Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 11:08 :
En? Toevallig familie van de oude Donner? Deze schrijfstijl doet me heel erg denken aan ons boek Staatsrecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 18:22
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-12-2004 @ 15:34 :
Ik heb rechters gesproken die dagvaardingen die in zulke taal gesteld zijn meteen markeren voor 'afwijzen' en die tijdens in zulke taal gehouden pleidooien boodschappenlijstjes gaan maken.
Mijn teksten worden anders door docenten gewaardeerd, hoewel inderdaad af en toe aangetekend wordt, dat de zinnen korter moeten, welke aanwijzing ik dan natuurlijk in acht neem.
Het hangt ook maar net af van het niveau van de docent. Bv. voor handelsverkeersrecht moest de student een annotatie schrijven. In die annotatie schreef ik ook vrij lange zinnen. Bij eentje twijfelde ik zelfs, of de docent die zin niet als vervelend zou aanmerken. Dat was niet het geval.

't gaat om deze: "De HR baseert dit oordeel mede op de omstandigheid, dat, waar op het beginsel van de strict compliance ook ten faveure van de bank (en uiteindelijk: van de opdrachtgever), indien de begunstigde, hoewel hij de voorwaarden kan vervullen, bedrog pleegt, een uitzondering kan worden gemaakt, evenzeer in het spiegelbeeldige geval, dat de opdrachtgever bewust en zonder rechtvaardiging ten nadele van de begunstigde handelt, van de strict compliance afgeweken kan worden, en wel in die zin, dat alsdan, ofschoon de begunstigde de voorwaarden niet kan vervullen, hem niettemin recht op uitbetaling ervan toekomt."

Overigens dien je niet uit iemands teksten te infereren over zijn spreekstijl.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:25
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 14-12-2004 @ 11:42 :
Volgens mij geilt hij op zijn eigen lappen tekst.
Zeker.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:26
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-12-2004 @ 18:23 :
Studeert Gallier ook nog rechten?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:36
NN
NN is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 14-12-2004 @ 19:22 :
Mijn teksten worden anders door docenten gewaardeerd, hoewel inderdaad af en toe aangetekend wordt, dat de zinnen korter moeten, welke aanwijzing ik dan natuurlijk in acht neem.
Het hangt ook maar net af van het niveau van de docent. Bv. voor handelsverkeersrecht moest de student een annotatie schrijven. In die annotatie schreef ik ook vrij lange zinnen. Bij eentje twijfelde ik zelfs, of de docent die zin niet als vervelend zou aanmerken. Dat was niet het geval.

't gaat om deze: "De HR baseert dit oordeel mede op de omstandigheid, dat, waar op het beginsel van de strict compliance ook ten faveure van de bank (en uiteindelijk: van de opdrachtgever), indien de begunstigde, hoewel hij de voorwaarden kan vervullen, bedrog pleegt, een uitzondering kan worden gemaakt, evenzeer in het spiegelbeeldige geval, dat de opdrachtgever bewust en zonder rechtvaardiging ten nadele van de begunstigde handelt, van de strict compliance afgeweken kan worden, en wel in die zin, dat alsdan, ofschoon de begunstigde de voorwaarden niet kan vervullen, hem niettemin recht op uitbetaling ervan toekomt."

Overigens dien je niet uit iemands teksten te infereren over zijn spreekstijl.
Ik denk dat het toch goed zou zijn om een keer een cursusje academische schrijfvaardigheid te volgen. Zelf die oude mannetjes in de HR verhalen in hun arresten al enkele decennia niet meer in onmogelijke zinsconstructies als 'Overwegende bladiebladiebla ....., enerzijds bladiebladiebla....., doch anderzijds bladiebladiebla....., dit in ogenschouw nemende bladiebladiebla, bladiebladiebla, etc.'.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:42
NN
NN is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 14-12-2004 @ 19:26 :
Studeert Gallier ook nog rechten?
Goed vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Als hij het nog doet, hoop ik dat hij eindelijk zijn P een keertje haalt, want anders gaan onze eerstejaarsrendementen omlaag en dat is natuurlijk niet goed voor het imago van onze superieure faculteit.

Dus forumcommunist, laat het eens weten!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 14-12-2004 @ 19:26 :
Studeert Gallier ook nog rechten?
Ook weer
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:45
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-12-2004 @ 19:44 :
Ook weer
Doe je wel goed je best?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 19:45 :
Doe je wel goed je best?
Maar natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:51
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Jij schrijft in je vrije tijd ook wetboeken over of niet?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:53
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-12-2004 @ 19:46 :
Maar natuurlijk
Dus jij gaat even alle eeceetjes scoren?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 19:53 :
Dus jij gaat even alle eeceetjes scoren?
Ik doe mn best
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:02
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-12-2004 @ 19:59 :
Ik doe mn best
Succes!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 20:02 :
Succes!
Merci, ik heb jullie tentamen boekjes ook gekocht. Ik durfde je alleen niet te storen want je was net in conversatie
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:07
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-12-2004 @ 20:05 :
Merci, ik heb jullie tentamen boekjes ook gekocht. Ik durfde je alleen niet te storen want je was net in conversatie
Dan gaat het vast en zeker goed!

Je mag mij best wel storen hoor, wanneer ben je langs geweest?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:10
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 19:36 :
Ik denk dat het toch goed zou zijn om een keer een cursusje academische schrijfvaardigheid te volgen. Zelf die oude mannetjes in de HR verhalen in hun arresten al enkele decennia niet meer in onmogelijke zinsconstructies als 'Overwegende bladiebladiebla ....., enerzijds bladiebladiebla....., doch anderzijds bladiebladiebla....., dit in ogenschouw nemende bladiebladiebla, bladiebladiebla, etc.'.
Helemaal mee eensch
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 20:07 :
Dan gaat het vast en zeker goed!

Je mag mij best wel storen hoor, wanneer ben je langs geweest?
Mag ik hopen

Euh, weet ik nieteens meer, vorige week, of die week daarvoor
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:20
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-12-2004 @ 20:10 :
Mag ik hopen

Euh, weet ik nieteens meer, vorige week, of die week daarvoor
Je bent wel vergeetachtig... Laten we hopen dat je dat niet bent op je tentamen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 20:20 :
Je bent wel vergeetachtig... Laten we hopen dat je dat niet bent op je tentamen.
Grapjas


Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:38
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-12-2004 @ 20:22 :
Grapjas


Komt wel goed.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:46
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 14-12-2004 @ 19:25 :
Zeker.
Voorspelbaar antwoord.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 14-12-2004 @ 19:22 :
verhaal
Ik zou werkelijk doodmoe worden als ik de hele tijd in zo'n stijl zou schrijven.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:11
Riantje
Riantje is offline
Citaat:
NN schreef op 07-12-2004 @ 09:03 :
Ga als je Rechten wil doen niet naar Utrecht! Daar hebben ze het major-minor systeem waardoor je ernstig in je vrije keuzeruimte wordt beperkt omdat je nog wel aan de civiel effect-vereisten moet voldoen.
Hmm ik heb ergens gehoord dat Utrecht de beste universiteit voor Rechten is maar goed
Maar wat is het verschil dan met waar jij zit?
Kun je me ook wat vertellen over de manier van lesgeven? Hoeveel college-uren er ongeveer per week zijn enzo?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Riantje schreef op 15-12-2004 @ 16:11 :
Hmm ik heb ergens gehoord dat Utrecht de beste universiteit voor Rechten is maar goed
Voor zover mij bekend heeft de faculteit rechtsgeleerdheid van de UU nog nooit bovenaan gestaan, in welke ranglijst dan ook.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:29
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 14-12-2004 @ 21:46 :
Voorspelbaar antwoord.
Wat had ik dan moeten zeggen? Neen?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:38
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 19:36 :
Ik denk dat het toch goed zou zijn om een keer een cursusje academische schrijfvaardigheid te volgen. Zelf die oude mannetjes in de HR verhalen in hun arresten al enkele decennia niet meer in onmogelijke zinsconstructies als 'Overwegende bladiebladiebla ....., enerzijds bladiebladiebla....., doch anderzijds bladiebladiebla....., dit in ogenschouw nemende bladiebladiebla, bladiebladiebla, etc.'.
Ik weet niet of dat iets met academische schrijfvaardigheid uitstaande heeft. Ik zou zeggen dat elke tekst die grammaticaal correcte zinnen bevat, acceptabel is, en in strikte zin legt enkel de syntaxis beperkingen op aan de zinsbouw. Hoe dan ook, als gezegd, mijn taalgebruik kan nu en dan wat stroperig zijn, dat is mij inmiddels wel duidelijk geworden, nu niemand kennelijk kan nalaten daar een opmerking over te maken. Nochtans, nochtans!, als ik erop let, en dat moest bv. in het kader van het vak Rechtspraktijk waarvoor oa een dagvaarding geschreven moest worden en door de docente waarvan erg gehecht werd aan leesbare, in gangbare taal gestelde teksten met hoogstens twee bijzinnen, dan kan ik ook een aan jouw criteria beantwoordende tekst schrijven, wat wel bleek uit de lovende kritiek van die docente op mijn dagvaarding (poch, poch ). Dus de ietwat geringschattende gedachte die men hier wel laat doorschemeren, als kon ik niet normaal schrijven, is onjuist. Ik kan zowel normaal als abnormaal schrijven.

*heb je overigens wel eens een arrest van der Bundesgerichtshof gelezen? Die doen het nog steeds, lange zinnen.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:44
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Femic schreef op 14-12-2004 @ 19:51 :
Jij schrijft in je vrije tijd ook wetboeken over of niet?
Me dunkt dat ik, onze olijke Gallier even buiten beschouwing gelaten, van alle rechtenstudenten hier de minst fanatieke ben.

Overigens heb je wel een punt. Zelfs recente wetten, zoals het BW, bevatten hier en daar -vanuit het oogpunt van duidelijkheid niet noodzakelijke- oubollige termen en grammaticale constructies, zoals tweede naamvallen (vooral "welks" en "welker" zijn, al naargelang van het geslacht van het antecedent, geliefd. Men had even goed "waarvan" kunnen gebruiken). Men zou dan denken dat de rechtenstudent zich daaraan gewend en er wellicht enige affectie voor gaat koesteren. Dat valt tegen!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:52
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
NN schreef op 14-12-2004 @ 20:20 :
Je bent wel vergeetachtig... Laten we hopen dat je dat niet bent op je tentamen.
Hoe zit het eigenlijk in Groningen met herkansingen? Die zijn hier aan de UU sinds het bama-systeem vergaand verschraald. Pas had ik dat tentamen handelsverkeersrecht, maar ik had me vergist in de tentamendatum (was maandagochtend, ik dacht dinsdag, dus toen ik maandagmiddag keek hoe laat dinsdag dat tentamen zou zijn, voelde ik mij wel een beetje ongelukkig ). Normaal gesproken zou men dan pas het volgende studiejaar kunnen "herkansen" door het vak opnieuw te volgen. De herkansing is nl. slechts mogelijk, indien men een 5 heeft gehaald, die men dan kan verhogen tot een 6. Als je dus het tentamen mist, ben je het haasje (gelukkig vond ik de vakcoordinator ertoe bereid, mij een mondeling tentamen op korte termijn af te nemen). In Groningen ook zo stringent?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:56
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sylph schreef op 15-12-2004 @ 00:10 :
Ik zou werkelijk doodmoe worden als ik de hele tijd in zo'n stijl zou schrijven.
Dat kun je natuurlijk niet zeggen. De gewoonte lange zinnen te schrijven is niet een eigenschap, die je als het ware kunt isoleren en hypothetischerwijs kunt overbrengen op een ander, daarbij aannemend, dat de persoonlijkheid van die ander voor het overige onveranderd blijft.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:30
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
waarvoor oa een dagvaarding geschreven moest worden
Hoe on-academisch.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:31
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 15-12-2004 @ 16:29 :
Wat had ik dan moeten zeggen? Neen?
Dat zou me enigszins positief gestemd hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:42
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
mr. Sovereign wacht trouwens (hint hint) nog steeds geduldig op het stukje van Kortmann.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 15-12-2004 @ 17:42 :
mr. Sovereign wacht trouwens (hint hint) nog steeds geduldig op het stukje van Kortmann.
PM me je E-mailadres even.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:03
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 15-12-2004 @ 17:42 :
mr. Sovereign wacht trouwens (hint hint) nog steeds geduldig op het stukje van Kortmann.
Je bent afgestudeerd

gefeliciteerd
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:06
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
El Kim schreef op 15-12-2004 @ 18:03 :
Je bent afgestudeerd
Yeppers. Dacht dat je dat al wist.

Citaat:
gefeliciteerd
Dank.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:53
Verwijderd
Hoe konden we het missen, met je bul zo mooi ingescand?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:59
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2004 @ 16:20 :
Voor zover mij bekend heeft de faculteit rechtsgeleerdheid van de UU nog nooit bovenaan gestaan, in welke ranglijst dan ook.
Jij weet wel welke er wél bovenaan staat, hè?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:00
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 15-12-2004 @ 17:42 :
mr. Sovereign wacht trouwens (hint hint) nog steeds geduldig op het stukje van Kortmann.
Wilde jij geen LL.M. worden?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 15-12-2004 @ 18:59 :
Jij weet wel welke er wél bovenaan staat, hè?
Bedoel je in die lijst waar Groningen een magere vijfde plaats inneemt?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:05
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 15-12-2004 @ 19:00 :
Wilde jij geen LL.M. worden?
Dit beantwoordt je vraag dunkt me:

http://www.xs4all.nl/~jclmavg/llm2.jpg



Sovereign, LL.M.

Zo goed dan?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:06
Verwijderd
Ik vind het best erg dat alles in het Engels is gesteld. Een vriendin van mij is trouwens vorige week afgestudeerd en (oh gruwel) onze masterbullen zijn ook volledig in het Engels gesteld. Ze vermelden zelfs alleen maar de titel 'master of laws'.

Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:07
NN
NN is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 15-12-2004 @ 16:38 :
Ik weet niet of dat iets met academische schrijfvaardigheid uitstaande heeft. Ik zou zeggen dat elke tekst die grammaticaal correcte zinnen bevat, acceptabel is, en in strikte zin legt enkel de syntaxis beperkingen op aan de zinsbouw. Hoe dan ook, als gezegd, mijn taalgebruik kan nu en dan wat stroperig zijn, dat is mij inmiddels wel duidelijk geworden, nu niemand kennelijk kan nalaten daar een opmerking over te maken. Nochtans, nochtans!, als ik erop let, en dat moest bv. in het kader van het vak Rechtspraktijk waarvoor oa een dagvaarding geschreven moest worden en door de docente waarvan erg gehecht werd aan leesbare, in gangbare taal gestelde teksten met hoogstens twee bijzinnen, dan kan ik ook een aan jouw criteria beantwoordende tekst schrijven, wat wel bleek uit de lovende kritiek van die docente op mijn dagvaarding (poch, poch ). Dus de ietwat geringschattende gedachte die men hier wel laat doorschemeren, als kon ik niet normaal schrijven, is onjuist. Ik kan zowel normaal als abnormaal schrijven.

*heb je overigens wel eens een arrest van der Bundesgerichtshof gelezen? Die doen het nog steeds, lange zinnen.
Ik zou toch in dezen willen betogen dat bladiebladiebla......

......schrijf kort en bondig!

Ik weet inderdaad dat uitspraken van rechtscolleges in de ons omringende landen niet altijd uitblinken is hun duidelijkheid. Dat lijkt me geen excuus voor jou om ook onduidelijk te zijn, toch?

Misschien is het trouwens leuk om zo'n tekst van jou aan Philip Freriks te geven voor het volgende nationale dictee.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:08
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2004 @ 19:06 :
Ik vind het best erg dat alles in het Engels is gesteld. Een vriendin van mij is trouwens vorige week afgestudeerd en (oh gruwel) onze masterbullen zijn ook volledig in het Engels gesteld. Ze vermelden zelfs alleen maar de titel 'master of laws'.

Helemaal geen Nederlandstalige bul??
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:08
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2004 @ 19:01 :
Bedoel je in die lijst waar Groningen een magere vijfde plaats inneemt?
Wat denk jezelf?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:10
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 15-12-2004 @ 19:08 :
Helemaal geen Nederlandse bul??
Wat stom!

Zelfs van mij Propedeusebulletje kreeg ik een volledige Nederlands en Engelstalig exemplaar.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:11
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 15-12-2004 @ 17:42 :
mr. Sovereign wacht trouwens (hint hint) nog steeds geduldig op het stukje van Kortmann.
... en ik wacht ook nog op een reactie op mijn commentaar op het stukje.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:15
NN
NN is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 15-12-2004 @ 16:52 :
Hoe zit het eigenlijk in Groningen met herkansingen? Die zijn hier aan de UU sinds het bama-systeem vergaand verschraald. Pas had ik dat tentamen handelsverkeersrecht, maar ik had me vergist in de tentamendatum (was maandagochtend, ik dacht dinsdag, dus toen ik maandagmiddag keek hoe laat dinsdag dat tentamen zou zijn, voelde ik mij wel een beetje ongelukkig ). Normaal gesproken zou men dan pas het volgende studiejaar kunnen "herkansen" door het vak opnieuw te volgen. De herkansing is nl. slechts mogelijk, indien men een 5 heeft gehaald, die men dan kan verhogen tot een 6. Als je dus het tentamen mist, ben je het haasje (gelukkig vond ik de vakcoordinator ertoe bereid, mij een mondeling tentamen op korte termijn af te nemen). In Groningen ook zo stringent?
Wij hebben één herkansing per vak per jaar, ongeacht je cijfer. Verder hebben P-studenten bij ons één extra tentamenkans voor dire vakken op jaarbasis.

Gelukkig hebben wij niet dat HBO-achtige inschrijven=meedoen=slagen zoals jullie in Utrecht.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:18
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 15-12-2004 @ 19:15 :
Gelukkig hebben wij niet dat HBO-achtige inschrijven=meedoen=slagen zoals jullie in Utrecht.
In Utrecht komen in het 2e jaar nog geregeld deeltoetsen (kennelijk meestal 4 per vak) en 'reparatietoetsen' voor.

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:36
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Trouwens even iets anders.

Ik had nog een email geschreven naar het Ministerie van Onderwijs voor wat betreft het toelaten van een ieder op de UvA tot de master rechtsgeleerdheid.

Nu had ik de UvA in dat mailtje niet genoemd en een algemeen voorbeeld gegeven van een niet-samenhangende bachelor en master. Het antwoord kreeg ik vanmorgen na 4 weken en verwondert me, zo schrijft men m.b.t. tot mijn voorbeeld:

"De instelling is verplicht om degenen die voldoen aan de eis van het bachelorniveau (kennis, inzicht, vaardigheden) toe te laten tot de opleiding.. Degenen die niet voldoen aan de eisen zullen niet worden toegelaten. Het lijkt mij dat in het door u gegeven voorbeeld, de desbetreffende persoon niet voldoet aan de eisen".

Kennelijk is het Ministerie dus wel van mening dat er enige samenhang dient te bestaan tussen de vooropleiding en de master, gezien het bovenstaande. Men beseft denk ik niet dat mijn voorbeeld geen voorbeeld was maar daadwerkelijk door de UvA in praktijk wordt gebracht. Ik zal ze nog eens een toelichtende fax sturen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:51
Verwijderd
@ NN, je krijgt z.s.m. antwoord.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren American studies of Godsdienstwetenschap als 2e studie
JNR
32 31-07-2007 14:24
Studeren Rechten UvA VU
Interupter
44 09-12-2005 22:21
Studeren European Studies en (Internationaal) Recht
Miroir
2 12-10-2005 22:57
Studeren Twee studies (eco en recht)
Liss
9 22-06-2005 14:41
Algemene schoolzaken Recht & Management of Rechten?
Wawl
24 06-02-2005 10:54
Studeren Rechten Studie
Right
212 28-11-2004 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.