Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2011, 18:25
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Hallo,

Ik ben een meisje dat met een vraag zit.
Ik ben nl al een paar maanden raar ongesteld, weinig bloed en bruin. Begint bruin dan rood dan bruin.
En ook wel eens alleen maar bruin..?
En voel me moe, en heb vaak buikpijn.
Ook heb ik last van gevoelige borsten.
En heb idee dat ik iets voel in mn buik.
Ik ben bang dat ik zwanger ben, maar dat wil ik echt niet!!
Alleen je kan toch niet zwanger zijn als je nog nooit seks hebt gehad?
ik heb me nog nooit helemaal bloot gegeven aan een jongen..
Sorry voor dit domme bericht..
Maar ik ben super onzeker...
Willen jullie ajb reageren?

Groetjes.

Laatst gewijzigd op 15-04-2011 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 18:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je nooit seks gehad hebt of nooit met jouw vagina in de buurt bent geweest van sperma (dus ook niet via je handen ofzo) dan kan je niet zwanger zijn. Dat idee kan je dan gelijk uit je hoofd zetten en daar moet je je niet druk om maken

Hoe lang ben je al ongesteld? Als je nog maar pas ongesteld bent dan kan het zijn dat je lichaam gewoon nog een beetje aan het rommelen is om jouw ritme te vinden. Het kan dan zijn dat je onregelmatig ongesteld bent of de ene keer wat minder en de andere keer wat meer. Bruin bloed is meestal gewoon oud bloed wat nog opgeruimd moet worden. Buikpijn kan hier ook bij passen en vermoeidheid is ook iets wat hoort bij de puberteit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 18:29
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nee, je kan niet zwanger zijn als je nooit seks hebt gehad. Een paar uitzonderingen daargelaten - bepaalde medische ingrepen zouden je zwanger kunnen maken (maar dat heb je niet gehad), langs de vagina wrijven van een piemel kan een kleine kans op zwangerschap opleveren, ect. Maar als je nooit iets hebt gedaan met seks, dan ben je ook zeker niet zwanger, behalve als je Maria heet, misschien.

Ik denk dat je gewoon iets anders onder de leden hebt, al heb ik zo snel geen idee van wat dat dan zou zijn. Geen zwangerschap - misschien een virus oid? Het beste kun je even naar de huisarts, die weet vast meer / kunt je ermee helpen.

Oh, en verder kan het ook wel kloppen wat Daantje zegt, dat als je pas ongesteld bent dat het dan niet zoveel is. Maar eigenlijk maak ik uit je verhaal op dat je in vergelijking met daarvoor raar ongesteld bent. 'Bruin' is inderdaad niet zo vreemd, maar ik kan me indenken dat je wat ongerust wordt en dan kun je imo het best even langs de huisarts, al was het maar voor de geruststelling.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 18:47
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Dank jullie wel, dit stelt me een beetje gerust.
Zwangerschap kan ik dus uitsluiten?

Ik ben echt blij met zulke snelle reacties! Bedankt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 18:57
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Natuurlijk kun je dat uitsluiten, je wordt niet "zomaar" zwanger, er moet toch wel echt iets van sperma zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 19:06
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Ja das waar, dankjewel!!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 19:51
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Citaat:
Hoe lang ben je al ongesteld?
Ik ben nog geen jaar ongesteld.
Heb ook een beetje last van gevoelige borsten...
Dat is ook een symptoom, toch?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 20:01
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Dat is een symptoom, maar het is werkelijk belachelijk om te denken dat je zwanger zou zijn. Waarván dan? Een mug? Toevallig kunnen borsten ook gevoelig worden als je ongesteld moet worden - en er zullen vast nog wel wat oorzaken zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 21:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ff iets duidelijker, door je ongesteldheid doet je hormoonspiegel ook afwijkende dingen, buikkramp/pijn, meer of juist minder bloedverlies, vermoeidheid en dergelijke zaken zijn normale doch niet super vaak voorkomende zaken, ze komen voornamelijk voor bij jonge meiden die nog niet heel erg lang ongesteld zijn.

als je je echt zorgen maakt, de problemen verergeren of gaan niet weg (hetzijn over lange termijn hetzij als je periode voorbij is) dan kan je uiteraard altijd navraag doen bij je huisarts.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nog geen jaar ongesteld.
Heb ook een beetje last van gevoelige borsten...
Dat is ook een symptoom, toch?
Je bent nog niet zo lang ongesteld, dus je lichaam is wat dat betreft nog een beetje aan het opstarten, zeg maar. Pijnlijke borsten kunnen daar bij horen, veel meiden hebben dat voor ze ongesteld moeten worden. Dus dat hoort er allemaal bij
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 22:01
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Dus dat hoort er allemaal bij
als in:

Gefeliciteerd??
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 22:24
Verwijderd
Citaat:
als in:

Gefeliciteerd??
??
Het hoort bij ongesteld worden, zoals ik zei. Is dat een reden voor felicitaties?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 13:45
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Hallo,

Ik ben een meisje die met een vraag zit.
Ik ben nl al een paar maanden raar ongesteld, weinig bloed en bruin. Begint bruin dan rood dan bruin.
En ook wel eens alleen maar bruin..?
En voel me moe, en heb vaak buikpijn.
Ik ben bang dat ik zwanger ben, maar dat wil ik echt niet!!
Alleen je kan toch niet zwanger zijn als je nog nooit seks hebt gehad?
ik heb me nog nooit helemaal bloot gegeven aan een jongen..
Sorry voor dit domme bericht..
Maar ik ben super onzeker...
Willen jullie ajb reageren?

Groetjes.
Dit is allemaal heel normaal als je net ongesteld wordt. Je bent niet zwanger.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 18:37
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Dankjewel!
Ik krijg hierdoor weer een beetje zekerheid.
Voel me alleen nog steeds niet zo lekker.
Buikpijn, maar het zal er wel bij horen!


Dankjullie! (L)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 21:05
Verwijderd
Als ik ongesteld moet worden dan heb ik sowieso last van mijn borsten. Daar begint het mee in ieder geval . Vervolgens krijg ik buikpijn en ga ik me gewoon niet fijn voelen. Als in: Ik lig het liefste in bed met tonnen chocola.

Het is gewoon iets wat er inderdaad bij hoort. Bij mij wordt het wel beter als ik de pil slik.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 21:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat je nog best wel jong bent en dan zijn gevoelige borsten sowieso heel normaal. Ik kan me herinneren dat een bal tegen je borsten echt helse pijn deed. Troost je met de gedachte dat ze ooit minder pijn doen dan nu
En buikpijn (meestal krampen) hebben veel meisjes als ze ongesteld zijn. Het kan ook zijn dat je dat hebt vlak voor je ongesteld moet worden. Andere klachten, zoals toename van puistjes, hoofdpijn, rugpijn, onrustige benen kunnen ook allemaal optreden. De periode in de maand is dus even geen pretje. Pak eventueel lekker een warme kruik voor je buik en als het echt te erg wordt kun je ook een pijnstiller pakken.

En bruin bloed betekent dat het wat oud is. Denk maar aan een korstje: die is ook donkerder/bruiner dan als het bloed rechtstreeks uit een wondje stroomt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:08
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Citaat:
En bruin bloed betekent dat het wat oud is. Denk maar aan een korstje: die is ook donkerder/bruiner dan als het bloed rechtstreeks uit een wondje stroomt.
Ik begin met oud bloed, dan vers bloed, en dan oud bloed! Is dat normaal? :$
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:46
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ik begin met oud bloed, dan vers bloed, en dan oud bloed! Is dat normaal? :$
Ik heb hetzelfde, volgens mij is het gewoon normaal.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 13:58
Catch
Catch is offline
Ik weet niet hoe je thuissituatie is, maar misschien is het een goed idee om eens met je moeder te praten over dit soort dingen. Dit is wel echt elementaire informatie als meisje/jonge vrouw. Je moet weten wat er met je lichaam aan de hand is als je ongesteld bent, en wat er gebeurt als je zwanger bent. Hebben je ouders hier ooit met je over gepraat?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 16:06
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe je thuissituatie is, maar misschien is het een goed idee om eens met je moeder te praten over dit soort dingen. Dit is wel echt elementaire informatie als meisje/jonge vrouw. Je moet weten wat er met je lichaam aan de hand is als je ongesteld bent, en wat er gebeurt als je zwanger bent. Hebben je ouders hier ooit met je over gepraat?
Denk jij dus wel of niet dat ik zwanger ben?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 16:10
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Je bent NIET zwanger, geloof dat nu eens! Zwanger zijn = zaadcel + eicel. Eicel is aanwezig zo eens in de maand, zaadcel is in de verste verte niet te bekennen vóór je seks hebt gehad of op de één of andere manier vers sperma is afgeleverd op/bij/in je vagina. Sperma vliegt niet en overleeft ook niet in de buitenlucht/zwembadwater/stoelzitting/waar je er dan ook mee 'besmet' kan raken. Het is gewoon onmogelijk om zwanger te zijn als je, zoals je zegt, nooit iets aan seks hebt gehad.

Catch doelt erop dat je dat soort dingen eigenlijk al had moeten weten/begrijpen van je moeder, dus dat je niet denkt dat je zwanger kunt worden van eh... je katoenen onderbroek? en dat je wist dat dat soort dingen bij ongesteld zijn (kunnen) horen en gewoon normaal zijn. Seksuele voorlichting dingen, zegmaar.

Oh, en als dat niet mogelijk is, lees dan www.sexwoordenboek.nl eens door. Dat is ook heel leerzaam/duidelijk/goede informatie. Want het is wel belangrijk dat je uiteindelijk wéét hoe het zit met seks/ongesteldheid/zwanger worden.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Denk jij dus wel of niet dat ik zwanger ben?
Zonder seks kun je niet zwanger worden

Wat Catch bedoelt is dat je hierover misschien ook goed met je moeder kan praten? Of anders een oudere zus of een tante met wie je goed op kan schieten. De klachten die jij beschrijft, passen namelijk prima bij ongesteld moeten worden. En dat zijn meestal dingen die je hoort van bijvoorbeeld je moeder.

Als je zelf erg bang bent dat je zwanger bent (omdat je bijvoorbeeld wel iets met een jongen hebt gedaan? en dan bedoel ik dus seks, niet zomaar een kusje dus) kun je altijd een testje gaan kopen en die doen, dan ben je iig van die zorgen af (ook al lijken ze mij ongegrond, het bewijs zien op zo'n testje is misschien toch fijn). Maar nogmaals; als je niets met een jongen hebt gedaan, dan hoef je je echt geen zorgen te maken, je wordt niet zomaar zwanger (ook niet van in hetzelfde bad zitten als je broer/vader ofzo).
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 18:09
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Maak je niet druk, straks krijg je ook klachten door stress. Het is gewoon ongesteldheid, echt.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Ik ben een meisje die dat met een vraag zit.
Ik ben nl al een paar maanden raar ongesteld, weinig bloed en bruin. Begint bruin dan rood dan bruin.
En ook wel eens alleen maar bruin..?
En voel me moe, en heb vaak buikpijn.
Ook heb ik last van gevoelige borsten.
En heb idee dat ik iets voel in mn buik.
Ik ben bang dat ik zwanger ben, maar dat wil ik echt niet!!
Alleen je kan toch niet zwanger zijn als je nog nooit seks hebt gehad?
ik heb me nog nooit helemaal bloot gegeven aan een jongen..
Sorry voor dit domme bericht..
Maar ik ben super onzeker...
Willen jullie ajb reageren?

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Ik ben een meisje die met een vraag zit.
Ik ben nl al een paar maanden raar ongesteld, weinig bloed en bruin. Begint bruin dan rood dan bruin.
En ook wel eens alleen maar bruin..?
En voel me moe, en heb vaak buikpijn.
Ook heb ik last van gevoelige borsten.
En heb idee dat ik iets voel in mn buik.
Ik ben bang dat ik zwanger ben, maar dat wil ik echt niet!!
Alleen je kan toch niet zwanger zijn als je nog nooit seks hebt gehad?
ik heb me nog nooit helemaal bloot gegeven aan een jongen..
Sorry voor dit domme bericht..
Maar ik ben super onzeker...
Willen jullie ajb reageren?

Groetjes.
Ik snap je maar hoe oud ben je in het begin is je menstruatie onregelmatig maar uiteindelijk gaat dat ook voorbij!! dus niet bang zijn dat het nog 5 jaar door gaat !

Hoop is het woord waar alleen jij de betekenis van weet...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:34
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Citaat:
Citaat:
kleinkonijntje schreef:
Hallo,

Ik ben een meisje die dat met een vraag zit.
Ik ben nl al een paar maanden raar ongesteld, weinig bloed en bruin. Begint bruin dan rood dan bruin.
En ook wel eens alleen maar bruin..?
En voel me moe, en heb vaak buikpijn.
Ook heb ik last van gevoelige borsten.
En heb idee dat ik iets voel in mn buik.
Ik ben bang dat ik zwanger ben, maar dat wil ik echt niet!!
Alleen je kan toch niet zwanger zijn als je nog nooit seks hebt gehad?
ik heb me nog nooit helemaal bloot gegeven aan een jongen..
Sorry voor dit domme bericht..
Maar ik ben super onzeker...
Willen jullie ajb reageren?

Groetjes.
Bristol Rovers
Het is veranderd or!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:39
Pyro Power
Pyro Power is offline
Moet je daarvoor het hele bericht quoten?

OT Je bent niet zwanger maar gewoon ongesteld. Slotje, want dit is gewoon een trol.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 14:05
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Sorry hoor!
Ik wist niet dat je boos werd..
Maar dank je wel voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 17:05
-Richard-
-Richard- is offline
Niemand is hier boos / word hier boos. Wees niet zo onzeker want je symptomen zijn normaal.
Soms kan iemand wat ''bot'' reageren maar dat is omdat het niet nodig is, en ze jou dat even duidelijk proberen te maken.
__________________
'Jammer dat er geen IMG tekens in deze handtekeningen werken..'
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:29
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Ik vind het nog steeds heel moeilijk! (L)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:51
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Gewoon door je hormonen ;P, duurt even voordat beetje stabiel is.

Vote hierbij wel voor ban op Bristol Rovers ivm meest kansloze reactie in alle tijden, en dat komend van mij zegt heel wat =D
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 16:05
Verwijderd
Ga er in ieder geval maar niet vanuit dat je zwanger bent want dat kan gewoon niet.
Buikpijn, gevoelige borsten en moeheid hoort bij ongesteldheid, daar heb ik ook last van. De vermoeidheid komt omdat ongesteldheid ongelooflijk veel energie vergt van je lichaam. En bruin bloed is het teken van oud bloed. Je hoeft je nergens druk om te maken!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 20:27
kleinkonijntje
Avatar van kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
Dank jullie wel voor de reacties, mede daardoor voel ik me een stuk geruster!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 18:20
Psychologie iedereen die gevoelens uit in gedichtvorm en dit met de rest wil delen...
Fantôme
360 13-08-2003 12:54
ARTistiek Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek]
kaleidoscope
11 28-02-2002 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.