Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2010, 15:19
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Lijken je vrienden veel op je? Waar ken je je vrienden van? Zit er veel verschil in leeftijd tussen jou en je vrienden? Heb je een grote vriendengroep? Wat voor types zijn je vrienden? Heb je vaste groep vrienden of van alles wat? Lijken jullie qua uiterlijk of innerlijk veel op elkaar?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2010, 15:21
Verwijderd
Poging om de zinnige-en-serieuze-topics'stand bij te houden?

In ieder geval, mijn beste vrienden wonen vrij ver van elkaar, maar ooit zaten we samen in een klas. We verschillen van elkaar, maar hebben ook vrij veel overeenkomsten; we vullen elkaar goed aan. Vooral zijn we heel klef . En even oud.

En verder weet ik het allemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 15:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen vriendengroep, ik heb losse vrienden die elkaar over het algemeen niet of nauwelijks kennen (ontzettend handig op een feestje).

Mijn beste vriend woont in A'dam en die ken ik al 13 jaar en mijn beste vriendin woont in Zoetermeer en ken ik al 7,5 jaar.

Dan heb ik hier en daar nog losse vrienden wonen en vrienden van 'vroeger', waar het nog steeds ouderwets gezellig mee kan zijn, maar die ik niet meer elke week zie.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 19:56
Verwijderd
Ik heb ook geen vriendengroep.
Opzich zou ik dat best wel tof vinden, maar ik ga met iedereen een beetje om.
Mijn ex is mijn beste vriend.
Tijdens het sporten/school/uitgaan heb ik weer 'andere vrienden'
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 20:31
Verwijderd
mijn vrienden zijn over het algemeen collega's. Wonen niet in de buurt, maar spreek ik vrij vaak.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 20:49
JustADreamer
JustADreamer is offline
M'n beste vriendin ken ik nog van de middelbare school, waar we al sinds de brugklas met elkaar om gingen, en we zien elkaar tegenwoordig niet zo vaak meer maar hebben nog als vanouds lol als we elkaar dan weer eens zien. Verder zijn er nog een paar oud-collega's waarmee ik bevriend ben en waar ik altijd wel even tijd voor vrij maak als ik in de stad ben, maar zij zijn nog gewoon aan het werk, dus echt dingen doen met ze zit er vaak niet in.
M'n huisgenoten zijn ook vrienden, maar dan niet heel close, we gaan niet dagelijks iets doen met elkaar ofzo, maar als we wat gaan doen is het wel altijd supergezellig.
Op msn zijn er ook nog wat mensen die ik zeker wel tot mijn vrienden reken, ondanks dat ik ze nog nooit in real life gezien heb, maar dat heeft met de afstand te maken, ik kan niet zomaar effe in de boot naar Amerika stappen
En m'n neef uit Canada is ook een vriend, waarmee ik, nu hij in Nederland is voor paar maanden, regelmatig afspreek.
Beste vriend is toch vooral mijn vriendje, waar ik mee samen woon en die ik dus elke dag zie en spreek... Sjaa, dat was het wel eigenlijk...
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 21:56
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Ik heb ook geen vriendengroep, maar ook niet echt losse vrienden. Ik had wel een vriendengroep, maar dat is allemaal verwaterd. Ik ben gestopt met blowen en zuipen en daardoor ben ik buiten die groep gevallen. Die hele lifestyle doet me gewoon helemaal niks meer en het is beter zo.
Verder ben ik in de afgelopen 2 jaar 3 keer verhuist en ga ik in de zomervakantie weer verhuizen. Hoop dat ik daar dit keer wat langer blijf dan een half jaar.
De enige vriendin die ik op dit moment heb is m'n ex en ik ben blij dat dat nu goed gaat, aangezien ze m'n buurvrouw wordt in het studentenhuis waar ik ga wonen.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 23:34
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Mijn vriendengroep is zorgvuldig opgebouwd uit veel verschillende locaties, (leef)tijden en situaties.
Bij veel mensen weet ik ook niet zo goed of ik het dan 'vrienden' moet noemen. Zo heb ik bijvoorbeeld een meisje (28) in de klas waar ik heel goed mee samen kan werken en binnen die samenwerking ontstaan er mooie gesprekken/situaties. Echter, buiten die samenwerking zijn er niet veel factoren die ons bindt, behalve kunst dan.
Er zijn ook nog wat losse projectielen die ik zo nu en dan nog zie, waar ik op de middelbare school een groepje mee vormde. Als we elkaar zien lijkt er weinig veranderd, maar er is geen basis waar vanuit je verder gaat.

Zo heb ik dat wel bij een vriendin die ik ook ken van de middelbare school. We zijn echt 'vrienden' geworden in de 6e klas, zij is een half jaar jonger dan ik ben. Wat best bijzonder is, aangezien ik vaak met oudere mensen ben opgetrokken gedurende mijn leven. Zij woont in Middelburg, ik in Arnhem. Flink ver weg. Maar met skypen, af en toe elkaar ontmoeten hier en daar en mailen houden we het contact aan. Je hoeft elkaar ook niet elke week te spreken om te weten dat het goed zit. We hebben wel verschillende normen en waarden op bepaalde vlakken denk ik. Zij heeft bepaalde levensgewoontes waar ik totaal niet in mee zou kunnen. Dit zal vast andersom ook gelden.
Ze is heel kritisch, vooral ook wel tegen mij. Soms vind ik dat lastig, maar misschien houdt het onze vriendschap ook wel scherp.

Een andere goede vriendin van mij heb ik op mijn huidige school leren kennen. Klasgenootje. Wij zijn volgens mij echt een vrolijke eenheid met zijn tweeën. Zij is echt mijn maatje op school en met haar kan ik meer delen dan zweverig gezwets over kunst of de maatschappij alleen. Ik heb vaak geen klik met mensen op school, omdat ze zó openminded zijn en ik zo realistisch en hard ook wel, dat dat vaak botst. Ik denk dat dit ook wel de eerste vriendin is, waar ik qua uiterlijk een beetje op lijk. Vaak heb ik blonde vriendinnen, terwijl ik zelf heel donker ben. Zij is ook blond, maar alsnog beiden kort haar, beetje zelfde kledingstijl. We werden laatst voor zusjes aangezien. Wel grappig
Groot verschil is wel dat zij heel praktisch ingesteld is, terwijl ik best wel een kluns ben. Ze heeft nu wel door dat ik langzamer en onhandiger ben en daar stelt ze zich dan ook heel lief op in, maar samen op vakantie gaan 2 weken zal er waarschijnlijk niet inzitten .

Een goede vriend van me ken ik al sinds dat ik 4 ben ofzo, maar we zijn pas echt vrienden geworden toen ik 15 was en hij 16. Met grote tussenposen zagen we elkaar en ons contact is eigenlijk steeds persoonlijker geworden. Eerst bestond het toch wel voornamelijk uit intellectuele praat, maar sinds we op ons zelf wonen delen we ook veel persoonlijke zaken. Is echt iemand waar ik 100% zeker van weet dat ik altijd bij hem terecht kan. Zal nooit oordelen over mij of me laten vallen. Heel fijne vriend .

En de laatste ken ik eigenlijk sinds mijn 14e. (jaja, via scholieren.com ) Op mijn 17e heb ik even twee maanden met hem gehad, maar door het leeftijdsverschil van 8 jaar ging dat niet. Vorig jaar op sziget toevallig tegen het lijf gelopen en sindsdien hebben we heel langzaam weer een vriendschap opgebouwd. Wat die vriendschap precies inhoudt en in welke vorm we hem voortzetten is nogal onduidelijk op het moment, maar bij hem kan ik wel mezelf zijn zonder opsmuk. Dat is altijd fijn. Maar het is wel nog pril op een bepaalde manier. In het begin vertrouwde ik hem ook gewoon niet, dat vertrouwen is nu wel herstelt. Wij zijn ook wel erg verschillend. Ik ben heel open, hij heeft daar juist moeite mee, al gaat het beter. Hij is ook heel praktisch en heeft snel schijt aan dingen. Ik ben misschien meer plichtsbewust, empathisch, gevoeliger ook wel. Toch vullen we elkaar wel aan denk ik zo. Hij woont in Amsterdam, ook niet echt naast de deur dus. Maar hij reist veel naar deze hoek, dus zo ver weg is hij nou ook weer niet.

Ik denk dat deze vier wel mijn vaste vrienden zijn, er komen altijd wel mensen bij of gaan weer weg, maar dit zijn wel de stabiele factoren. In ieder geval een mooie club mensen, die het ook met elkaar echt goed kunnen vinden, al kennen ze elkaar enkel via mij en deel ik met iedereen wat anders.

Laatst gewijzigd op 31-05-2010 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 07:47
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb een best ruime vriendengroep opgebouwd in de afgelopen 10 jaar. Sommigen zaten bij mij op de middelbare school, anderen leerde ik kennen tijdens feestjes of namen andere vrienden mee. De leeftijd varieert heel erg. De hele groep varieert, je zou elke subcltuur erin terug kunnen vinden, en dat is leuk want dan kun je naar heel veel feesten gaan. Vroeger kwamen we elke vrijdagmiddag bijeen, dat was echt tof, elke vrijdag een groep van zo'n 30 man. Maar tegenwoordig hebben veel mensen school, werk en stages, dus dat elke vrijdag bij elkaar komen lukt niet meer. Wel zien we elkaar vaak op stap en blijven we vaak bij elkaar logeren. We gaan ook samen daar plaatsen toe. Dan heb ik nog een groepje van ongeveer 10 man waar ik wat intensiever mee omga omdat die wat dichterbij wonen (of hun eigen auto hebben) Ik vind het heel fijn om zo'n grote groep te hebben waar je lol mee kunt hebben. Ook omdat het allemaal echte vrienden zijn, als er iets gebeurd zullen ze niet aarzelen je te helpen. Of je nou midden in de nacht voor de deur staat omdat je geen slaapplek hebt of om wat voor reden dan ook, ze staan altijd klaar.

Naast die vriendengroep van zo'n 30 man heb ik ook een wat lossere vriendengroep die ik wat minder zie. Die leven verspreid over Nederland. Dat is van toen ik nog rondzwierf, de contacten die ik toen heb opgebouwd bestaan ook nog, alleen zijn ze wat minder intensief.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 07:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb geen vriendengroep, ik heb losse vrienden die elkaar over het algemeen niet of nauwelijks kennen (ontzettend handig op een feestje).
Ja, ik ook. Nou ja, mijn twee oude huisgenootjes kennen elkaar wel, dus dat zou je dan misschien een 'groep' kunnen noemen. Zij wonen ook in Utrecht, dat is op zich wel handig. Verder woont mijn beste vriendin in Den Haag en een andere in Amersfoort, dus dat is wat minder handig. Ik zie mijn vrienden sowieso niet echt heel vaak, maar dat vind ik niet zo erg, zolang het maar gezellig is als we elkaar zien en je weet dat je elkaar altijd alles kan mailen en zo. En ik heb nog wel redelijk wat kennissen, maar die zie ik al helemaal niet vaak
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 08:54
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb 4 vrienden uit een dorp waar ik heb gewoond, 2 daarvan beschouw ik als echte vrienden aangezien ik met die anderen niet alleen afspreek. Die vriendinnen van die gasten zijn over het algemeen niet mijn mensen, burgertrutjes die nooit eens echt leuke dingen doen en zelf geen vriendinnen meer hebben maar alleen onze vriendengroep.
Daarnaast heb ik 4 vrienden die elkaar wel kennen maar met wie ik los afspreek.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:49
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Ik ken ze van school, sport, muziek en de leeftijden varieren van 15-30 jaar ofzo. Mijn beste vrienden zijn tussen de 15-24 jaar oud. Ze lijken in heel veel opzichten trouwens helemaal niet op mij.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 15:08
RupertTM
Avatar van RupertTM
RupertTM is offline
Mijn beste vriend ken ik al vanaf de peuterspeelzaal! Hij is vrijwel elke dag hier, wij hebben het eigenlijk over van alles maar de gitaar is toch een gezamelijke passie!

De vriendengroep waar ik veel mee optrek zijn ongeveer 20 jongens en meiden van mijn leeftijd en daar omheen. We kennen elkaar via de kerk en zien elkaar als groep vrijwel elke week. De ene keer spreek je met z'n allen wat af, dan met een kleiner groepje. Binnen deze groep zijn er 3 stelletjes, ik hoor daar ook bij, en met deze stelletjes doen wij ook vaak wat! Dus variatie genoeg! En ook al gaan er veel mensen op kamers toch blijft deze groep erg hecht!
__________________
When she walked in dressed in black, I had a heartattack!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 16:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Mijn vriendengroep is heel divers en toch erg hetzelfde. We zijn allemaal op een bepaalde manier altijd buitenbeentjes geweest. (niet arrogant) Ik ben het middenpunt van die groep, nagenoeg iedereen kent elkaar door mij.
Mijn oudste, beste vriendinnetje ken ik door de buurtvereniging, denk dat wij bevriend zijn geraakt toen we een jaar of.. 8, 9? waren Iets in die buurt. Zij zat altijd 2 schooljaren lager, maar we schelen maar 1 jaar (zij is van november en ik van augustus)
Daarna komt mijn voormalig buurjongen, leren kennen toen ik 12 was. Wij waren de enige jeugd in de straat en bij hem thuis waren er allemaal dieren en zodoende was ik ook heel vaak daar en trokken we veel samen op en dan doen we nog steeds.
Vervolgens een schoolgenootje van de vervolgopleiding, Ik was toen 16. In de 3 jaar van die opleiding trokken we steeds meer met elkaar op en daar zijn we eigenlijk nooit mee opgehouden, we hadden veel dingen gemeen en vooral een hoop plezier samen.
Dan krijgen we een heuse s.com-er! Leren kennen toen ik 18-19 was en we hebben nog steeds regelmatig contact, spreken af om leuke dingen te gaan doen (zwemmen, barbequen, uitgaan, films kijken)
Deze mensen staan het dichts bij me en het zijn dus ook allemaal oudere vriendschappen. Wel is er eea aan aanhang bijgekomen in de tussentijd. Schoolvriendin heeft een serieuse relatie met een erg leuke jongen, daar kan ik het ook goed mee vinden! Ik heb zelf een relatie gekregen, met iemand die ik uiteraard ook erg leuk vind En mijn beste vriendinnetje heefft ook een leuke vriend, maar door alle drukte en behoorlijke topografische afstand heb ik hem nog maar weinig gezien, maar wat ik er van gezien heb is hij ook tof.
Al deze mensen zijn met elkaar 1 groep vrienden en we kilkken allemaal met elkaar. En zo verschillend als we zijn zijn we ook allemaal ongeveer hetzelfde. We hebben vooral een erg overeenkomstig (en vrij specifiek) gevoel voor humor

Buiten deze mensen om heb ik wel wat 'goede bekenden' en 'leuke kennissen' We gaan wel naar elkaars verjaardagen of random feestjes, spreken wel eens af voor de film of stappen. Maar die hebben niet echt een belangrijke rol in mijn leven. Vaak zijn dat weer vrienden/bekenden van de mensen uit mijn vaste vriendengroep. Mochten zij om wat voor reden dan ook wegvallen dan is dat voor mij geen enorm verdrietig verlies.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 19:35
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
mijn vrienden zijn over het algemeen collega's. Wonen niet in de buurt, maar spreek ik vrij vaak.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 19:53
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik reken maar ongeveer 5 mensen tot goede vrienden. 1 Beste vriend en de rest van de mensen die ik ken daar kan ik wel mee omgaan, lachen en plezier hebben, maar een vriend is voor mij meer dan een profiel op facebook. Het moet iemand zijn waarmee je kan praten serieus en niet serieus
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 20:49
Verwijderd
Ik wil alleen mezelf te vriend houden...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriendengroep is heel divers en toch erg hetzelfde. We zijn allemaal op een bepaalde manier altijd buitenbeentjes geweest. (niet arrogant) Ik ben het middenpunt van die groep, nagenoeg iedereen kent elkaar door mij.
Mijn oudste, beste vriendinnetje ken ik door de buurtvereniging, denk dat wij bevriend zijn geraakt toen we een jaar of.. 8, 9? waren Iets in die buurt. Zij zat altijd 2 schooljaren lager, maar we schelen maar 1 jaar (zij is van november en ik van augustus)
Daarna komt mijn voormalig buurjongen, leren kennen toen ik 12 was. Wij waren de enige jeugd in de straat en bij hem thuis waren er allemaal dieren en zodoende was ik ook heel vaak daar en trokken we veel samen op en dan doen we nog steeds.
Vervolgens een schoolgenootje van de vervolgopleiding, Ik was toen 16. In de 3 jaar van die opleiding trokken we steeds meer met elkaar op en daar zijn we eigenlijk nooit mee opgehouden, we hadden veel dingen gemeen en vooral een hoop plezier samen.
Dan krijgen we een heuse s.com-er! Leren kennen toen ik 18-19 was en we hebben nog steeds regelmatig contact, spreken af om leuke dingen te gaan doen (zwemmen, barbequen, uitgaan, films kijken)
Deze mensen staan het dichts bij me en het zijn dus ook allemaal oudere vriendschappen. Wel is er eea aan aanhang bijgekomen in de tussentijd. Schoolvriendin heeft een serieuse relatie met een erg leuke jongen, daar kan ik het ook goed mee vinden! Ik heb zelf een relatie gekregen, met iemand die ik uiteraard ook erg leuk vind En mijn beste vriendinnetje heefft ook een leuke vriend, maar door alle drukte en behoorlijke topografische afstand heb ik hem nog maar weinig gezien, maar wat ik er van gezien heb is hij ook tof.
Ja die groep dus Alleen ben ik dus het beste vriendinnetje (en volgens mij was het toen ik 7 was ) en is mijn relatie met deze mensen anders. Nou ja behalve met N00dles, die hebben Qimm en ik tegelijkertijd leren kennen. De rest van deze mensen ken ik idd via Qimm en haar vrienden, maar ze zijn ondertussen ook echt mijn vrienden geworden. Heel gezellige groep mensen met wie we vooral veel hangen, spelletjes doen, films kijken, maar ook uitgaan en sporten enzo Qimm zie ik natuurlijk het vaakst maar dat mag ook wel, als beste en oudste vriendinnetjes.

Verder heb ik mijn studievriendinnetjesgroepje van 2 studies geleden. 8 meiden, best verschillend maar een gezellige groep! Ik ga met sommigen meer om en anderen minder - los zou ik sommigen misschien niet eens echt vriendinnen noemen omdat ik ze nooit los zie, maar zo als groep zijn we dat dus wel, en we zijn er ook wel echt voor elkaar, dat is altijd leuk om te merken. Sommigen spreek ik vaker dan anderen maar ze zijn allemaal leuk

Dan andere beste vriendinnetje, die ken ik van de middelbare school. Hebben ook bij elkaar in huis gewoond, doen vaker actieve dingen, vaak met elkaar op vakantie geweest etc. Op zich altijd heel leuk, maar hebben de laatste tijd (al dan niet door mijn schuld) een tamelijke rocky patch.

En dan hmm... mijn vriendje is natuurlijk ook een van mijn beste vrienden, lekker cliché maar wel een vereiste. Naast de standaard liefdesdingen doen we ook vriendschapsdingen samen, kunnen eigenlijk alles samen delen, alle hobby's, alle gedachten, mja. <3

En mijn ex is ook min of meer een vriend denk ik. Zie hem zelden maar spreek hem wel regelmatig en als we elkaar zien is het altijd heel gezellig. Ondertussen richting de 3 jaar geleden dat het uit ging en ondertussen zit er volgens mij van beide kanten geen ondertoon meer in, geen liefdesgevoelens in die zin (hoewel het wel altijd heel duidelijk is dat we ooit een stel waren, voor ons allebei) dus dat is ook een fijne relatie. We vonden zelf altijd dat we meer familie waren nu dan vrienden - ookal spreken we elkaar niet, we staan wel zó dichtbij, zijn zó intiem geweest, dat is in de jaren dat het uit is eigenlijk niet echt veranderd nog zelfs al zijn we geen vrienden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-06-2010, 23:26
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 19:22
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik heb niet echt een vriendengroep. Wel twee 'beste vrienden', een jongen waarmee ik al sinds de brugklas tot nu mee in de klas zit en waarmee ik altijd optrek en een meisje dat ik ken sinds groep 3 van de basisschool. Wel heb ik een soort pauzegroepje, maar daarvan beschouw ik maar drie mensen als mijn vrienden en de rest gewoon als aardig.

Vroeger had ik trouwens echt zo'n vriend die ik elke dag urenlang zag en waarmee ik over alles kon praten, maar daar heb ik nu niks meer mee. Hij is van een vrolijke gozer in een patserige gangster veranderd, jammer.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 11:42
Vluggertje
Vluggertje is offline
mijn beste vrienden zijn, een jongen uit Zutphen die ik sinds begin vorig jaar ken en een meisje uit Warnsveld die ik ook sinds begin vorig jaar ken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 14:53
Verwijderd
Tja, beetje uiteenlopend. Ik heb twee echte beste vrienden, die ik echt regelmatig spreek. Verder nog wat mensen waar ik mee naar concerten ga, die spreek ik buiten dat vrij weinig meer. Dat ligt meer aan hen dan aan mij, drugsgebruik etc. blabla lang verhaal.

Dan nog een vriendengroep op school, daar doe ik wel regelmatig leuke dingen mee en van daaruit leer ik ook de meeste mensen kennen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 04:49
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik heb 2 'harts'vrienden en drie goede vrienden. We verschillen allemaal heel erg van elkaar, zo is er een boer, kakker en een alto, maar ze kunnen allemaal goed met elkaar opschieten. We hebben wel precies dezelfde humor, een mengsel tussen Tommy Cooper en Herman Finkers.

Verder heb ik overal wel mensen kennen waar ik goed mee op kan schieten, maar niet zo snel apart iets afspreek, ik kom ze meestal wel tegen in de stad.

Op school heb ik niet echt vrienden, wel ga ik met twee mensen uit mijn klas goed om en met de rest normaal.

Ik mag me wel gelukkig prijzen volgens mij.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 13:04
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik heb maar een echt goede vriend overgehouden na de middelbare school, en nog een waar ik sporadisch nog contact mee heb.

Eigenlijk moet ik wat meer socializing maar het lukt niet echt door deels gebrek aan assertiviteit en deels het feit dat ik (niet zo) tijdelijk minder mobiel ben.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 15:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb met verschillende vrienden verschillende raakvlakken, leeftijdsverschil is niet groter dan 2 jaar. Eén hele goede vriend ken ik zo lang ik leef al, we verschillen precies 1 week qua leeftijd. Zijn ouders woonde vroegâh schuin tegenover mijn ouders en zijn met elkaar in contact gekomen toen beide moeders zwanger waren. Zo kregen wij ook contact met elkaar Andere vrienden ken ik vooral nog van school.
Ik heb niet een hele grote vriendengroep, maar dat is vooral omdat ik zelf vrij hoge eisen stel aan mensen die ik 'vriend' noem. Ik kan het met heel veel mensen goed vinden, maar die reken ik allemaal niet tot 'vriend'. Ik heb 4 échte vrienden, waarvan ik zeker weet dat ze waar dan ook / wanneer dan ook voor me klaar zouden staan.
Die 4 vrienden zijn alle 4 totaal verschillend, zowel in uiterlijk als innerlijk/karakter. Ze kennen elkaar ook allemaal, maar 2 daarvan gaan ook buiten mij met elkaar om.
Ik denk dat ik zowel qua uiterlijk als innerlijk vrij veel verschil van m'n vrienden, hoewel we wel altijd overeenkomende interesses hebben. Maar de interesses die ik deel met de een, heeft de ander weer totaal niets mee.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2010, 20:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb niet echt een vaste vriendengroep, ik heb eigenlijk verschillende losse vrienden en vriendengroepjes:
- ik heb twee hele goede vriendinnen: ken ik allebei van m'n studie (wel twee verschillende studies dus kennen elkaar niet). Met de een heb ik in Leuven gestudeerd en in dat jaar waren we zo op elkaar aangewezen als vreemden in een vreemd land. Haar ouders wonen vlakbij mijn ouders dus zag haar ook vaak als ik daar was en we gingen vaak samen met de trein naar huis. Ze woont in Amsterdam dus niet om de hoek en ik zie haar niet supervaak, denk eens in de twee maanden ofzo maar als er iets is, is ze er voor me. Kan heel goed met haar praten over alles, ze is heel eerlijk. Ik kan haar midden in de nacht bellen als er iets is en dan is ze er voor me. Echt een supervriendin. Mijn andere vriendin daar heb ik ook mee gestudeerd, woonde bij me om de hoek, daar at ik een paar keer per week mee samen en kon ik ook over alles mee praten, ze is veel losser en makkelijker dan ik. Sinds een jaar woont ze in Australië en daardoor zie ik haar vrijwel nooit meer maar we mailen veel (bellen is door het tijdverschil ook niet handig) en in de mails vind ik het tof dat ze nog steeds zo ontzettend eerlijk is en echt haar gevoelens uit ondanks dat we zo ver bij elkaar vandaan zijn.
- oud-studiegenootjes: ongeveer dezelfde leeftijd, zie ik vier keer per jaar ongeveer, leuk om mee bij te kletsen over het werk en studiegerelateerde dingen omdat ze dat allemaal precies begrijpen. Over het leven kan ik minder goed met ze kletsen omdat ze of nog op kamers of nog thuis wonen, geen vriend hebben, etc en daarom nog in een andere fase van hun leven zitten dan ik maar wel altijd gezellig. Zijn de weinige vriendinnen die ik heb.
- groep vrienden waar m'n vriend ook uit komt: zijn onze gemeenschappelijke vrienden en dat is gewoon makkelijk. We allemaal jongens maar ik heb meer jongens-vrienden dan meiden-vrienden. Ken ik al een aantal jaar en ze kennen me ook van voor m'n relatie. Wonen verspreid door heel het land en zie ik niet supervaak maar wel met verjaardagen en zo af en toe met etentjes enzo, wel altijd heel leuk.
- middelbare schoolvrienden van m'n vriend: inmiddels ook mijn vrienden, wonen allemaal wel in de buurt van de ouders van m'n vriend waar wij ook vaak zijn dus zie ik regelmatig. Ook vooral jongens maar nu ook veel met aanhang. Gewoon gezellig om dingen mee te doen.
- studievrienden van m'n vriend: wonen allemaal in de buurt maar zien we niet zo vaak, ongeveer eens per maand/twee maanden gaan we met z'n allen eten en bijkletsen. Nu vooral stelletjes in dezelfde levensfase als wij dus heel herkenbaar (alleen voel ik me wel altijd het klootjesvolk omdat ik HBO gedaan heb en werk en zij allemaal WO-opgeleid zijn, etc).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 22:20
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
ik heb een aantal echt goede vrienden, eigenlijk ga ik het meest om met een vriend en een vriendin, die vriendin ken ik ±3 jaar, en die vriend iets korter. voor de rest ga ik nog met heel veel mensen om en ga ook geregeld met ze naar de kroeg, het zijn allemaal een beetje alternatieve lui of kakkers
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 22:42
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ik denk dat mijn vrienden stuk voor stuk onder het kopje levensgenieters te scharen vallen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 21:33
KingKong
KingKong is offline
Ik heb niet 1 bepaalde vriendengroep. Ik ga eigenlijk met heel veel mensen om. Ik kan niet zo goed maar met 1 iemand om gaan, ik wil een beetje diversiteit in me vriendengroep. De ene keer ga ik weer met de 1 om, de andere keer weer met de ander. Veel verschillende vrienden, maar meeste mensen leren bij mij elkaar dan wel kennen en over het algemeen zit dat altijd wel goed. Ik hou van vrienden waar mee je kan chillen maar soms ook even mee kan praten.

Veel vrienden van mij zijn wel echte party animals. (ik ook wel redelijk)

Vrienden waarmee ik het in het algemeen het best mee kan op schieten zijn allemaal ouder dan ik. Ik heb altijd eigenlijk al oudere vrienden gehad.

Laatst gewijzigd op 06-06-2010 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 21:47
Undit
Undit is offline
8 jongens 2 van 15 1 van 14 5 van 16, allemaal groot, en sterk.
Handig als iemand ruzie heeft XD
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 10:35
redrat
Avatar van redrat
redrat is offline
mijn vrienden groep bestaan meer en deels uit emo/scenekids
__________________
wees wie je wilt zijn en doe wat je wilt doen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:57
something..
something.. is offline
best wel een redelijke vriendengroep
ook nog wat losse vrienden (klinkt raar als ik het zo zeg )

iig opzich qua humor hebben we veel gemeen.
maar gedrag is bij iedereen anders
ook bestaat mijn vriendengroep uit christenen en atheisten
die kunnen goed opschieten
kqua uiterlijk zijn we allemaal anders
vind ik wel leuker
dan allemaal van die look a likes :XD:
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 14:13
m_boy1995
m_boy1995 is offline
verschillend, overdag trek ik op met iedereen die ik tegenkom in het dorp.. soms ben ik gewoon aan het voetballen met kleuters(ben zelf 15) komt er dan iemand langs die ik ook wel ken,dan voetbalt ie mee.. enz. en dan gaan de kleuters verder voetballen en fiets ik met diegene ff rondjes door het dorp ofzo en dan komen we wel weer iemand tegen..

maar ik ga of met net iets ouderen om(16/17) of de wat jongere gastjes (12/13) weetniet waarom..

in ieder geval heb ik het altijd wel naar me zin

maarja.. een vriendengroep..
in het jeugdhonk hierzo zitten we altijd met een groep waar je keihard mee kan lachen, van die scooterfiguurtjes, denk niet dat we ervoor buitenstaanders aardig uitzien en dat is wel weer een beetje jammer eigenlijk
maar dat soort jongens zijn dan(zoals jan smit zong) "vrienden waar mee je kan lachen en waardoor je de tijd snel vergeet" en de jongen die echt een "vriend" is waar je dingen aan kan vertellen enzo is dan weer een jongen die er eigenlijk niet bij hoort.. beetje sneu is het wel voor hem want niemand heeft hem eigenlijk een kans gegeven om erbij te mogen horen, al sinds de eerste schooldag in groep 1 niet..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 21:49
lesley7/8 a
Avatar van lesley7/8 a
lesley7/8 a is offline
ik bijna de hele klas
en maar twee vrienden lachten mij uit omdat ik op iemand ben


maar de anderen die helpen mij de hele tijd

en ik heb een idee
ik zij het boeit mij niks meer en hun zeiden own het is niet meer leuk
__________________
lesley+??????
word later bekend
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 09:47
tinaa2606
tinaa2606 is offline
ik heb verschillende vriendengroepen,
mensen uit mijn klas
mensen uit het dorp
mensen me wie ik naar school fiets
en de overige die allemaal in andere klassen zitten
overigens ga ik als meisje heel veel met jongens om
die vertrouw ik stiekem meer,
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 11:55
Verwijderd
heb niet zoveel vrienden
is nogal een rotschool waar een ''vriendengroep'' zit die iedereen tegen me op zetten, zelf op andere middelbare scholen kennen ze me als die snol.
ik was eerst bezig met een goede vriendschap op te bouwen met een groepje meiden op school, kwamen er terugzakkers van havo bij en die mochten mij niet, de rest mocht me nog wel maar de terugzakkers hadden het gewonnen, niemand durft op school nog met me om te gaan omdat ze zeggen dat ze erop teruggepakt worden maar ze willen niet zeggen door wie,
heb nogal moeite met vrienden maken enzo
maar zou wel graag een grote vriendengroep willen hebben
iemand tipss?????
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2010, 12:37
Verwijderd
Citaat:
ik heb verschillende vriendengroepen,
mensen uit mijn klas
mensen uit het dorp
mensen me wie ik naar school fiets
en de overige die allemaal in andere klassen zitten
overigens ga ik als meisje heel veel met jongens om
die vertrouw ik stiekem meer,
Best wel geinig Ik heb precies hetzelfde een meid durft alles aan mij te vertellen... maar sommige meiden zijn ook echt totaal en dan ook echt TOTAAL niet te vertrouwen!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 20:27
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
heb een vriendengroep van 6, allemaal meiden.
uhm, we lijken niet echt op elkaar. ik ben (zoals de jongens uit m'n voetbalteam zeggen) een "halve jongen" terwijl anderen weer heel meisjes achtig zijn.. dat is soms wel heel irritant (bijvoorbeeld als we gaan winkelen ofzoo) want 2 (oa ik) willen er naar aktie sport en leugemors, de rest wil naar de c&a, h&m enzoo.. (a)
en er zit een leeftijdsverschil van max 11 maand
verder heb ik nog hele goede vrienden (o.a. van voetbal) wie ik soms meer kan en wil vertellen dan m'n vriendinnen. :$
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 20:44
Megan Cleo
Avatar van Megan Cleo
Megan Cleo is offline
ik heb een hele vaste vriendengroep maar ik kan ze allemaal geen beste vrienden noemen ofzo, ik ken het groepje van theaterschool en we spreken in de maand minimaal twee keer met zijn allen af. we zijn met 8, vijf jongens en drie meisjes. en meestal spreken we af in stamcafé. beetje hangen, beetje drinken, heel veel bijpraten. ik vind theater mensen altijd zo gezellig (: . en dan heb ik nog mijn beste vriend, ik ken hem nu 2,5 jaar, alleen onze muziekstijl is onze gezamelijke intresse maar hij heeft zo'n leuk gevoel voor humor, kan goed luisteren en via hem heb ik mijn vriendje leren kennen (: . mijn beste vriendin in Nederland woont een straat achter me dus ik noem haar altijd mijn buurmeisje en ken haar nu iets langer dan een jaarr. en mijn vriendengroepje in Engeland die mij eigenlijk een beetje heeft laten stikken maar ik ga alleen nog maar om met mijn allerliefste beste vriendinnetje. wij hebben echt zo;n haast niet gezonde kleffe relatie met elkaar, maar ik zie haar de laatste jaren niet meer zo vaak, wel jammer, maargoed, het is niet anders.

mijn oudste vriend is 21 en jongste met een week 16. ik ken ze door school, festival en theaterschool. (:
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 20:51
Megan Cleo
Avatar van Megan Cleo
Megan Cleo is offline
Citaat:
heb niet zoveel vrienden
is nogal een rotschool waar een ''vriendengroep'' zit die iedereen tegen me op zetten, zelf op andere middelbare scholen kennen ze me als die snol.
ik was eerst bezig met een goede vriendschap op te bouwen met een groepje meiden op school, kwamen er terugzakkers van havo bij en die mochten mij niet, de rest mocht me nog wel maar de terugzakkers hadden het gewonnen, niemand durft op school nog met me om te gaan omdat ze zeggen dat ze erop teruggepakt worden maar ze willen niet zeggen door wie,
heb nogal moeite met vrienden maken enzo
maar zou wel graag een grote vriendengroep willen hebben
iemand tipss?????
op een sport gaan, dan heb je mensen met zelfde intresse? (:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.