Oud 23-08-2014, 00:21
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ja eh gewoon alles aanpassen naar de nieuwe doelgroep en gaan met die banaan. KEI SIMPEL JONGEUH.

Effe bier drinken en Deadlock laten progammeermagie doen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2014, 00:25
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Verrassend veel ex-fb's in dit topic.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 00:27
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Verrassend veel ex-fb's in dit topic.
Ach ja, je weet dat er toch nooit naar je geluisterd wordt, FB of geen FB, maar het blijft een beetje kriebelen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 00:29
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Nou ja geluisterd werd er genoeg. Tot actie werd er alleen niet overgegaan, maar dat is ook wel normaal dat je mensen die vrijwillig modereren niet alles kunt laten doen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 00:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ten eerste noem ik dat geen luisteren, maar aanhoren Ten tweede denk ik sterk dat de helft van de plusjes het gewoon niet eens las, dus zelfs aanhoren is nog te veel van het goede
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 01:18
Verwijderd
Met een aantal plussen die gewoon keihard zeggen dat ze niet eens de moeite nemen om admin bij te lezen. Ja herpaderp, verder prima hoor maar dan zit je dus wel op de verkeerde plek.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 08:34
Verwijderd
Staat daar nou dat ik verwijderd ben wegens deadlock?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 10:19
Verwijderd
Ja dat staat daar
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 10:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Stond daar
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 10:44
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Excuses, ik bedoelde uiteraard Arpos.
Maar dank voor het extra duwtje in de rug. En Axel11, jij zou toch ook beter moeten weten?
__________________
Het eerste deel van je leven wordt verpest door je ouders, het tweede deel door je kinderen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 10:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Excuses, ik bedoelde uiteraard Arpos.
Maar dank voor het extra duwtje in de rug. En Axel11, jij zou toch ook beter moeten weten?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik sta achter wat ik zelf post en die standpunten heb ik destijds ook op Admin verkondigd.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Excuses, ik bedoelde uiteraard Arpos.
Maar dank voor het extra duwtje in de rug. En Axel11, jij zou toch ook beter moeten weten?
Ik zal een kaarsje voor je branden zodat je altijd in mijn herinnering blijft.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 11:02
Verwijderd
FB's van Onzin die weigeren om topics naar N&A te verplaatsen Geen onzinner wil zich op N&A begeven man, iemand zou op Onzin zo een nieuw topic openen om uit de klauwen van de idiote N&A-moderatie te blijven
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 11:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik sta achter wat ik zelf post en die standpunten heb ik destijds ook op Admin verkondigd.
Het plaatsen van mededelingen vanuit Admin (of andere besloten secties) in openbare secties vind ik een nono, het schept weinig vertrouwen als fb. Als ik het als zodanig openbaar wilde hebben, had ik het wel in een openbaar topic geplaatst.

Oh en deadlock, bijzaken, hoofdzaken. Daarnaast zij er ook nog eens persoonlijke zaken waarvan ik nu heel dankbaar ben dat ik ze niet genoemd heb.

Ik wens jullie allen nog veel plezier in dit forum, ik heb het letterlijk en figuurlijk "gehad".

Hier kunnen jullie on-topic verder, hebben jullie al wat opbouwende ideeën?.
__________________
Het eerste deel van je leven wordt verpest door je ouders, het tweede deel door je kinderen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Het plaatsen van mededelingen vanuit Admin (of andere besloten secties) in openbare secties vind ik een nono, het schept weinig vertrouwen als fb. Als ik het als zodanig openbaar wilde hebben, had ik het wel in een openbaar topic geplaatst.
Volgens mij is Axel altijd een groot voorstander geweest van transparantie. Wat mij betreft hoort Admin gewoon een openbaar forum te zijn waar alleen FB's kunnen posten. Maar dat zou stom zijn want dan kan je niet over de leden roddelen eah. Boo-hoo. Het is niet alsof je in de fucking ministerraad over het landsbelang aan het beslissen bent, HET IS EEN FORUM.

Citaat:
Oh en deadlock, bijzaken, hoofdzaken. Daarnaast zij er ook nog eens persoonlijke zaken waarvan ik nu heel dankbaar ben dat ik ze niet genoemd heb.
Loop niet zo te janken man.

Citaat:
Ik wens jullie allen nog veel plezier in dit forum, ik heb het letterlijk en figuurlijk "gehad".
Je weet hoe je moet verwijderen eah?

Citaat:
Hier kunnen jullie on-topic verder, hebben jullie al wat opbouwende ideeën?.
Er wordt niet anders dan dat gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Hier kunnen jullie on-topic verder, hebben jullie al wat opbouwende ideeën?.
Eigenlijk is dit best een schokkende opmerking en het geeft precies aan hoe weinig feeling FB's hebben met waar ze voor aangesteld zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 11:27
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Hier kunnen jullie on-topic verder, hebben jullie al wat opbouwende ideeën?.
The thing is, de leden komen (al jarenlang) met opbouwende suggesties. Zet het filter van Beleidszaken topics eens zodat je alle topics kunt zien en lees er eens doorheen. Het zijn elke keer leden die met suggesties, feedback, etc. komen en vervolgens loopt het dood op Admin. Elke keer weer.

En ik vind het echt geweldig om te zien dat forumbazen en forumbazen+ die daadwerkelijk de positie hebben om iets te veranderen (in theorie in ieder geval, ik weet hoe het zit), komen posten van 'ja maar de leden'. Nee, de forumbazen.

Oja, en ik denk dat 'de leden' met een stuk meer opbouwende suggesties en feedback zijn gekomen dan jij of welke huidige forumbaas dan ook. Dus mijn vraag aan jou is, in de tijd dat jij forumbaas bent geweest, wat heb jij gedaan en voor elkaar gekregen om het forum een betere plek te maken?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 11:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oja, en ik denk dat 'de leden' met een stuk meer opbouwende suggesties en feedback zijn gekomen dan jij of welke huidige forumbaas dan ook. Dus mijn vraag aan jou is, in de tijd dat jij forumbaas bent geweest, wat heb jij gedaan en voor elkaar gekregen om het forum een betere plek te maken?
Hookee statistieken:

23 augustus 2014: Hookee stopt als forumbaas.
30 november 2013: hookee wordt fb op NAW
Geregistreerd : 09-07-2006
Totaal aantal berichten: 5.042

Alle berichten van Hookee op Beleidszaken in die tijd:


__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 11:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het plaatsen van mededelingen vanuit Admin (of andere besloten secties) in openbare secties vind ik een nono, het schept weinig vertrouwen als fb. Als ik het als zodanig openbaar wilde hebben, had ik het wel in een openbaar topic geplaatst.
Je bericht op Admin was al over heel Onzin verspreid, we hoeven dan niet hier stommetje te gaan spelen. Maar dat is mijn mening

Bovendien stel ik hiermee nogmaals een kwestie aan de kaak: dat Admin nog steeds (na het vertrek van zoveel forumbazen) zo lek is als een mandje, iets wat tot in een heel laat stadium werd ontkend door de "forumtop". Inmiddels zal toch wel duidelijk moeten kunnen zijn waar het lek zit
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:01
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ach het lek zit gewoon overal.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:05
Verwijderd
Met minder forumbazen heb je wel minder eventuele daders dus tja
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:18
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Voel je vrij om te melden wie het lek is zodat we het kunnen onderzoeken. Ik vind het gewoon jammer dat er überhaupt gelekt wordt. Ik vind dat het niet zo is dat er geroddeld wordt en dat dat niet openbaar mag komen, maar dat geldt voor mijzelf. De dingen die ik post, daar sta ik achter, ook openbaar. Alleen het is gewoon laf om quotes door te spelen naar anderen en dan niet voor je daden uit te komen. Niet iedereen wil natuurlijk van iets wat ie privé post of pm't dat het in het openbaar komt.

Ik vind het zelf een beetje lastig om uit vele kritiekpunten de opbouwende punten te pakken waar we zelf mee aan de slag kunnen. Veel roepen dat het team eruit moet en moet worden vervangen, maar er worden telkens fb's vervangen en ik vind dat er de afgelopen tijd ook wel keuzes zijn gemaakt die niet meteen 'logisch' zijn als je vindt dat er alleen mensen worden gevraagd die hetzelfde denken. Ik zie zelf graag oplossingen voor problemen als ledenvermindering door social media, brug slaan tussen de oude en jongere generatie en vermindering van activiteit op diverse subfora. Vooral bij dat laatste denk ik gewoon dat het een kwestie van doen is. Gewoon met z'n allen op andere fora komen, in topics posten en ook vooral leuke nieuwe topics bedenken. Ik heb zelf altijd het idee dat er wel veel gelezen wordt, maar dan niet wordt gepost. Ik zit zelf niet in de werkgroep, maar ik hoop dat er daar goede ideeën worden bedacht waar ook concreet wat mee te beginnen valt en dan vooral ook voor de langere termijn. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we maar gewoon moeten gaan zitten afwachten.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:29
Verwijderd
Plan een nieuwe meeting in. Zorg dat elke forumbaas(+) zijn wensen op papier zet en stel binnen het team 2 gekozen forumbazen aan die alle plannen gaan uitvoeren in samenwerking met Jon of Ieke. Je kan dan misschien niet aan iedereen zijn wensen voldoen, maar je creëert daarmee wel vooruitgang. Kap dan ook gelijk met alle werkgroepjes en ongemotiveerde forumbazen en zorg dat je team weer gemotiveerd raakt.

Op elk fora heb je forumbazen/mods/leden die van alles verzinnen hoe het beter kan en hele eindeloze tegen reacties geven waarom een andermans idee vooral niet uitvoerbaar is en niet goed genoeg is, maar dat zijn dan meestal ook de leden/forumbazen die zelf geen reet uitvoeren en geen tijd/zin hebben om het dan maar zelf te doen.

Zorg dus eerst dat er een bezem word gehaald door het forumbazen team en geef meer ruimte aan mensen met potentie ( in die geval Pluis ) om door te groeien binnen het team. Ik had zelf Pluis al lang forumbaas+ gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Voel je vrij om te melden wie het lek is zodat we het kunnen onderzoeken. Ik vind het gewoon jammer dat er überhaupt gelekt wordt. Ik vind dat het niet zo is dat er geroddeld wordt en dat dat niet openbaar mag komen, maar dat geldt voor mijzelf. De dingen die ik post, daar sta ik achter, ook openbaar. Alleen het is gewoon laf om quotes door te spelen naar anderen en dan niet voor je daden uit te komen. Niet iedereen wil natuurlijk van iets wat ie privé post of pm't dat het in het openbaar komt.

Ik vind het zelf een beetje lastig om uit vele kritiekpunten de opbouwende punten te pakken waar we zelf mee aan de slag kunnen. Veel roepen dat het team eruit moet en moet worden vervangen, maar er worden telkens fb's vervangen en ik vind dat er de afgelopen tijd ook wel keuzes zijn gemaakt die niet meteen 'logisch' zijn als je vindt dat er alleen mensen worden gevraagd die hetzelfde denken. Ik zie zelf graag oplossingen voor problemen als ledenvermindering door social media, brug slaan tussen de oude en jongere generatie en vermindering van activiteit op diverse subfora. Vooral bij dat laatste denk ik gewoon dat het een kwestie van doen is. Gewoon met z'n allen op andere fora komen, in topics posten en ook vooral leuke nieuwe topics bedenken. Ik heb zelf altijd het idee dat er wel veel gelezen wordt, maar dan niet wordt gepost. Ik zit zelf niet in de werkgroep, maar ik hoop dat er daar goede ideeën worden bedacht waar ook concreet wat mee te beginnen valt en dan vooral ook voor de langere termijn. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we maar gewoon moeten gaan zitten afwachten.
In de admin kan je dat allemaal netjes controleren en nagaan hoor. Klik gewoon het log onderdeel en controleer de ip adressen per forumbaas en vergelijk ze met andere leden. Tadaaaa.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
In de admin kan je dat allemaal netjes controleren en nagaan hoor. Klik gewoon het log onderdeel en controleer de ip adressen per forumbaas en vergelijk ze met andere leden. Tadaaaa.
Zo simpel is het ook weer niet hoor
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Zo simpel is het ook weer niet hoor
Wil je met mijn fora spelen Axel11? 9 van 10 keer is dat wel eenvoudig hoor mits er gespeeld word met tor natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wil je met mijn fora spelen Axel11? 9 van 10 keer is dat wel eenvoudig hoor mits er gespeeld word met tor natuurlijk.
Want dan kun je zien welke forumbaas screenshots maakt van pagina's op Admin?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Want dan kun je zien welke forumbaas screenshots maakt van pagina's op Admin?
Per forumbaas kan je alles zien, tijd, activiteiten, admin handelingen, ip adressen, topics die worden aangepast, postings die worden aangepast, alles.


In de admin kunnen forumbazen niet in delen waar forumbazen + wel toegang tot hebben. Het is gewoon een kwestie van uitzoeken en de puzzelstukjes op zn plaats leggen en je hebt je dader(s) als snel gevonden hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Per forumbaas kan je alles zien, tijd, activiteiten, admin handelingen, ip adressen, topics die worden aangepast, postings die worden aangepast, alles.


In de admin kunnen forumbazen niet in delen waar forumbazen + wel toegang tot hebben. Het is gewoon een kwestie van uitzoeken en de puzzelstukjes op zn plaats leggen en je hebt je dader(s) als snel gevonden hoor.
Talk about not having a clue
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 12:49
Verwijderd
Ik snap nog steeds niet waarom het erg is dat er gelekt wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 13:06
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Verrassend veel ex-fb's in dit topic.
Dat viel mij ook op en ik vroeg me af
Waarom moeten al die ex-fb's zo enorm inhakken op sommige huidige fb's en hoe het gaat?
Jullie weten toch zelf best hoe verdraaide lastig het tegenwoordig is om hier bepaalde fora naar genoegdoening van iedereen te modereren. En dat het van bovenaf niet allemaal even snel gaat/er slecht gecommuniceerd wordt is ook niet nieuw voor jullie. Moeten jullie nou echt elke keer weer mensen op de man af gaan afbranden omdat het niet gaat zoals jullie willen/het graag hadden gezien??
En moeten er nou ook echt altijd dezelfde leden zijn die maar moeilijk blijven doen over bepaalde zaken, maar zelf ook alleen maar in hetzelfde cirkeltje blijven hangen van zeiken,zeiken,zeiken niets doen en alleen maar negativiteit toevoegen en het persoonlijk op de man/vrouw blijven spelen?
Jullie geven in veel gevallen op geen enkele manier een positieve vibe af en beginnen al te zeiken bij nieuwe fb's voordat er een knopje gebruikt kan worden.

Nou telt dit niet voor mij in persoon want iedereen is altijd heel liev&sagt tegen me geweest en er is toch geen D&A-publiek meer wat moeilijk kan doen en nou mag er vanuit sommige fb/hoofdkantoor-hoeken echt wel wat meer beweging komen en zijn er in het verleden echt hele onverstandige besluiten genomen. Maar jezes mensen kom op, het is hier vaker meer een ruziënd kleuterschoolplein dan een plek waar voornamelijk 20+ ers rondhangen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 13:20
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Dat viel mij ook op en ik vroeg me af
Waarom moeten al die ex-fb's zo enorm inhakken op sommige huidige fb's en hoe het gaat?
Jullie weten toch zelf best hoe verdraaide lastig het tegenwoordig is om hier bepaalde fora naar genoegdoening van iedereen te modereren. En dat het van bovenaf niet allemaal even snel gaat/er slecht gecommuniceerd wordt is ook niet nieuw voor jullie. Moeten jullie nou echt elke keer weer mensen op de man af gaan afbranden omdat het niet gaat zoals jullie willen/het graag hadden gezien??
En moeten er nou ook echt altijd dezelfde leden zijn die maar moeilijk blijven doen over bepaalde zaken, maar zelf ook alleen maar in hetzelfde cirkeltje blijven hangen van zeiken,zeiken,zeiken niets doen en alleen maar negativiteit toevoegen en het persoonlijk op de man/vrouw blijven spelen?
Jullie geven in veel gevallen op geen enkele manier een positieve vibe af en beginnen al te zeiken bij nieuwe fb's voordat er een knopje gebruikt kan worden.

Nou telt dit niet voor mij in persoon want iedereen is altijd heel liev&sagt tegen me geweest en er is toch geen D&A-publiek meer wat moeilijk kan doen en nou mag er vanuit sommige fb/hoofdkantoor-hoeken echt wel wat meer beweging komen en zijn er in het verleden echt hele onverstandige besluiten genomen. Maar jezes mensen kom op, het is hier vaker meer een ruziënd kleuterschoolplein dan een plek waar voornamelijk 20+ ers rondhangen.
Amen. Ik zoek al een dag of drie naar deze woorden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Dat viel mij ook op en ik vroeg me af
Waarom moeten al die ex-fb's zo enorm inhakken op sommige huidige fb's en hoe het gaat?
Jullie weten toch zelf best hoe verdraaide lastig het tegenwoordig is om hier bepaalde fora naar genoegdoening van iedereen te modereren.
Een aantal moderators heeft tijdens hun moderatorschap ook al laten weten dat ze het daar niet mee eens zijn.

Citaat:
En dat het van bovenaf niet allemaal even snel gaat/er slecht gecommuniceerd wordt is ook niet nieuw voor jullie. Moeten jullie nou echt elke keer weer mensen op de man af gaan afbranden omdat het niet gaat zoals jullie willen/het graag hadden gezien??
Afbranden misschien niet maar het moet wel iedere keer weer onder de aandacht gebracht worden omdat er gewoon niets gebeurt.

Citaat:
en nou mag er vanuit sommige fb/hoofdkantoor-hoeken echt wel wat meer beweging komen en zijn er in het verleden echt hele onverstandige besluiten genomen. Maar jezes mensen kom op, het is hier vaker meer een ruziënd kleuterschoolplein dan een plek waar voornamelijk 20+ ers rondhangen.
Ook daar zouden ze eenvoudig iets aan kunnen doen trouwens.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 12:53
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Een aantal moderators heeft tijdens hun moderatorschap ook al laten weten dat ze het daar niet mee eens zijn.
Ja hoor je mij zeggen van niet? Het punt is dat ze veelal/vaak geen moderator/fb meer zijn juist om de reden dat ze niets voor elkaar kregen, of omdat leden elke zak stront die ze konden vinden boven hun hoofd leegtrokken.

Citaat:
Afbranden misschien niet maar het moet wel iedere keer weer onder de aandacht gebracht worden omdat er gewoon niets gebeurt.
Wederom, je hoort mij niet zeggen dat je/de leden daar geen gelijk in hebt/hebben, ik suggereer alleen dat het allemaal misschien kan op een wat positievere/meer constructieve manier. Zo is de discussie een aantal jaar geleden ook begonnen, maar als je oude beleidszaken topics terug gaat lezen dan is deze intens negatieve spiraal echt al minstens 4 jaar aan de gang.
Het werkt duidelijk al 4 jaar niet zo, dus misschien moeten we het eens op een iets andere manier gaan proberen Zowel van 'bovenaf', als vanuit de fb's maar ook vanuit de ledenhoek

Citaat:
Ook daar zouden ze eenvoudig iets aan kunnen doen trouwens.
Ja dat klopt, maar de leden ook
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 14:03
Verwijderd
Snap ik allemaal best wel maar iedere keer 'ja woensdag, okay' te horen krijgen als je er eerst wel met een positieve insteek ingaat is ook niet leuk en dan krijg je dit. En dan Elin3 die ook nog even doodleuk beweert dat er dan wel suggesties gedaan moeten worden.... de beste manier om dit gezicht te krijgen:
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 14:17
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Volgens mij lees je compleet heen over mijn, er moet van 2 kanten wat veranderen.
Ik zeg toch ook dat er van bovenaf slecht gecommuniceerd wordt, dat forumbazen dingen ook niet altijd even handig aanpakken, en dat er dingen moeten veranderen.

Alles wat nu gezegd wordt (ook al is dat constructief/negatief/positief) door wie dan ook heeft een negatieve bijtoon gekregen, met in het achterhoofd alles wat er de afgelopen veel jaar verkeerd is gegaan/gezegd/gedaan.

Als we dus ALLEMAAL ons beste beentje voortzetten, en sommige ouwe koeien lekker in de sloot laten liggen en elkaar een beetje met respect behandelen dan blijft dit hopelijk voor iedereen leuk

hier een glitterroosje voor op je doosje!



/kuthippie
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 14:19
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Laten we wel wezen: er zijn lange tijd plusjes en beheerders aangesteld en blijven zitten (namen doen er niet toe) die zich op Admin nooit of zelden uitlieten over hoe het verder zou moeten met het forum, die geen enkele daadkracht hadden, die nauwelijks tijd aan het forum (konden) beste(ed)den, en/of eigenlijk alleen belang hechtten aan hun eigen subforumpje en zich nooit geroepen voelden eens bij te springen ergens anders.
Hier werd zelfs ook bewust naar gezocht, want dat was wel zo "makkelijk" voor de zittende garde: geen plusjes en beheerders die au au au misschien eens iemand anders op zijn of haar teentjes zouden trappen. Mensen die zich juist wel mengden in discussies (ongeacht hun standpunt), mensen die er wel tijd in wilden en konden steken, werden (een uitzondering daargelaten) gepasseerd. Nou, nu plukken we er de vruchten van

Dit is niet alleen mijn idee, maar dit heeft een ex-beheerder me zelfs geschreven
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 14:19
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hier belg had ooit een goed idee om dit forum beter te maken

http://forum.scholieren.com/showthre...litterplaatjes
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 14:28
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Laten we wel wezen: er zijn lange tijd plusjes en beheerders aangesteld en blijven zitten (namen doen er niet toe) die zich op Admin nooit of zelden uitlieten over hoe het verder zou moeten met het forum, die geen enkele daadkracht hadden, die nauwelijks tijd aan het forum (konden) beste(ed)den, en/of eigenlijk alleen belang hechtten aan hun eigen subforumpje en zich nooit geroepen voelden eens bij te springen ergens anders.
Hier werd zelfs ook bewust naar gezocht, want dat was wel zo "makkelijk" voor de zittende garde: geen plusjes en beheerders die au au au misschien eens iemand anders op zijn of haar teentjes zouden trappen. Mensen die zich juist wel mengden in discussies (ongeacht hun standpunt), mensen die er wel tijd in wilden en konden steken, werden (een uitzondering daargelaten) gepasseerd. Nou, nu plukken we er de vruchten van

Dit is niet alleen mijn idee, maar dit heeft een ex-beheerder me zelfs geschreven
Wil ik je graag ook weer verwijzen naar mijn

Citaat:
Volgens mij lees je compleet heen over mijn, er moet van 2 kanten wat veranderen.
Ik zeg toch ook dat er van bovenaf slecht gecommuniceerd wordt, dat forumbazen dingen ook niet altijd even handig aanpakken, en dat er dingen moeten veranderen.

Alles wat nu gezegd wordt (ook al is dat constructief/negatief/positief) door wie dan ook heeft een negatieve bijtoon gekregen, met in het achterhoofd alles wat er de afgelopen veel jaar verkeerd is gegaan/gezegd/gedaan.

Als we dus ALLEMAAL ons beste beentje voortzetten, en sommige ouwe koeien lekker in de sloot laten liggen en elkaar een beetje met respect behandelen dan blijft dit hopelijk voor iedereen leuk

__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 14:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja hoor je mij zeggen van niet? Het punt is dat ze veelal/vaak geen moderator/fb meer zijn juist om de reden dat ze niets voor elkaar kregen, of omdat leden elke zak stront die ze konden vinden boven hun hoofd leegtrokken.
Klopt. En daarom zeik ik ook geen forumbazen zonder extra powers af. Maar de laag daarboven, sorry, daar heb ik het wel mee gehad. Niet dat ik het overigens erg op de man speel, volgens mij heb ik nog geen plusje bij naam genoemd Verder heb ik ook niks tegen mensen hier persoonlijk. En dan kan er "oude koeien" worden geroepen, maar het gaat hier om oude koeien die nog springlevend zijn.

Laatst gewijzigd op 24-08-2014 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 14:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
En natuurlijk spelen er ook allerlei maatschappelijke en technologische ontwikkelingen (opkomst sociale media etc.) die al vrij compleet geïnventariseerd zijn. Ik leef ook zeker niet in de illusie, zoals een enkeling misschien wel een beetje, dat als we allemaal wat beter gaan functioneren (leden en team) we DE oplossing (of zelfs maar een groot deel van een oplossing) voor ons probleem hebben. Maar het is wel een van de weinige middelen die we zelf in handen hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 15:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Even iets heel anders: er zijn ook dingen die we met z'n allen in ieder geval op korte termijn kunnen aanpakken:

- stoppen met jarenoude koeien uit de sloot halen
- stoppen met zeuren
- constructief geachte oplossingen blijven aandragen

En vooral:
- blijven posten. Een forum wordt gemaakt door de leden, deze zijn oneindig meer belangrijk voor de continuïteit dan welke forumbaas dan ook
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 17:52
Verwijderd
Maak van scholieren.com een 2de fok maar dan met meer scholieren gerelateerd wereldnieuws. Ga samenwerkingen aan met scholieren/scholen uit bijvoorbeeld Peru, Afrika of Brazilië en laat de Nederlandse scholieren daarmee kennis maken en plaats de laatste ontwikkelingen uit dat land op je frontpage. ' scholieren.com en stichting humana bezoeken scholen in afrika. Wees creatief en doe wat met de voorsprong die jullie hebben met de domeinnamen.

1: Zorg dat je frontpage rubrieken koppelt aan je forumonderdelen zat er vanaf de frontpage direct gereageerd kan worden op het forum. Dit verhoogt de activiteit van het forum.

2: Dun het huidige moderator team uit. Heb je op elk rubriek wel een moderator nodig? Zitten er misschien teamleden tussen die misschien hun functie vervullen uit verplichting, maar niet meer met passie? Stop er dan gewoon mee en geef je taak/functie over aan iemand die dit weer wel met alle plezier kan vervullen.

3: Het is misschien tijd voor nieuwe functies binnen het huidige team. Je hoeft een actief lid niet gelijk forumbaas te maken, maar je kan iemand ook een tussen functie geven zodat hij of zij meer verantwoording op de site en forum kan krijgen, maar niet direct alle rechten krijgt.

4: Stop met discussiëren binnen het team en geef 2 mensen alle bevoegdheden om de nodige wijzigingen door te voeren. Geef aan wat je graag gewijzigd wilt zien, maar accepteer het ook als jouw idee niet wordt doorgevoerd. Jullie zijn nu al jaren bezig.

5: Controleer elke crew lid op account sharing. Wie lekt er precies? Welk ip adres komt overeen met welk lid. Zorg eventueel voor 2 aparte rubrieken binnen het team. 1 toegankelijk voor iedereen en een onderdeel alleen voor de beheerders en plusjes.



Laatst gewijzigd op 24-08-2014 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 18:36
Verwijderd
Ja denk nou eens even na en geef eens antwoord op de vraag waarom lekken zo'n probleem is? Omdat het 'de regels' zijn? De regel is ook dat je rechtsaf niet door rood mag fietsen. Lekker voor ze.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ja denk nou eens even na en geef eens antwoord op de vraag waarom lekken zo'n probleem is? Omdat het 'de regels' zijn? De regel is ook dat je rechtsaf niet door rood mag fietsen. Lekker voor ze.
Omdat het naar mij inziens toch voor een breuk zorgt binnen het team. Je moet elkaar kunnen vertrouwen binnen een team. Ik neem aan dat jij ook je klep moet houden als het bepaalde werkzaamheden gaat? Ik ben zelf wel benieuwd eigenlijk wie er nou lekt binnen het team. Is het dan toch Jon?

Alleen al uit nieuwsgierigheid zou ik heel de admin gaan uitpluizen om er achter te komen wie het nou is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 19:03
Verwijderd
Geheimpje; Het is IEDEREEN.

Maar het is verder ook niet belangrijk, gewoon afschaffen dat krampachtige gedoe.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 19:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Alles is openbaar is in ieder geval beter dan dat selectieve gelek
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 19:59
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Maar eh er moet denk ik best veel veranderd worden om de doelgroep die serieus gewend is geraakt aan meer interactieve en toegankelijkere media terug naar hier te krijgen. Zijn daar goeie ideeën voor?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 20:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Er zijn best wat ideeën, maar we proberen dingen wat gestructureerd aan te pakken. Te beginnen met de onderzoeken. Ik kan namelijk best wat bedenken, maar als huisarts van bijna 30 sta ik ook wel een heel eind van de doelgroep af, dus is het de vraag of het reëel is wat ik erover denk. Het idee is om vanuit die resultaten te gaan werken. Ik heb geen inzicht hoeveel er al is ingevuld, maar aangezien ze op kantoor de kantoortijden werken verwacht ik pas komende week wat te horen, afhankelijk van hoeveel er is ingevuld.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 23:59
Verwijderd
En is er al nieuws Ieke?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.