Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2017, 19:13
wazafit
wazafit is offline
Goedendag dames en heren,

Ik was laatst dus aan het brainstormen. En kwam op een leuk idee voor een website.
Ik heb dus een vermoeden dat deze website een redelijk klein succesje kan worden.
Maar nu heb ik dus een probleempje met dit ''geweldige'' plan.

Want ik heb namelijk geen enkel verstand van het maken van een website. Ik heb me er een beetje in verdiept en zodoende weet ik dat je een domein moet hebben en de website moet coderen. In code talen zoals Java, PHP etc (Zullen vast nog veel meer en moeilijkere zijn).
Nu zou ik voor dit alles natuurlijk mensen kunnen inhuren maarja waar doe ik goed aan ??

Dus mijn vragen zijn:

- Hoeveel gaat dit grapje kosten.
Ik heb een klein geldbedrag hiervoor maar dit kan veranderen in hoeverre ik in dit idee potentie zie.

- Waar kan ik het beste zijn om dit te realiseren. ?
Particulier, Bedrijf?
Wie?


- Op welke manieren kan er geld worden verdient aan websites die redelijk goed bezocht worden?
- Hoeveel winstmarge mag ik denken?

En hoe kan ik zorgen dat mijn idee niet gestolen word stel je voor ik laat het door particulier doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2017, 15:13
Verwijderd
Tegen idee diefstal van iemand die je de opdracht geeft om iets uit te voeren heb je gewoon een contract. Qua verdiensten, check dit eens.

Afhankelijk van hoeveel visites je krijgt zul je een webhosting en domein moeten hebben, normaal nl domein kan al voor tientje per jaar en hosting erbij voor 60 euro per jaar (incl twee nl domeinen bij sommige providers).

Daarna het maken van een website, afhankelijk of je het door de zoon van je kennis laat doen die 14 is en een redelijk mwah websitje opzet kant het je een tientje kosten tot een fatsoenlijke professional die verstand heeft van alles tussen de 300 en 1000 euro (tot.. oneindig), afhankelijk van hoeveel werkt het is.

Plus, houd er rekening mee wanneer je website online staat dat iedereen je gewoon na kan apen zonder iets te betalen.. hoeveel alternatieven er wel niet voor facebook ondertussen zijn ontstaan
Met citaat reageren
Oud 16-02-2017, 17:22
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ligt erg aan wat je idee behelst. Dat kan het verschil maken tussen alleen een webdesigner of een developer die ook webdesign doet. Laatstgenoemde zal een hoger uurloon hebben dan iemand die slechts Joomla-templates toepast. Je zal toch open kaart moeten spelen in je 'tender', of je nou een offerte aanvraagt bij een bedrijf, particulier, of hier.

Vergeet trouwens niet dat je ook iets van een service level agreement wil, denk aan backups, hotfixes, patches, algemeen onderhoud aan hard- en software. Dat betekent geld ophoesten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2017, 11:29
quintenaol
quintenaol is offline
ik kan je helpen met je website je hoeft helemaal niet zo veel geld nodig

email mij maar op quinten.aol@gmail.com
Met citaat reageren
Oud 23-02-2017, 01:16
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Dus mijn vragen zijn:

- Hoeveel gaat dit grapje kosten.
Ik heb een klein geldbedrag hiervoor maar dit kan veranderen in hoeverre ik in dit idee potentie zie.
Ligt of het een website is, of een webshop. Ook aan welke kwaliteit. Ik heb zelf geinformeerd voor mijn eigen webshop bij een bedrijf en dat ging mij al gauw meer dan 3000 euro kosten om te laten maken... Een simpele website zal al rond de 300 - 500 euro zijn. Houd daar rekening mee.

Citaat:
- Waar kan ik het beste zijn om dit te realiseren. ?
Particulier, Bedrijf?
Wie?
Persoonlijk zou ik in je eigen vriendenkring of familie rond vragen of iemand het kan. Zo niet dat zou ik inderdaad iemand anders vragen. Ga gewoon een gesprek aan en naar maten de website bekend word, spreek een bepaald bedrag af. Misschien kun je deze persoon zelf een % geven? Dat is altijd interessant.

Citaat:
- Op welke manieren kan er geld worden verdient aan websites die redelijk goed bezocht worden?
- Hoeveel winstmarge mag ik denken?
Ligt aan de soort website, en voornamelijk met advertisements. Winstmarge is niet zo super hoog (voor zover ik weet). Kan ik eventueel navragen aan een maat van mij, die in deze branche zit.

Citaat:
En hoe kan ik zorgen dat mijn idee niet gestolen word stel je voor ik laat het door particulier doen?
Je kunt er potent op vragen. En particulier is het minder snel dat het idee gejat word hoor. Bij mij zijn 2 ideeën ook gejat geworden. Waaronder 1 van door Blizzard zelf, haha. Ik had alleen maar het concept gemaakt, verder niet veel mee gedaan
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 11:33
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zou gewoon zelf iets bouwen met bijv. Squarespace.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 11:41
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oja, en qua ideeën stelen - ideeën zijn minder waard dan je denkt.

Iets bedenken is veel gemakkelijker dan het daadwerkelijk uitvoeren. Mensen die dingen kunnen dóen zijn meestal alleen geïnteresseerd in wat ze zelf zoal willen maken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2017, 21:46
ikbeneenframbli
ikbeneenframbli is offline
Een website bouwen ligt er aan wat jij zelf wilt. Je kan hem programmeren, je kan hem simpel bouwen via joomla, jouwweb, enz., en je kan je website laten maken. En het ligt er ook aan hoeveel geld je wil besteden. Gratis, een beetje geld, of heel veel geld.

Als je de website wil programmeren, zou ik beginnen met simpel .html bestandjes te oefenen, of PHP, wat jij maar wilt. Ook kan je kijken op:
Codecademy.com
Dat is een website waar je de basics van de meeste programmeer talen leert. Heb je daar verstand van, dan kan je 2 dingen kiezen, je gaat op internet hem via een andere website bouwen, en hem programmeren, of je gebruikt een WAMP of een LAMP server. Wamp is voor Windows, en Lamp is voor Linux. Ik ga ervan uit dat je windows gebruikt, dus ik vertel je over de wamp server. De wamp server staat voor Windows Apache MySql PHP. Dit is een soort van kit, om je website te maken. Om het te installeren kun je simpel een tutorial van vinden, en dan stop je de html en php bestandjes in je www folder van wamp.je kunt dan naar localhost gaan, of je ip in je browser intypen om naar je website te gaan. Dan is er een probleem, want als mensen jouw website willen bezoeken, moeten ze een ip invoeren, dus je moet je ip doorlinken met bijv. No-ip, dottk, als je het gratis wilt doen. Je kunt ook je domein registreren bij een betaalde website. En als je dat allemaal gedaan hebt, dan ben je eindelijk klaar met je website. Er zijn alleen 2 problemen aan deze manier, het is nogal ingewikkeld, en het is een slechtere hosting, oftewel: de website is zwakker, er kan sneller een hacker op komen, de verbindingstijd is langer, en dat komt omdat de website is gehost door je router.

Je kan natuurlijk ook wat meer geld ervoor over hebben, dan ga je gewoon naar websites, zoals webnode, wordpress, joomla, jouwweb, je maakt je website, registreert je domeinnaam en klaar is keesie. Je kan er dan ook nog een FTP bij kopen, als je dat ook nog wilt.

Een handige manier om geld te verdienen via je website is, advertenties, een donate pagina of dat je een kleine webshop maakt, of dat je dingen voor mensen doet, en er geld voor vraagt.

Ik hoop dat ik je op weg heb kunnen helpen!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 11:15
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Dat is een website waar je de basics van de meeste programmeer talen leert. Heb je daar verstand van, dan kan je 2 dingen kiezen, je gaat op internet hem via een andere website bouwen, en hem programmeren, of je gebruikt een WAMP of een LAMP server. Wamp is voor Windows, en Lamp is voor Linux. Ik ga ervan uit dat je windows gebruikt, dus ik vertel je over de wamp server. De wamp server staat voor Windows Apache MySql PHP. Dit is een soort van kit, om je website te maken. Om het te installeren kun je simpel een tutorial van vinden, en dan stop je de html en php bestandjes in je www folder van wamp.je kunt dan naar localhost gaan, of je ip in je browser intypen om naar je website te gaan. Dan is er een probleem, want als mensen jouw website willen bezoeken, moeten ze een ip invoeren, dus je moet je ip doorlinken met bijv. No-ip, dottk, als je het gratis wilt doen. Je kunt ook je domein registreren bij een betaalde website. En als je dat allemaal gedaan hebt, dan ben je eindelijk klaar met je website. Er zijn alleen 2 problemen aan deze manier, het is nogal ingewikkeld, en het is een slechtere hosting, oftewel: de website is zwakker, er kan sneller een hacker op komen, de verbindingstijd is langer, en dat komt omdat de website is gehost door je router.
De twee problemen die je noemt behoeven wat tekst en uitleg, zoals je het nu formuleert rammelt het. Met een thuisserver heb je niet per se een slechtere hosting; dat is volstrekt afhankelijk van de pijp die de TS thuis heeft liggen. In het geval van 50mbit up/down (ik noem maar een dwarsstraat) is dat voor veel toepassingen goed bruikbaar. Als na monitoring blijkt dat het niet langer fit for purpose is kan je altijd kijken naar opschalen van je bandbreedte. Continuïteit is inderdaad een issue en het ligt niet voor de hand een failover-pijp thuis te laten aanrukken-- dus je hebt gelijk dat je webpresence afhankelijk is van uptime van provider. De router is niet de host maar de server is de host, of dat nou een fysieke machine of VM is. Nu, over servers gesproken, ik zie geen enkele reden om voor WAMP te gaan. Sterker nog; ik denk dat voor een LAMP-stack meer/betere documentatie voorhanden is (al is dat een aanname) en wat betreft security is goed te managen door middel van updates door package managers, manuals doorlezen, en/of Google gebruiken m.b.t. 'harden Joomla/Apache/MySQL'.

Persoonlijk vind ik een (dedicated) Linux-server met afstand de beste, eenvoudigste en veiligste keuze qua opzet en onderhoud.

PS
Een SFTP-server is ook zo geregeld mocht dat nodig zijn (en mocht je dat überhaupt wíllen, ik heb dat nooit gemist door gebruik te maken van SCP/PSCP).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 03-03-2017 om 11:20.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2017, 23:03
wazafit
wazafit is offline
Bedankt voor alle antwoorden!
Hou nog even alle opties over om te overwegen.

Top!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2017, 20:23
quintenaol
quintenaol is offline
ik maak een gratis webshop voor je als je wilt gewoon emailen via quinten.aol@gmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Leren programmeren
Bobby1994
54 21-06-2016 21:58
Werk, Geld & Recht Gelukklaver
Yva126
1 08-05-2015 19:23
Software & Hardware Iemand gezocht om te helpen met het bouwen van een website
Liesje(:
18 11-12-2013 23:02
Software & Hardware Beetje HTML hulp gezocht
Kruskovac
1 13-11-2010 03:09
De Kantine Grl: Mijn nieuwe nick wordt "Saai" #970
Verwijderd
500 26-04-2010 14:22
Software & Hardware [VB-WWW] Hiscores op het net
oneMen
13 29-07-2002 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.