Oud 12-02-2010, 13:25
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
oké, ik heb hem hoor, de mirena.
het inbrengen ging wel, maar nu zit ik met hevige pijn in mijn onderbruik. ga ervan uit dat dit normaal is en snel weer overgaat?
Oud 13-02-2010, 17:35
Verwijderd
Citaat:
oké, ik heb hem hoor, de mirena.
het inbrengen ging wel, maar nu zit ik met hevige pijn in mijn onderbruik. ga ervan uit dat dit normaal is en snel weer overgaat?
ja, je baarmoeder kan flink gaan krampen door irritatie van het nieuwe ding dat erin zit. Dat hoort binnen een paar dagen over te gaan.
Oud 13-02-2010, 18:13
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Hoe zit 't eigenlijk met de betrouwbaarheid van de pil als je 'm tijdens 't innemen (per ongeluk) kapot hebt gebeten, maar alsnog doorslikt?
__________________
En dat meen ik!
Oud 14-02-2010, 16:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hoe zit 't eigenlijk met de betrouwbaarheid van de pil als je 'm tijdens 't innemen (per ongeluk) kapot hebt gebeten, maar alsnog doorslikt?
niks aan de hand, het is geen tablet met vertraagde afgifte.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 18-02-2010, 10:23
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
hoi! ik krijg de goedkope versie van microgynon20 (ethinylestradiol/levonorgestrel Sandoz 0.02/0,1mg)en slik hem al een jaar ofzo. nu is die op maar ik wil mn periode nog even uitstellen, en ik vond nog een oude strip microgynon30 (nog niet over datum hoor). ik heb deze nu geslikt, kan dat gewoon?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 18-02-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
hoi! ik krijg de goedkope versie van microgynon20 (ethinylestradiol/levonorgestrel Sandoz 0.02/0,1mg)en slik hem al een jaar ofzo. nu is die op maar ik wil mn periode nog even uitstellen, en ik vond nog een oude strip microgynon30 (nog niet over datum hoor). ik heb deze nu geslikt, kan dat gewoon?
Officieel duurt het bij overschakelen van pil 7 dagen voor je weer 'veilig' bent, maar omdat microgynon20 en 30 met precies dezelfde stoffen werken denk ik dat het helemaal niets uit zal maken en dat het dus gewoon kan.
Oud 20-02-2010, 14:15
Verwijderd
Hai, ik heb wel een pilgerelateerde vraag, maar weet niet of het hier thuishoort.

Ik slik microgynon30 en vorige maand kreeg ik buikgriep, toen kwam een paar dagen lang alles uit mijn lichaam, dus mijn pil ook. Daarna werd ik beter en een tijdje daarna heb ik seks met mijn vriendje gehad (toen heb ik dus wel gewoon de pil weer geslikt, maar niet gewacht tot na mijn menstruatie en tot ik weer aan een nieuwe strip begonnen was) En vorige week met carnaval hebben we ook seks gehad, maar toen ben ik 1 pil vergeten te slikken, kwam ik later achter. Die heb ik meer dan 12u daarna alsnog ingenomen.

Nu was mijn pilstrip afgelopen en zou ik dus gewoon ongesteld moeten worden, maar ik heb de pil doorgeslikt omdat het niet handig is nu ongesteld te worden, aangezien ik gisteren een moedervlek weg heb laten halen bij mijn vagina in de buurt. Maar... nu ik er zo over nadenk weet ik niet echt hoe groot de kans is dat ik zwanger kan zijn, alles bij elkaar ben ik natuurlijk niet zo slim geweest. Dus ik heb net een zwangerschapstest gekocht, voor de zekerheid. Ik heb het verhaal aan de verkoopster uitgelegd en ze vertelde mij dat ik nu meteen moet stoppen met de pil, omdat ik pas 2 pillen van mijn nieuwe strip heb doorgeslikt (waarvan 1 waarschijnlijk weer uitgekotst) en dat ik nu moet wachten tot ik ongesteld word, of tot de dag dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden, en dat ik dan gewoon de zwangerschapstest kan gebruiken.

Omdat ik dit nog nooit heb gehad en omdat het een beetje veel dingen bij elkaar zijn wil ik graag bevestiging ofzoiets. Ik geloof die verkoopster natuurlijk wel, maar toch... Is hier iemand die hier veel vanaf weet?
Oud 22-02-2010, 09:26
Verwijderd
Je vraag is dus vooral op welk moment je het best de test zou kunnen gebruiken? Als je de pil gebruikt moet je daarbij niet afgaan op het 'vanaf de 1e dag dat je ongesteld had moeten worden', omdat de cyclus heel anders werkt bij de pil. Je doet de test dan vanaf drie weken nadat je mogelijk onveilige seks hebt gehad.

Zie ook: http://www.predictor.nl/content.asp?page=287
Oud 22-02-2010, 22:11
Verwijderd
ik heb dan nuvaring maar toch. Weet iemand hoelang je die nog kan gebruiken? Want ik heb ze per ongeluk op mijn kamer laten liggen, 2 ingepakte ringen maar ik wil wel zeker weten dat ik er niet zwanger vna kan worden omdat ze niet meer goed zijn.
En moet ik de overige ringen die in mijn kamer (ingepakt) liggen nu in de koelkast doen tot een nieuwe periode?
Oud 22-02-2010, 22:22
Verwijderd
Citaat:
ik heb dan nuvaring maar toch. Weet iemand hoelang je die nog kan gebruiken? Want ik heb ze per ongeluk op mijn kamer laten liggen, 2 ingepakte ringen maar ik wil wel zeker weten dat ik er niet zwanger vna kan worden omdat ze niet meer goed zijn.
En moet ik de overige ringen die in mijn kamer (ingepakt) liggen nu in de koelkast doen tot een nieuwe periode?
staat er niet gewoon een houdbaarheidsdatum op?
Tenzij anders vermeld op de verpakking, kun je de meeste medicijnen het best bewaren bij kamertemperatuur.
Oud 22-02-2010, 22:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik heb dan nuvaring maar toch. Weet iemand hoelang je die nog kan gebruiken? Want ik heb ze per ongeluk op mijn kamer laten liggen, 2 ingepakte ringen maar ik wil wel zeker weten dat ik er niet zwanger vna kan worden omdat ze niet meer goed zijn.
En moet ik de overige ringen die in mijn kamer (ingepakt) liggen nu in de koelkast doen tot een nieuwe periode?
nuvaring kun je buiten de koelkast maximaal 4 maand bewaren.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 22-02-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Je vraag is dus vooral op welk moment je het best de test zou kunnen gebruiken? Als je de pil gebruikt moet je daarbij niet afgaan op het 'vanaf de 1e dag dat je ongesteld had moeten worden', omdat de cyclus heel anders werkt bij de pil. Je doet de test dan vanaf drie weken nadat je mogelijk onveilige seks hebt gehad.

Zie ook: http://www.predictor.nl/content.asp?page=287
Thnx. op die site staat ook het volgende, maar dat klopt volgens jou dus niet?

Een regelmatige cyclus

Je hebt een regelmatige cyclus als er altijd hetzelfde aantal dagen zit tussen het begin van je menstruatie en het begin van de volgende menstruatie. Met een regelmatige cyclus kun je Predictor gebruiken vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden.
Oud 23-02-2010, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Thnx. op die site staat ook het volgende, maar dat klopt volgens jou dus niet?

Een regelmatige cyclus

Je hebt een regelmatige cyclus als er altijd hetzelfde aantal dagen zit tussen het begin van je menstruatie en het begin van de volgende menstruatie. Met een regelmatige cyclus kun je Predictor gebruiken vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden.
Dat klopt wel, als je de pil niet gebruikt. Met de pil heb je helemaal geen cyclus namelijk. Dat is de bedoeling van de pil, daardoor werkt-ie. Ik doelde dan ook meer op het stukje onder 'als je de pil gebruikt'.
Oud 23-02-2010, 16:38
Verwijderd
Ohh oke, ik ben blij dat je dat zegt... Dus in de winkel hadden ze het fout. Als ik het goed begrijp moet ik dus even checken wanneer ik onveilige seks had, en vanaf 3 weken daarna kan ik de test doen?

Alvast bedankt!
Oud 23-02-2010, 16:44
Verwijderd
precies!
Oud 09-03-2010, 22:06
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Geen idee of jullie hier ook antwoord op kunnen geven, maar ik ben sinds ongeveer twee maanden gestopt met de nuvaring. Sindsdien zijn mijn borsten ontzettend gevoelig, tot op het punt dat op mijn buik liggen al bijna pijnlijk is. Ook ben ik nog niet ongesteld geworden, behalve dan de week waarna ik de ring gewoon niet meer heb ingedaan zeg maar. Iemand enig idee of deze klachten normaal zijn en hoelang ze kunnen aanhouden?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 12-03-2010, 11:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat van je ongesteldheid die uitblijft heb ik ook gehad toen ik een tijdje tijdelijk gestopt ben met de pil. Denk dat dat ook bij de nuvaring wel normaal is. Bij mij duurde het een maand of vier weer ik weer uit mezelf ongesteld wordt. Met gevoelige borsten heb ik geen ervaring.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-03-2010, 12:00
Verwijderd
Weet iemand of je bij de prikpil en geen ongesteldheid, toch last van 'periodes' hebt? Dat je vocht ophoudt enzo en minder makkelijk afvalt?
Oud 12-03-2010, 15:30
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
ngg, ik zit echt te hannessen met de pil. Ik heb uitgerekend dat als ik zaterdag weer begin na een stopweek + twee dagen, ik tijdens paasweekend (als we een half jaar hebben) niet ongesteld ben. In mijn bijsluiter staat dat als je de zaterdag na het begin van je menstruatie begint, de pil de eerste 7 dagen nog niet werkzaam is. Weet iemand of dat ook zo is als het na een stopperiode van 9 dagen in plaats van 7?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 12-03-2010, 15:35
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Citaat:
ngg, ik zit echt te hannessen met de pil. Ik heb uitgerekend dat als ik zaterdag weer begin na een stopweek + twee dagen, ik tijdens paasweekend (als we een half jaar hebben) niet ongesteld ben. In mijn bijsluiter staat dat als je de zaterdag na het begin van je menstruatie begint, de pil de eerste 7 dagen nog niet werkzaam is. Weet iemand of dat ook zo is als het na een stopperiode van 9 dagen in plaats van 7?
In principe heb je je gewoon te houden aan de 21 dagen pil, 7 dagen niet. Het zou dus inderdaad zou kunnen zijn dat de pil dan niet werkt zodra je die cyclus doorbreekt. Ik zou het even nachecken bij je huisarts voor de zekerheid
Oud 12-03-2010, 16:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ngg, ik zit echt te hannessen met de pil. Ik heb uitgerekend dat als ik zaterdag weer begin na een stopweek + twee dagen, ik tijdens paasweekend (als we een half jaar hebben) niet ongesteld ben. In mijn bijsluiter staat dat als je de zaterdag na het begin van je menstruatie begint, de pil de eerste 7 dagen nog niet werkzaam is. Weet iemand of dat ook zo is als het na een stopperiode van 9 dagen in plaats van 7?
Ja, dan ben je ook niet veilig. Te laat weer beginnen na je stopweek geldt als vergeten in de eeste week en bij twee pillen vergeten is je hele strip al niet veilig meer. Niet aan te raden dus. Kan je niet beter na je volgende strip twee pillen meer slikken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-03-2010, 17:23
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Oh hé dat is ook wel een plan. Maar dan moet ik denk ik wel zo snel mogelijk even naar de huisarts. Slimme zet van mij, huhu. Op zaterdag zijn huisartsenposten niet open, of wel?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 12-03-2010, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Oh hé dat is ook wel een plan. Maar dan moet ik denk ik wel zo snel mogelijk even naar de huisarts. Slimme zet van mij, huhu. Op zaterdag zijn huisartsenposten niet open, of wel?
Huisartsenposten wel, voor spoedgevallen, maar je bedoelt denk ik huisartsenpraktijken en nee die niet. Maar voor een herhaalrecept van de pil is het meestal wel genoeg om te bellen.
Oud 12-03-2010, 17:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn apotheek is wel op zaterdag open en als ik daar langsga en zeg dat ik iets nodig heb maar vergeten ben te bellen voor een herhaalrecept is het meestal ook wel goed dat ik maandag bel maar het wel zaterdag alvast mee krijg omdat ze in de computer toch kunnen zien dat ik het al eerder gehad heb. Ik weet alleen niet of alle apotheken zo relaxed zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-03-2010, 17:38
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
oké ik ben nu even in de war. Ik had donderdagochtend weer moeten beginnen met de pil maar laten we dan voor het gemak zeggen dat ik dat vergeten ben. In de bijsluiter staat "1 pil vergeten in week 1" ik dan de vergeten pil in moet nemen zodra ik eraan denk, ook als dit betekent dat ik dan 2 pillen op hetzelfde moment in moet nemen. Dan moet ik wel 1 week extra voorzichtig zijn, maar als ik nu 2 pillen neem, is de rest van de pilstrip dan nog gewoon werkzaam?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 12-03-2010, 17:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
oké ik ben nu even in de war. Ik had donderdagochtend weer moeten beginnen met de pil maar laten we dan voor het gemak zeggen dat ik dat vergeten ben. In de bijsluiter staat "1 pil vergeten in week 1" ik dan de vergeten pil in moet nemen zodra ik eraan denk, ook als dit betekent dat ik dan 2 pillen op hetzelfde moment in moet nemen. Dan moet ik wel 1 week extra voorzichtig zijn, maar als ik nu 2 pillen neem, is de rest van de pilstrip dan nog gewoon werkzaam?
als je 1 pil vergeet en alsnog inneemt (meerdere pillen tegelijk innemen is niet schadelijk), ben je na een week weer beschermd. vergeet je meer dan 1 pil, dan ben je de hele strip niet meer veilig.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 12-03-2010, 17:52
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik hoef overigens uberhaupt niet te bellen met de huisarts over mijn nuvaring. ik mag gewoon bij de apotheek langsgaan en zeggen hoi mag ik een nieuw doosje en dan vissen ze dat ter plekke voor me uit te koelkast en plakken ze er een sticker op.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 12-03-2010, 17:56
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat doen ze bij mij ook. Ik heb ook pillen zat, ik heb pas gehaald voor een half jaar. Maar goed, dan neem ik er nu twee en dan laat ik vriendjelief condooms kopen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 13-03-2010, 09:44
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Geen idee of jullie hier ook antwoord op kunnen geven, maar ik ben sinds ongeveer twee maanden gestopt met de nuvaring. Sindsdien zijn mijn borsten ontzettend gevoelig, tot op het punt dat op mijn buik liggen al bijna pijnlijk is. Ook ben ik nog niet ongesteld geworden, behalve dan de week waarna ik de ring gewoon niet meer heb ingedaan zeg maar. Iemand enig idee of deze klachten normaal zijn en hoelang ze kunnen aanhouden?
Bij mij is de menstruatie meteen weer op gang gekomen maar ik had wel 3 maanden last van pijnlijke borsten. Na die drie maanden ben ik weer met de nuvaring begonnen dus ik weet niet of het langer zou hebben geduurd anders.
Oud 16-03-2010, 14:56
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Heey,
ik heb regelmatig last van puistjes.
en wil graag diane-35 gaan gebruiken.
aleen hoor ik van mensen dat het bijwerkingen geeft ?
Heeft er iemand daar verstand van ?
Oud 16-03-2010, 15:04
Verwijderd
Eigenlijk hoort dit in het pil-topic bovenaan de pagina .

Elke anticonceptiepil heeft bijwerkingen. Bij diane-35 (ook wel: Minerva) hoor je vaak wat meer over bijwerkingen dan bij andere pillen. Het gaat dan bijvoorbeeld om ochtendmisselijkheid, hoofdpijn of vocht vasthouden. Maar alsnog hebben de meeste mensen geen bijwerkingen. Dus je zou het altijd kunnen proberen
Oud 16-03-2010, 15:06
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Eigenlijk hoort dit in het pil-topic bovenaan de pagina .

Elke anticonceptiepil heeft bijwerkingen. Bij diane-35 (ook wel: Minerva) hoor je vaak wat meer over bijwerkingen dan bij andere pillen. Het gaat dan bijvoorbeeld om ochtendmisselijkheid, hoofdpijn of vocht vasthouden. Maar alsnog hebben de meeste mensen geen bijwerkingen. Dus je zou het altijd kunnen proberen
Oke, bedankt voor je reactie.
Oud 17-03-2010, 15:42
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ Sarah: Ik heb pas bij college gehoord dat de Diane tegenwoordig niet meer voorgeschreven wordt als anticonceptiepil en slechts zeer zelden tegen acne omdat het een mogelijk teratogene werking zou hebben. Heb jij daar (nog) niets over gehoord?
Ik zou persoonlijk de Diane niet meer willen gebruiken, that's for sure.
Oud 17-03-2010, 19:16
Verwijderd
Citaat:
@ Sarah: Ik heb pas bij college gehoord dat de Diane tegenwoordig niet meer voorgeschreven wordt als anticonceptiepil en slechts zeer zelden tegen acne omdat het een mogelijk teratogene werking zou hebben. Heb jij daar (nog) niets over gehoord?
Ik zou persoonlijk de Diane niet meer willen gebruiken, that's for sure.
Ik weet wel dat het sowieso niet wordt voorgeschreven als mensen alléén maar anticonceptie willen, maar alleen als er ook acne is. Maar van de teratogene werking had ik inderdaad nog niets gehoord.
Oud 19-03-2010, 11:09
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik weet wel dat het sowieso niet wordt voorgeschreven als mensen alléén maar anticonceptie willen, maar alleen als er ook acne is. Maar van de teratogene werking had ik inderdaad nog niets gehoord.
Ja het was een college van een gynaecoloog/seksuoloog van een academisch ziekenhuis, dus an sich lijkt het me wel betrouwbaar... Hij zei dat Diane daarom amper nog wordt voorgeschreven.

Laatst gewijzigd op 19-03-2010 om 12:12.
Oud 19-03-2010, 12:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja het was een college van een gynaecoloog/seksuoloog van het AMC, dus an sich lijkt het me wel betrouwbaar... Hij zei dat Diane daarom amper nog wordt voorgeschreven.
De diane werd in den beginne al voorgeschreven voor acné, met als "bijwerking" dat het als anticonceptie werkt. Omdat er voor de indicatie acné inmiddels een heleboel andere middelen beschikbaar zijn, wordt de diane idd steeds minder voorgeschreven.
over teratogeen zijn staat niks in het farmacotherapeutisch kompas.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 19-03-2010, 12:14
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
De diane werd in den beginne al voorgeschreven voor acné, met als "bijwerking" dat het als anticonceptie werkt. Omdat er voor de indicatie acné inmiddels een heleboel andere middelen beschikbaar zijn, wordt de diane idd steeds minder voorgeschreven.
over teratogeen zijn staat niks in het farmacotherapeutisch kompas.
Dat wist ik wel, dat het altijd al voornamelijk werd voorgeschreven tegen acne, maar ik had dus begrepen dat daar nu ook voorzichtig mee omgesprongen wordt. Ik weet dat het niet in het Farmacotherapeutisch Kompas staat. Sowieso schijnt het een of andere nieuwe ontdekking te zijn en het is niet bekend bij de consument. Maar omdat niemand er hier iets vanaf weet, begin ik nu te twijfelen aan het waarheidsgehalte ervan... Maar hij heeft het toch echt gezegd!
Oud 19-03-2010, 12:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dat wist ik wel, dat het altijd al voornamelijk werd voorgeschreven tegen acne, maar ik had dus begrepen dat daar nu ook voorzichtig mee omgesprongen wordt. Ik weet dat het niet in het Farmacotherapeutisch Kompas staat. Sowieso schijnt het een of andere nieuwe ontdekking te zijn en het is niet bekend bij de consument. Maar omdat niemand er hier iets vanaf weet, begin ik nu te twijfelen aan het waarheidsgehalte ervan... Maar hij heeft het toch echt gezegd!
Nouja het teratogene is wel een beetje onzinnig, aangezien je zowieso geen OAC mag gebruiken als je zwanger bent, dus dan zou het op de lange termijn teratogeen moeten zijn oid (dus dat je tig maanden nadat je ermee gestopt bent nog effecten hebt). Maarja, roaccutane is ook teratogeen en is ook speciaal voor acné, net als de diane. waarom zou het hier ineens een contra-indicatie vormen?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 21-03-2010, 19:16
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ja, dan ben je ook niet veilig. Te laat weer beginnen na je stopweek geldt als vergeten in de eeste week en bij twee pillen vergeten is je hele strip al niet veilig meer. Niet aan te raden dus. Kan je niet beter na je volgende strip twee pillen meer slikken?
Oké nou hierover dus, als ik nu twee pillen langer doorslik, moet ik dan alsnog een week stoppen en dan die strip afmaken of dan gewoon de hele strip in een keer afmaken? Er stond in mijn bijsluiter wel dat ik de menstruatie uit kan stellen door de stopweek over te slaan maar ik vind die stiekem wel prettig om maar even zeker te weten dat ik niet zwanger ben. De andere manier die erin stond om menstruatie te verschuiven was door eerder weer te beginnen in je stopweek maar daar is het nu al te laat voor.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 21-03-2010, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet niet eerst een strip + twee pillen slikken, dan een stopweek en dan de rest van die strip (min twee pillen). Je moet altijd minimaal 21 pillen achter elkaar slikken om veilig te zijn, 19 is niet genoeg. Je kan dus een strip + twee pillen slikken en dan een stopweek (van maximaal zeven dagen, maar twee dagen korter mag bijvoorbeeld ook) maar dan moet je daarna wel weer een hele strip slikken (of je hele stopweek overslaan).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-03-2010, 21:26
Verwijderd
Hai,

Een tijdje geleden heb ik gepost dat ik niet ongesteld werd, heb ik een zwangerschapstest gedaan en daaruit bleek dat ik niet zwanger ben. Toen ben ik weer doorgegaan met de pil, en afgelopen woensdag heb ik de laatste ingenomen. Nu is het al zondagavond en ik ben alweer nogsteeds niet ongesteld.

Hoe groot is de kans dat ik alsnog ongesteld word voor woensdag?
Hoe groot is de kans dat de uitslag van de zwangerschapstest niet klopte?
Kan er ook iets anders lichamelijks zijn waardoor ik niet ongesteld word?
Kortom; hoeveel zorgen moet ik me maken?
Oud 21-03-2010, 22:02
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Je moet niet eerst een strip + twee pillen slikken, dan een stopweek en dan de rest van die strip (min twee pillen). Je moet altijd minimaal 21 pillen achter elkaar slikken om veilig te zijn, 19 is niet genoeg. Je kan dus een strip + twee pillen slikken en dan een stopweek (van maximaal zeven dagen, maar twee dagen korter mag bijvoorbeeld ook) maar dan moet je daarna wel weer een hele strip slikken (of je hele stopweek overslaan).
Maar kom ik dus min of meer standaard niet meer uit met mijn strip, ik dacht ook al van, hé, daar klopt vast iets niet. Maar dan heb ik dus iedere keer dat mijn strip pas is afgelopen als ik de eerste twee pillen van de volgende strip heb genomen? Dat lijkt me onpraktisch.
Ik denk dat ik maar gewoon zo min mogelijk ga klooien en gewoon de stopweek deze maand even skip!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 21-03-2010, 22:15
Verwijderd
Op zich mag een keer een periode van 19 dagen in plaats van 21 ook wel, dat is dan vergelijkbaar met het vergeten van de 20e pil en dus meteen een stopweek beginnen (wat in week 3 een veilige optie is). Je hebt dan wel minder buffer opgebouwd voor de stopweek, waardoor het extra risicovol is als je in de daaropvolgende strip een pil vergeet in de eerste week. Zelf zou ik me daar niet prettig bij voelen.

Je kunt de strip met 19 pillen opzij leggen en er een reservestrip van maken die je kunt gebruiken voor dit soort situaties en voor als je een pil uitbraakt of in het wastafelputje laat vallen ofzo. Of je kunt inderdaad een keer een stopweek overslaan en dus 40 dagen achter elkaar slikken. Of 26 dagen of 33 dagen zodat je wat pillen overhoudt voor een reservestrip. Meer dan 21 dagen is nooit erg.
Oud 22-03-2010, 21:18
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Wat werk beter tegen puisten Acne ? ROACCUTANE of Diane-35 pil
Ik heb Diane-35, 2 weken gebruikt en kreeg veel meer puisten had er eerst 3 nu 4x zoveel.
en de plekken waar de puisten zaten is nu een rood lichte vlekje geworden : (
Oud 22-03-2010, 21:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dat je van de diane eerst meer puistjes krijgt wil niet zeggen dat het niet werkt. Je lichaam heeft 3 strippen nodig om te wennen aan de hormonen, en daarna kan je pas zeggen of het werkt. Verder is het voor ieder lichaam anders qua effect.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 23-03-2010, 09:09
Verwijderd
Bij roaccutane wordt de acne trouwens ook in de eerste weken vaak wat erger. Maar roaccutane werkt beter, het heeft alleen ook meer bijwerkingen en is duurder, daarom worden meestal eerst andere middelen geprobeerd.
Oud 23-03-2010, 10:36
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
even een vraagje
ik neem sinds kort de pil en ben bezig met mijn 2e strip. ben gwn normaal ongesteld geweest in mijn stopweek enzo
alleen ben ik gisteravond tijdens het leren in slaapgevallen (ik lag in bed) en heb de pil gisteravond niet genomen

nou heb ik m vannochtend ingenomen, want in de bijsluiter die je krijgt van de apotheek stond dat als je 1 pil vergeet je m alsnog in moet nemen en gewoon door moet gaan met je strip en er niks aan de hand is

is dat dan echt zo? een vriendin zei namelijk dat ik nu niet meer beschermt ben
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Oud 23-03-2010, 10:51
Verwijderd
1. Hoe laat neem je hem normaal 's avonds in?
2. Hoe laat heb je hem vanochtend ingenomen?
3. Hoeveelste pil van de strip was het?

In week 1 en 3 mag je een pil tot 12 uur later nemen dan eigenlijk de bedoeling was. In week 2 mag je een pil zelfs 36 uur later nemen dan eigenlijk de bedoeling was.
Oud 23-03-2010, 10:52
WAT
WAT is offline
in de hoeveelste week zit je?
heb je de pil binnen 12 uur van de normale tijd ingenomen? zo ja dan is er niks aan de hand (staat geloof ik ook zo in je bijsluiter)
Oud 23-03-2010, 14:50
Tennessee
Tennessee is offline
Hoihoi, ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag.

2 menstruaties geleden ben ik begonnen met de pil. Ik heb toen naar ik meen 6 of 7 pillen geslikt, en door ziekte heb ik de laatste pil overgegeven. De volgende pil een paar uur later nemen leek me niet verstandig omdat de misselijkheid bleef aanhouden. Ik werd ongesteld, maar ik wist niet zeker of ik op de eerste dag van mijn volgende menstruatie weer kon beginnen, en ik heb dat toen ook niet verder uitgezocht en besloten om het maar even zo te laten.
Nu, ongeveer twee maanden later denk ik, wil ik weer beginnen.

Moet ik nu wachten tot de eerste dag van mijn menstruatie? Of kan ik vandaag alweer beginnen? Veilig uiteraard.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Info over de Pil
Cootje
8 05-08-2004 21:15
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.