Oud 13-05-2005, 16:13
Nickson
Avatar van Nickson
Nickson is offline
Ik heb zo'n potje met een vergrootglas erop he.. (ja egt joh!? ja egt.)

en ik had er een stuk of 2,3 mieren inzitten. (gewoon van die straatmieren, geen rooie of gemuteerde ofzo met vleugels, gewoon.. MIEREN)

En ik gooide er een (nog niet helemaal volgroeid) kruisspinnetje bij (ongeveer op helf, hij was niet groot, maar ook niet baby) (en ja ik weet dat ik een sadist ben maar ja wist ik veel)

Ik DACHT.. als die spin een beetje op zn gemak is gaak ie wel een webbie bouwen ofzo om die mieren te vangen.. (DOM maja)

Bleek nou.. die mieren (waren eerst gewoon histerisch natuurlijk) opeens werden ze rustig ze hingen de hele tyd bij elkaar rond.. en OPEENS vielen ze aan.. ze rukten stuk voor stuk de poten van die spin eraf!

Ik wist dit écht niet is dit een uitzondering of zijn mieren en spinnen vijanden?
__________________
Through your palms it can slip like sand, if you don't respect another's stand
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2005, 16:26
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
misschien hadden ze ruzie of honger
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 16:41
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
grappig
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 17:37
MarijkeB
MarijkeB is offline
Mieren vormen een familie en beschermen elkaar. Ze offer zichzelf op voor het nest met de koningin en de eitjes. Ze zagen de spin als een gevaar voor het geheel.

Waarschijnlijk maakte ze elkaar duidelijk dat er gevaar was en gingen ze allemaal tegelijk in de aanval. Mieren eten ook "vlees" van insecten dus ze konden het ook als voedsel zien
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 18:26
TechXP
TechXP is offline
Je bent wel in de strijd met de wet overigens.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 21:35
Nickson
Avatar van Nickson
Nickson is offline
isset zo?

nouja tis al n tydje geleden dus ik was minderjarig

neej maar ja dat kan wel ja joh idd wat je zegt
__________________
Through your palms it can slip like sand, if you don't respect another's stand
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 21:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Nickson schreef op 13-05-2005 @ 22:35 :
isset zo?

nouja tis al n tydje geleden dus ik was minderjarig
Volgens mij nog steeds minderjarig. Maar je kan altijd nog vervolgt worden. Binnen 20 jaar iig
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 21:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-05-2005 @ 19:26 :
Je bent wel in de strijd met de wet overigens.
*proest*

Is er een specifieke wet die het verbiedt om mieren in een potje te stoppen? En wie gaat hem vervolgen... de nabestaanden van de spin?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 07:26
Daevrem
Daevrem is offline
Je overschat de spin nogal. Deze gebruikt niet voor niets een web om vliegjes, die zowiezo al weerloos zijn, te vangen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 11:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-05-2005 @ 22:53 :
*proest*

Is er een specifieke wet die het verbiedt om mieren in een potje te stoppen? En wie gaat hem vervolgen... de nabestaanden van de spin?
Er zijn een aantal miersoorten beschermd in Nederland en je mag niet zomaar mieren doden. Vrijstellingen zijn er alleen voor als het in je tuin zit en een plaag vormt. Echter in bossen of aangrenzend aan bossen of natuurgebieden is het niet toegestaan om zomaar mieren met opzet te doden.

Er staat wat in de flora en fauna wet, daar ook over het niet zomaar mogen vangen van dieren uit de natuur. En ook artikel 36.1 uit het Gezondheids- en WelzijnsWet voor dieren zou gelden voor de mieren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 14:50
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Oh jee dan kan ik ook maar beter niet meer gaan wandelen in het bos, dan trap ik namelijk allemaal mieren dood enzo
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 15:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qimm schreef op 14-05-2005 @ 15:50 :
Oh jee dan kan ik ook maar beter niet meer gaan wandelen in het bos, dan trap ik namelijk allemaal mieren dood enzo
Doe je dat express...nee, dus dan geld dat niet. Ga je echt een mierenhoop vernielen, dan kan je rekenen op een boete.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 16:40
newagemens
newagemens is offline
mierenneuker
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 18:15
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
TechXP schreef op 14-05-2005 @ 15:34 :
Doe je dat express...nee, dus dan geld dat niet. Ga je echt een mierenhoop vernielen, dan kan je rekenen op een boete.
Dan hoop ik maar niet dat er beveiligings camera's hangen. Kijk, natuurlijk is het niet netjes om een mieren hoop te vernielen, dat is sneu voor die beesjes. Maar dat je uit nieuwsgierigheid wat beestjes bij elkaar zet om te zien wat er gaat gebeuren, zonder dat je daadwerkelijk verwacht dat er 1 van het bruut vermoord zal worden. Dan zie ik daar geen kwaad in.

Dus niet zo mierenneuken idd
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 19:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qimm schreef op 14-05-2005 @ 19:15 :
Dan hoop ik maar niet dat er beveiligings camera's hangen. Kijk, natuurlijk is het niet netjes om een mieren hoop te vernielen, dat is sneu voor die beesjes. Maar dat je uit nieuwsgierigheid wat beestjes bij elkaar zet om te zien wat er gaat gebeuren, zonder dat je daadwerkelijk verwacht dat er 1 van het bruut vermoord zal worden. Dan zie ik daar geen kwaad in.

Dus niet zo mierenneuken idd
Dat is geen mierenneuken (goede woordkeuze in dit topic...).
Mensen denken dat ze alles met de dieren mogen doen. Dat is niet zo. Tuurlijk gaat de overheid er niet allemaal op controleren, maar men mag wel weten dat men niet echt respectvol is als men dieren bij elkaar gaat zetten, waarvan men weet dat die elkaar niet mogen of wellicht niet mogen. Dieren zomaar vangen etc. dat mag niet. Ok.. ik heb vroeger ook wel gedaan en ik zie nu de fout in van wat ik gedaan heb. Echter niemand zei er wat van, en die fout wil ik andere nu niet laten maken.

Overigens ben je bij zo een samenstelling ook ongeautoriseerd dierproeven aan het doen... mag ook niet
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 23:59
newagemens
newagemens is offline
waarom maak je je zo druk om insecten en spinnen...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 01:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
newagemens schreef op 15-05-2005 @ 00:59 :
waarom maak je je zo druk om insecten en spinnen...
Waarom niet? We moeten ons eens wat meer gaan geven om zowel de grote en kleine dingen op deze wereld.

"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter." (Martin Luther King)

Insecten zijn wel klein, maar niet minder misbaar. Ze zomaar doodslaan, mishandelen, verbranden, doodstampen, misbruiken etc... toont aan dat je geen respect hebt. Voor je het weet ga je niet alleen stoppen met respect tegen de kleintjes, maar ga je ook grotere dieren mishandelen en wellicht ook later nog mensen. Zoals bijvoorbeeld die dierenmishandelaar die laatst opgepakt is en ook mensen heeft gedood.

Terugkomend op mijn vragend antwoord: waarom moet je zo nodig dieren mishandelen? Zomaar onnodig? Een vlieg doodslaan of expres bepaalde insecten doodtrappen. Een kleine moeite is het om een bekertje te pakken en te vangen en buiten te zetten.
Nu doe je maar doodmaken enzo omdat je het gewoon vind. Maar is dat altijd maar nodig dat 'geweld'? Zinloos geweld vind ik het en erg respectloos. Respectloos is een doorlopende trend in Nederland. Tegen alles wat leeft gewoon zoveel mogelijk respect tonen. Een kleine moeite vind ik...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 01:39
newagemens
newagemens is offline
Waarom zouden insecten mijn respect verdienen? Ik heb in mijn leven al heel wat insecten vermoord. Zowel per ongeluk als uit verveling en soms uit nieuwschierigheid. Toch heb ik nog nooit de drang gevoeld om iemand iets ernstigs aan te doen, ik kom zelfs over als een zeer vredelievend persoon.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2005, 02:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
newagemens schreef op 15-05-2005 @ 02:39 :
Waarom zouden insecten mijn respect verdienen? Ik heb in mijn leven al heel wat insecten vermoord. Zowel per ongeluk als uit verveling en soms uit nieuwschierigheid. Toch heb ik nog nooit de drang gevoeld om iemand iets ernstigs aan te doen, ik kom zelfs over als een zeer vredelievend persoon.
Waarom zouden ze geen respect verdienen? Waarom moet je perse dieren doden om je nieuwsgierigheid te bevredigen of uit verveling?
Dat is toch erg 'sadistisch'.

Men zou wat meer respectvoller moeten omgaan met de omgeving. Stel je eens voor dat iemand jouw gewoon dood uit verveling of uit nieuwsgierigheid? Ik denk dat je dat ook niet leuk zou vinden?

En dan ga je denk reageren van 'het zijn maar dieren' of 'het zijn maar insecten'. Hierbij dan maar een quote die daarbij past en die tot nadenken aanzet:
-----------
"Auschwitz begins whenever someone looks at a slaughterhouse and thinks: they're only animals."

Theodore Adorno
(1903-1969), German Jewish philosopher forced into exile by the Nazis
-----------

Daarnaast...zelfs de grootste gekken kwamen over als vredelievend voor hun omgeving...misschien heb jij ook nog een tweede ik....
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 10:03
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen denken dat ze beter zijn dan dieren.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 10:45
Verwijderd
Als mensen het verschil tussen mensen van joodse afkomst en dieren niet kunnen zien dan horen ze inderdaad in de gevangenis, of beter het zijn simpelweg gekken.
Maar als je dat wil vergelijken met iemand die mieren in een potje stopt..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 12:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 15-05-2005 @ 11:45 :
Als mensen het verschil tussen mensen van joodse afkomst en dieren niet kunnen zien dan horen ze inderdaad in de gevangenis, of beter het zijn simpelweg gekken.
Maar als je dat wil vergelijken met iemand die mieren in een potje stopt..
Het zijn wel andere situaties, maar ethisch gezien gaat het over dezelfde. Denk nog maar eens aan die quote die ik gaf van een Joodse overlevende. We moeten af van de gedachte 'het zijn maar dieren', 'het zijn maar joden', 'het zijn maar moslims', etc. De essentie ervan is hetzelfde. Het draait om respectvol zijn naar je omgeving. Niet zomaar onnodig doden of vernielen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 12:55
Flowerless
Flowerless is offline
mierenneuker


Citaat:
TechXP schreef op 14-05-2005 @ 12:04 :
Er zijn een aantal miersoorten beschermd in Nederland en je mag niet zomaar mieren doden. Vrijstellingen zijn er alleen voor als het in je tuin zit en een plaag vormt. Echter in bossen of aangrenzend aan bossen of natuurgebieden is het niet toegestaan om zomaar mieren met opzet te doden.

Er staat wat in de flora en fauna wet, daar ook over het niet zomaar mogen vangen van dieren uit de natuur. En ook artikel 36.1 uit het Gezondheids- en WelzijnsWet voor dieren zou gelden voor de mieren.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 13:06
newagemens
newagemens is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-05-2005 @ 03:36 :
Waarom zouden ze geen respect verdienen? Waarom moet je perse dieren doden om je nieuwsgierigheid te bevredigen of uit verveling?
Dat is toch erg 'sadistisch'.

Misschien wel, alleen als ik last heb van een vlieg sla ik hem dood, dan had die vlieg mij maar met rust moeten laten. Als ik mij verveel en ik zie een mierenhoop met een vergrootglas in mijn hand, wie houd mij dan tegen? Ik zie het probleem niet. De mieren zullen niet uitsterfen of iets dergelijks en ik hoor (bijna) niemand klagen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
newagemens schreef op 15-05-2005 @ 14:06 :
Misschien wel, alleen als ik last heb van een vlieg sla ik hem dood, dan had die vlieg mij maar met rust moeten laten. Als ik mij verveel en ik zie een mierenhoop met een vergrootglas in mijn hand, wie houd mij dan tegen?


ik... als ik dat zie, dan pak ik je wel 'even' hard aan

Maar waarom meteen doodslaan? De vlieg doet gewoon wat die doet... zo leeft die. Hij weet niet dat je het niet leuk vind. Een bekertje en een papiertje en je kan deze zo buiten zetten. Een kleine moeite.
Weinig respectvol...

Citaat:
Ik zie het probleem niet. De mieren zullen niet uitsterfen of iets dergelijks en ik hoor (bijna) niemand klagen.
Het punt is dat niemand klaagt. Of het nou gaat om mieren of om afrikanen. Niemand 'geeft' meer ergens om. Ja... alleen als het een wereldschokkend iets is zoals de tsunami. Dan heeft iedereen geld, maar van de 25000 hongerdoden per dag, de duizenden doden door slavernij, etc. daar hoor je niemand over.
Men denkt te weinig na over hun handelingen.. en een kleine moeite is het om een dier te laten leven of om te 'geven' om. Respect voor alles wat leeft is wat ontbreekt in de samenleving jammer genoeg..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2005, 16:10
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-05-2005 @ 15:42 :

Het punt is dat niemand klaagt. Of het nou gaat om mieren of om afrikanen. Niemand 'geeft' meer ergens om. Ja... alleen als het een wereldschokkend iets is zoals de tsunami. Dan heeft iedereen geld, maar van de 25000 hongerdoden per dag, de duizenden doden door slavernij, etc. daar hoor je niemand over.
Men denkt te weinig na over hun handelingen.. en een kleine moeite is het om een dier te laten leven of om te 'geven' om. Respect voor alles wat leeft is wat ontbreekt in de samenleving jammer genoeg..
Ik denk dat toch wel een deel van de mensen alleen geld stort omdat Indonesië, Thailand etc. hun vakantie oorden zijn. Die moeten natuurlijk snel zijn opgeknapt anders kunnen ze er niet naar toe.
En er is maar een klein deel die de dieren echt willen helpen. De meeste mensen denken toch ook dat dieren dommer zijn dan mensen en ze zijn dan maar meteen minder belangrijk.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 15-05-2005 @ 17:10 :
Ik denk dat toch wel een deel van de mensen alleen geld stort omdat Indonesië, Thailand etc. hun vakantie oorden zijn. Die moeten natuurlijk snel zijn opgeknapt anders kunnen ze er niet naar toe.
En er is maar een klein deel die de dieren echt willen helpen. De meeste mensen denken toch ook dat dieren dommer zijn dan mensen en ze zijn dan maar meteen minder belangrijk.
Ik denk dat eigenlijk vrij weinig mensen elk jaar naar die kant gaat hoor. Rijke mensen storten misschien wel om die redenen...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 15-05-2005 @ 13:36 :
Het zijn wel andere situaties, maar ethisch gezien gaat het over dezelfde. Denk nog maar eens aan die quote die ik gaf van een Joodse overlevende. We moeten af van de gedachte 'het zijn maar dieren', 'het zijn maar joden', 'het zijn maar moslims', etc. De essentie ervan is hetzelfde. Het draait om respectvol zijn naar je omgeving. Niet zomaar onnodig doden of vernielen.
Ik snap dat als mensen zeggen 'het zijn maar mieren' of 'er zijn toch genoeg mieren' je dat aan alles kan linken om te verduidelijken dan mieren niet dood mogen. Maar kom op, ik denk dat je je tijd beter in het tegengaan van jagen op reeen oid kan stoppen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 18:06
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-05-2005 @ 15:42 :
ik... als ik dat zie, dan pak ik je wel 'even' hard aan

Maar waarom meteen doodslaan? De vlieg doet gewoon wat die doet... zo leeft die. Hij weet niet dat je het niet leuk vind. Een bekertje en een papiertje en je kan deze zo buiten zetten. Een kleine moeite.
Weinig respectvol...

Een mug buiten zetten in plaats van de mug doodmeppen. Now back to reality. Wie heeft er nou zin om een mug, als dat beest je uit je slaap houdt met z'n gezoem en geprik, te gaan vangen en naar buiten te doen? Ik niet in ieder geval.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 18:29
Verwijderd
Oh en trouwens, die ringworm in je darmen mag je niet laten verwijderen of anderszins doodmaken, anders komt TechXP je even aanpakken. Zo'n ringworm zit namelijk net in het perfecte milieu en kan zich optimaal vermeerderen, dat is een zeldzame fase, dan laat je zo'n ringworm niet doodgaan
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 18:59
Nickson
Avatar van Nickson
Nickson is offline
hahaaha, ja tis spijtig, maar ja wist ik veel. En trouwens, volgens mij kliert élk kind wel eens met kleine beestjes..

heheh toen ik vroeger met mn luier nog aan per ongeluk op een rode mierenhoop werd gezet heb ik er ook een paar dood-gescheten laat maar zeggen, is dat ook misdaad?
__________________
Through your palms it can slip like sand, if you don't respect another's stand
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Nickson schreef op 15-05-2005 @ 19:59 :
hahaaha, ja tis spijtig, maar ja wist ik veel. En trouwens, volgens mij kliert élk kind wel eens met kleine beestjes..

heheh toen ik vroeger met mn luier nog aan per ongeluk op een rode mierenhoop werd gezet heb ik er ook een paar dood-gescheten laat maar zeggen, is dat ook misdaad?
Jazeker, het is mogelijk dat je in de komende vijf jaar daar nog voor wordt vervolgd.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 21:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 15-05-2005 @ 19:29 :
Oh en trouwens, die ringworm in je darmen mag je niet laten verwijderen of anderszins doodmaken, anders komt TechXP je even aanpakken. Zo'n ringworm zit namelijk net in het perfecte milieu en kan zich optimaal vermeerderen, dat is een zeldzame fase, dan laat je zo'n ringworm niet doodgaan
hahaha...je geeft hier een andere situatie. Het gaat hier om dieren voor de lol of uit verveling of gewoon zomaar dood te maken. Niet over situaties waar je dieren dood ter overleving.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 15-05-2005 @ 22:02 :
hahaha...je geeft hier een andere situatie. Het gaat hier om dieren voor de lol of uit verveling of gewoon zomaar dood te maken. Niet over situaties waar je dieren dood ter overleving.

Dan nog, het is echt ongelooflijk waar jij je hier druk om maakt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 21:57
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
ik denk dat ik techXP in een potje stop en zn ledematen uitruk.Doe effe normaal man stomme wereldverbeteraar.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 15-05-2005 @ 22:04 :
Dan nog, het is echt ongelooflijk waar jij je hier druk om maakt.
Dat jij het niet begrijpt kan ik niks aan doen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2005, 22:25
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
TechXP schreef op 14-05-2005 @ 12:04 :
Er zijn een aantal miersoorten beschermd in Nederland en je mag niet zomaar mieren doden. Vrijstellingen zijn er alleen voor als het in je tuin zit en een plaag vormt. Echter in bossen of aangrenzend aan bossen of natuurgebieden is het niet toegestaan om zomaar mieren met opzet te doden.

Er staat wat in de flora en fauna wet, daar ook over het niet zomaar mogen vangen van dieren uit de natuur. En ook artikel 36.1 uit het Gezondheids- en WelzijnsWet voor dieren zou gelden voor de mieren.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:25
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 15-05-2005 @ 22:57 :
ik denk dat ik techXP in een potje stop en zn ledematen uitruk.Doe effe normaal man stomme wereldverbeteraar.
hou je mond, even serieus, deze man is zo ontzettend geweldig, en jij probeert hem zo op deze manier belachelijk te maken.

Laatst gewijzigd op 15-05-2005 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:27
Donny must die
Donny must die is offline
techxp heeft gelijk, alleen omdat mieren klein zijn maakt hun leven niet minder waardevol als elk ander levende wezen. Het zijn diertjes waar ik ontzettend veel respect voor heb, en een paar mogolen besluiten dan ze te mishandelen. Vreselijk, echt Ik heb hier geen woorden voor.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
ik ros gewoon elk insect dat mn huis binnen komt dood, lekker boeient dat het niet respectvol is... vliegen bijvoorbeeld kunnen ziektes met zich meedragen... en als je ziet hoe die beesten eten (dus ook van JOUW boterhammetjes)... gadverdamme!!
Eerst alles onder kotsen om het vervolgens naar binnen te slurpen...
Dan maar liever dood
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 01:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-05-2005 @ 23:52 :
ik ros gewoon elk insect dat mn huis binnen komt dood, lekker boeient dat het niet respectvol is... vliegen bijvoorbeeld kunnen ziektes met zich meedragen... en als je ziet hoe die beesten eten (dus ook van JOUW boterhammetjes)... gadverdamme!!
Eerst alles onder kotsen om het vervolgens naar binnen te slurpen...
Dan maar liever dood
Heb ik geen problemen mee. Als je te hygienisch leeft ben je juist vatbaarder voor zieken. Als een vlieg even wat bacterien op je brood legt daar ga je niet dood van.
Daarnaast krijg je door een hand geven of een innige zoen al vele maal meer bacterien binnen, dan dat een vlieg meeneemt.
Ziekten worden dus vooral door de mens verspreid. Insecten zijn juist dieren die ook erg hygienisch zijn. Ok, ze brengen wel wat bacterien mee.. maar dat doet elk levend wezen.

Het is erg interessant hoe kleine diertjes zich gedragen. Deze dieren zijn veel meer zoals ze miljoenen jaren geleden waren, dan dat andere dieren zijn. Erg bijzonder allemaal.

Kleine diertjes van dichtbij bekijken. Het is echt een hele andere wereld. Ik maak dan ook graag close-ups van kleine diertjes:



__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 07:36
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij was de vraag van de ts niet of het wel of niet door de beugel kan dat hij een spinnetje en een paar mieren gevangen heeft gehouden met als resultaat de dood van het spinnetje.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 10:01
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 15-05-2005 @ 23:05 :
Dat jij het niet begrijpt kan ik niks aan doen.

Ik snap best dat je zoiets kan vertalen naar allerlei situaties om aan te geven dat het niet klopt, maar je kan je ook afvragen of het wel toepasbaar is bij iemand die mieren in een potje stopt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 10:03
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 16-05-2005 @ 02:46 :
Heb ik geen problemen mee. Als je te hygienisch leeft ben je juist vatbaarder voor zieken. Als een vlieg even wat bacterien op je brood legt daar ga je niet dood van.
Daarnaast krijg je door een hand geven of een innige zoen al vele maal meer bacterien binnen, dan dat een vlieg meeneemt.
Ziekten worden dus vooral door de mens verspreid. Insecten zijn juist dieren die ook erg hygienisch zijn. Ok, ze brengen wel wat bacterien mee.. maar dat doet elk levend wezen.

Daar ben ik het mee eens, als je panisch gaat doen omdat er een vlieg op je brood heeft gezeten dan mag je wel uitkijken als je een kat aait oid.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-05-2005 @ 11:01 :
Ik snap best dat je zoiets kan vertalen naar allerlei situaties om aan te geven dat het niet klopt, maar je kan je ook afvragen of het wel toepasbaar is bij iemand die mieren in een potje stopt.
Het is erg onrespectvol om vrij leven te vangen en op te sluiten met als doel een wetenschappelijk experiment tot het observeren van wat er gebeurd. Ik vind dat niet echt goed.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-05-2005 @ 11:18 :
Het is erg onrespectvol om vrij leven te vangen en op te sluiten met als doel een wetenschappelijk experiment tot het observeren van wat er gebeurd. Ik vind dat niet echt goed.
Denk jij dat die mieren dat ook door hebben?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-05-2005 @ 12:28 :
Denk jij dat die mieren dat ook door hebben?
Daar gaat het niet om wat ik denk. Het gaat erom dat het onjuist is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:35
Verwijderd
Wat een dramatiek weer.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-05-2005 @ 02:46 :
Insecten zijn juist dieren die ook erg hygienisch zijn.
Zo hygienisch vind ik ze niet... ze kotsen over hun eigen eten heen voordat ze het opeten. Eerst zitten ze lekker op een stuk koeienstront voordat ze bij jou naar binnen komen om vervolgens overal op te landen.
Om nog maar niet te beginnen over die maden...
En daarbij zijn ze gewoon irritant
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:12
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-05-2005 @ 14:03 :
Zo hygienisch vind ik ze niet... ze kotsen over hun eigen eten heen voordat ze het opeten. Eerst zitten ze lekker op een stuk koeienstront voordat ze bij jou naar binnen komen om vervolgens overal op te landen. Om nog maar niet te beginnen over die maden...
En daarbij zijn ze gewoon irritant
Dat heeft niks met hygienisch te maken, maar met de manier van eten. Ga maar eens na hoe wij met eten omspringen. We laten soms de bacterien lekker poepen om dingen te maken voor ons.

En zoals ik zei... wij nemen net zoveel of meer bacterien overal mee. Wij lopen niet in witte hygienepakken rond namelijk.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.