Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2010, 09:41
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Cenerentola, hoe weet je dan of het gebeurt of niet?
Maar ik snap je punt. Het blijft natuurlijk wel zo dat fysiek geweld van welk geslacht ook niet kan in een relatie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2010, 13:25
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Wat krijgen we nu, mijn reactie is weggehaald?

Het mag opeens niet van de andere kant belicht worden? Wat heeft zo'n forum dan voor zin?
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 13:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik geloof in 'met gelijke munt betalen'; maar gezien ik vrij sympathiek ben zal ik niet in het gelaat slaan! Verder heb ik een grafhekel aan 'mepperige' mensen; je blijft gewoon van iemand af.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 15:27
Verwijderd
Citaat:
ik geloof in 'met gelijke munt betalen'; maar gezien ik vrij sympathiek ben zal ik niet in het gelaat slaan! Verder heb ik een grafhekel aan 'mepperige' mensen; je blijft gewoon van iemand af.
En als ze niet stoppen met aan je zitten terwijl je al meerdere keren duidelijk hebt gemaakt dat je dat niet wil hebben? (plagerig en niet-plagerig)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 15:53
Morgendauw1
Avatar van Morgendauw1
Morgendauw1 is offline
ik geef inderdaad wel eens een speels klapje, als hij raar doet ofzo ...
ik kan trouwens ook een prik in mijn zij terugverwachten als IK raar doe hoor... of gewoon een beetje stoeien...
mijn vriendje zegt wel eens als hij vind dat hij iets verkeerd doet: sla me maar. Als ik dat dan weiger pakt hij gwn mijn hand en doet hij het zelf (vaak probeer ik het tegen te houden maar lukt niet altijd aangezien hij VEEEL sterker is). ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen hem pijn te doen en ik weet zeker dat hij dat ook bij mij heeft.

OT: maar ik vind dat geweld in een relatie niet moet kunnen. 'Houden van' is elkaar respecteren en LIEF zijn voor elkaar. elkaar slaan vind ik niet lief...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 16:02
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik zei altijd dat ik meteen weg zou zijn na een klap, tot het een keer gebeurde en ik daar schokkend makkelijk overheen stapte. Iets dat ik totaal niet van mezelf had verwacht.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 16:16
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
ik zei altijd dat ik meteen weg zou zijn na een klap, tot het een keer gebeurde en ik daar schokkend makkelijk overheen stapte. Iets dat ik totaal niet van mezelf had verwacht.
Maar hoe komt dat dan? Is het de gedachte dat het niet zo bedoeld was, dat iedereen een foutje kan maken of?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 16:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
En als ze niet stoppen met aan je zitten terwijl je al meerdere keren duidelijk hebt gemaakt dat je dat niet wil hebben? (plagerig en niet-plagerig)
Afblijven is afblijven, en wat mij betreft is een relatie over als mijn partner geen nee kan accepteren (uiteraard nadat het duidelijk wordt dat ik het meen). En als dat dusdanig bedreigend wordt dat je van je af moet slaan om iemand tegen te houden zit het écht fout. (Om me er maar even mee te bemoeien.)
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 21:08
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Maar hoe komt dat dan? Is het de gedachte dat het niet zo bedoeld was, dat iedereen een foutje kan maken of?
hmm ik weet het niet zo goed. Ik denk door de manier waarop het ging en ik was vreselijk verliefd. Ik wilde hem echt nog niet kwijt. Het gebeurde tijdens een heel heftige ruzie en was heel onbeheerst. Hij had meteen heeeel veel spijt, schrok er net zo van als ik. Ik ben weggegaan en daarna hebben we er nog één keer heel goed over gepraat en toen was het wat mij betreft ook gewoon klaar. Ik denk dat dat ook wel belangrijk was, dat ik het hem niet ben blijven verwijten. Het is daarna nooit meer gebeurd en het had geen invloed op onze relatie, ik voelde me nog steeds veilig bij hem en vertrouwde hem. Het was achteraf dus ook niet erg of dom ofzo dat ik hem niet meteen gedumpt heb.
Misschien was het anders geweest als hij 2meter lang en breed was geweest. Mijn ex is maar iets langer dan ik en daardoor was het niet echt een bedreigende situatie. We waren gelijkwaardig aan elkaar.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 15:23
Donavan-lol
Donavan-lol is offline
Citaat:
Ik had laatst een gesprek met twee vrienden van me die zich stelselmatig lieten slaan/schoppen in een relatie. Omdat de vrouw degene was die ze sloeg ondergingen ze het maar gewoon. Ze zeiden dat de vrouwen moeite hadden om zich anders te uiten maar wel van hun hielden. Ik vind dat zo raar. Als mijn vriend mij 1 keer slaat vliegt hij eruit. Als ik hem sla en hij ondergaat het gewoon vliegt hij er ook uit omdat ik wel iemand wil met een ruggegraat die weet wat het beste voor hem is.

Hoe zit dat bij jullie? Heb je je wel eens laten slaan in een relatie of was je degene die sloeg? Vind je het kunnen dat er af en toe klappen vallen in een relatie? En maakt het ook uit of het de man is die slaat of dat het de vrouw is?

Ben benieuwd.
Bij een relatie waar (veel) geweld voorkomt, is het meestal zo dat de geweldpleger de controlle voor zijn/haar gevoel kwijt is geraakt. (Dit is al een foute situatie omdat niemand in een relatie een machts strijd moet voeren voor liefde.) het slachtoffer is meestal alleen deze manier van liefde en aandacht gewend, en heeft zonder het zelf door te hebben zich er al bij neer gelegd. dit lijd 8 van de 10 keer tot herhaaldelijk gedrag in de vorm van: telkens terug naar de situatie waarin de een geslagen word. dit is menselijk gedrag, omdat mensen aan dingen wennen en soms niet beter weten of niet willen weten. dit zijn lastige situaties, het bestewat je dan kan doen als buitenstaander is het slachtoffer op het gedrag wijzen wat van de dader verkeerd is en adviserenwat ze nu het beste kan doen: een punt achter de relatie zetten en als het ernstige vormen heeft zelf aangifte.

Hoopelijk kunnen jullie hier wat mee, het is dus zeker niet normaal!!!
Sterkte Donavan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Handtastelijke vriend..
jemoeder!
20 16-09-2009 17:43
Liefde & Relatie Fysiek geweld in de relatie
Rohit
218 13-07-2005 08:46
Psychologie Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.')
Lucky Duck
125 13-06-2004 08:35
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie feminisme
VoRaZ
71 13-01-2004 21:29
Liefde & Relatie [Leeg of gebroken hart. Wat is erger?]
Tha White Eagle
45 18-08-2002 20:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.