Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2013, 13:18
Hellraider
Avatar van Hellraider
Hellraider is offline
Ik heb een S3 en werdt al meteen moe van die Touchwiz van Samsung.

Ik heb er nu een launcher overheen gegooid, maar zal ik het zo laten of toch rooten ?



Ik weet wat rooten is enzo, maar wat zijn nou eigenlijk precies de voor en nadelen in vergelijking met de launcher ?

Bedankt voor de uitleg alvast
__________________
Be good or be good at it
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2013, 16:43
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Wanneer je je android root, krijg je alleen meer rechten tot je systeem.
Hierdoor kan je dan meer dingen op/van het systeem uitvoeren/wijzigen
(maar ook sneller beschadigen, als je het niet goed doet)
Na een root, moeten applicaties per stuk toestemming voor meer systeemrechten vragen (wanneer ze dat willen).
Wanneer onbetrouwbare applicaties meer systeemrechten krijgen, hebben ze toegang tot alles en kunnen daardoor meer problemen veroorzaken.

Een geroot android systeem is geen oplossing voor je touchwiz launcher.
Maar je hebt dan wel meer rechten om je launcher handmatig aan te passen, te vervangen of compleet te verwijderen.
Ik heb gehoord dat nova launcher best wel leuk is.

Je kan ook een ander besturingsysteem op je telefoon plaatsen.

beide dingen dat je met je s3 kan doen worden in de twee filmpjes in de volgende spoiler uitgelegd:
Spoiler
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 14-09-2013 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 22:05
Hellraider
Avatar van Hellraider
Hellraider is offline
@Freyk

Ik gebruik zelf de Apex launcher, die vind ik al erg goed en zal waarschijnlijk weinig verschillen met Nova.

In ieder geval wou ik meer weten van dingen als:

-Gaat door die launcher je batterij sneller leeg ?

-Kunnen de makers je telefoon door scannen met hun launcher ? ( Het is een erg bekende die Apex, dus is niet door een schuw bedrijfje gemaakt/beheerd. )

-Kan je naast ''extra rechten'' en apps downloaden nog meer met de geroote versie ? Wat je dus niet kan met de Launcher ?
__________________
Be good or be good at it
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 22:36
Verwijderd
Misschien is het niet echt constructief maar toch; als je niet weet waarom jij je toestel wil rooten is er geen reden het te doen. Zo voorkom je een hoop gedoe om iets waar je waarschijnlijk geen behoefte aan hebt. En dat is geen schande, whatsoever.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 15:22
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Klopt, maar het biedt wel nieuwe mogelijkheden. Zelf voor mensen die de kennis niet hebben.

Citaat:
Ik gebruik zelf de Apex launcher, die vind ik al erg goed en zal waarschijnlijk weinig verschillen met Nova.
-Gaat door die launcher je batterij sneller leeg ?
Ik maak geen gebruik van andere launchers dan de standaard launcher dat op mijn apparaat staat.
Een launcher is een app en bepaalde apps (en systeem- apps en onderdelen) kunnen je batterij leeg zuigen.
Het meest irritante van android is dat bepaalde apps automatisch gestart worden, zonder dat je dat wil.
Gelukkig zijn er andere apps waarmee je deze automatische startende apps kan blokeren, bijvoorbeeld met system tuner.
Wanneer deze app root toegang heeft, kan je ook apps verwijderen die zich niet of op de standaard manier laten verwijderen.

Citaat:
-Kunnen de makers je telefoon door scannen met hun launcher ? ( Het is een erg bekende die Apex, dus is niet door een schuw bedrijfje gemaakt/beheerd. )
Ja, maar ligt eraan wat. Wanneer je hem in de playstore installeerd, word er aangegeven welke onderdelen hij nodig heeft. Deze mogen dan door de app "gescant" en gebruikt worden.

Citaat:
-Kan je naast ''extra rechten'' en apps downloaden nog meer met de geroote versie ? Wat je dus niet kan met de Launcher ?
Geen idee, ik volg de launcher-scene niet.
Een root biedt dus ook de toegang om een andere besturingsysteem erop te plaatsen, bijvoorbeeld cyanogenmod.
De makers van deze rom, hebben de standaard launcher zo aangepast, dat deze lichter is dan de standaard en dat er ermee veel meer dingen er mee kan doen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 15-09-2013 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 18:49
Hellraider
Avatar van Hellraider
Hellraider is offline
Oke oke dat snap ik nu al een stuk beter.

Maar als je CyanogenMod 10.2 erop wil zetten, dan moet je Android device dus eerst geroot zijn neem ik aan toch ?
__________________
Be good or be good at it
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 19:09
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Nee, is niet nodig. - edit - blijkbaar wel.
Misschien moet je wel je bootloader unlocken, maar dat moet je zelf uitzoeken.

- edit -
Bekijk de fimpjes in de spoiler.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 15-09-2013 om 19:16.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 19:09
Hellraider
Avatar van Hellraider
Hellraider is offline
@Quintiano

Dat snap ik ook wel hoor, maar ik ben vaak wel geintresseerd in technologie en software dingen haha

Dus vroeg of laat had ik toch wel geroot, dus kan het nu beter maar nog meer begrijpen
__________________
Be good or be good at it
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 07:30
Verwijderd
In dat geval kan je toch prima het één en ander op Google vinden? Natuurlijk mag je het hier vragen, maar de kans dat je hier een even uitgebreid antwoord krijgt als bijvoorbeeld hier, hier of hier is niet heel groot.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2013, 17:25
Hellraider
Avatar van Hellraider
Hellraider is offline
Helemaal gelukt

How to tutorials op Youtube helpen goed haha. In ieder geval bedankt Freyk en quntiano.

Samsung Galaxy s3 ( Root-versie ) draait nu op Cyanogenmod 10.2 ( Nightly ) met een Apex Launcher erover.

Apex vind ik over het algemeen beter dan Nova, alleen de betaalde versie van Nova blijkt weer iets beter te zijn ( volgens sommige )

Zal wel een keer even een screentje plaatsen
__________________
Be good or be good at it
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games World of Warcraft deel 19
Ymir
500 26-04-2008 21:10
Software & Hardware Centraal spyware, adware & virussen topic [5]
M@rco
499 26-03-2008 13:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel/Palestina deel 7
T_ID
500 21-09-2006 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.