Oud 26-04-2011, 08:58
turps
turps is offline
Hey, gisteren ben ik tijdens het skaten ( skeelers ) met een hoge snelheid gevallen...
Ik heb op mijn rechterknie een grote schaafwond, en mijn rechter pols doet ook erg pijn. Mijn vader die dokter ik zegt dat het gekneusd is, maar toch vertrouw ik het niet helemaal, met wintersport is mijn rechter pols al gebroken en mijn pols voelde nog erg kwetsbaar.
Wat ik nu voel
  • een stekend pijn ( telkens )
  • een nog ergere pijn waarneer ik mijn hand naar achteren beweeg ( zo'n: talk to the hand - beweging)
Het lijkt dus alsof er steeds een spijker in mijn pols zit, en dat doet pijn
Weet iemand of het gebroken is of gekneusd?
Boris

Laatst gewijzigd op 26-04-2011 om 08:59. Reden: spelfout
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 10:00
Verwijderd
Dat kunnen mensen op internet echt niet beter zeggen dan je vader die dokter is en die jouw pols in het echt heeft gezien en gevoeld. Als je het niet vertrouwt, praat daar dan over met je vader en laat er een andere arts naar kijken.

Dat het erg pijn doet zegt niet zo veel, want een kneuzing doet ook erg veel pijn.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 11:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De enige manier om zeker te weten dat je pols wel of niet gebroken is, is een foto laten maken.

Ik heb mij laten vertellen dat een zware kneuzing evenveel of meer pijn doet dan breken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 11:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Kneuzingen doen soms meer pijn dan breken, bij ribben bijvoorbeeld. Stekende pijn als je beweegt of er iets tegenaan komt is iets dat ik bij een gebroken rib na een paar dagen al niet meer had en bij gekneusde weken lang.

Maar via internet is er verder weinig zinnigs over te zeggen. Je kunt natuurlijk ook naar je huisarts gaan, die kan je eventueel doorverwijzen voor een röntgenfoto.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 13:36
turps
turps is offline
Bedankt voor de reacties, ik houd het er maar idd bij de het gewoon gekneusd is
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 01:02
DoubleG
Avatar van DoubleG
DoubleG is offline
Hey Turps,

Je kan een second opinion aanvragen bij een andere dokter. Maar meestal als je hem nog kan bewegen is hij niet gebroken of ernstig. Er kan misschien een mini scheurtje in je bot zitten. Maar daar is niets voor nodig om te helen. Gewoon rust geven. Werkt het beste in beide gevallen.
__________________
Nothing is true, everything is permitted.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 19:02
Verwijderd
Ik denk dat je vader wel gelijk heeft. Vaak kan je als arts dat wel goed beoordelen, behalve dat artsenouders de klachten van hun eigen kinderen nog wel eens willen onderschatten (wat ik dus later écht niet ga doen!). Je kan op een aantal manieren testen of het gebroken zou kunnen zijn:
1. staat je pols in een vreemde stand?
2. als je met je andere hand je hand van de aangedane pols pakt en richting je onderarm (van de aangedane zijde) drukt, doet het dan extra veel pijn
3. kan je een aantal bewegingen écht niet maken?
4. heb je flinke bloeduitstortingen?
5. ga je al half gillen als er iemand naar wijst?
Als je dit allemaal niet hebt, is de kans op een kneuzing het grootst.
Maak je je toch nog steeds zorgen, ga dan naar je eigen huisarts (neem aan dat je die hebt) en laat je pa je pa .

Beterschap!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Blessures
Mereljeanne!
23 17-01-2016 09:17
Lichaam & Gezondheid pols gebroken of gekneusd?
-Marleen
43 01-03-2015 20:49
Lichaam & Gezondheid pols gekneust of niet
jimmybuckinx
13 09-05-2014 15:15
Lichaam & Gezondheid Pijnlijke pols
Verwijderd
3 04-02-2012 15:47
Lifestyle Ben jij zuinig op je lichaam?
Verwijderd
128 14-04-2004 18:25
Lifestyle ongelukken...
de
65 16-07-2002 19:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.