Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2011, 23:14
Sunsh!ne
Avatar van Sunsh!ne
Sunsh!ne is offline
Hallo allemaal!

Ik heb af en toe heel erge pijn in mijn onderrug (zie plaatje) en dan kan ik niks meer....
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of voorkomen? (ik ben 17 jaar, misschien heeft dat er iets mee te maken?)

Plaatje:


En dan een horizontale streep bij nummer 19.

Alvast bedankt!
PS: oh, en als ik nies doet het ook vreselijke pijn!

Laatst gewijzigd op 22-04-2011 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 00:48
Verwijderd
Heb je het idee dat het samenhangt met je cyclus? Heb je er bijvoorbeeld last van voor je ongesteld moet worden? Of is het heel willekeurig? Heb je dan ook last van je darmen? (Verstopping? Of juist diarree?)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 08:04
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hallo allemaal!

Ik heb af en toe heel erge pijn in mijn onderrug (zie plaatje) en dan kan ik niks meer....
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of voorkomen? (ik ben 17 jaar, misschien heeft dat er iets mee te maken?)

Plaatje:
[afbeelding]


En dan een horizontale streep bij nummer 19.

Alvast bedankt!
PS: oh, en als ik nies doet het ook vreselijke pijn!
Dat heb ik ook heel soms, maar niet als ik nies en ook niet zo erg, dus ik denk niet dat we dezelfde klacht hebben.... (wel op die plek, though.)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 10:07
Sunsh!ne
Avatar van Sunsh!ne
Sunsh!ne is offline
Citaat:
Heb je het idee dat het samenhangt met je cyclus? Heb je er bijvoorbeeld last van voor je ongesteld moet worden? Of is het heel willekeurig? Heb je dan ook last van je darmen? (Verstopping? Of juist diarree?)
Nee, het heeft niets te maken met mijn cyclus denk ik, voornamelijkste reden is dat ik geen cyclus heb.. ik ben male weetjewel..

Toch leuk gegokt
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 10:43
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Verergeren van de pijn door niezen is een aanwijzing voor een hernia, maar je verhaal is te kort om daar echt iets over te zeggen. Anders ga je gewoon even langs je huisarts?
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 11:45
Sunsh!ne
Avatar van Sunsh!ne
Sunsh!ne is offline
Ok, stel dat het een hernia is, gaat het vanzelf over en hoe lang duurt dat dan?
Kan ik ook iets doen om het over gaan te versnellen? Meestal hebben toch alleen oude mensen een hernia..?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:13
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Rustig aan, het is maar een mogelijkheid. Jonge mensen kunnen het ook hebben en het kan vanzelf over gaan, maar hoeft niet.

Het hangt er helemaal vanaf hoe lang je het al hebt, of het vanzelf weer verdwijnt, of het uitstraalt naar je been, etc. Ga gewoon langs je huisarts als je je zorgen maakt of er veel last van hebt. Het kan net zo goed niets zijn.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 14:25
Verwijderd
Als je er al een langere tijd last van hebt is het zeker een keer tijd om langs de huisarts te gaan. Het kan namelijk van alles zijn , dat kunnen we vanaf hier natuurlijk niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 14:33
Sunsh!ne
Avatar van Sunsh!ne
Sunsh!ne is offline
Citaat:
Als je er al een langere tijd last van hebt is het zeker een keer tijd om langs de huisarts te gaan. Het kan namelijk van alles zijn , dat kunnen we vanaf hier natuurlijk niet zeggen.
Het schiet er zeg maar willekeurig in als ik wat actief bezig ben. Zo was ik gister een nogal ruig rugbyspel met mijn vrienden aan het doen en toen stond ik op en toen ineens 'knal' pijn in mn rug.. Vanaf toen tot nu, meestal is het na een week alweer voorbij... Dus misschien is het gewoon het verrekken van die spier daar.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 15:41
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Een hernia geeft veelal pijn in het been. Een hernia die op die plek pijn geeft zou dan thoracaal moeten zitten wat erg zeldzaam is.

Denk ook meer aan een spier oid.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 20:03
Verwijderd
Hmm ja, ik heb zelf ook regelmatig last van mijn rug, iets meer richting wevelkolom. Bij mij zijn het geloof ik ook de spieren. Wat wel een goed idee is, is om pijnstillers te slikken. Ookal heb je misschien niet super veel pijn, toch doen! Vaak ga je namelijk een ietwat rare houding aannemen om de pijn te verlichten, en dat maakt het eigenlijk alleen maar erger, of verplaatst het probleem. Maar goed, dan moet je wel redelijk zeker weten dat er niet iets anders aan de hand is waarbij je het kunt forceren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 06:53
Verwijderd
Heb je een gespierde rug? Gebruik je je spieren vaak? Sporadisch? Heb je uitschieters in die belasting? Heb je overgewicht? Zit een zwakkere rug in de familie?

@interglot: je kunt in alle topics op dit subforum wel roepen: we kunnen niks zeggen, ga naar de huisarts, maar dan kun je dit subforum beter opheffen. Hij maakt hier wel een topic aan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 08:29
Sunsh!ne
Avatar van Sunsh!ne
Sunsh!ne is offline
Citaat:
Heb je een gespierde rug? Gebruik je je spieren vaak? Sporadisch? Heb je uitschieters in die belasting? Heb je overgewicht? Zit een zwakkere rug in de familie?

@interglot: je kunt in alle topics op dit subforum wel roepen: we kunnen niks zeggen, ga naar de huisarts, maar dan kun je dit subforum beter opheffen. Hij maakt hier wel een topic aan.
Goeie reactie, dankjewel

Even kijken,
- Ik ben geen bodybuilder, maar er zitten zeker wat spiertjes daar.
- Voor mijn werk moet ik zware kratten tillen, en ik werk weekends, dus ik doe het niet dagelijks, maar wel regelmatig op wekelijkse basis.
- Het komt zo'n 1 a 2 keer per maand voor schat ik.
- Hoe bedoel je uitschieters? Dat van mijn werk?
- Nee, ik heb een BMI van 22, geen sprake van overgewicht dus.
- Mijn vader heeft toen hij in dienstplicht moest (18 jarige leeftijd) wel heel erge last van zijn rug gehad, maar echt van zware 'broken backs' kan ik niet spreken. Ik denk dat alle oude mannen wel last van hun rug krijgen?

Tot zover Ik moet zeggen dat het nu al wat minder, terwijl ik er niets aan heb gedaan. Dus dit keer wordt het waarschijnlijk maar een paar dagen last
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 09:22
Verwijderd
@Lusi: Snap ik ook wel, maar rugpijn is wel een beetje een groot begrip, en kan werkelijk van alles zijn. Ik bedoel, ik heb ook vaak last van mijn rug, maar dat is totaal iets anders. Bovendien had ik eerder ook problemen met mijn rug, en dat was weer totaal iets anders.

En bovendien vind ik sowieso dat als er iets met je rug is, en je hebt er last van, dat je dan het beste naar een arts kan. Je rug is namelijk bést belangrijk. Ik ben zelf door een ongelukje met mijn rug deels verlamd geweest, vandaar dat ik vind dat mensen die zitten met rugpijn gewoon simpelweg het beste langs een arts kunnen gaan. Niet omdat er weet ik veel wat wel niet mee aan de hand kan zijn, maar gewoon voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 21:02
Smartie<3
Avatar van Smartie<3
Smartie<3 is offline
Citaat:
Nee, het heeft niets te maken met mijn cyclus denk ik, voornamelijkste reden is dat ik geen cyclus heb.. ik ben male weetjewel..

Toch leuk gegokt
Hahaha ik dacht er ook gelijk aan toen ik dit las.. xD
Een vriendin van mij heeft daar ook altijd heel erg last van als ze ongesteld is!
Maar je bent een jongen dus laat maar.. xD

xx
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 21:26
niels1996
niels1996 is offline
als je het vaak hebt zou ik eens naar ziekenhuis gaan en plakken laten nemen het kan zijn dat je bekken een beetje zijn misgroeid dat er dus wat verschil op zit dat daardoor een betje scheef loopt en dat je hierdoor wel pijn krijgt had dit ook voor ik draag nu steunzolen voor even en dan zou het moeten zijn opgelost
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:57
Sunsh!ne
Avatar van Sunsh!ne
Sunsh!ne is offline
Citaat:
Hahaha ik dacht er ook gelijk aan toen ik dit las.. xD
Een vriendin van mij heeft daar ook altijd heel erg last van als ze ongesteld is!
Maar je bent een jongen dus laat maar.. xD

xx
Vrouwen zeggen bij elk pijntje meteen "Ja, dat is je cyclus!" Lekkere oplossing hoor!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Goeie reactie, dankjewel

Even kijken,
- Ik ben geen bodybuilder, maar er zitten zeker wat spiertjes daar.
- Voor mijn werk moet ik zware kratten tillen, en ik werk weekends, dus ik doe het niet dagelijks, maar wel regelmatig op wekelijkse basis.
- Het komt zo'n 1 a 2 keer per maand voor schat ik.
- Hoe bedoel je uitschieters? Dat van mijn werk?
- Nee, ik heb een BMI van 22, geen sprake van overgewicht dus.
- Mijn vader heeft toen hij in dienstplicht moest (18 jarige leeftijd) wel heel erge last van zijn rug gehad, maar echt van zware 'broken backs' kan ik niet spreken. Ik denk dat alle oude mannen wel last van hun rug krijgen?

Tot zover Ik moet zeggen dat het nu al wat minder, terwijl ik er niets aan heb gedaan. Dus dit keer wordt het waarschijnlijk maar een paar dagen last
Nouja, geen opvallende dingen dan. En met uitschieters bedoel ik dat je jezelf overschat bij een verhuizing ofzo, dat je een keer echt veel te ver gaat.

Rugpijn voelt vaak dramatisch maar is toch eigenlijk bijna altijd onschuldig. Doordat je pijn hebt ga je anders bewegen, spieren gebruiken die je nooit gebruikt en daardoor weer nieuwe pijn krijgen. Uiteindelijk, als je denkt dat het onschuldig maar pijnlijk is, kun je het vrolijk dempen met bijvoorbeeld diclofenac.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Nee, het heeft niets te maken met mijn cyclus denk ik, voornamelijkste reden is dat ik geen cyclus heb.. ik ben male weetjewel..

Toch leuk gegokt
Ah ja Ik weet niet waarom ik aannam dat je een vrouw zou zijn
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijn in onderrug/flanken
Lorelei
3 04-05-2009 16:03
Lichaam & Gezondheid pijn in onderrug? :/
epidemic
19 27-09-2006 22:06
Lichaam & Gezondheid Pijn in onderrug
duivelaartje
29 20-04-2005 19:39
Lichaam & Gezondheid Pijn in rug + rechterbeen
Nebel
6 06-02-2005 15:49
Lichaam & Gezondheid spit / pijn in de onderrug
Ninnoc
9 10-12-2004 14:22
Lichaam & Gezondheid Pijn aan je onderrug vanwege de "Bovenkant".....
*~*DutchGirl*~*
11 05-12-2001 21:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.