Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2010, 15:43
Violet Vivian
Avatar van Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Hoi mensen,

Ik moet voor mijn VMBO-examen (TL, Zorg en Welzijn) een werkstuk maken voor geschiedenis. Dit moet een soort onderzoek zijn met een hoofdvraag en minstens vijf deelvragen. Ik vind dit erg leuk, maar heb nogal moeite met het kiezen van een onderwerp. Daarom zou ik graag jullie mening willen. Met veel van mijn onderwerpen is het zo dat ik niet weet of ik wel aan de vijf deelvragen kan komen.
Mijn ideeën:

De Griekse Mythologie:
- goden, wezens, hoe burgers het gebruikten, wat er nu nog van over is.
Marie Antoinette:
- gewoon haar leven, huwelijk, reputatie, karakter, passies en dood.
De geschiedenis van mode:
- Mode in de Griekse en Romeinse tijd, mode in de Middeleeuwen, mode in de Franse/Italiaanse Renaissance, mode in de pelgrimstijd (negentiende eeuw) en mode aan het begin van de twintigste eeuw. Vooral kleding, maar ook sieraden, make-up en haardracht.
Lodewijk XIV en zijn periode
- Leven van Lodewijk XIV, de periode (politiek, burgerlijke cultuur) waarin hij leefde en zijn waarden/normen.

Het mode-onderwerp of de Griekse Mythologie lijken mij zelf het leukste, maar ik ben bang dat het dan alsnog te breed is. Bij een kleiner onderwerp als Marie Antoinette ben ik bang dat ik te weinig info zal kunnen vinden om ten minste vijf deelvragen te maken. Hebben jullie suggesties, tips?
__________________
A mirror is a reflection of your soul and always shows you who you truly are.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2010, 16:25
Grapig
Grapig is offline
Hoe groot moet het werkstuk zijn?
Mode is best lastig omdat het erg breed is je hebt ontzettend veel soorten mode en het verschilt per cultuur.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 16:56
Violet Vivian
Avatar van Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Minimaal vijf pagina's, maximum heb ik niet gekregen, maar het moet vast geen twintig pagina's worden Ik denk dat tien tot twaalf pagina's wel de max zal zijn.
__________________
A mirror is a reflection of your soul and always shows you who you truly are.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 17:19
Verwijderd
Ik heb een profielwerkstuk gemaakt over de Romeinse en Griekse mythologie. Je kunt het zo breed maken als je zelf wil, maar het hoeft helemaal niet. Sterker nog, mijn pws was vrij beperkt, maar wel heel goed verder.
Zelf heb ik voor dat onderwerp gekozen omdat ik het superinteressant vind, en omdat ik wist dat er genoeg informatie over te vinden is.

Maar ja, jij bent niet mij , dus jij moet uiteindelijk kiezen. Ik kan je wel heel veel informatie geven, mocht je dat willen. Maar dan alleen over de mythologie, en niet over de andere onderwerpen die je hier geeft. Maar ze lijken me allemaal wel vrij leuk .
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 19:48
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Bekijk welke Onderwerpen je het leukst lijken en kijk of hier genoeg informatie over te vinden is.

Bedenk van elk idee de voordelen en nadelen en maak zo een keuze.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 05:51
Verwijderd
Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie werkstuk geschiedenis dekolonisatie
iKing
1 30-05-2012 21:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen werkstuk over turkije
nmgngirl
6 16-10-2008 17:43
Algemene schoolzaken Enquete over vakken Duits en Geschiedenis
Nishu
24 05-05-2007 20:07
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [Geschiedenis] Werkstuk WWII, hulp gevraagd!
Gungrave
4 29-04-2005 18:33
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie geschiedenis werkstuk
sjappie666
4 07-04-2004 17:50
Algemene schoolzaken Weet iemand een onderwerp voor mijn geschiedenis werkstuk?
Shadina
41 14-03-2004 12:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.