Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 11:47
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Okay, Mijn pa heeft beneden een computer met internet verbinding, dus als ik wil internetten moet ik daarheen. Maar ik wil graag internetten op mijn eigen computer boven! Dat is een laptop.. Ik wil graag een draadloze verbinding met het internet, wat kan ik dan het beste doen? Bestaan er draadloze modems, of moet ik dan zo'n soort netwerkje aanleggen? Heb het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2003, 12:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Hebben jullie ADSL/kabel of dial-up?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:37
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Het goedkoopst is om een gewone PCMCIA netwerkkaart te kopen, waar je een netwerkkabel in stopt en deze naar beneden aanlegt en in de netwerkkaart van je vader's computer doet. Maar dit is niet draadloos dus.

Als je een draadloze netwerkverbinding wilt hebben, dien je een WLAN (Wireless LAN) netwerkkaart in beide PC's te plaatsen. Onder een PCI-versie, boven een PCMCIA-versie (dat is zo'n platte insteekkaart ter grootte van een creditcard).

Als de twee Ad Hoc mode ondersteunen, heb je geen dure access point nodig, maar kun je meteen een netwerk opzetten. Onder andere 3Com ondersteunt dit, en is geeneens zo duur.

Kijk maar eens op www.tweakers.net/pricewatch voor de goedkoopste shops.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:50
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Chimera schreef op 26-06-2003 @ 13:20:
Hebben jullie ADSL/kabel of dial-up?
op dit moment een gewone modem, maar binnenkort adsl.. en dan wil ik dus ook vanaf mn kamer kunnen internetten..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:44
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-06-2003 @ 13:37:
Het goedkoopst is om een gewone PCMCIA netwerkkaart te kopen, waar je een netwerkkabel in stopt en deze naar beneden aanlegt en in de netwerkkaart van je vader's computer doet. Maar dit is niet draadloos dus.

Als je een draadloze netwerkverbinding wilt hebben, dien je een WLAN (Wireless LAN) netwerkkaart in beide PC's te plaatsen. Onder een PCI-versie, boven een PCMCIA-versie (dat is zo'n platte insteekkaart ter grootte van een creditcard).

Als de twee Ad Hoc mode ondersteunen, heb je geen dure access point nodig, maar kun je meteen een netwerk opzetten. Onder andere 3Com ondersteunt dit, en is geeneens zo duur.

Kijk maar eens op www.tweakers.net/pricewatch voor de goedkoopste shops.
hm maar ik kan mijn laptop niet meteen op internet aansluiten zonder netwerk? of ligt dat er weer aan wat voor modem je hebt? Ik had eigenlijk gehoopt op een extra draadloze modem ofzo, maar dat bestaat dus niet? of euhm.. een draadloze usb hub, zodat ik de modem draadloos kan aansluiten..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 19:02
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
ik zit net even op internet te kijken, kom ik bij de NoRRoD het volgende tegen:


E-Tech Wireless LAN router + switch

Omschrijving:
Geschikt voor alle MXStream, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten. Zeer eenvoudig te installeren. Geen beperkingen en zeer veel mogelijkheden. Ingebouwde Wireless Access Point en 10/100Mbps switch met 4 poorten. Ingebouwde DCHP-server.


wat is dit dan??
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 19:47
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat is een router met Wireless LAN. Een soort access point dus, die ook kan routeren. Een hardware router heb je nodig als je niet wilt dat één PC met de internetverbinding altijd aan moet staan.

Internet delen zonder netwerk gaat niet nee. Routers waar je meerdere kabels in kan steken, dat is een router met ingebouwde hub/switch.

Waarom wil je zo graag draadloos?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:16
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-06-2003 @ 20:47:
Dat is een router met Wireless LAN. Een soort access point dus, die ook kan routeren. Een hardware router heb je nodig als je niet wilt dat één PC met de internetverbinding altijd aan moet staan.

Internet delen zonder netwerk gaat niet nee. Routers waar je meerdere kabels in kan steken, dat is een router met ingebouwde hub/switch.

Waarom wil je zo graag draadloos?
oke dan heb ik dus een router nodig, want ik wil inderdaad niet dat de computer beneden altijd aan moet staan.. Nu heb ik hier totaal geen verstand van, so please help me a lttle.. Deze router verbind je dus met een externe modem? of is dit al een modem? En dan moet ik dus buiten deze router nog twee netwerkkaarten hebben, zoals je al zei..

Ik wil draadloos omdat het hier nagenoeg onmogelijk is een kabel naar boven te leggen, en me dat bovendien teveel werk is.. Bovendien slingert mn laptop overal en nergens rond, en zou het wel fijn vinden als ik overal in huis kon internetten.. De pc van mn vader hoeft voor mij niet draadloos, maar mn laptop wel!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:25
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja maar kijk, als jij jouw laptop draadloos wil hebben, moet er ook een WLAN kaart in de comp van je vader. Zo werkt het. Bij elkaar iets van €200 ofzo, afhankelijk waar je het koopt. Hardware router heb je voor iets van €60.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:36
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
1 gouden regel!: Draadloos is kut en begin er niet aan. Veel te storingsgevoelig en de verbinding valt bij mij om de haverklap weg (cisco).
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:04
BlueSkyraider
Avatar van BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Ik heb net sinds gisteren mijn WIFI-router gaan halen.

Het is één van linksys, draadloos + 4 poorts hub.
De vaste pc zit gewoon op een vaste poort en mijn laptop met een pcmcia kaartje draadloos. Werkt perfect. Als je niet bang bent van sniffers (mensen die met hun laptop andermans draadloze netwerken gebruiken om gratis te surfen en te downen). Dan is het gewoon plug en play.
Anders gewoon effe rustig de handleiding doornemen.
Bij mij was alles op een goed halfuurtje geklaard. (en ik ben ook geen netwerk freak).

Kostprijs van mijn PCMCIA-kaartje (Linksys WPC11): 75€
Kostprijs router Linksys (BEFW11S4): 102€

En het is dus zo dat je eerst je modem hebt. Daaraan hangt je router. en daarachter al je pc's. vast of draadloos.
En je vindt alles op http://www.linksys.com . inclusief tekeningetjes hoe je netwerk in elkaar kan zitten en zo.

Groetjes vanop het buitenterras.
__________________
^^Is a DeviantArt'er... | Liefde is een kriebel in de buik waar je niet aan kunt krabben.

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 14:07.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:37
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef op 27-06-2003 @ 15:04:
Ik heb net sinds gisteren mijn WIFI-router gaan halen.

Het is één van linksys, draadloos + 4 poorts hub.
De vaste pc zit gewoon op een vaste poort en mijn laptop met een pcmcia kaartje draadloos. Werkt perfect. Als je niet bang bent van sniffers (mensen die met hun laptop andermans draadloze netwerken gebruiken om gratis te surfen en te downen). Dan is het gewoon plug en play.
Anders gewoon effe rustig de handleiding doornemen.
Bij mij was alles op een goed halfuurtje geklaard. (en ik ben ook geen netwerk freak).

Kostprijs van mijn PCMCIA-kaartje (Linksys WPC11): 75€
Kostprijs router Linksys (BEFW11S4): 102€

En het is dus zo dat je eerst je modem hebt. Daaraan hangt je router. en daarachter al je pc's. vast of draadloos.
En je vindt alles op http://www.linksys.com . inclusief tekeningetjes hoe je netwerk in elkaar kan zitten en zo.

Groetjes vanop het buitenterras.
Maar dan moet je daar bovenop toch ook nog een netwerkkaart in de andere pc hebben?? En je hebt dan de mogelijkheid een pc vast aan te sluiten en een pc draadloos??
En maakt het ook nog veel uit wat voor een modem dat precies is? Ik bedoel; dat moet al adsl zijn, of kan ik nu alvast dit ding aanschaffen terwijl ik nog een modemverbinding heb..

Thx voor de link, ik ga ff kijken!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:57
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 27-06-2003 @ 14:36:
1 gouden regel!: Draadloos is kut en begin er niet aan. Veel te storingsgevoelig en de verbinding valt bij mij om de haverklap weg (cisco).
Tsja.. Misschien staan die dingen te ver uti elkaar? Je kunt ook bluetooth gebruiken da's al voldoende voor ADSL en werkt tot op 100 meter afstand.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:11
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 27-06-2003 @ 14:36:
1 gouden regel!: Draadloos is kut en begin er niet aan. Veel te storingsgevoelig en de verbinding valt bij mij om de haverklap weg (cisco).
het is in bepaalde gevallen bruikbaar maar inderdaad alles behalve betrouwbaar

verbinding valt zelfs wel eens weg op plaatsen in en buitenshuis waar hij normaal 70/80% ontvangst aangeeft, vrij irritant.. denk erover om een spreidingsantenne aan te sluiten op de router (linksys)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:13
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 28-06-2003 @ 17:57:
Tsja.. Misschien staan die dingen te ver uti elkaar? Je kunt ook bluetooth gebruiken da's al voldoende voor ADSL en werkt tot op 100 meter afstand.
Bluetooth werkt volgens mij alleen lekker op kortere afstanden, ook is de snelheid een stuk lager. Maar je hebt wel simpele USB bluetooth devices, relatief goedkoop en verbruikt minder stroom dan WLAN.

@topicstarter: wat jij eigenlijk nodig hebt is een draadloze ADSL modem + router + 4 port switch. Alles in 1 oplossing. Heb je voor boven alleen nog een WLAN PCMCIA kaartje nodig. Beneden sluit je dan gewoon de computer aan via netwerkkaart en netwerkkabel die in de switch van de modem gaat.

Hoe duur die 4-in-1 dingen zijn durf ik niet te zeggen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:46
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 27-06-2003 @ 14:36:
1 gouden regel!: Draadloos is kut en begin er niet aan. Veel te storingsgevoelig en de verbinding valt bij mij om de haverklap weg (cisco).
Bij mij werkt het heel goed! Nog nooit is de verbinding weggegaan. Ik weet niet wat jij doet, misschien te ver of het is een goedkope ding

(ik heb een sitecom wireless home station 11mbps + sitecom wireless usb adapter 11 mbps/2.4)

Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:17
BlueSkyraider
Avatar van BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
Genesis schreef op 28-06-2003 @ 14:37:
Maar dan moet je daar bovenop toch ook nog een netwerkkaart in de andere pc hebben?? En je hebt dan de mogelijkheid een pc vast aan te sluiten en een pc draadloos??
En maakt het ook nog veel uit wat voor een modem dat precies is? Ik bedoel; dat moet al adsl zijn, of kan ik nu alvast dit ding aanschaffen terwijl ik nog een modemverbinding heb..

Thx voor de link, ik ga ff kijken!

Genesis
Normaal gaat het zowel bij adsl als bij kabel.
En idd, op mijn router heb je dus 4 vaste poorten (aan 100MBps) + de draadloze. met modem lukt het niet denk ik. Alhoewel misschien wel met een brug te leggen op je pc zelf tussen router en modem. Maar dat weet ik niet.

En voor de rest vind je echt alles, maar dan ook alles op de site van linksys.
__________________
^^Is a DeviantArt'er... | Liefde is een kriebel in de buik waar je niet aan kunt krabben.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 09:32
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef op 30-06-2003 @ 22:17:
Normaal gaat het zowel bij adsl als bij kabel.
En idd, op mijn router heb je dus 4 vaste poorten (aan 100MBps) + de draadloze. met modem lukt het niet denk ik. Alhoewel misschien wel met een brug te leggen op je pc zelf tussen router en modem. Maar dat weet ik niet.

En voor de rest vind je echt alles, maar dan ook alles op de site van linksys.
ja, thanks voor de link, die was damn useful! Ik denk dat ik hetzelfde ga kopen als wat jij al hebt.. Dat lijkt me wel oke! nu nog ff wachten op mn adsl pakketje

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware draadloos internet
poetic_tragedy
6 17-05-2007 21:27
Software & Hardware [VISTA] Orange draadloos internet
Laen
3 16-03-2007 16:25
Software & Hardware Draadloos Internet Leechen
N00se
3 01-03-2006 15:34
Software & Hardware [Netwerk] Draadloos internet onbeveiligd?
THC1
13 25-08-2005 20:44
Software & Hardware [ADSL] Draadloos internet & netwerk
Boozle
6 01-02-2004 12:15
Software & Hardware wireless netwerk geen internet?
JJzD
0 26-11-2003 20:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.