Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 04:23
[eitje]Methuselah
Avatar van [eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Ben jij altijd eerlijk tegen je vrienden? Of vind je dat af en toe 'n leugentje om bestwil wel mag? Of bekijk je het liever situatie per situatie, van persoon tot persoon? Tegen de een wel, de ander niet?

Ik probeer altijd eerlijk te zijn en tot nu toe lukt het me wel. Ik vind ook dat mijn vrienden eerlijk mogen zijn tegen me, wat kritiek van mensen die het goed bedoelen (want dat zijn vrienden toch?) kan altijd nuttig blijken of aanzetten tot wat zelfreflectie.
__________________
eitjes zijn lekker!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2003, 10:02
Verwijderd
altijd eerlijk, maakt me niet uit waarover, als ze me iets vragen zeg ik altijd eerlijk antwoord, ik ga(bijn) niks draaien zodat t zachter aankomt, zodat t verkeerd is en ik er later problemen mee kan krijgen, mijn vrienden weten dat ik eerlijk ben
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 10:36
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Mijn moeder heeft me altijd geleerd (misschien klinkt t een btje boel dom maar tis altijd uitgekomen)

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel!!
En zo is het altijd nog bij me geweest!!

Ik heb wel es gelogen maar ook niet over grote dingen gwoon de kleine dingetjes.Ik bedoel waarom zou je nie eerlijk zijn??
(tegen wie maakt niezo veel uit) gewoon eerlijk zijn tegen je vriend of vriendin/vrienden/ouders!!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:04
Verwijderd
Ik ben zo eerlijk mogelijk, maar het verschilt wel per persoon. Kijk, ik weet van bepaalde vriendinnen hoe ze denken, tegen de een kan ik heel eerlijk zeggen dat ik bijvoorbeeld geen zin heb, maar als ik dat bij de ander zegt, wordt diegene daar heel onzeker van en vat dit persoonlijk op...

Omdat diegene het dan dus persoonlijk op gaat vatten, zoals ik het niet bedoeld heb, maak ik van geen zin hebben, dat ik niet kan omdat ik teveel te doen heb. Maar dit is maar bij 1 vriendin eigenlijk, tegen de rest ben ik gewoon helemaal eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:07
elledc
elledc is offline
Ik vind het belangrijk eerlijk te zijn tegenover je vriend/in in een relatie. Tegenover vrienden ben ik weleens niet eerlijk, dat is een slechte gewoonte maar soms om bestwil
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:17
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
in een relatie ben ik altijd wel eerlijk. en tegen beste vrienden ook, maar tegen "gewone" vrienden vind ik een klein leugentje niet zo erg.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:45
Verwijderd
Eerlijkheid duurt het langst. Over de onbelangrijke dingen zal ik nog wel eens liegen, maar over serieuze onderwerpen die belangrijk zijn spreek ik 95% de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:50
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
ik heb het altijd moeilijk gehad om tegen mijn vrienden en zo altijd de waarheid te zeggen.... ik paste de waarheid altijd een beetje aan, aan wat zij zouden willen horen... ik deed me ook altijd anders voor...

nu ik bij een psychologe ga, proberen we daar iets aan te veranderen...
't lukt me nu meer om eerlijk te zijn tegen m'n vrienden en altijd de waarheid te zeggen (ook al komt die soms kwetsend over), maar 'k vind het in sommige gevallen nog altijd hartstikke moeilijk!!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:51
Piccola
Piccola is offline
Ik ben zo eerlijk mogelijk! En als ik toch een keer een leugen vertel dan vertel ik snel daarna al de waarheid.. Kan niet zo goed en lang liegen!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:43
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
ik probeer eerlijk te zijn maar af en toe de zaak een beetje verdraaien wil ik nog wel eens doen. En een leugentje om best wil heb ik ook geen moeite mee hoor...
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:01
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Ik ben zo eerlijk mogelijk! En als ik toch een keer een leugen vertel dan vertel ik snel daarna al de waarheid.. Kan niet zo goed en lang liegen!
da's de enige goede manier

ennu als het lastig wordt zonder te liegen leg het dan uit
ik lieg ook (bijna) nooit bahalve als leraren beginnen te zeuren over huiswerk dan kan ik wel eens met een goede smoes aankomen
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:25
Verwijderd
Een leugentje om bestwil kan heel goed. In sommige situaties is het beter als mensen nooit achter de werkelijke gang van zaken komen.

Wat niet weet, wat niet deert.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 00:48
[eitje]Methuselah
Avatar van [eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
Warsocket schreef:
da's de enige goede manier

ennu als het lastig wordt zonder te liegen leg het dan uit
ik lieg ook (bijna) nooit bahalve als leraren beginnen te zeuren over huiswerk dan kan ik wel eens met een goede smoes aankomen
Ik heb ook wel eens gelogen tegen leraren over 't feit hoe het kwam dat m'n huiswerk niet af was, maar ik beschouwde hen niet als vrienden



En ook nog: is iets verzwijgen ook liegen? Niet iets anders zeggen in de plaats, maar gewoon totaal verzwijgen?
__________________
eitjes zijn lekker!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 13:34
*Norena*
Avatar van *Norena*
*Norena* is offline
eerlijkheid is ook niet altijd even goed..

Soms mag je je erin verschuilen..omdat het anders niet goed uit kan pakken..

Maar als je de waarheid vertelt wordt het dan gelooft?...daar zit ik altijd mee, als ik de waarheid vertel..wat ik altijd doe...komt het altijd verkeerd aan..bij me vrienden..

Vandaar dat ik alleen maar over mooie en goeie dingen praat.
want kan er geen narigheid komen...
__________________
** (w) Sometimes the very thing you`re Looking for, Is the one Thing you can`t see (w) **Debbie** Melisa**Breggie**Lars**Mars**
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 13:45
SilverAngel
SilverAngel is offline
Ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk te zijn, ookal is doet die ander dat niet. Tegen iedereen trouwens. Ben heel lief.
Helaas is mijn moeder NIET zo. Dat is dan weer jammer.
__________________
Je moest eens weten...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:30
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Een leugentje om bestwil komt wel eens voor ja, met name tegen m'n ouders. Bij m'n ouders is het ook vaak zo dat ik niet zozeer lieg, maar gewoon dingen verzwijg.. maar ja dat zou je misschien ook een vorm van liegen kunnen noemen.
In relaties en met vrienden ben ik altijd goudeerlijk en ik vind het ook heel erg belangrijk dat ze dat ook tegen mij zijn.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 22:44
Rah Digga
Rah Digga is offline
100% honesty van beide kanten.
Als ik via via verneem, dat je iets niet erg leuk vond van mij,
is de vriendschap gelijk over.
Maar ik heb alleen mensen om me heen, waarvan ik zeker weet
dat ze zo eerlijk zijn.
Ik zelf ben erg openhartig & direct. K ga dus ook alleen met
mensen om die daar tegen kunnen & niet gelijk in janken
uitbarsten als ik me een keer kritisch uit laat.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:33
Verwijderd
Mja ik ben meestal wel eerlijk volgens mij. Ik ben iig geen roddeltype ofzo. Ik heb altijd zo'n hekel aan mensen die altijd poeslief tegen iemand doen en ondertussen gigantisch zitten te roddelen..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Mja ik ben meestal wel eerlijk volgens mij. Ik ben iig geen roddeltype ofzo. Ik heb altijd zo'n hekel aan mensen die altijd poeslief tegen iemand doen en ondertussen gigantisch zitten te roddelen..
Maar waar ligt t verschil tussen roddelen en over mensen praten?

ik heb er ook een hekel aan hoor aan zulke mensen, maar ik had t er met mijn moeder over laatst waar nu de grens lag tussen praten over iemand en roddelen, want iedereen praat weleens over een ander
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:45
smoguzbenjamin
Avatar van smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Ik heb eerlijk gezegd een haat/liefde verhouding in mijn leven.
Ik woon nu sind seen maand ofzo bij mn vriendin en moet over een week terug naar huis.

Mn ouders haat ik serieus gewoon. Mn vader slaat me en mn moeder doet alsof ze niets ziet . En ik hou van mn vriendin we zijn verloofd, en als ik bij har ben is alles beter... Maar nu komt het.

Tegen mijn vriendin Lieg ik NOOIT. Ik spijbel wel eens, en ze vindt t afschuwelijk dak t soms doe, maar als ik t doe, zeg ik het.

Tegen mn ouders heb ik in het laatste jaar drie keer de waarheid verteld... en zelfs dan konden zet niet hebben.

Hangt ervanaf wie t vraagt, of ik de waarheid vertel..
__________________
Welcome to reality...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:46
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
Maar waar ligt t verschil tussen roddelen en over mensen praten?

ik heb er ook een hekel aan hoor aan zulke mensen, maar ik had t er met mijn moeder over laatst waar nu de grens lag tussen praten over iemand en roddelen, want iedereen praat weleens over een ander
Hmmjah..maar er zijn van die mensen, die altijd als je ze ziet wat negatiefs over een ander te melden hebben...

Ik zie roddelen altijd als het (een beetje) belachelijk maken van mensen. Er zit een bepaald ondertoontje in.
Bij gewoon over iemand praten heb je dat niet zo.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:20
*Legolas*
Avatar van *Legolas*
*Legolas* is offline
Citaat:
*Norena* schreef:
eerlijkheid is ook niet altijd even goed..

Soms mag je je erin verschuilen..omdat het anders niet goed uit kan pakken..

Maar als je de waarheid vertelt wordt het dan gelooft?...daar zit ik altijd mee, als ik de waarheid vertel..wat ik altijd doe...komt het altijd verkeerd aan..bij me vrienden..

Vandaar dat ik alleen maar over mooie en goeie dingen praat.
want kan er geen narigheid komen...
__________________
* Ik kan het niet hebben als iemand me zegt dat ik niet tegen kritiek kan *
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:11
Verwijderd
Ik ben Altijd eerlijk. Vaak ook té eerlijk, vooral wanneer de ander het niet wil horen.

En daar hebben veel mensen moeite mee, behalve mijn echte vrienden, die waarderen dit wel.

Ik waardeer het ook heel erg als anderen ook eerlijk zijn. En ik kan er zelf goed tegen. Ook als er niet zulke leuke dingen uitkomen.. maar meestal trek k mensen aan die niet zo eerlijk zijn op 1 of andere manier..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
Maar waar ligt t verschil tussen roddelen en over mensen praten?

ik heb er ook een hekel aan hoor aan zulke mensen, maar ik had t er met mijn moeder over laatst waar nu de grens lag tussen praten over iemand en roddelen, want iedereen praat weleens over een ander
als je kwaad bent op iemand, of iets anders wat maar te maken heeft met verlangens (jaloezie etc) en je uit dat tegenover anderen over die persoon waar die verlangens naar zijn. Dan vind ik dat roddelen

Vooral als het dus negatief is, en dat is eignelijk elk verlangen wel, verliefdheid eerst niet, maar zodra het onbeantwoord is wordt dat dus ook een negatief iets (afgunst etc)

en als die verlangens er niet meer zijn dan roddel je automatisch niet meer.
(iimho)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:50
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Ik dacht ook: altijd eerlijk zijn en zeggen wat er op je lever ligt. Dat is het beste.

Alleen kunnen meisjes bijna nooit iets slikken.
Zo ook bij mijn ex. Je moest maar iets opmerken en het was direct van: 'wat heb ik nu weer misdaan'.
En een 'sorry' kon er ook al niet vlug af.
Als ik gewoon die dingen die op mijn lever lagen had achterwege gelaten, dan waren ze wel over gegaan en waren we nu nog samen.

gvd
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie Advies gevraagd bij 2,5 jaar durende relatie
Jongen_22
32 17-03-2009 14:54
Liefde & Relatie [Vriendschap] Mijn 'beste vriend.'
Au
131 02-09-2008 18:09
Liefde & Relatie heftig gesprek in relatie..hoe nu verder?
Straciatella*
25 16-04-2008 02:52
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Liefde & Relatie Relatie beste vriend en vriendin
DT
10 13-01-2004 14:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.