Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2011, 05:57
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Hoi allen,

Ik heb nu al ongeveer 2 maanden last van pijn vlak boven mijn rechter knie. Geen trauma geweest. Het doet meer pijn als ik mijn knie buig. Daarnaast lijkt het of ik in dat gebied weer 'groeipijnen' ervaar, met name 's avonds. Er is geen zwelling of roodheid. Andere botten of gewrichten doen niet mee. Verder ben ik goed gezond. Ik sport niet heel veel, maar als ik sport ga ik altijd tot het gaatje.

Mijn familie is medisch onderlegd, ik ga dit jaar ook geneeskunde studeren, dus ik weet al het een en ander, maar daardoor word ik soms een beetje hypochondrisch.

Waar ik een beetje bang voor ben is een osteosarcoom. Ik heb de leeftijd daarvoor, het komt vaker voor in het dijbeen aan de uiteinde en kan ook gepaard gaan met groeipijnen.

Het dilemma:
Naar mijn vader gaan om het aan hem te vragen levert alleen op 'ben je gek joh, wacht nog maar 2 maanden'. Mijn huisarts zal ook wel denken 'wat een hypochonder'.
Maar het zit me niet lekker.

Tips anyone?
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 09:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Tja als je je echt ongerust maakt, is het helemaal niet raar om je gerust te laten stellen door je huisarts. Het merendeel van de mensen gaat juist naar de huisarts om zich gerust te laten stellen, en dat is niets om je voor te schamen. En misschien heeft je huisarts ook wel een wat logischere verklaring voor je klachten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 11:31
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Toch aan mijn vader gevraagd, die heeft de radioloog gebeld en ik kon meteen komen voor een rontgenfoto. Daarop waren geen afwijkingen te zien.

Iig bedankt voor de input pluis. Misschien toch mijn quadricepspees oid.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 11:35
Verwijderd
Kan het er niet ook mee te maken hebben dat je zegt niet veel te sporten, maar áls je sport ook echt er voor te gaan? Misschien dat je daardoor juist sneller iets overbelast oid, omdat je het niet gewend bent.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 17:39
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Ja, dat zal dan wel, hoewel ik me niet meer kan herinneren dat het ontstond na inspanning.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 22:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Waarom ga je niet naar je huisarts, en beschrijft dan puur de symptomen? Laat het gissen naar de oorzaak maar lekker aan hem over, daar is hij voor.

Dat is hoe het hoort te werken niet? En wie zou je verwijten kunnen maken over overdrijven, als je je puur beperkt tot wat er aan de hand is?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De Ronde Kamer [Vervolgverhaal]
Eztherz
0 21-03-2006 16:01
Verhalen & Gedichten Winnaar Verhalenwedstrijd: Adrian Nederlof en zijn broer.
Verwijderd
51 08-06-2005 05:41
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Adriaan Nederlof en zijn broer
Ieke
0 11-04-2005 17:42
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.