Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2011, 17:42
Patriot1994
Patriot1994 is offline
Beste Allen,

Ik heb sinds een paar dagen een drukkend gevoel onder mijn ogen, langs mijn neus en boven mijn ogen. Een neusgat zit dicht en als ik naar voren buk, doet de bovenkant van mijn neus erg pijn. Verder doen mijn ogen ook pijn, geen niet stekende pijn maar eerder drukkende pijn. Ook doet de bovenkant van mijn nek pijn Ik heb er niet zoveel last van, maar wil wel graag weten wat het is? Ik ga sowieso naar de dokter als het over een paar dagen niet over is. Weet iemand misschien iets?

Alvast bedankt,

Patriot

Laatst gewijzigd op 02-05-2011 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 17:45
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Klinkt als verkoudheid of beginnende griep vind ik.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 17:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Klinkt als een verstopte neusbijholte, dat doet pijn als je voorover buigt, en die dingen zitten o.a. tussen je ogen. Nekpijn is weer een reactie van je lijf op de stress van het ziekig-zijn.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 18:03
Patriot1994
Patriot1994 is offline
Ok en de drukkende en pijnlijke ogen? Maar bij zo'n ontsteking heb je toch ook vaak koorts en heftigere ziekte verschijningen? Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 18:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
nee dat hoeft helemaal niet. Ik heb het over verstopt, niet over ontstoken. De ogen doen ook pijn door de neusbijholtes.
Heb je toevallig ook iets van hooikoorts?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 18:32
Patriot1994
Patriot1994 is offline
Nee, maar ik heb héél erg vaak holteontstekingen. Mijn broer heeft het ook vaak. Het lijkt wel alsof ik het chronissch heb. Het gaat nooit helemaal weg en soms wordt het even een weekje erger. Alvast bedankt! Ik vind het nu alleen raar dat ik verder niet erg verkouden ben ofzo en dat ik last heb van mijn ogen en met name mijn linkeroog.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 18:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oh als het een chronisch verhaal is dan is het sowieso niet zo gek dat je er verder niet ziek bij bent. Jouw neusslijmvlies, dat ook de binnenkant van je neusbijholtes bekleedt, is op de een of andere manier heel gevoelig. En doordat het gevoelig is krijg je dat het sneller gaat zwellen (waardoor je neus dichtzit) en dat het daarmee ook de uitgang van je neusbijholtes afsluit (waardoor je die pijn krijgt van het slijm dat zich daar ophoopt).
Een oplossing is om eens naar je huisarts te gaan en te vragen voor een speciale neusspray (met corticosteroïden zoals dat zo mooi heet) om het neusslijmvlies tot rust te brengen. Geen gewone (xylomethazoline) neusspray gebruiken, want dat maakt je neusslijmvlies alleen maar kapot op lange termijn.
En als dat nog niet helpt, kun je naar de KNO-arts om te zien of er misschien operatief iets aan te doen is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 18:47
Patriot1994
Patriot1994 is offline
Nja ik was misschien bang voor een hersentumor, omdat er ook druk op mijn ogen staat. Maar je hebt me gerustgesteld (A)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 19:14
Patriot1994
Patriot1994 is offline
toch?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 20:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als je een hersentumor hebt, dan is druk op je ogen lang niet het enige waar je last van hebt. Tegen de tijd dat je daar hoofdpijn van krijgt krijg je ook andere uitval zoals ledematen die niet meewerken en dubbelzien enzo.

Jouw verhaal is juist heel typisch voor een neusbijholteverhaal.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 21:47
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Wat Pluis zegt! Als je inderdaad zo vaak bijholtenontstekingen hebt, zou ik het daar eens over hebben met de huisarts, als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 20:16
Patriot1994
Patriot1994 is offline
Ik moet wel zeggen, laatst toen ik in een achtbaan zat werd het helemaal zwart voor mijn ogen. Ik heb dit normaal nooit gehad en zeker niet in deze attractie (python, Efteling)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Ik moet wel zeggen, laatst toen ik in een achtbaan zat werd het helemaal zwart voor mijn ogen. Ik heb dit normaal nooit gehad en zeker niet in deze attractie (python, Efteling)
Een keertje wat te weinig gegeten hebben kan dat al doen, dus dat hoeft echt niets te zeggen hoor. Die klachten van pijn en dat drukkende gevoel klinken precies als een goede verkoudheid, dus daar zou ik het als ik jou was ook op houden.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Beklemmend gevoel borstkas
blurred
11 13-12-2011 20:11
Lichaam & Gezondheid Pijn bij borstbeen
Poeperd
11 03-05-2008 15:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Pieter en Rudolph
Soapsie
4 11-11-2005 11:29
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Leven en Leven Geven
Ieke
0 08-12-2003 20:05
Lichaam & Gezondheid pijn met ademhalen, drukkend gevoel op borst.
Da Girl
14 30-10-2002 15:48
ARTistiek Verhaal - Joey en ik
U-NiQ
7 30-08-2001 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.