Oud 07-04-2011, 16:52
Verwijderd
Hallo lieve forummers!

Ik heb ongeveer een week geleden (woensdagavond een week terug zeg maar) twee verstandskiezen moeten laten trekken vanwege een ontsteking die daar kennelijk zat. Alles goed en wel, maar ik blijf een hele vieze smaak in mijn mond houden die niet goed weg wil. Ook valt me sinds vandaag op (eerder slikte ik nog fijn minstens 2 ibu per dag) dat de pijn zich een beetje heeft uitgebreid naar de achterste kies. De gewone kies zeg maar, en het voelt best wel hetzelfde: pijn onder mijn kies, aan de buitenkant. Soort van in mijn kaak zelf zeg maar. Ik kan er ook niet op kauwen, nog steeds niet . Ik heb eerder al de tandarts gebeld omdat het nog pijn deed, en ook omdat ik die vieze smaak hield, en de assistente zei dat het normaal was tot 10 dagen na de behandeling. Maar is die pijn in de kies ernaast ook normaal?

De pijn straalt ondertussen ook uit naar mijn oor, en dat vind ik nog wel het ergste, aangezien ik in een callcenter werk, en dus constant er iets op heb en moet luisteren. Is het erg om zo lang ibuprofen te nemen? Tot die tien dagen zeg maar? Eerder heb ik namelijk veel meer pijnstilling genomen, het is nu gewoon deels afgebouwd.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 16:55
Verwijderd
Misschien heb je hier wat aan

http://forum.fok.nl/topic/692070
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 17:13
Verwijderd
Zo Die hele discussie over paracetemol / ibuprofen slaan we hier maar over, maar ik geloof niet dat dat kwaad kan. Bovendien heb ik de bijsluiter nog maar even gepakt, die zegt dat als het na 14 dagen niet over is je contact op moeten nemen met je huisarts. Dus ik denk dat het tot 14 dagen minstens mag.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 16:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als de pijn nu weer érger wordt, en meer dan vooraf, dan is er waarschijnlijk toch meer aan de hand dan alleen napijn. ik zou dus de tandartsassistente heel nadrukkelijk vertellen dat de pijn nu erger is, en een antibiotica kuur regelen want ik denk dat je een infectie in de wond hebt gekregen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 17:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
vreemd, ik had vrij weinig last van de procedures (2 x 3 kiezen).

het kan natuurlijk opnieuw ontstoken zijn, mijn vraag is alleen waarom Ibuprofen, mijn kaakchirurg raadde mij ibu af en gaf me een recept voor andere ontstekingsremmers aangevuld met paracetamol naar eigen inzicht.

Maargoed ik vermoed dat de ontsteking dus niet weg is, voel je nog iets in je tandvlees (stukje achtergebleven wortel?), hoe zien de hechtingen eruit? is er een goed (excuseer dit klinkt een beetje viezig) pus/bloedlaagje ontstaan, drukken er nog kiezen tegen elkaar aan, zie je nog beschadigingen op kiezen of tanden bij de tandvleesgrens.

Kaakpijn is vreselijk en trekt in heel je hoofd.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 20:28
Verwijderd
Het is opgelost . Kennelijk was mijn achterste kies door het trekken omhoog gekomen. Daarom kwam er een ontiegelijke druk op te staan, waardoor het dus ook heel pijnlijk en stijf werd. De tandarts heeft onder en boven een kleine beetje tand weg geslepen ofzo, waardoor ik weer normaal kan kauwen. Pijn is al een stuk minder gelukkig, maar het zou nog even kunnen duren omdat het helemaal geïrriteerd is. In ieder geval bedankt voor alle tips! .

Overigens Kreeg ik van elke tandarts (3 in totaal) het advies om ibuprofen te nemen. Ook de laatste, die adviseerde me 800 gram in een keer, vervolgens na een paar uur nog een keer 2 paracetemol. Zou het beste helpen volgens hem. Het is bij niet gehecht verder.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 20:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ibuprofen is idd een prima middel na tandheelkundige ingrepen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 21:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
800 gram sluit die vent op

je bedoelt mg en ja dat klopt je moet niet 250 nemen en een uur daarna weer 250 je knalt er op zijn minst een halve gram tegelijk in.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ontsteking in kies
ikhebhonger
4 10-07-2010 22:30
Lichaam & Gezondheid gel zorgt voor bultjes op m'n voorhoofd?
Jamiroquai
9 12-03-2010 12:10
Lichaam & Gezondheid Acne!
JackIsBack
23 30-12-2009 14:51
Lichaam & Gezondheid anorexia/bolumia?!
meissie
44 03-03-2003 18:06
Lichaam & Gezondheid Waar zijn je verstandskiezen goed voor?
Rhinus
31 05-08-2002 22:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.