Oud 13-01-2013, 19:45
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Bob Tarte - Enslaved by ducks.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Advertentie
Oud 14-01-2013, 19:59
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Samuel R. Delany - Stars in My Pocket Like Grains of Sand
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 16-01-2013, 19:59
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Ik lees nu de Nederlandse Maagd van Marenthe de Moor. Leuk, maar niet echt bijzonder ofzeu.
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Oud 19-01-2013, 17:28
Verwijderd
1915 "The death of innocence"
Oud 20-01-2013, 16:13
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Sarah Winman - When God was a rabbit.

Geweldig, wat een fijn boek.
__________________
what a lovely day to shape your dreams

Laatst gewijzigd op 20-01-2013 om 21:21.
Oud 20-01-2013, 20:50
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Hé Aurora, die heb ik ook gelezen Heel fijn boek, idd.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-01-2013, 21:20
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ja, ik heb hem gekocht omdat jullie er zo positief over waren, ik was erg nieuwsgierig!
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 20-01-2013, 21:28
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
De Draken - Julia Conrad

Want ik had zin in fantasyspul, ook omdat ik vond dat ik dat relatief te weinig las voor hoeveel het me meestal wel bevalt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 20-01-2013, 22:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, ik heb hem gekocht omdat jullie er zo positief over waren, ik was erg nieuwsgierig!


OT: Ik lees drie boeken door elkaar: HP4, De belevenissen van een muurbloem - Stephen Chbosky (helaas geen Engelse variant in de bieb) en nog steeds Het vlammende kruis - Diana Gabaldon.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-01-2013, 01:56
Verwijderd
Heb net de Eenzaamheid van de Priemgetallen uitgelezen, en vond het een zeikboek.
Het begon veelbelovend, de kinderhoofdstukken hadden iets Renate Dorrestijniaans, maar het werd hoe langer hoe vervelender.
Verhalen zonder humor zijn mijn ding gewoon niet. Alles is zo vreselijk serieus.
Oud 21-01-2013, 09:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Die heb ik onlangs ook gelezen, Stefenootje. Ik vond het niet per definitie een zeikboek, maar achteraf vond ik hem wel saai. Er zat echt geen climax in, wat ik jammer vond. Het verhaal kabbelt maar een beetje voort en eindigt dan. Ik had er zeker wel meer van verwacht.

Ook 'De Wolvenman' van Shaun Ellis is uit. Prima leesbaar, erg leerzaam wat betreft roedelopbouw en training van honden. Ik heb er al in lopen strepen en tekenen, alhoewel dat wel even pijn deed

'De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine' door Ransom Riggs was verrassend en origineel. Typisch zo'n verhaal wat prima verfilmd zou kunnen worden

'Het begon met een ster' door Helga Weiss is een oorlogsdagboek. Met het lezen van oorlogsdagboeken let ik altijd meer op de inhoud dan dat ik let op hoe het is geschreven, maar het moet natuurlijk wel een beetje leesbaar zijn. In dit geval was het ook nog redelijk goed geschreven en er zaten tekeningen bij, dus dat was een mooie aanvulling. Het laatste gedeelte van het dagboek (over verblijf in verschillende concentratiekampen) is achteraf opgetekend. Dit is wel te merken aan de manier waarom het is geschreven, want vanaf dat moment gaat het echt in rap tempo door, je bent er zo doorheen. Dat vond ik het jammere aan dit boek.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-01-2013, 14:59
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
De Nationale Ombudsman - In het krijt bij de overheid

Chris Cleave - Licht ontvlambaar. Geschreven in briefvorm vanuit het perspectief van een simpele vrouw uit een arbeiderswijk in Londen. Om dat gevoel te versterken staat er nauwelijks interpunctie in de tekst en krijgen uitspraken geen aanhalingstekens. Een beetje zoals mijn cliënten schrijven.
Oud 21-01-2013, 17:19
Verwijderd
Ik ben bezig in De gevangene van de Hemel van Carloz Ruiz Zafon. Het is meer van hetzelfde, van zijn eerste twee boeken. Neemt niet weg dat ik het wel echt heel erg mooi vind. Ik denk wel dat ik eens moet proberen om alle drie de boeken achter elkaar te lezen, dat heb ik nu niet gedaan en ik merk wel dat het een beetje vaag is. Niet zozeer dat ik het verhaal niet volg, maar bepaalde links kan ik niet meer met elkaar leggen. Maar het is wel gaaf.
Oud 21-01-2013, 17:47
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
The Hunger Games Deel 2.
Oud 23-01-2013, 20:52
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Lionel Shriver - We need to talk about Kevin

Leest niet zo makkelijk weg, maar wel erg goed. Film al gezien dus ik weet al hoe het gaat, maar ben toch benieuwd.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 26-01-2013, 17:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
De Hobbit. Ik had de film gezien en kon me niet meer alles herinneren, dus tijd om hem opnieuw te lezen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 27-01-2013, 16:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Omwentelingen - J.M.G. Le Clézio
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 29-01-2013, 21:16
Verwijderd
Megan Lindholm/Robin Hobb - The inheritance
Oud 30-01-2013, 10:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Omwentelingen - J.M.G. Le Clézio
Nog steeds. Heel melancholisch geschreven, heerlijk <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 01-02-2013, 18:49
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik lees The Summer Tree van Guy Gavriel Kay.

Ik heb de hele serie gelezen toen ik een jaar of 13 was, en ik heb ze al die tijd al eens willen herlezen. Erg leuk weer.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 02-02-2013, 10:40
Verwijderd
Rood van Midas Dekkers, over roodharigen. Ik ben pas net begonnen maar vind het wel heel leuk! Een heel boek over mijn haar
Oud 04-02-2013, 09:32
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Vonne van der Meer - Het limonadegevoel
Oud 08-02-2013, 21:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Zojuist 'Één voet verkeerd' van Sofie Laguna gelezen. Fijn boek, indrukwekkend en krankzinnig <3 Overige ben ik bezig in mijn manga's (net aan volume 2 begonnen) en lees ik nog steeds in Omwentelingen. De laatste is een boek wat pauzes kan hebben, heel fijn
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 08-02-2013, 22:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Rood van Midas Dekkers, over roodharigen. Ik ben pas net begonnen maar vind het wel heel leuk! Een heel boek over mijn haar
Haha, een klasgenootje van me heeft dat boek maandenlang mee naar school genomen om op school uit te lezen voor haar profielwerkstuk. We maken er nog steeds grappen over!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-02-2013, 14:18
Verwijderd
Brisingr van Christopher Paolini. Eragon en Oudste had ik een aantal jaar geleden al eens gelezen. Kerst 2011 heb ik mijn dubbele Potterdvds omgeruild voor Eragon, Oudste en Brisingr, Erfenis was toen net uit en iets te duur en enkel in hardcover. Vorig jaar Kerst heb ik dan Erfenis gekregen zodat ik nu opnieuw ben begonnen aan de hele Erfgoed-reeks.
Oud 09-02-2013, 20:15
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Matthew Quick - The silver linings playbook.

Hm. De film was leuker.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 10-02-2013, 10:19
omnomnom
Avatar van omnomnom
omnomnom is offline
Denis Leary - Why we suck , grappig, maakt kritiek op de Amerikaanse maatschappij
Douglas Hackney - How the world works, tips voor het leven (kan ik wel gebruiken lol)
Oud 10-02-2013, 15:38
Verwijderd
Paolo Giordano - De eenzaamheid van de priemgetallen
Oud 11-02-2013, 11:03
Verwijderd
Herman Koch - Het Diner
Oud 11-02-2013, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Herman Koch - Het Diner

Die heb ik van Quintiano gekregen een paar jaar geleden gekregen voor mijn verjaardag.
Oud 12-02-2013, 21:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In mijn onschuld - Merel van Groningen
Oud 13-02-2013, 11:42
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Myrthe v/d Meer - Paaz
Oud 15-02-2013, 14:35
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dossier Tobias - Annet de Jong
Oud 17-02-2013, 08:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
In mijn onschuld - Merel van Groningen
Dit bleek deel 2 te zijn, dus nu lees ik deel 1: misleid.
Oud 19-02-2013, 17:12
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:


OT: Ik lees drie boeken door elkaar: HP4, De belevenissen van een muurbloem - Stephen Chbosky (helaas geen Engelse variant in de bieb) en nog steeds Het vlammende kruis - Diana Gabaldon.
Belevenissen van een muurbloem en Vlammende kruis uit. Nu begonnen in Les Misérables (in het Nederlands) van Victor Hugo. Goed leesbaar
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-02-2013, 18:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Linwood Barclay - dicht bij huis
Oud 25-02-2013, 08:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Marelle Boersma - vals alarm
Oud 03-03-2013, 13:47
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Les Misérables van Victor Hugo uit, nu begonnen in Alles Wat Er Was, van Hanna Bervoets.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-03-2013, 17:58
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Oscar Wilde - De profundis.

Ik ben het halve boek aan het onderstrepen. <3
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 04-03-2013, 20:56
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Alles wat er was is uit. Vanmiddag Een kille dageraad van John Marsden uit de bieb gehaald.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 05-03-2013, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Les Misérables van Victor Hugo uit, nu begonnen in Alles Wat Er Was, van Hanna Bervoets.
Wat vond je van Les Mis?
Oud 06-03-2013, 13:22
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat vond je van Les Mis?
Oja, daar zou ik het nog even met je over hebben. Ik vond het nogal wisselend. Sowieso vond ik het - over het algemeen- een heel goed leesbaar boek. Sommige negentiende-eeuwers hebben nogal wat 'wollig' taalgebruik of lange zinnen, dat viel hier erg mee. Een aantal delen vond ik mooi en soms zelfs wat spannend. Af en toe wel erg langdradig. Andere stukken vond ik totaal overbodig dan wel onleesbaar, zoals de beschrijving van de Slag bij Waterloo in iets van 10 pagina's. Na anderhalve pagina was ik de draad volledig kwijt en heb ik de rest van dat hoofdstuk overgeslagen. Ik geloof niet dat ik dat ooit eerder heb gedaan bij het lezen van een boek. Hoewel ik Jean Valjean en ook Marius als karakter wel waardeerde, vond ik vooral Cosette nogal dramatisch en vlak opgezet.

Kort gezegd: ik vond delen mooi en delen overbodig, maar ben blij dat ik 'm heb gelezen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-03-2013, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Oja, daar zou ik het nog even met je over hebben. Ik vond het nogal wisselend. Sowieso vond ik het - over het algemeen- een heel goed leesbaar boek. Sommige negentiende-eeuwers hebben nogal wat 'wollig' taalgebruik of lange zinnen, dat viel hier erg mee. Een aantal delen vond ik mooi en soms zelfs wat spannend. Af en toe wel erg langdradig. Andere stukken vond ik totaal overbodig dan wel onleesbaar, zoals de beschrijving van de Slag bij Waterloo in iets van 10 pagina's. Na anderhalve pagina was ik de draad volledig kwijt en heb ik de rest van dat hoofdstuk overgeslagen. Ik geloof niet dat ik dat ooit eerder heb gedaan bij het lezen van een boek. Hoewel ik Jean Valjean en ook Marius als karakter wel waardeerde, vond ik vooral Cosette nogal dramatisch en vlak opgezet.

Kort gezegd: ik vond delen mooi en delen overbodig, maar ben blij dat ik 'm heb gelezen
Ik lees duidelijk te weinig negentiende-eeuws boeken - ik vond Les MIs al best wollig Niet vervelend, maar wel eehm... Wolliger dan ik gewend ben! Ik snap heel goed wat je bedoelt, die Slag van Waterloo is echt heel saai. Ik ben wel groot fan van de beschrijvingen van de Thenardiérs, die vind ik echt zo mooi! Sowieso, over het algemeen vind ik het taalgebruik wel mooi en de zinnen leuk. Valjean en Javert worden mooi omschreven. Cosette wordt inderdaad niet groot uitgemeten, ik heb in het begin ook heel erg moeten zoeken naar de reden waarom ze in de musical/film zo'n grote rol speelt terwijl dat in het boek wel meevalt. I.i.e. kende ik alleen de filmversie met Liam Neeson, Uma Thurman en Geoffrey Rush en ik stoorde me er heel erg aan dat Eponine werd weggelaten, zij speelt imho zo'n grote rol.
Maar tof dat je het waardeerde

Ik moet me nu helemaal inhouden om niet een heel verhaal te tikken over wat ik wel en niet leuk vond en wat me opviel en stukken te gaan citeren enzo. Verder ben ik wel vrij normaal, denk ik
Oud 11-03-2013, 10:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Omwentelingen - J.M.G. Le Clézio
Uit! Mooi boek, zeker aan te raden voor mensen die van melancholische, dramatisch geschreven boeken houden Dramatisch als in; uitgebreide beschrijvingen van hoe de hoofdpersoon dingen voelt en ervaart.

Nu bezig in 'De tragische lotgevallen van de familie Mikolajenko' van Shandi Mitchell. Ook een fijn leesbaar boek. De gebeurtenissen worden uitgebreid, maar niet tot uit den treure beschreven en je leert de familieleden stuk voor stuk kennen alsof het vrienden van je zijn <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-03-2013, 22:37
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
One Day - David Nicholls
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-03-2013, 21:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Het is een roman over de vriendschap van een jongen en meisje, waarin enkel één dag per jaar is beschreven. Hoe deze ene dag wordt doorgebracht is tekenend voor de rest van het jaar.

Ik ben nu op ongeveer een derde en vind het goed leesbaar, maar soms nog een beetje... makkelijk. Ik ben benieuwd naar de rest.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 15-03-2013, 21:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
De tragische lotgevallen van de familie Mikolajenko - Shandi Mitchell
Uit Heel mooi boek, onverwacht einde, zou zo echt gebeurd kunnen zijn. Het enige nadeel vond ik dat de belevingswereld van de kinderen af en toen werd beschreven alsof het volwassenen waren, dat was wel verwarrend. Aangezien de kinderen erg verschillende leeftijden hebben, haalde ze je daardoor soms door de war. Verder een heel goed verhaal, goed doordacht en goed geschreven.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 15-03-2013, 23:29
Verwijderd
Ik heb De wereld van Sofie maar weer eens uit de kast geplukt.
Oud 16-03-2013, 20:03
Neti-Zen
Avatar van Neti-Zen
Neti-Zen is offline
Tell the Wolves I'm Home
__________________
wat
Oud 20-03-2013, 09:43
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Kees van Kooten - De verrekijker
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.