Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2011, 19:01
GTM+1
GTM+1 is offline
He iedereen,
als ik opsta heb ik echt een putlucht uit mn mond, maar dat is volgens mij normaal. Als ik dan wat eet en mn tanden poets, is dat over. Maar dan, tussen 9 en 10 sochtends ga ik zo erg uit mijn mond stinken! Hoe kan dat? Wat doe ik eraan? Ik rook niet, ik drink niet, ik gebruik geen medicijnen, ik heb een goeie tandenborstel... En kauwgom helpt ook nniet echt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 19:50
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik denk dat het komt door aanslag en/of bacteriën op je tong. Ook al poets je je tanden nog zo goed of kauw je nog zo veel kauwgom, als je tong vies is, heeft de vieze lucht die daar van af komt toch de overhand. Daarom is het ook een tijdje weg als je gegeten hebt, het eten schraapt de aanslag van je tong een beetje weg, maar na een tijdje zit het er weer en ruik je het dus ook weer.

Ik had er ook een beetje last van en maakte me er ook best wel zorgen om, maar toen zag ik ergens in een foldertje een tongreiniger, die heb ik gekocht, en als je die elke keer voor het tandenpoetsen gebruikt, kun je er het grootste deel van de rotzooi op je tong mee weghalen. Hij is niet erg veel duurder dan een gemiddelde tandenborstel en helpt echt goed tegen slechte adem. Ik hem hem bij het Kruidvat vandaan, hij is van Meridol.

Als dat ook niet genoeg helpt, moet je eens flossen of tandenstokers gebruiken, om de plak tussen je tanden ook weg te halen. Zelfs een klein beetje kan al heel erg stinken als het er maar lang genoeg zit.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 20:30
Verwijderd
Je kunt een tong schraper gebruiken. Kan je gewoon bij de kruidvat halen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 22:11
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Je kunt een tong schraper gebruiken. Kan je gewoon bij de kruidvat halen.
Ja klopt, die bedoel ik idd
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 22:17
Verwijderd
Of ook nog mondwater, dit dood ook bacterien
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 08:49
Verwijderd
Ja mondwater werkt bij mij harstikke goed! Het is alleen harstikke ranzig (vind ik) maar dat heb ik er wel voor over.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 09:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik krijg van mondwater juist een stinklucht. Omdat er vaak alcohol in zit. Ik weet niet waarom dat zo is. Van mezelf stink ik nooit uit mijn mond. Misschien is dat het, dat ik heel gemene sterke antistinkbacteriën in mijn mond heb en dat die dan dronken worden van mondwater en overal gaan pissen en kotsen in mijn mond.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 10:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het mondwater van Odol/med is wel fantastisch, dat smaakt ook niet ranzig, zoals alle anderen, maar gewoon fris. Nu heet het geloof ik Aquafresh alleen, maar het is lichtblauw en heeft een witte dop.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 11:29
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
In plaats van een tongschraper te halen kun je ook met je tandenborsten je tong goed borstelen. Werkt net zo goed.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 14:19
Verwijderd
Eet je gezond? Als je te veel troep eet, kun je ook naar gaan ruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 18:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van problemen met je maag/darmstelsel kan je ook een vieze adem krijgen dus als het na alle bovenstaande tips niet beter wordt zou ik toch eens met de huisarts overleggen of je afvragen of je wellicht nog anderen maag/darmklachten hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 22:55
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Als het als iets doods ruikt moet je naar de huisarts ofzo, want dan is het goed mis, voor zover ik weet.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 09:56
Verwijderd
Mondwater helpt en anders zou ik eens laten kijken door een huisarts of er niet iets mis is met je keel of slokdarmklepje net boven je maag.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 16:50
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
''S nachts maak je minder speeksel aan als overdag, daardoor krijg je in de nacht een droge mond waadoor je niet lekker uit je mond gaat ruiken.
Als je na het tandenpoetsen nogsteeds last hebt kan dat komen doordat ook overdag een lage speekselproductie hebt.
Als je 's ochtens niet eet kan het ook daardoor komen, dus als je niet ontbijt kan je proberen alsnog te ontbijten.
Een witte aanslag op je tong kan ook zorgen voor een slechte adem, in dit geval kan zoals hierboven gezegd en tongschraper worden gebruikt, advies van de tandarts kan natuurlijk ook geen kwaad

succes!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 15:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Eet je gezond? Als je te veel troep eet, kun je ook naar gaan ruiken.
Citaat:
Van problemen met je maag/darmstelsel kan je ook een vieze adem krijgen dus als het na alle bovenstaande tips niet beter wordt zou ik toch eens met de huisarts overleggen of je afvragen of je wellicht nog anderen maag/darmklachten hebt.
Hier dacht ik ook meteen aan, vooral koolzuurhoudend spul.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #49 deel 2
Orsino*
423 26-07-2008 09:32
De Kantine Poets jij je tanden met een tandenborstel ?
At the Drive-in
62 09-10-2006 15:20
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 18:20
Vrije tijd Voetbalnamen
Mr.Oizo
7 24-06-2004 17:32
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.