Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 10:41
daanbosch4
daanbosch4 is offline
Stelling:

Op het moment dat er geen plek is op het internaat is het voor moeilijk opvoedbare jongeren een goed alternatief om ze in een jeugdgevangenis te stoppen

Graag jullie reacties over deze stelling


Voor meer informatie zie:
www.balansdigitaal.nl
__________________
©
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2005, 12:23
Verwijderd
Ik durf niet op de link te klikken, maar ik denk dat het reclame is.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 12:24
Verwijderd
Nee, de link verwijst naar de site van een belangenvereniging van ouders van kinderen met een stoornis. Ik zie dit nog even aan, misschien is er behoefte erover te debatteren.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 13:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Definieer 'moeilijk opvoedbaar'. Ik heb gevallen gezien die gevaarlijk waren voor hun omgeving, die kunnen voor mijn part best achter de tralies om erger te voorkomen terwijl gezocht wordt naar een oplossing. Maar er zijn ook gevallen die 'gewoon' slecht luisteren naar autoriteit en daardoor onhandelbaar worden. Zolang ze daarmee anderen niet hinderen mogen die best rond blijven lopen totdat behandeling beschikbaar is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 13:12
Verwijderd
Een serotoninebehandeling lijkt me eigenlijk veel effectiever. ADHD'ers krijgen ook Ritalin, ik zie niet in waarom agressieve kinderen geen serotonine zouden kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:23
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-11-2005 @ 14:12 :
Een serotoninebehandeling lijkt me eigenlijk veel effectiever. ADHD'ers krijgen ook Ritalin, ik zie niet in waarom agressieve kinderen geen serotonine zouden kunnen krijgen.
Wat doet serotonine?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:24
Supreme Dutch
Ik heb er zelfs weleens een korte periode doorgebracht wegens een bepaald voorval.. (mishandeling van iemand die sexueel ontucht had gehad met een bekende van me). Was een beetje vreemde straf.. ik moest gestraft worden voor wat ik had gedaan, maar ze begrepen ook wel waarom ik het had gedaan.. dus het werd een vrij korte straf (had ook lange taakstraf kunnen doen). Het is geen pretje daarbinnen, en de verhalen die je soms hoort van medegevangen zijn behoorlijk aangrijpend maar het is altijd nog 10x beter dan een echte gevangenis. Ikzelf heb er nog redelijk veel geleerd hoe je jezelf in bedwang moet houden enzo, maar er zijn ook vrij veel jongens die er juist de verkeerde contacten leggen en er alleen maar slechter van worden. Maar het heeft geen nut om moeilijk opvangbare jongeren daartussen te plaatsen, dan vergroot je alleen de onderlinge spanningen maar..

Laatst gewijzigd op 15-11-2005 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 15-11-2005 @ 16:23 :
Wat doet serotonine?
Agressief gedrag regelen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2005 @ 14:11 :
Definieer 'moeilijk opvoedbaar'.
Lees 'pedagogische studieboeken'.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:52
Verwijderd
Zolang ze geen criminele daden plegen vind ik het verkeerd ze in een jeugdgevangenis te plaatsen. Een gevangenis is in de eerste plaats om te straffen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:54
Verwijderd
Het is soms een noodgreep he. De meeste jeugdinrichtingen zitten vol en als een kind zo onhandelbaar is dat echt eerst de rest van het gezin beschermd moet worden, dan moet het belang van het kind wijken en moet het (tijdelijk) in een jeugdgevangenis geplaatst worden. Soms kun je niet anders, als die koters zo groot en agressief zijn dat ze hun eigen ouders aanvliegen (laatst bij TELEAC/Korrelatie gezien )
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:59
Verwijderd
Uhm ja, het is bar gesteld met het aantal beschikbare plaatsen in hulpinstellingen. Maar om ze dan maar in een jeugdgevangenis te plaatsen? Eigenlijk zouden we veel meer hulpplaatsen voor moeilijk opvoedbare jongeren moeten hebben, maar helaas vindt onze regering straaljagers en hogesnelheidslijnen belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 13:23
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vind dit niet zo'n goede regel. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat er wat voor hen komt. In de jeugdgevangenis horen crimineeltjes en geen moeilijk opvoedbare kinderen. Willen ze die gevangenis vol krijgen ofzo?
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen De gevangenissen in Nederland zijn te luxe
verstappen16
6 15-06-2010 16:27
Werk, Geld & Recht Ouders gooien je het huis uit?
Thanatios
12 27-06-2007 21:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Twaalfjarige verliest geding om behandelplek
Love & Peace
4 10-11-2006 00:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Misbruikte kinderen in jeugdgevangenis vernederd'
koelieboelie
29 01-11-2006 12:31
Psychologie Het gaat niet goed :(
*Speechless*
15 28-04-2004 19:26
Psychologie Jeugdzorg luidt noodklok
Droomvlucht
26 27-04-2004 17:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.