Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2011, 18:43
dovekwartel
Avatar van dovekwartel
dovekwartel is offline
Ik ga veel uit, daardoor is mijn gehoor achteruitgegaan.

Word jij ook al zo gek van die harde muziek als je uitgaat of naar een concert toe gaat?

xxxx
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 22:02
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
okee...
fijn
leuk dat wij het nu ook weten
maar...

wat wil je nou??
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 22:04
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
en waarom post je in 3 (van de 3) topics dat je gek wordt van harde muziek?
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 22:04
Catch
Catch is offline
Oordopjes.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 11:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Oordopjes.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 13:44
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik ga veel uit, daardoor is mijn gehoor achteruitgegaan.

Word jij ook al zo gek van die harde muziek als je uitgaat of naar een concert toe gaat?

xxxx
Nee, want oordopjes en plaatsen opzoeken waar het niet zo lawaaierig is zodat je ook nog kunt kletsen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 14:04
Verwijderd
Ik heb ook een gehoorsbeschadiging, maar bij mij komt het waarschijnlijk door vele oorontstekingen toen ik klein was. Ik heb oordopjes, maar ik vergeet ze nog te vaak. Ik zou wel willen dat er meer wordt gedaan om het volume omlaag te krijgen. Niet speciaal voor mij, maar vooral voor de profs die er dag in dag uit mee te maken hebben. Ik weet dat er voor symfonie orkesten regels zijn (die soms moeilijk te handhaven zijn), maar in de popmuziek zijn die er niet of worden ze nooit gecontroleerd ofzo, terwijl in de popmuziek het veel makkelijker is om gewoon de volumeknop omlaag te draaien. Nergens voor nodig dat harde geluid.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 17:02
dovekwartel
Avatar van dovekwartel
dovekwartel is offline
Citaat:
en waarom post je in 3 (van de 3) topics dat je gek wordt van harde muziek?
Haha ik word er gewoon zo gek van!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 17:06
dovekwartel
Avatar van dovekwartel
dovekwartel is offline
Citaat:
Ik heb ook een gehoorsbeschadiging, maar bij mij komt het waarschijnlijk door vele oorontstekingen toen ik klein was. Ik heb oordopjes, maar ik vergeet ze nog te vaak. Ik zou wel willen dat er meer wordt gedaan om het volume omlaag te krijgen. Niet speciaal voor mij, maar vooral voor de profs die er dag in dag uit mee te maken hebben. Ik weet dat er voor symfonie orkesten regels zijn (die soms moeilijk te handhaven zijn), maar in de popmuziek zijn die er niet of worden ze nooit gecontroleerd ofzo, terwijl in de popmuziek het veel makkelijker is om gewoon de volumeknop omlaag te draaien. Nergens voor nodig dat harde geluid.
Oh, wat naar voor je!
Werken de oordopjes wel goed?
Ja inderdaad, maar ook voor de mensen die een concert/ discotheek bezoeken.
Profs hebben vaak wel oordoppen in, anders zou bijvoorbeeld Tiesto nu al echt doof moeten zijn.

Ja het klinkt heel simpel. Volumeknop omlaag, maar helaas doen ze dat absoluut niet.
Ik zat inderdaad te denken aan oordopjes.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Oh, wat naar voor je!
Werken de oordopjes wel goed?
Ja inderdaad, maar ook voor de mensen die een concert/ discotheek bezoeken.
Profs hebben vaak wel oordoppen in, anders zou bijvoorbeeld Tiesto nu al echt doof moeten zijn.

Ja het klinkt heel simpel. Volumeknop omlaag, maar helaas doen ze dat absoluut niet.
Ik zat inderdaad te denken aan oordopjes.
Nou, er is wel heel wat ergers dan een kleine gehoorsbeschadiging hoor! Oordoppen werken op zich prima. Het hangt er helemaal vanaf hoe hard het geluid staat en hoe lang ik er in sta of de oordoppen voldoende werken. Misschien moet ik verschillende sterktes oordoppen kopen ofzo .

Het probleem met oordoppen voor profs is dat het geluid dan niet meer hetzelfde is. Kijk voor een DJ maakt dat niet veel uit en als er een band optreedt dan hebben die meestal ook geluidstechnici die luisteren en bepalen of het goed klinkt allemaal bij elkaar enzo (en een gitarist heeft nog een monitorbox op zichzelf gericht staan zodat 'ie zichzelf kan horen enzo. Maar als je acoustisch speelt en het geluid gaat hard (zoals dat wel eens in een symfonie-orkest gebeurt) dan is het toch wat lastiger. Als je oordoppen in hebt kun je gewoon minder goed beoordelen hoe je op dat moment speelt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 18:31
Catch
Catch is offline
Serieus, je bent doof en je dénkt aan oordoppen? Ten eerste ben je dan een beetje laat, en ten tweede had je allang moeten leren van het feit dat je minder ging horen. Je kan bij poppodia etc oordopjes kopen bij de bar voor een paar cent. Je hebt ook professionelere oordopjes waar het geluid beter gefilterd wordt. Je kunt moeilijk tegen een dj gaan roepen dat zijn volume omlaag moet. Dus neem je zelf maatregelen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 20:08
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Haha ik word er gewoon zo gek van!
Kun je misschien beter niet doen... Je komt zo nogal nep over...
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Serieus, je bent doof en je dénkt aan oordoppen? Ten eerste ben je dan een beetje laat, en ten tweede had je allang moeten leren van het feit dat je minder ging horen. Je kan bij poppodia etc oordopjes kopen bij de bar voor een paar cent. Je hebt ook professionelere oordopjes waar het geluid beter gefilterd wordt. Je kunt moeilijk tegen een dj gaan roepen dat zijn volume omlaag moet. Dus neem je zelf maatregelen.
Ik neem aan dat je het tegen TS hebt? In een ander topic zegt ze dat ze bang is om een gehoorbeschadiging op te lopen. Ik ben een beetje confused. Volgens mij is ze dus nog niet doof (aan het worden), maar is ze daar bang voor (topics spreken elkaar tegen).

Natuurlijk kun je in je eentje niet tegen een dj gaan roepen dat de muziek zachter moet, maar mij zou het goed lijken als daar gewoon regels/wetten voor worden gemaakt/aangepast. Tot die tijd inderdaad jezelf goed beschermen!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 21:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik deel de irritatie voor harde muziek wel. Ik kan nu heel netjes 'oordopjes' roepen, maar zo dapper om met dingen in mijn oren te gaan staan in de plaatselijke discotheek, ben ik eerlijk gezegd niet. En plekken opzoeken waar de muziek niet zo hard staat, werkt ook niet altijd als nou niet die andere tent leuk is of vol staat met jouw vrienden.
Dus ik bezoek ook regelmatig plekken waar de muziek eigenlijk net wat te hard staat. Soms heb je dat direct door, maar soms ook pas als je de zaak uit gaat. Vrijwel altijd loop ik de zaak uit met een piep in mijn oor, wensend dat hij weg is als ik de volgende dag wakker word. Ik ben dus best bang dat hij ooit blijft. En hoewel ik dus mijn eigen verantwoordelijkheid kan pakken om die oordoppen aan te schaffen, vind ik het ook best redelijk dat er betere normen komen voor uitgaansgelegenheden. Want ergens is het toch bizar dat de muziek zó hard mag staan dat je mensen er mee kan 'mishandelen'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 13:49
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Eigenlijk is het best wel idioot dat iedereen oordopjes zou moeten dragen, omdat de muziek te hard staat.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 14:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik schaamde me overigens ook altijd te veel om dopjes te komen, maar sinds ik ze in 2009 op lowlands heb gebruikt, wil ik niet meer zonder.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:05
Catch
Catch is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je het tegen TS hebt? In een ander topic zegt ze dat ze bang is om een gehoorbeschadiging op te lopen. Ik ben een beetje confused. Volgens mij is ze dus nog niet doof (aan het worden), maar is ze daar bang voor (topics spreken elkaar tegen).

Natuurlijk kun je in je eentje niet tegen een dj gaan roepen dat de muziek zachter moet, maar mij zou het goed lijken als daar gewoon regels/wetten voor worden gemaakt/aangepast. Tot die tijd inderdaad jezelf goed beschermen!
Ik had het inderdaad tegen de TS, niet tegen jou . Ik kan haar posts niet zo goed interpreteren maar het komt op me over alsof ze er niet echt iets aan wil doen. Als je bang bent voor een gehoorbeschadiging haal je toch gewoon oordoppen? Ik ben ook van mening dat de geluidsnormen wel veranderd kunnen worden, maar het is ook een kwestie van zelf je verantwoordelijkheid nemen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Oorsuizingen
missG
31 01-07-2016 18:04
Lichaam & Gezondheid Oorsuis
Bird.
23 25-07-2011 18:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands betoog :rolleyes:
CallisR
6 20-01-2010 08:44
Lichaam & Gezondheid lawaaidoofheid
Prue Halliwell
20 03-08-2006 22:22
Software & Hardware in-ear oordopjes?
blablablablabla
38 30-06-2006 22:23
Werk, Geld & Recht Max. decibel discotheek
Billy_bob
29 29-11-2004 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.