'n "verzamelbak" als Onzin of DK natuurlijk heel prettig, omdat je dan onderwerpen door elkaar kunt bespreken, maar je ziet is dat mensen van 20+ niet altijd meer terecht kunnen met hun onderwerpen in een "verzamelbak". DK en Onzin zijn net iets te luchtig voor deze doelgroep. Je ziet dat er eigenlijk op L&R een aantal soort "verzamelbak" topics zijn ontstaan, ik denk dat veel van die mensen die daar posten ook wel over andere onderwerpen die ze interesseren (zoals Snoopy ook aangeeft) wat diepgaander zouden willen posten, maargoed ik weet het ook niet zo goed hoe zoiets aan te pakken.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar als je een topic over samenwonen maakt, heb je vaak wel een specifieke vraag, die op één van fora past. Anders kan je een algemeen topic altijd nog op bv. DK zetten.
Kijk, dat is het hem dus.. Op DK zou ik nooit posten, ook op Lifestyle zou ik dat soort dingen niet aankaarten. Waarom? Ik wil die onderwerpen bespreken met gelijkgestemden, die ook daarvoor naar het forum komen.. maar die gelijkgestemden bezoeken op dit moment een topic of 4 op heel het forum en kom ik daar dus niet tegen, omdat niemand weet waar men het moet zoeken.

Er hangt voor mijn gevoel gewoon een erg negatieve sfeer om die wat "volwassenere" onderwerpen hier en ik heb geen zin daar doorheen te breken.

Wanneer je een subforum hebt waar geinteresseerden in dergelijke dingen gelijkgestemden vinden, ontloop je imho dat negatieve sfeertje. Al helemaal omdat er nog geen gevestigde orde is wanneer je iets nieuws begint en je die dus niet over je heen kunt krijgen wanneer je iets inbrengt.
Oud 01-10-2008, 14:56
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
scholier+ of iets dergelijks..
Hihi, of scholier-én

__________________
Tsja
Oud 01-10-2008, 14:58
Verwijderd
Offtopic: hahaha, wat een V-lid topic is dit eigenlijk
Oud 01-10-2008, 15:01
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik weet dat voor mij het punt eraan zit te komen van of verandering of weg hier (binnen nu en ongeveer 2 jaar gok ik).. en als je leest hoeveel er op L&R zijn die zich hier misplaatst voelen, zou dat best voor meer kunnen gelden. Als je krijgt dat de oudere leden op een gegeven moment allemaal vertrekken, maar de actieve nieuwelingen weinig toenemen zou dat ook niet echt jevanhet zijn voor het forum ben ik bang?
Inderdaad, er zijn er denk ik meer dan ingeschat wordt nu die precies zo denken zoals jou. Ik denk dat de site beheerder zoiets even moet gaan realiseren. Er kiezen op dit moment ook steeds meer voor de optie van volledige verwijdering van de account.

Ik denk dat nu het moment is waarop ze moeten veranderen willen ze de grootste (en royaalste) groep forummers (oftewelmensen die zich tussen 2000 en 2004 hebben aangemeld) behouden. Of beter richten op de jonge tieners, maar die zie ik hier eerlijk gezegd nauwelijks nog?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 15:03
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Kijk, dat is het hem dus.. Op DK zou ik nooit posten, ook op Lifestyle zou ik dat soort dingen niet aankaarten. Waarom? Ik wil die onderwerpen bespreken met gelijkgestemden, die ook daarvoor naar het forum komen.. maar die gelijkgestemden bezoeken op dit moment een topic of 4 op heel het forum en kom ik daar dus niet tegen, omdat niemand weet waar men het moet zoeken.

Er hangt voor mijn gevoel gewoon een erg negatieve sfeer om die wat "volwassenere" onderwerpen hier en ik heb geen zin daar doorheen te breken.

Wanneer je een subforum hebt waar geinteresseerden in dergelijke dingen gelijkgestemden vinden, ontloop je imho dat negatieve sfeertje. Al helemaal omdat er nog geen gevestigde orde is wanneer je iets nieuws begint en je die dus niet over je heen kunt krijgen wanneer je iets inbrengt.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 16:47
PV
PV is offline
Citaat:
Een speciale groep, zoals nu ook 'Ontspanning', 'Kunst en Cultuur' etc. zou bijvoorbeeld toegevoegd kunnen worden, speciaal gericht op studenten en/of latere doelgroepen. Hierin zou je bijvoorbeeld een 'huiswerkdeel' voor studenten kunnen maken, het onderdeel kamerhuur/-verhuur past er prima, je kan bepaalde aspecten van liefde en relatie (bijvoorbeeld samenwonen/kinderen krijgen/trouwen) er onderbrengen onder een nieuwe noemer, terwijl L&R ook gewoon kan blijven bestaan.
Ik vind dit een aardig idee de 'volwassenere' onderwerpen zo een beetje splitsen van de 'jongere' onderwerpen. Alleen moet je wel goed bepalen welke fora je opdeelt en welke niet, een totale kopie van alle bestaande fora moet je ook weer niet hebben. L&G/L&R zou je bijv samen kunnen voegen. "Wonen en werken" zou je samen kunnen nemen, etc. En Kamerhuur, Studiekeuze en Verkeer&Vervoer passen er sowieso eigenlijk al.
Oud 01-10-2008, 19:03
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Leuke en nuttige discussie! Maar ook lastig om concreet te maken omdat je zoveel kanten opkan.

Ik denk dat de vraag waar het om draait is: waarom worden steeds minder scholieren lid van dit forum? Is dat omdat scholieren schrikken van het grote aantal studenten/ouderen op het forum, of omdat ze niet weten dat het forum bestaat, of misschien willen ze wel helemaal geen lid worden van een suf forum.

En hoe zijn de huidige leden eigenlijk lid geworden van het forum, wat is hun samenstelling en wat was hun motivatie om lid te worden. Zijn ze binnengekomen via Scholieren.com, via andere leden of hebben ze het forum gevonden via Google? Dat zou iets kunnen zeggen over de levensvatbaarheid van een eventueel zelfstandig forum.

Pas als we een sluitend antwoord gevonden hebben op deze (en misschien wel andere) vragen kun je plannen maken voor de toekomst.

Wie voelt zich geroepen om een leuk onderzoek te starten?
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Oud 01-10-2008, 19:10
Verwijderd
Citaat:
(Zo is nieuws en achtergronden bijvoorbeeld een subforum waar ook maatschappelijke en ethische discussies gevoerd worden. Is dat de juiste plaats? is er genoeg vraag om dat op te splitsen? Past dit beter ergens anders?)
Dat zal het overzicht niet ten goede komen.
Oud 01-10-2008, 19:25
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Leuke en nuttige discussie! Maar ook lastig om concreet te maken omdat je zoveel kanten opkan.

Ik denk dat de vraag waar het om draait is: waarom worden steeds minder scholieren lid van dit forum? Is dat omdat scholieren schrikken van het grote aantal studenten/ouderen op het forum, of omdat ze niet weten dat het forum bestaat, of misschien willen ze wel helemaal geen lid worden van een suf forum.

En hoe zijn de huidige leden eigenlijk lid geworden van het forum, wat is hun samenstelling en wat was hun motivatie om lid te worden. Zijn ze binnengekomen via Scholieren.com, via andere leden of hebben ze het forum gevonden via Google? Dat zou iets kunnen zeggen over de levensvatbaarheid van een eventueel zelfstandig forum.

Pas als we een sluitend antwoord gevonden hebben op deze (en misschien wel andere) vragen kun je plannen maken voor de toekomst.

Wie voelt zich geroepen om een leuk onderzoek te starten?
Je onderzoeksvoorstel houdt in een onderzoek naar de doelgroep waar je site zich origineel op richtte (oftewel de scholieren). Nu wordt mijns inziens de 'eigenlijke' en huidige doelgroep van de site weer overgeslagen, terwijl met een kleine aanpassing deze groep zich wellicht al meer geholpen zou voelen.


Het is nu wachten tot die forummer die springt in dit gat in de 'markt' en alle scholieren.com forummers meekrijgt Misschien iets om over na te denken.


Als jij je site degelijk gebouwd zou hebben dan had je per nieuw bezoek kunnen terugvinden via welke weg de bezoekers binnengekomen zijn. Ik ken een aantal websitebouwers en die kunnen in prachtige grafieken zien langs welke weg bezoekers binnenkomen.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 01-10-2008, 19:55
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Je onderzoeksvoorstel houdt in een onderzoek naar de doelgroep waar je site zich origineel op richtte (oftewel de scholieren). Nu wordt mijns inziens de 'eigenlijke' en huidige doelgroep van de site weer overgeslagen, terwijl met een kleine aanpassing deze groep zich wellicht al meer geholpen zou voelen.
Zo'n onderzoek zou zich inderdaad richten op de originele doelgroep, maar zij vormen wel de geboortegrond van dit forum. Het is daarnaast nog steeds een enorm grote doelgroep die onder handbereik ligt en (naar ik aanneem) nog steeds dit forum voedt. Deze aanvoer wordt steeds minder (waarom?) waardoor op den duur de levensvatbaarheid van dit forum afneemt. Daarmee sla ik niet de huidige doelgroep over, maar het is een manier om het 'probleem' bij de wortel aan te pakken. De aanpassingen voor beide groepen kunnen hieruit volgen en kunnen daardoor veel ingrijpender zijn en op de lange duur beter uitpakken dan hier wordt voorgesteld.

Citaat:
Als jij je site degelijk gebouwd zou hebben dan had je per nieuw bezoek kunnen terugvinden via welke weg de bezoekers binnengekomen zijn. Ik ken een aantal websitebouwers en die kunnen in prachtige grafieken zien langs welke weg bezoekers binnenkomen.
Statistieken zeggen niet alles en zijn vaak voor meerderlei uitleg vatbaar. Ik doel eerder op een kwalitatief onderzoek.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.

Laatst gewijzigd op 01-10-2008 om 20:07.
Oud 01-10-2008, 20:21
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
is al van jon

vroeger linkte het nog door.

ik denk dat scholieren.com niet meer zo 'in' is als toen wij op de middelbare zaten, qua internet was het een andere tijd ook. scholieren.com was toen een begrip op het voortgezet, tegenwoordig wordt scholieren.com gabanned op scholen.

oja en fora bezoeken is natuurlijk lang niet zo hot als WOW-en.

nee toen waren het qua internet tijdverdrijf andere tijden, nu zijn er nog slechts oude mannetjes en dames met grote verhalen over vroeger
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 01-10-2008 om 20:30.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Vurige ambitie
Verwijderd
46 28-03-2012 01:24
Algemene schoolzaken Kom maar door: gratis huisvesting én een laptop voor studenten
ColdKees
3 26-05-2010 15:45
De Kantine Ben jij scholier of student?
Mephisto
200 09-04-2006 20:49
Beleidszaken Wat is nu de bedoeling
arP-socialist
22 24-02-2006 01:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.