Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2011, 16:13
men123
men123 is offline
Citaat:
Als jij/ je vriendin nu zwanger zou worden wat zou jij dan doen?
En wat vind jij van abortus?
Vertel er ook ff bij wrm....
Ik ben 14 heb er dus nog niks mee te maken was gwn benieuwd
Nou, als dit zou gebeuren met mij, dan is een ding zeker, en dat is dat ik haar niet alleen achter laat met die baby. Jullie kennen vast wel 16 and pregnant van MTV. Naja, het enigste wat je daar hoort is:" ik doe het voor de baby". Ja dat zou ik dus niet alleen doen, het is dat ik zoveel van mijn vriendin hou, dat ik het met haar samen zou oplossen.

Abortus heb ik nooit moeite mee gehad, maar ik was laatst na aan het denken, het is toch je eigen kind, dus ik zou er veel moeite mee hebben om het te doen. Maar als mijn vriendin geen abortus zou willen dan zit er niks op en zal ik toch met haar ons kind op gaan voeden, koste wat het kost. En tja je sociale leven, pech.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 15:03
Verwijderd
Ik ben 24 jaar en heb een relatie. Als ik nu zwanger zou worden zou ik het weg laten halen. Dit om de simpele reden dat wij financieel niet in staat zijn voor een kind te zorgen, ikzelf denk geestelijk ook (nog) niet, en ik überhaupt nog twijfels heb over het willen krijgen van kinderen. Ik ben voor abortus omdat het belang van het kind bij mij voorop staat. Een kind dat ter wereld komt in een daarvoor niet geschikte situatie verdient dat niet, en zolang de abortus in een vroeg stadium plaatsvindt is er m.i. geen sprake van 'moord'. Je zadelt het kind jarenlang op met de gevolgen van jouw slechte situatie en keuze. Of je beter op had kunnen letten met anticonceptie... ja, natuurlijk, dat verandert echter niets aan het belang. Overigens ben ik het eens met Volk over de mannen kwestie.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 16:19
Verwijderd
Gisteren heb ik zo'n ranzige film gezien bij Biologie. Het was de film Silent Scream.
Als je dat ziet dan ben je helemaal tegen abortus.

Het is vreselijk hoe dat word gedaan! Eerst zie je heel vredig een kindje in de baarmoeder zitten met zijn duimpje in zijn mond. Zijn harstslag was normaal: 140 ofzo. Dan zie je een soort van stofzuigertje binnen komen die op zoek gaat naar het kindje. Het kindje krijgt in de gaten dat zijn 'heiligdom' verontrust word en begint te trappen. Het stofzuigertje zuigt een stuk van zijn been weg en de hartslag van het kindje vword steeds hoger. Het kindje beweegt alle kanten op en zijn mond gaat open: de silent scream. De stofzuiger zuigt het kind weg, alleen het hoofd past er niet door. Dus je ziet het hoofd los ronddrijven in de baarmoeder en die word met de notenkraker aan stukken geknipt en weggezogen. Als je zuigmachine aangaat, zie je de vrouw op en neer stuiteren op de behandeltafel, zo hard gaat dat. Je ziet door het slangetje allemaal stukjes bloed en botsplinters gaan, ranzig gewoon.
En ohja, de aborteurs praten in een soort van geheimtaal. In plaats van dat ze zeggen: He, heb je het hoofd al aan stukken geknipt zeggen ze: he, heb je nummer 1 al gepakt? Omdat het anders te vunzig is voor de moeder die het kind laat weghalen. Dat zegt toch genoeg?

Aan het einde van de abortus zagen we een lege baarmoeder met wat weefsel en botslinters. Maar geen kindje meer.

Als jullie die film hebben gezien, (hij duurt ongeveer twintig minuten) dan denk je er anders over!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 20:50
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Citaat:
Gisteren heb ik zo'n ranzige film gezien bij Biologie. Het was de film Silent Scream.
Als je dat ziet dan ben je helemaal tegen abortus.
Welke faal school laat bij Biologie propaganda films zien die al in 1985 grondig ontleed zijn?
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 10:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Welke faal school laat bij Biologie propaganda films zien die al in 1985 grondig ontleed zijn?
Ik heb zo het vermoeden dat ze die film helemaal niet bij biologie heeft gezien, maar dat ze een verhaaltje ophangt om anti-abortus propaganda te kunnen verspreiden.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 13:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb zo het vermoeden dat ze die film helemaal niet bij biologie heeft gezien, maar dat ze een verhaaltje ophangt om anti-abortus propaganda te kunnen verspreiden.
Ik mag het hopen. Zoiets toon je toch niet aan leerlingen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 18:49
cjvolten
Avatar van cjvolten
cjvolten is offline
Citaat:
Ik mag het hopen. Zoiets toon je toch niet aan leerlingen
Ik hoop het ook want das echt niet normaal anders:l
__________________
Love is like heaven but it can burn like Hell
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:55
Verwijderd
Mij lijkt dat verhaal onzin,
Abortus mag volgens mij maar tot de derde maand van de zwangerschap en dan is het kindje volgens mij nog niet zo volgroeid dat het al echt een duim in de mond kan doen etc.
Ik kan mw vergissen hoor , daar niet van, volgens mij is dit gewoon anti abortus propaganda...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 19:29
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik mag het hopen. Zoiets toon je toch niet aan leerlingen
Nu ik dat zo lees herinner ik me een biologie lerares die het hier ook over had, ze heeft de film beschreven, niet laten zien, maar ik kan me wel voorstellen dat evangelische biologiedocenten dat wel zouden doen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 21:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of het echt zo luguber was kan ik me niet meer herinneren maar ik heb bij biologie wel films gezien over bevruchting en ik dacht ook over abortus. Ik zat op een streng christelijke middelbare school waar dingen als Darwin wel behandeld werden in het kort maar waar ook bij verteld werd dat het theoriën zijn maar dat God de wereld geschapen heeft. Ik kan me dus wel voorstellen dat dit soort dingen verteld worden/bestaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zo het vermoeden dat ze die film helemaal niet bij biologie heeft gezien, maar dat ze een verhaaltje ophangt om anti-abortus propaganda te kunnen verspreiden.
Het is niet zo dat ik een belachtelijk anti-abortus propogandaverhaaltje ophang. Ik heb die film serieus gezien en vertel gewoon hoe dat gaat. Het is gewoon echt ranzig.
Ik ben idd tegen abortus, mag dat?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 10:26
cjvolten
Avatar van cjvolten
cjvolten is offline
Citaat:
Het is niet zo dat ik een belachtelijk anti-abortus propogandaverhaaltje ophang. Ik heb die film serieus gezien en vertel gewoon hoe dat gaat. Het is gewoon echt ranzig.
Ik ben idd tegen abortus, mag dat?
tuurlijk mag je er tegen zijn iedereeen heeft er toch een andere mening over. Je schrijft alleen niet waarom je ertegen bent.
__________________
Love is like heaven but it can burn like Hell
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 15:30
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Het is niet zo dat ik een belachtelijk anti-abortus propogandaverhaaltje ophang. Ik heb die film serieus gezien en vertel gewoon hoe dat gaat. Het is gewoon echt ranzig.
Ik ben idd tegen abortus, mag dat?
Citaat:
Welke faal school laat bij Biologie propaganda films zien die al in 1985 grondig ontleed zijn?
Lees die link eens, daar wordt uiteengezet waarom die film die jij gezien heb medische onzin en propaganda is.

Anders kan je ook nog even hier kijken. Je mag best tegen abortus zijn, maar die film als argument aandragen is dus onjuist.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 15:45
Verwijderd
Ik zou haar helpen met de opvoeding omdat ik er ook verandwoordelijk voor ben dat de baby op aarde is. Als de baby nog in de buik zit zou ik alleen een abortus toelaten als zij het lieftste wil. Hij zit immers in haar buik.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 18:55
Guinie
Guinie is offline
Ben tegen abortus, dus zou het kind houden, ook al zou dat heel moeilijk worden denk ik zo. Komt erop neer dat ik hoop dat er geen 'ongelukjes' gebeuren. Al heb ik hier nog niks mee te maken, nog niet seksueel actief
(ben 16)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 07:13
Verwijderd
Ik ben tegen abortus, omdat ik het wreed en medogenloos vind. Ik denk nooit dat een kindje in de buik zou kiezen voor de dood. Ik was voordat ik de film heb gezien al tegen abortus, maar nu ik de film heb gezien is dat gevoel alleen maar versterkt. Okee Batave, als de film achterhaalt is, wat is er dan achterhaalt? Want in de film werd gewoon via een echo gefilmd hoe de abortus bij een 12weken oud kind verloopt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Ben tegen abortus, dus zou het kind houden, ook al zou dat heel moeilijk worden denk ik zo. Komt erop neer dat ik hoop dat er geen 'ongelukjes' gebeuren. Al heb ik hier nog niks mee te maken, nog niet seksueel actief
(ben 16)
Alsnog kun je tegen de tijd dat je dat wel bent, beter voorkomen dat er ongelukjes gebeuren, in plaats van alleen maar te hopen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 19:33
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik ben tegen abortus, omdat ik het wreed en medogenloos vind. Ik denk nooit dat een kindje in de buik zou kiezen voor de dood. Ik was voordat ik de film heb gezien al tegen abortus, maar nu ik de film heb gezien is dat gevoel alleen maar versterkt. Okee Batave, als de film achterhaalt is, wat is er dan achterhaalt? Want in de film werd gewoon via een echo gefilmd hoe de abortus bij een 12weken oud kind verloopt.
Open die link en lees dat pdfje, de film is vol medische fouten. Daarbij is de foetus niet 12 weken, maar naar alle waarschijnlijkheid >16 weken.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 22:14
Miss<3
Avatar van Miss<3
Miss<3 is offline
ik zou het heel moeilijk vinden maar ik zou het zoieso laten aborteren, ik ben dan ook 13 en het zou dus niet echt handig zijn om nu zwanger te raken. Wow nu ik er over nadenk, lijkt het me verschrikkelijk om nu zwanger te worden =O
__________________
I love you more then my teddy, but sssssht, don't tell him! <3
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 16:00
Guinie
Guinie is offline
Citaat:
Alsnog kun je tegen de tijd dat je dat wel bent, beter voorkomen dat er ongelukjes gebeuren, in plaats van alleen maar te hopen
Zover was ik zelf ook
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Open die link en lees dat pdfje, de film is vol medische fouten. Daarbij is de foetus niet 12 weken, maar naar alle waarschijnlijkheid >16 weken.
Ik heb hem gelezen maar Engels is niet altijd mijn sterktste vak geweest.

Maar je hebt gelijk dat ik niet als argument een film mag aandragen. Ik wijzig mijn argument dan ook.
: Ik ben tegen abortus omdat ik abortus onmenselijk en wreed vind. Een aborus verloopt uit het oogpunt van het kind bekeken niet pijnloos. Als je benen van je lijf worden gezogen is het heus niet zo dat je daar niets van voelt. Daarnaast vind ik het gewoon pure moord. Elk kind heeft recht om te leven en het is duidelijk dat een kind in de baarmoeder niet dood gemaakt wil worden. Ook vind ik het het niet eerlijk dat er alleen maar uit het oogpunt van de zwangere vrouw word gedacht, omdat zij immers in haar leven geen kind kan gebruiken. Ik vind dat de vrouw voordat ze seks heeft gehad beter na had moeten denken en anticonceptiemiddelen had moeten gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 15:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Het is niet zo dat ik een belachtelijk anti-abortus propogandaverhaaltje ophang. Ik heb die film serieus gezien en vertel gewoon hoe dat gaat. Het is gewoon echt ranzig.
Ik ben idd tegen abortus, mag dat?
En je hebt hierboven al kunnen lezen dat het dus helemaal niet zo gaat, maar dat dit een leugen is om de christelijke partijen in de VS een steuntje in de rug te bieden. Je mag best tegen abortus zijn hoor, maar laat je nu niet beïnvloeden door zo'n poppenkast die je al dan niet gezien hebt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 15:50
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb hem gelezen maar Engels is niet altijd mijn sterktste vak geweest.

Maar je hebt gelijk dat ik niet als argument een film mag aandragen. Ik wijzig mijn argument dan ook.
: Ik ben tegen abortus omdat ik abortus onmenselijk en wreed vind. Een aborus verloopt uit het oogpunt van het kind bekeken niet pijnloos. Als je benen van je lijf worden gezogen is het heus niet zo dat je daar niets van voelt. Daarnaast vind ik het gewoon pure moord. Elk kind heeft recht om te leven en het is duidelijk dat een kind in de baarmoeder niet dood gemaakt wil worden. Ook vind ik het het niet eerlijk dat er alleen maar uit het oogpunt van de zwangere vrouw word gedacht, omdat zij immers in haar leven geen kind kan gebruiken. Ik vind dat de vrouw voordat ze seks heeft gehad beter na had moeten denken en anticonceptiemiddelen had moeten gebruiken.
Een volwassen mens voelt dat inderdaad, maar ik betwijfel of een ongeboren kind - waarop nog abortus toegepast mag worden - dat ook kan voelen. Het is namelijk nog niet volgroeid, niet alleen is het niet groot, het is ook nog allerminst 'af'. En misschien heeft het wel benen (ik weet niet uit mijn hoofd hoe iets eruit ziet van die en die leeftijd) maar dat wil niet zeggen dat de hersenen al in staat zijn pijn te ervaren. Ik denk namelijk dat als dat wél zo was, dat de grens dan wel lager lag.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Een volwassen mens voelt dat inderdaad, maar ik betwijfel of een ongeboren kind - waarop nog abortus toegepast mag worden - dat ook kan voelen. Het is namelijk nog niet volgroeid, niet alleen is het niet groot, het is ook nog allerminst 'af'. En misschien heeft het wel benen (ik weet niet uit mijn hoofd hoe iets eruit ziet van die en die leeftijd) maar dat wil niet zeggen dat de hersenen al in staat zijn pijn te ervaren. Ik denk namelijk dat als dat wél zo was, dat de grens dan wel lager lag.
Nee dat is niet zo. Een kind reageert al heel vroeg op een prikkeling van buitenaf. (ik weet niet precies van hoeveel weken). Ze doen dan proefjes en prikken met een naald heel voorzichtig in het been van een ongeboren kindje. Het kindje trekt vervolgens zijn been op.

Maar als je bedenkt dat de abortusgrens rond de 24 weken ligt en je weet dat het kind dan al zo groot is als de helft van je onderarm, dan weet iedereen dan het kind dan heus wel pijn voelt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 19:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Vanaf hoeveel weken is 'heel vroeg'? En als ik zo even google:

Citaat:
In de praktijk hanteren de abortusklinieken echter al een grens van 22 weken. Abortussen na de 22e week vinden dan ook vrijwel alleen plaats op grond van ernstige afwijkingen aan de foetus. Wanneer bij de 20-wekenecho mogelijke afwijkingen gevonden worden, moet vrijwel altijd aanvullend onderzoek plaatsvinden in een tweede- of derdelijnscentrum, om de ernst van deze afwijkingen te bepalen. Soms is ook klinisch-genetisch onderzoek nodig.
(bron)

is dat al voor de 22 weken? En weet je zeker dat 'been optrekken' = 'pijn voelen' (en dat het bijvoorbeeld geen reflex is en er geen pijn wordt gevoeld?). En dat het zus en zo groot is zegt niets over het wel/niet ervaren van pijn imo. Pijn heeft te maken met zenuwen en hersenen - grootte met de hoeveelheid massa.

En als ik google op 'foetus pijn' dan lijkt het steeds te zeggen dat een baby pas ná de 24ste week pijn gaat voelen (of in die week) - niet eerder. Bijvoorbeeld:

Citaat:
Maar wanneer begint dat pijngevoel? Een analyse die vandaag in de British Medical Journal is gepubliceerd door Stuart Derbyshire van de universiteit van Birmingham houdt het op 26 weken. Op zijn vroegst. (...)

Ook het moment dat het zenuwstelsel tot pijnperceptie in staat is, staat ter discussie. In het tijdschrift Journal of the American Medical Association geloven een kinderarts, neuroanatoom, gynaecoloog en anaesthesist dat het waarschijnlijk niet vóór de 29ste tot de 30ste week van de zwangerschap bestaat.

(...) Mensen voelen pijn door gevoelssensoren. Die liggen vooral in de huid. Het zijn de vertakte uitlopers van lange zenuwcellen uit het centraal zenuwstelsel (hersenen en ruggenmerg). Die sensoren in de huid ontstaan al heel vroeg, tijdens de zevende week van de zwangerschap, schrijft Derbyshire. Daarmee zijn de alarmknoppen er, maar de bedrading naar de alarmbel ontbreekt. Daarvoor moet de pijnprikkel allereerst de thalamus bereiken, een hersenstructuur bovenaan de hersenstam. Voor een bewuste verwerking is bovendien de hersenschors nodig. Maar contact tussen de zenuwcellen in de thalamus en de structuur die uiteindelijk de hersenschors moet worden, ontwikkelen zich pas tussen de twaalfde en zestiende week van de zwangerschap. Dan nog eindigen de vanuit de thalamus groeiende zenuwcellen voorlopig in een onrijpe structuur onder de plaat waaruit de hersenschors ontstaat. De zenuwuitlopers uit de thalamus liggen weken te wachten in die subplaat, tot ze doorgroeien naar de dan gevormde hersenschors. Dan is de zwangerschap in de 23ste tot de 25ste week aangekomen.

In die periode ligt in Nederland de door de abortuswet toegestane uiterste grens: bij 24 weken. (...)

Het gros van de abortussen in Nederland vindt plaats vóór de dertiende week van de zwangerschap. Iedereen die geen propaganda bedrijft, vindt dat zo’n abortus pijnloos is voor de foetus. Fanatieke Pro Life-activisten zeggen dat de ruggenmergreflexen die vanaf een week of acht zichtbaar zijn op pijngevoel wijzen. Terugtrekkende reflexen of hormonale stress zijn echter geen bewijs dat een organisme pijn voelt. (...)
(bron)
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Nee dat is niet zo. Een kind reageert al heel vroeg op een prikkeling van buitenaf. (ik weet niet precies van hoeveel weken). Ze doen dan proefjes en prikken met een naald heel voorzichtig in het been van een ongeboren kindje. Het kindje trekt vervolgens zijn been op.

Maar als je bedenkt dat de abortusgrens rond de 24 weken ligt en je weet dat het kind dan al zo groot is als de helft van je onderarm, dan weet iedereen dan het kind dan heus wel pijn voelt.
Ik ben persoonlijk wel voor de optie van abortus, maar ook niet tot die 24-wekengrens, want vanaf 26 weken wordt geprobeerd baby's te redden. Maar ik vind tot een week of 15 zeker wel verantwoord. Als je je echt verdiept in wat op welk moment wordt gevormd en beseft waar je het eigenlijk over hebt, dan kun je echt niet praten over een mens met gevoelens en überhaupt registratie van het hele gebeuren. Het gaat dan om een hoopje cellen. Misschien moet jij je ook wat meer richten op feiten ipv 'iedereen weet..'-argumenten.

Voorbeeld: pas na zes weken wordt een vorm van bewustzijn gecreëerd. Tot dan toe is het nog niet te onderscheiden van een plantje, om het suf uit te drukken. Menselijk bewustzijn zoals je het kent, met gevoel en pijn, komt nog veel later. Dus dan kun je het vergelijken met een dier. Voor mij.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 23:54
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik heb hem gelezen maar Engels is niet altijd mijn sterktste vak geweest.

Maar je hebt gelijk dat ik niet als argument een film mag aandragen. Ik wijzig mijn argument dan ook.
: Ik ben tegen abortus omdat ik abortus onmenselijk en wreed vind. Een aborus verloopt uit het oogpunt van het kind bekeken niet pijnloos. Als je benen van je lijf worden gezogen is het heus niet zo dat je daar niets van voelt. Daarnaast vind ik het gewoon pure moord. Elk kind heeft recht om te leven en het is duidelijk dat een kind in de baarmoeder niet dood gemaakt wil worden. Ook vind ik het het niet eerlijk dat er alleen maar uit het oogpunt van de zwangere vrouw word gedacht, omdat zij immers in haar leven geen kind kan gebruiken. Ik vind dat de vrouw voordat ze seks heeft gehad beter na had moeten denken en anticonceptiemiddelen had moeten gebruiken.
Ik heb hem al wel eens eerder gepost, niet in deze topic though, daarom:
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 15:29
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Ik zou never zwanger willen worden voordat ik samenwoon of dat ik getrouwd ben!
Ik zou zo op mn donder krijgen.
Maar het zou wel heel raar zijn als ik zwanger ben want heb nog nooit seks gehad.
Denk soms wel dat ik zwanger ben, maar das niet mogelijk toch?
Ik weet niet wat ik zou doen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 03:26
Serieus&Speels
Serieus&Speels is offline
Citaat:
Ik zou never zwanger willen worden voordat ik samenwoon of dat ik getrouwd ben!
Ik zou zo op mn donder krijgen.
Maar het zou wel heel raar zijn als ik zwanger ben want heb nog nooit seks gehad.
Denk soms wel dat ik zwanger ben, maar das niet mogelijk toch?
Ik weet niet wat ik zou doen.
Hoe kunnen vrouwen nu toch zo onzeker zijn, ik las het topic dat je onlangs opstartte ook al. NEE, je bent niet zwanger, dit kan niet! Heb je nooit seksuele voorlichting gehad dan? Zelfs als je een vriendje had, als je hem aftrok of dergelijke, je kan nog niet zwanger geraken.

OT: Ik ben er mee eens dat je het veilig moet doen ( ook altijd zo gebeurd bij mij ) maar moest er iets misgaan ( condoom die scheurt, verkrachting,... ) dan is abortus een goede optie, vind ik. Ik vind dat je als tiener een kind niet op de wereld mag laten komen, omdat je daardoor je eigen toekomst naar de ****** helpt en daardoor ook voor en groot stuk de toekomst van je kind. Ik weet dat abortus ongetwijfeld een grote mentale klap achterlaat, maar ik ben er zeker van dat een aantal jaar erna er over moet kunnen zijn. Indien je geen abortus pleegt zal je heel je leven nog wel af en toe spijt hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:14
sultanaa
Avatar van sultanaa
sultanaa is offline
ik zou echt schrikken omdat ze te jong zijn
maar ik zou ze echt gaan helpen met oppassen als mijn vriendin weg moet ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 10:28
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Abortus, of laten adopteren, ik ga niet mijn studie/ kans op goede baan hiervoor opgeven.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 20:27
Verwijderd
abortus
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 21:37
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Ik zou op elk moment van mijn voorgaande leven het kind hebben gehouden en hebben afgestaan ter adoptie behalve nu. Als ik nu zwanger raak ga ik naar een abortus kliniek. Ik heb het hier ook al jaren geleden met mijn vriend over gehad en nog steeds af en toe. Als ik nu zwanger raak krijg ik studievertraging, kan ik geen opleiding meer afmaken, zit ik dus met een grote studieschuld en zal ik geen fatsoenlijk werk kunnen doen om het kind te onderhouden. Misschien dat ik het kind over 5 jaar wel zou houden (en misschien dan ook zelf houden). Maar ik wil helemaal geen kinderen dus ik ben heel voorzichtig.
Hoe zou je in godsnaam studievertraging oplopen als je zwanger bent? Het is echt niet zo dat je niet meer toegelaten wordt op school als je n buik hebt hoor
Ik heb zwanger gestudeerd en dat was echt no problem...
Zolang je geen enorme afwijking hebt, kan je gewoon alles blijven doen wat je als niet-zwangere ook deed. Een bevalling duurt nooit langer dan 3 dagen, en herstel niet langer dan een week (keizersnede misschien iets langer). En als je het opgeeft voor adoptie loop je al helemaaaaal geen vertraging op, want dan hoef je er niet eens voor te zorgen
Ik ben voor abortus begrijp me niet verkeerd, of althans die keuzevrijheid, maar ik vind het raar dat je dan voorheen absoluut wil laten adopteren, en dan om zo'n (in mijn ogen dan) futiele reden ineens abortus wil plegen. Maar misschien moet je het genuanceerder uitleggen.

Over die zoveel-weken-grens; op het uiterste van die grens (22 weken?) is een foetus al echt een mensje. Ik heb twee kindjes gezien die rond die leeftijd zijn geboren (huistuinkeukenfoto's, niet in het echt dus). 1 daarvan was binnen het uur dood en de ander heeft nog heel lang zelfstandig proberen te ademen, maar is toen ook doodgegaan. Ik weet niet wat ik moet denken van deze grens. Ik begrijp dat die speling er moet zijn ivm handicaps die pas vanaf 20 weken ontdekt kunnen worden. Maar ik vind het krom dat de behandelgrens voor een te vroeg geboren foetus dus pas vanaf 25 weken is, omdat die grens en die behandelgrens anders in conflict komen. Als een foetus voor 25 weken geboren wordt, laten ze hem dus in principe doodgaan (ook als hij zelf probeert te leven). In andere landen is dat niet altijd zo. Worden ze soms dus wel in leven gehouden. En dat gaat natuurlijk niet altijd goed, maar net zovaak ook weer wel. Ik vind het een tegenstrijdig verhaal.
Besides, ik vind wel, dat als je abortus wil plegen omdat je vind dat het niet thuishoort in je leven of dat adoptie niks voor jou is, dat daar dan een lagere grens aan zou mogen zitten dan drie maanden. Ik vind dat best lang. Ik weet niet hoe snel mensen ontdekken dat ze ongewenst zwanger zijn, maar volgens mij is dat wel sneller dan drie maanden. Met drie maanden ben je al op 1/3
__________________
*Signature*

Laatst gewijzigd op 03-05-2011 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 11:31
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Hoe zou je in godsnaam studievertraging oplopen als je zwanger bent? Het is echt niet zo dat je niet meer toegelaten wordt op school als je n buik hebt hoor
Ik heb zwanger gestudeerd en dat was echt no problem...
Zolang je geen enorme afwijking hebt, kan je gewoon alles blijven doen wat je als niet-zwangere ook deed. Een bevalling duurt nooit langer dan 3 dagen, en herstel niet langer dan een week (keizersnede misschien iets langer). En als je het opgeeft voor adoptie loop je al helemaaaaal geen vertraging op, want dan hoef je er niet eens voor te zorgen
Ik ben voor abortus begrijp me niet verkeerd, of althans die keuzevrijheid, maar ik vind het raar dat je dan voorheen absoluut wil laten adopteren, en dan om zo'n (in mijn ogen dan) futiele reden ineens abortus wil plegen. Maar misschien moet je het genuanceerder uitleggen.
Nou, dan ben jij de eerste waar ik van hoor dat het helemaal geen vertraging heeft gegeven. Tot nu toe alle meisjes die bij mij op school zwanger zijn geworden hebben heel wat vertraging opgelopen. Achterlopen met stage of gewoon heel het jaar over moeten doen en het herstel duurde toch echt wel langer dan een week (ook bij het meisje dat haar kind had afgestaan). Dat het bij jou allemaal buitengewoon soepel is verlopen is heel fijn. Maar het is niet standaard om geen vertraging op te lopen. Op school raden ze zelfs aan om te wachten tot na de studie om zwanger te raken omdat je het anders heel zwaar gaat krijgen en de kans dat je geen vertraging oploopt heel klein is. Ik ben per week ook zeker 60 uur bezig met school en werk daarnaast nog een 20-25 uur en heb nu al vanwege mijn werk grote moeite om al mijn schoolwerk zonder vertraging af te krijgen. Daarbij is het bij afstaan niet zo dat je het kind afstaat en je bent klaar. Daar komt meer bij kijken ook psychisch wat ervoor kan zorgen dat je wat langer uit de running bent.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 18:10
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Nou, dan ben jij de eerste waar ik van hoor dat het helemaal geen vertraging heeft gegeven. Tot nu toe alle meisjes die bij mij op school zwanger zijn geworden hebben heel wat vertraging opgelopen. Achterlopen met stage of gewoon heel het jaar over moeten doen en het herstel duurde toch echt wel langer dan een week (ook bij het meisje dat haar kind had afgestaan). Dat het bij jou allemaal buitengewoon soepel is verlopen is heel fijn. Maar het is niet standaard om geen vertraging op te lopen. Op school raden ze zelfs aan om te wachten tot na de studie om zwanger te raken omdat je het anders heel zwaar gaat krijgen en de kans dat je geen vertraging oploopt heel klein is. Ik ben per week ook zeker 60 uur bezig met school en werk daarnaast nog een 20-25 uur en heb nu al vanwege mijn werk grote moeite om al mijn schoolwerk zonder vertraging af te krijgen. Daarbij is het bij afstaan niet zo dat je het kind afstaat en je bent klaar. Daar komt meer bij kijken ook psychisch wat ervoor kan zorgen dat je wat langer uit de running bent.
Ik zeg ook niet dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt, of dat het makkelijk is. Voor mij was het een vrije keus, dat is inderdaad anders. Maar als je in het dagelijks leven normaal anders tot adoptie was overgegaan, geeft dat evenveel psychische last (waarschijnlijk wel voor de rest van je leven). Ik snap alleen niet dat 'school' dan ineens zoveel verandering brengt in je mening die je voorheen had. Aangezien het dus wel mogelijk zou zijn. Ik heb gewoon al mn colleges gedaan die ik moest doen, mn scriptie geschreven en met n volle buik afgestudeerd (mn scriptie in de week van mn bevalling goedgekeurd, dat was week 42 ). En het was ook geen lolletje ofzo, en soms best zwaar. Daarbij heb ik uiteindelijk een keizersnede gemoeten wat ook geen pretje was, ik hoefde daarna niet door te studeren, dus dat vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Ik zeg gewoon; als je er zo (dat leek in je post) standvastig over was dat je absoluut zou kiezen voor adoptie als je ongewenst zwanger was, vind ik school of een lichte studievertraging (een heel jaar over doen zal echt niet snel gebeuren) een 'licht' argument voor zo'n grote verandering in je mening. (Al zal het denk ik natuurlijk ook een rol spelen door wie je zwanger bent geraakt, en hoelang je zwanger blijkt...But still)
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Undercover Weerwolfspel #2
Fawkes
462 16-12-2011 11:27
Psychologie wat is jouw leugen?
Verwijderd
51 07-11-2006 18:14
Verhalen & Gedichten Eerlijk waar, ik ben een leugenaar.
Fayelinde.
8 19-06-2006 22:00
Lichaam & Gezondheid Niet meer durven te zeggen...
Boterbloemetje
16 20-03-2005 21:09
Liefde & Relatie wat ben je nu, holebi/hetero? kleine enquête. EERLIJK EN GEEN ZEVER AUB
Verwijderd
159 02-03-2003 12:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.