Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2016, 19:13
Krab1337
Krab1337 is offline
Hallo,

Ik ben hier nieuw dus even voorstellen: ik ben een jongen van 15 jaar en zit dus nog op de middelbare school, HAVO om precies te zijn. Ik vind sport erg leuk en gamen vind ik ook wel tof om te doen. Ben hier omdat ik forums altijd gezellig vind.

Maar ik zit nu al met een "probleem": ik heb dus al een tijdje, ongeveer een jaar, haartjes op mijn bovenlip. Het is niet echt een dikke snor ofzo maar het valt toch op, mede doordat ik zwart haar heb en het vrij dikke haartjes zijn. Ik heb dus gedacht om het te scheren alleen zeiden m'n ouders dat dat niet slim is om te doen omdat je dat dan iedere dag moet doen. Maar zelf vind ik het echt lelijk, moet ik het gewoon scheren? En moet je je vanaf dat moment ook echt dagelijks scheren?

Hulp wordt erg gewaardeerd
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 19:25
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je kunt proberen om het 1 x te scheren en dan te kijken hoe lang het duurt voor ze terug komen. Ik denk niet dat jij het op jouw leeftijd dat elke dag moet doen. En als je het lelijk vindt? Tja, dat is iets wat je zelf moet bepalen, dat kunnen wij niet voor je doen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 08:54
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Scheren heeft geen invloed op de snelheid van de haargroei. Je kunt het dus gerust eens proberen. En dan zie je vanzelf wel hoe vaak het nodig is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 00:15
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Het verschilt per persoon hoe snel het groeit. Sommige mensen scheren zich eens in de paar dagen en anderen elke dag. Als je het lelijk vindt, gewoon weghalen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 13:37
Krab1337
Krab1337 is offline
Citaat:
Je kunt proberen om het 1 x te scheren en dan te kijken hoe lang het duurt voor ze terug komen. Ik denk niet dat jij het op jouw leeftijd dat elke dag moet doen. En als je het lelijk vindt? Tja, dat is iets wat je zelf moet bepalen, dat kunnen wij niet voor je doen.
Citaat:
Scheren heeft geen invloed op de snelheid van de haargroei. Je kunt het dus gerust eens proberen. En dan zie je vanzelf wel hoe vaak het nodig is.
Citaat:
Het verschilt per persoon hoe snel het groeit. Sommige mensen scheren zich eens in de paar dagen en anderen elke dag. Als je het lelijk vindt, gewoon weghalen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! En wat raden jullie aan zo'n scheerapparaat of gewoon scheermesjes? Zit er nog een belangrijk verschil tussen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 18:27
Verwijderd
Ikzelf hou van scheermesjes, het is lekker fris en voelt bij mij gladder aan.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 22:31
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Begin eerst maar eens met scheermesjes. Zelf gebruik ik Gilette Fusion scheermesjes en nivea for men scheergel.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2016, 22:56
Seb1234
Seb1234 is offline
Ik ben 14 2e jaars (ik hoor 3e te zijn)
Ik scheer al wel want ik vind het te vroeg bij 16 of 17 dan moet je echt zelf bepalen maar bij de andere leeftijsen gwn scheren dan denk je van past dit wel bij me dus ik zou als ik jou was scheren maar je hoeft niet per dag te scheren dan gwn 2 of 1x per week
Met citaat reageren
Oud 30-10-2016, 10:24
Winniedp
Avatar van Winniedp
Winniedp is offline
Ik ben ook 15 (wel bijna 16), maar moet me al om de dag scheren. Ik heb er echt een hekel aan.
Maar als je zou moeten kiezen tussen mesje en apparaat zou ik voor mesje gaan. Bij mij scheert mesje gladder, en dat vind ik wel fijner.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2016, 10:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Maar ik zit nu al met een "probleem": ik heb dus al een tijdje, ongeveer een jaar, haartjes op mijn bovenlip. Het is niet echt een dikke snor ofzo maar het valt toch op, mede doordat ik zwart haar heb en het vrij dikke haartjes zijn. Ik heb dus gedacht om het te scheren alleen zeiden m'n ouders dat dat niet slim is om te doen omdat je dat dan iedere dag moet doen. Maar zelf vind ik het echt lelijk, moet ik het gewoon scheren? En moet je je vanaf dat moment ook echt dagelijks scheren?

Hulp wordt erg gewaardeerd
Het verschilt per man, hoe 't zit met baardgroei en beharing. De één is de sjaak en moet zich inderdaad dagelijks scheren voor een glade bakkes. De ander komt weg met eens per week. Ligt een beetje aan je hormonale configuratie, onder andere.

Uiteindelijk zul je tóch moeten scheren (trimmen is in jouw geval nog geen optie) dus ik begrijp niet zo goed dat je pa niet zegt 'Scheer die shit gewoon als je dat wil, je ontkomt er toch niet aan.'
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 17-11-2016, 21:01
Judoka00
Judoka00 is offline
Ik ben 16 en scheer me nu 1 a 2 keer per week, en begonnen op mn 14e om de zelfde reden.
Door scheren worden bij mij de haren dikker waardoor je ze meer ziet(ander woord; stoppels) maar het versnelt niet gigantisch.
Je huid kan het vervelend vinden, maar met een electrisch scheeraparaat valt dat mee(geen ervaring met mesjes, gelukkig)
Als jij volledig achter jezelf staat, lekker scheren
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Brand na het scheren baard
rTn
4 24-06-2012 03:13
Lichaam & Gezondheid scheren doet pijn
groovy
54 08-11-2005 10:44
Lichaam & Gezondheid Scheren (gezicht): apparaat of mesje gladder??
Jozzy
32 23-06-2004 14:37
Lichaam & Gezondheid scheren - enquete
Pedro Hermano
38 30-12-2002 14:21
Seksualiteit Het scheren van de mannelijke edele delen...
Scorpion3000
155 26-11-2002 13:53
Lichaam & Gezondheid Te veel scheren, kan dat???
Quiana
4 19-09-2002 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.